برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از 23 سال دوباره منتشر شد؛
باز نشر آلبوم «آوای مهر» حسین علیزاده
موسیقی ما - «آوای مهر» استاد حسین علیزاده پس از سال‌ها دوباره از سوی موسسه فرهنگی- هنری «ماهور» منتشر شد. «آوای مهر» آلبومی از نوازنده و آهنگساز به نام موسیقی ایران است که در قالب کاست در سال ۱۳۷۰ پخش شد.

علیزاده این آلبوم را پس از زمین لرزه رودبار در ۱۳۶۹ پخش کرد و آلبوم را هم به زلزله‌دیدگان شمال تقدیم کرد. «آوای مهر» شامل پنج قطعه است که ریشه در موسیقی ملی ایران دارد. آهنگساز با تکیه بر ذهنیاتی که از ملودی‌های بومی و سنتی دارد و با آمیختن اصوات همزمان، ترکیب بدیع و زیبایی خلق کرده است. قطعات زندگی، طلوع، عمق فاجعه، آوای مهر و عروج اگر چه هریک نام خاصی دارند و مستقل به نظر می‌رسند و سه قطعه‌ اول به ویژه «عمق فاجعه» واکنش عاطفی آهنگساز را در برابر فاجعه‌ زلزله نشان می‌دهد، اما هر پنج قطعه، در کلیت خود تأثرات او را از مضمونی یگانه یعنی زندگی بیان می‌کند. پرویز منصوری در مقدمه این اثر آورده است: عصیان شامل قطعات عصیان و رؤیا است. آهنگساز در «عصیان» از امکانات، تکنیک‌ها و نوآوری‌های موسیقی غربی بهره و الهام گرفته است.

او به شیوه‌ آن دسته از آهنگسازان رمانتیک که تحت تأثیر فرهنگ اصیل و ریشه‌دار سرزمین خویش بوده‌اند اثری تصویری و نئو رمانتیک آفریده است که در مجموع، برای شنوندگان ایرانی و غیرایرانی، زیبا و شنیدنی‌ است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1393 - 09:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باز نشر آلبوم «آوای مهر» حسین علیزاده | موسیقی ما