جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
ترانه‌سرای قدیمی کشور بعد از سالها سکوت، سرانجام از پشت پرده ممنوع‌الکار شدن‌اش گفت:
مریم حیدرزاده: یکی از دلایل موفقیت «محسن چاوشی»، ترانه سراهای خوب‌شان است
موسیقی ما – سالهای زیادی از ظهور پدیده ای به نام «مریم حیدرزاده» می گذرد. پدیده ای که در اواخر دهه هفتاد شمسی به یک باره آثار و صدایش به انتخاب اول خیلی از جوان ها تبدیل شد و کتاب های شعر و آلبوم های دکلمه اش با فروش هایی بالا توانست گوی رقابت را در بازار پر فروغ آن سالها برباید و تبدیل به پدید ه ای نو ظهور شود.

انتشار آلبوم «مثل هیچکس» با حضور و صدای «خشایار اعتمادی» و دکلمه های «مریم حیدرزاده» جرقه ای بود که موسیقی پاپ بعد از انقلاب را از خواب چندین ساله بیدار کرد و فروش بالای آن کاست باعث شد که به مرور شاهد رواج پاپ در جامعه آن روزها باشیم. مریم حیدرزاده به یک باره توانست شهرتی همه گیر پیدا کند اما به یک باره و بعد از چند همکاری با خواننده های آن ور آبی، سالهای زیادی شاهد دوری وی از بازار موسیقی داخلی بودیم. اوضاع وخیم تر شد و این هنرمند سر از شبکه های ماهواره ای در آورد و به عنوان داور در برنامه های استعداد یابی ماهواره ای آفتابی شد.

ممانعت از فعالیت در مارکت داخلی باعث شده بود که او دیگر قید همه چیز را بزند و «مریم حیدرزاده» بیش از هشت سال گُم شد. خودش با یک لبخند تلخ درباره این «هشت سال» حرف می زند و بعد با ارامش می گوید که در دولت جدید مشکلاتش در حال حل شدن است و اتفاقات خوبی هم در همین روزهای گذشته رخ داده است.

با او از هر دری سخن گفتیم. از آن هشت سال کابوس وار تا شایعات و حرف و حدیث هایی که همیشه پشت سرش بوده.
 
  • * برای ابتدای صحبت هایمان اگر قرار باشد چند جمله درباره بازار ترانه و موسیقی ایران در سالهای گذشته حرف بزنید بزرگترین انتقادتان چیست؟
نوسان همیشه در تمامی رشته های هنری وجود دارد و خیلی کلی است. اگر در سه چهار جمله بخواهیم این همه سال را نقد یا تحسین کنیم یا زیر سوال ببریم، خیلی غیر منصفانه است. کارهای خوب و بد شنیده شد اما سیری که طی شد و الان طی می شود متاسفانه صعودی نیست. به دلیل اینکه کارهایی که با مجوز هم صادرمی شود کارهایی هستند که از لحاظ فنی ایرادات زیادی دارند و آن ایرادها دیده نمی شود. دیده نمی شود یا نمی خواهد که دیده شود و من نمی دانم که کدام است. ولی کلماتی که وارد محاوره مردم و دیالوگ عامه شده است رو به افول و نگران کننده شده است.
 
  • *شما در ابتدای شروع به کارتان، در قالب آلبوم «مثل هیچکس» با «خشایار اعتمادی» همکاری موفقی داشتید. ولی هیچگاه در مورد این صحبت نکردید که چرا همکاری شما با ایشان ادامه پیدا نکرد.
دلیل خاصی نداشت و به خاطر ندارم که این سوال پرسیده شده باشد. من یک همکاری دیگر هم با آقای اعتمادی داشتم و در یکی از آلبوم های ایشان چند خط نثر برای یکی از کارها دکلمه کردم. واقعا شرایط ادامه این روند فراهم نشد. دو آلبوم دیگر داشتم که یکی دکلمه و بدون خواننده بود. دیگری هم در آلبوم آقای «مجتبی کبیری» دکلمه خیلی کوتاه داشتم و بیشتر مانور ترانه های من بود. در برنامه های مختلف همیشه آقای اعتمادی را می بینم و با خوبی و خوشی از هم یاد کرده ایم و خاطره خوب همچنان جاری است.
 
  • *شما در آن سالهای اوج کاری تان دو کتاب با عنوان «نامه هایی که پاره کردم» و «نامه هایی که پاره کردی» را منتشر کردید که سر و صدای زیادی در رسانه ها ایجاد کرد. واقعا این کتاب ها و نامه های عاشقانه برای چه کسی نوشته شده بود؟
نامه ها را برای کسی که دوستش دارید می نویسید. کاملا نامه های واقعی بودند که اصلا عنصر تخیل در آنها دخیل نبود. یک کتابی هم در حال حاضر دارم که سالها از آماده شدن آن می گذرد ولی متاسفانه در دولت گذشته همکاری که می بایست از سوی وزارت ارشاد انجام نشد. خوشبختانه اکنون با رایزنی هایی که صورت گرفته است مراحل پایانی را طی می کند. مدتها است که کار نوشتن را به پایان رسانده ام و ناشر محترم هم امور چاپ را انجام داده اند ولی در حال طی مراحل اداری لازم برای اخذ مجوز است. این کتاب فکر می کنم بیش از پانصد صفحه شود و شامل نامه های عاشقانه و حاصل سالهای سکوت من است.
 
  • *می رسیم به دو آلبوم موسیقی «به خاطر تولدت» و «یا تو یا هیچکس» که اولین و دومین کار مستقل دکلمه شما در همکاری با «فریبرز لاچینی» و «آرتین شاهوران» بود. بعد از این دو کار بود که موج مریم حیدرزاده همه گیر شد. انتشار این کارها باعث شد که موج عجیبی ایجاد شود ولی بعد از این کارها مریم حیدرزاده به یکباره ناپدید شد! هیچ کاری از شما منتشر نشد و یک سری برنامه های خارج از کشور بود و فکر می کنم بیش ازشش سال است که هیچ فعالیت رسمی نداشتید. می توانم درخواست کنم که واضح در این زمینه صحبت کنید؟
واضح داستان این است که در همین هشت سال معروف من اجازه فعالیت نداشتم. ما همه ظاهرا در برابر قانون مساوی هستیم و رشته تحصیلی من حقوق است. ولی مثل همیشه که برخی شامل قانون نمی شوند، دوستانی که شرایط حادتری از لحاظ عدم تطابق با قانون داشتند مستثنی شدند و حریم ها و مرزها را پشت سر گذاشتند. علیرغم تلاشی که برای حل مشکلات و عدم ایجاد وقفه بین کارها داشتم موفق نشدم. به هرحال عدالتی اجرا خواهد شد که این وعده الهی و گردش کائنات است.
 
  • *در این بین خودتان چقدر مقصر هستید؟
واقعا مقصر نبودم. اگر که همه در برابر قانون مساوی بودند شاید یک بخشی خودم را مقصر می دانستم. ولی چون نیستند و در آن دوره نبودند، تقصیری برای خودم قائل نمی شوم.
 
  • * به هر حال فکر نمی کنید وقتی در یک کشور زندگی می کنید باید به قوانین اش احترام بگذارید؟
قطعا همینطور است ولی قوانینی که شامل حال همه باشد و نه فقط من!
 
  • *فکر می کنم منظور شما چهره های ترانه سرایی باشد که با خواننده های آن ورآبی فعالیت می کنند. درست است؟
بله.
 
  • * خوب خیلی از آن دوستان هم ممنوع الکار شدند.
خیر. این دوستان تیتراژ تلویزیونی کار می کنند.
 
  • *مقوله تلویزیون با ارشاد تفاوت دارد.
حتی اسامی آنها در آلبوم ها هم درج می شد. عرض کردم اگر شرایط برای همه یکسان بود قطعا جریمه من نباید هشت سال تمام طول می کشید.
 
  • *همکاری مشترک شما و «محسن چاوشی» در قطعه «نفرین» یکی از آثار همیشه پر سر و صدای شما بود. حاشیه های این کار هم در کنار خود کار خیلی زیاد بود. از این همکاری برای ما بگویید.
این اثر در یکی از کتاب های من منتشر شده بود و ایشان کار را دوست داشتند و با من تماس گرفتند و سپس مراحل طی شد. ملودی خوبی روی آن ترانه قرار گرفت. حق مطلب را هم ادا کردند و لحن و لهجه و بیان کار خیلی مهم است. این یک اتفاق واقعی در زندگی من و درباره کسی بود که واقعا من را ناراحت کرد.
 
  • *محسن چاوشی بعد از انتشار این کار در یکی از مصاحبه هایش نسبت به خواندن این کار ابراز پشیمانی کرد و گفتند این قطعه را یک نوع طنز دانستند که یک عاشق، معشوق خودش را نفرین کند. این صحبت های محسن با واکنش های شما رو به رو شد.
من هیچ واکنشی نشان ندادم.
 
  • *این صحبت ها از شما منتشر شد که محسن چاوشی با این جملات کارنامه کاری خودش را زیر سوال برد. این صحبت را تکذیب می کنید؟
از چند مجله با من تماس گرفتند و نمی خواهم از آنها نام ببرم تا آدم ها باز هم یاد آن مجلات بیفتند و افرادی که در راس آن مجلات بودند را دوست نداشتم. انگلیسی ها ضرب المثلی دارند که می گویند:«هر کسی را که می خواهید مطرح کنید، خرابش کنید.» علیرغم تماس های معتبر از سوی مجلات معتبر اختصاصی موسیقی با من، هیچ پاسخی نداشتم. اما الان جواب می دهم و پاسخ من این است که آدم امروز یک تصمیمی را می گیرد و فردا پشیمان می شود. چه برسد به اینکه چند سال بگذرد. به تصمیم آقای چاوشی احترام می گذارم.
 
  • *در مورد روند کاری محسن چاوشی در این سالها صحبت کنید با توجه به اینکه در جایی خواندم که پیگیر روند کاری ایشان بودید. از فضای کاری او بگویید و اینکه عشق های واسوخت او چقدر مورد نظر شما بوده است؟ یا یک سری از کارهای جدیدی که ایشان در فضای ترنس منتشر کرده است. یا آثار عاشقانه ای که بسیار مورد توجه قرار گرفت.درباره محسن چاوشی سالهای اخیر چه نظری دارید؟
کارهای همه را دنبال می کنم. البته با احترام به همه دوستانی که در زمینه موسیقی راک و رپ کار می کنند، اما این دو سبک در سلیقه من نیست. حتی از کسی که یک کار هم منتشر شده باشد سعی می کنم گوش کنم. کارهای ایشان را هم به عنوان چهره مطرحی که طرفداران خودش را دارد دنبال می کنم. ایشان ترانه سراهای خیلی خوبی دارند. یکی از دلایل موفقیت محسن چاوشی ترانه های متفاوت و انتخاب های خاصی که دارند است. با ترانه سراهایی کار می کنند که من ندیدم این افراد با شخص دیگری کار کنند.
 
  • *سالهای زیادی است که می گذرد و در مورد بینایی شما حرف و حدیث های زیادی مطرح می شود. برگزاری نمایشگاه نقاشی شما باعث شد که تصورات آدم ها عوض شود. تا جایی که خودتان صلاح می دانید درباره این مشکل صحبت کنید.
من از حدود یک سال و نیم تا سه و نیم سالگی چند عمل جراحی چشم را به دلیل آب مروارید شایع بین نوزادان پشت سر گذاشتم. طی آخرین عمل جراحی متاسفانه بینایی خودم را به طور کامل از دست دادم.
 
  • *می خواهم در مورد میزان بینایی خودتان واضح تر صحبت کنید. این نمایشگاه نقاشی باعث شد که حرف و حدیث های زیادی به وجود بیاید.
از همان سه سال و نیم به بعد که بینایی خود را از دست دادم هیچگونه عمل جراحی انجام نشد. یکی دو سال پیش نمی دانم از کدام منبع نوشتند که روی چشم من جراحی انجام شده است. کوچکترین جراحی انجام ندادم و حقیقتا هیچ اتفاقی رخ نداده است. مساله ای که این پزشک برای من پیش آورده است یک مقدار پیچیده است و در حال تحقیق در کشورهای پیشرفته دنیا از نظر چشم پزشکی در حال تحقیق است. هنوز راه حل قطعی پیدا نشده است.
 
  • *محصولات هنری شما قبل از آن هشت سال معروف طرفداران زیادی داشت. چقدر می شود روی این قضیه حساب کرد که بتوانیم در روزهای آینده شاهد فعالیت مجدد مریم حیدرزاده در مارکت موسیقی داخلی باشیم؟
آدم دو سه روز که حرف نزد حرف های زیادی برای گفتن دارد چه برسد به اینکه هشت سال سکوت کند. همانطور که عرض کردم کتاب من در دست انتشار است و اسم آن هنوز قطعی نیست. آلبوم دکلمه هم به اتفاق خواننده مراحل تولید را سپری می کند. نمایشگاه نقاشی من هم به امید خدا در پاییز یا زمستان برگزار می شود.
 
  • *هنوز هم پرسپولیسی هستید؟!
یک پرسپولیسی همیشه پرسپولیسی است.
 
  • *از آخرین اتفاق خوبی که پرسپولیس باعث خوشحالی شما شد برای ما می گویید؟
پرسپولیس معمولا باعث خوشحالی می شود. حضورش و آن رنگ زیبا که مظهر عشق است باعث خوشحالی می شود و اینکه رفتیم آسیا تا ببینیم چه کار می کنیم!
 
  • *از بازیکنان جدید پرسپولیس کسی هست که مثل «علی انصاریان» و «مهدی هاشمی نسب» در آن دوره دوستش داشته باشید؟
بیشترین کسی که به ایشان ارادت دارم و می دانم به تیمی نمی رود که دل هواداران شکسته شود آقای «علی کریمی» است. خوشحال هستم که همچنان با اینکه ایشان در پرسپولیس بازی نمی کنند خیلی صمیمانه پیگیر کارهای همدیگر هستیم. هرجا بازی کنند به ایشان افتخار می کنم و ارادت دارم. متاسف هستم که در لیست آقای «کی روش» قرار ندارند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1393 - 17:30

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 11:30

مریم حیدرزاده یکی از بهترین هاست ، حیف که تو این 8 سال ممنوع الکار بود ...
البته بر خلاف گفته های ایشون یادمه که بعد از پشیمون شدن چاوشی از اجرای آهنگ نفرین واکنش تندی داشتن و گفتن که چاوشی منظور این کار رو نفهمیده. ولی به نظر من هم آدم معشوقه اش رو هر چه قدر هم که بهش بد کرده باشه نفرین نمیکنه.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 11:32

خیلی خوشحال شدم که مریم حیدر زاده داره دوباره به موسیقی کشور برمی گرده. خیلی چیزای مشترک با خانم حیدرزاده دارم مثلا رشته تحصیلی بنده هم مثل ایشون حقوقه و منم مثل ایشون یه پرسپولیسی 6آتیشه هستم.ترانه های ایشون رو خیلی دوست دارم و از قدیما هم کاراشونو دنبال می کردم. امیدوارم در آینده بتونم با خانم حیدرزاده همکاری داشته باشم.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 11:44

کاش آلبوم های کنونی نصف "مثل هیچکس" فروش داشتند!! مردم برای همیشه ثابت کردن که موسیقی رو دوست دارن
من کارهای شما رو از زمانی که یادم میاد دنبال میکردم... واقعا ترانه سرای خیلی موفقی بودید و به یاد ندارم ترانه سرای همدوره شما باشه با اینهمه کار برای افرادی که هر کدومشون بهترین ها بودند...
ولی الآن دیگه علاقه ای به خوندن اشعارتون ندارم...درسته که بیشترشون نوستالژی هستن یا خیلی زیبان ولی بعضی هاشون سخیف هستند و بعضی هاشون هم کاملا از نظر من دید اشتباهی دارن!! بهرحال با گروه خونی من نمیخونن مخصوصا اشعار یا تو یا هیچکس
همکاری شما و محسن چاووشی رو هم یادم هست که توی سه قطعه انجام شد که دوتاشون رو دوست دارم مخصوصا مسافر غریبه که علاوه بر ایشون یکی از خواننده های خیلی مشهور زن اجرا کرده بودن با آهنگسازی شادمهر عقیلی
ولی قطعه "نفرین" از اول هم نباید اجرا میشد تا اون اتفاقات پیش نیاد... البته شما هم واکنش نشون دادید و فرمودید ایشون قدر اشعار من رو ندونستن ولی واقعیت این بود که هرکسی باید مطابق درک خودش یک شعری رو انتخاب و اجرا کنه
بهرحال متاسفم که به هر دلیلی از موسیقی تراز اول فاصله گرفتین... امیدوارم بار دیگه به روزهای اوجتون برگردین و ما قطعات درخشانی رو از شما شاهد باشیم...

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 12:06

امیر ارجینی با سیروان و شهاب رمضان همکاری کرده
ولی صفا مختص خود چاوشی
حیدر زاده یعنی شعر زنده. یاد آلبوم نفرین و شعرهای زنده ی مریم حیدرزاده بخیر

تسلیم قانونت شدم اما بازم نیومدی...

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 16:22
صادق

صفا هم با شهاب رمضان کار کرده
البوم جشن تنهایی ترک خواب

37.128.252.69
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 16:44
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اطلاع نداشتم ممنون

5.134.172.135
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 10:31
مصطفی

تازه با سینا حجازی هم چند تا کار داره. مثل گلخونه.
اما خب در کل منظور مریم حیدرزاده این بود که بیشتر با خودش کار کنن تا این که یه ترانه سرای کلی باشن (مثل ترانه مکرم و یاها کاشانی و اینا..)

78.38.150.10
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 12:10

1- امیدوارم بازگشت ایشان به جامعه موسیقی، مثل گذشته، درخشان باشه
2- در مورد روند کاری محسن چاوشی هم با ایشان موافقم... من طرفدار کارهای آقای خواجه امیری و عصار هستم. ولی یکی از لذت های موسیقایی من، خواندن آقای چاوشی با اشعار زیبا و دلنشین هست. آرزومه که آقای خواجه امیری هم اشعارشون به قوت و زیبایی اشعار محسن چاوشی (حسین صفا) باشه.
3- با تشکر از سایت موسیقی ما...

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 12:14

این روند آخر مصاحبه اگه ادامه پیدا میکرد، کار به نقد راجع اجلاس 5+1 و همه پرسی کریمه برای ملحق شدن به روسیه و قیمت هر انس طلا در بازارهای نیویرک می کشید :l
مرسی موسیقی ما

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 12:33

مریم، شاعر بسیار خوبی ست
آهنگ نفرین هنوز هم خاطره ساز است با اینکه خود محسن چاووشی از خوندنش ابراز پشیمانی کرد
درست گفتن، بدون شک یکی از دلایل موفقیت، محسن چاووشی، ترانه سراهای خوب‌شان است.
امیر ارجینی و حسین صفا
به قول خود محسن چاووشی:
صفا مرا می نویسد و من صفا را می خوانم.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 12:44

با ارزوی موفقیت برای شما

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 13:03

البته محسن چاوشی در همون سالها مجددا مصاحبه کرد و ابراز پشیمونی کرد از حرفش راجع به ترانه نفرین

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 13:04

ای جانم!
یک پرسپولیسی همیشه پرسپولیسی است.
عاشق ترانه هات بودم و از اینکه فهمیدم پرسپولیسی هستید و علی الخصوص طرفدار داش علی کریمی هستید بیشتر پیگیر کارهاتون خواهم شد.
درود بر شرف پرسپولیسیت .

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 14:58

از نظر منم درست نیست کسی یه ترانه رو بخونه و باهاش مطرح بشه ولی بعد بیاد ازش اعلام برائت کنه! یا نخون، یا اگه خوندی پاش وایسا!
برای خانم حیدرزاده هم آرزوی موفقیت میکنم، ترانه های زیباشون تو آلبوم ازخداخواسته محشر و ماندگارن.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 17:43
قیماخ

بهرحال هرکسی ممکنه اشتباه کنه ولی واقعیت این هست که شخص دیگری باهاش معروف شده!! مطمئنا اگر کسی با همچین قطعه ای مشهور بشه نمیگن اشعارش خوبه!! باشد که رستگار شویم

74.207.224.233
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 01:09
بی سرزمین تر از باد

یه زمانی به خاطر این شباهتا که منظور شماست هم کبیری اومد بالا و هم س،ق داشت میومد پایین که خداوند کمک کرد و به داد اعتبار در معرض خطر س،ق رسید ;)

188.253.66.217
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 15:54
حسینی لقب رضا

چي ميگي عزيزم
چاوشي با اهنگ نفرين معروف شده؟؟؟
چاوشي صدتا اهنگ بهتر از نفرين هم خونده ...
فك كنم شما كاراي محسن چاوشي دنبال نميكنيد ...
من كاملا با حرفهاي و تصميمات محسن چاوشي موافقم ...

2.184.103.70
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 18:45
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

من هرچی کامنت دوستم قیماخ رو زیر رو رو کردم از شباهت حرفی نزد
حالا بگذریم
تاجایی که یادمه من که به سایت های اینترنتی واسه دانلود مراجعه میکردم،البته با اون کارت های اینترنتی مدت دار که فکر کنم دیال آپ بودن اون موقع سرعت فراتر از 5کیلوبایت نمیرفت
عبارت واسه دانلود آلبوم نفرین این بود: دانلود آلبوم نفرین مجتبی کبیری ویا بعضی سایت ها دانلود آلبوم کفترچاهی مجتبی کبیری می نوشتن، بعضی هوادارای چاوشی تو آرشیوشون آلبوم نفرین به اسم آلبوم کفترچاهی سیو شده که تو آلبوم کفتر چاهی تراک راه دشوار، چشات قید شده
جالب تر بعضی ها هم که میگفتن صدای س ق هستش .که واسه آلبوم متاسفم اسم تنظیم کننده و خواننده رو قید کردن که حق اثر حفظ شه
مجتبی کبیری هم سکوت مطلق و هیچ واکنشی نشون نمیداد وباز هم بعضی ها بودن که هنوز فکر میکردن کبیری یا س ق هستش
آلبوم نفرین آلبومی بود که مردم با اسم چاوشی آشنا شدن آلبوم لنگه کفش و خودکشی مردم رو به سمتش جذب کرد آلبوم متاسفم نقطه ی اوج چاوشی بود و سنتوری سکوی پرتاب چاوشی بود
در حال حاضرم جایگاهش واسه کل ایرا مشخص و نیاز به گفتن نداره

بعد آلبوم خودکشی که معلوم شد چاوشی خونده نه کبیری واسه متوقف کردن چاوشی صدای ساختگی یا دستگاهی و تقلید از س ق اومد به میون که اوج این بهانه ها بعد آلبوم سنتوری و یه شاخه بود
واقعیت امر این بود اگه غیر از این بود خوشحال میشم تاریخ رو وایم بازسازی کنید
ممنون موسیقی ما

213.195.40.179
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 21:45
قیماخ

س.ق داشت میومد پایین؟؟
40 سال فعالیت و پایین اومدن با یک ماکت بی اسم که بصورت محدود توی نتی لو رفته که اندازه یک دهم امروز همه گیر نبود؟؟!!
شاید اگر با اسم ایشون هم منتشر میشد قطعات بعدی به اندازه ای قابل دفاع بودن که به ارزش های ایشون اضافه هم بشه!! ولی...

178.79.171.34
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 01:28
بی سرزمین تر از باد

قیماخ جان اینم برعکسش ;) {لحن}
=
وبلاگ سعدابادمذهب از مخاطبان محسن چاوشي نظر شخصیت محترم. جدیدا شاید کمتر دنبال کنم ولی قبلا به شدت دنبال میکردم. مطرح شدن ≠ معروف شدن! حداقل با این تعاریفی که شما از معروف شدن داری.
=
♥حامد خواجه زاده♥ من حرفی از زندگی نامه ی دوستان زدم؟!
مثل اینکه شما هم مثل سعدآباد معنی استفاده معنوی رو نمیدونی!
=
قیماخ جان از نظر مخاطبای امروزی ما بله میشه! فکر کن س،ق بعد از خوندن قاب شیشه ای و قصه امیر و تاک بیاد نفرین و شیش و هشت لیلی مجنون بخونه! در ضمن همه مثل من و شما نیستن که سابقه 30 40 ساله رو مد نظر قرار بدن! طرف منتظره تا یه آهنگ ضعیف (آهنگی که خوشش نیاد!!!!!) بشنوه تا بیاد بگه دیگه فلانی ها تموم شدن و بعد از چسبوندن هزار جور عنگ میگه الان دیگه دور دور سلاطین و اساتید کبیر ماست ;) و با کسایی مقایسشون کنه که جای بچه هاشونن! نگو که ندیدی چون نمونش تو همین سایت فراوونه! از نویسنده بگیر تا کاربر!

188.253.71.67
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 13:46
Saeed mohamadi

من نمیدونم چرا وقتی کسی باسلیقمون جورنیست میخوایم هرجور شده وبه هروسیله ای آگاهانه یا نا آگاهانه تخریبش کنیم!دوست عزیز ، "بی سرزمبن ترازباد" گرامی. خوب بگو چاوشی گوش نمیکنم چه دلیلی داره بیخودی تخریب کردن؟؟؟!!!
مگه س.ق تو آثارش کار شش وهشت نیست که از شش وهشت خونی محسن که خیلی هم کم بوده تو کل کارنامه اش ایراد میگیری؟؟؟
من خودم عاشق اسطوره ای مثل س. ق هستم وخواهم بود ولی شما که مدعی حمایت ازایشون هستی وشنونده آثارش برو کارنامه ایشون رو دوباره مرور کن تامتوجه بشی که ایشون هم آثار شش وهشت توکارنامه شون موجوده
خداکنه محسن چاوشی دوباره بعضی ازشاهکارای قدیمی که به صورت ماکت واتود لورفتن رو دوباره با ملودی وتنظیم مناسب بازخونی کنه تابعضی ها ازخواب غفلت بیدارشن
شاهکاری مثل "کفترچاهی" وقتی توسط محس چاوشی خلق شده که ایشون 23 یا 24 ساله بودن ودرحال خدمت سربازی...
ایشون ازابتدا درک خوبی ازموسیقی و شعروترانه داشتن و روز به روز درحال پیشرفت...
چشمها و گوشها راباید شست ! جور دیگر باید دید و شنید

5.239.198.191
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:34
قیماخ

فکر میکنم قبول داری که تعداد کسایی که میگفتن کار س.ق هست به اندازه کاربرای این سایت نبودن!!
فک کن...
در ضمن مخاطبای این سایت 72 ملتن نمیشه حکم کلی صادر کرد... چیزی که عیانه برآیند مخاطبان پاپ ایران س.ق رو به عنوان یک بزرگ میشناسه و اگه 40 سال دیگه هم شیش و هشت بخونه بازم میگن نصف کاراش خوب بود ;)
این طبیعیه که هرکسی بتونه تو یه مقطع رو دست بقیه بزنه معروف میشه به سلطان!! ایشونم بعد قاب شیشه ای بیاد کفترچاهی یا مسافر غریبه یا مرگ یا... رو بخونه چی میشه؟ :) اینطور که بنظر میاد از نظر خودت شیش و هشت یا نفرین از اعتبار س.ق واست کم میکنه
بهرصورت اینجا رو زیاد شلوغ نکنیم... اونور :)

151.247.66.54
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 02:53
بی سرزمین تر از باد

سعید محمدی:
چندتا پیشنهاد بهت میدم.
یا نظرمو با دقت بخون تا منظورمو بفهمی!
یا اگه حال نداشتی کامل بخونی یا به هر دلیلی متوجه منظورم نشدی از خودت حکم در مورد من صادر نکن و واسه حرف من منظور نتراش! ok؟
واقعا نمیدونم چرا وقتی نظر کسی باسلیقمون جورنیست میخوایم هرجور شده وبه هروسیله ای آگاهانه یا نا آگاهانه تخریبش کنیم! دوست عزیز ، "Saeed mohamadi" گرامی. خوب بگو متوجه منظورت نشدم! چه دلیلی داره بیخودی تخریب کردن؟؟؟!!!
ممنون:)

قیماخ هستمت D:

188.253.71.67
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:11
سعید فلاحی

بی سرزمین تر از باد یادم نرفته تو بحث شادمهر و این ور ابی ها با اون ور ابی ها چقدر از جانب من حرفهایی مطرح می کردی و من همش می گفتم من چنین چیزی گفتم و ...
شما خودت همچنین اخلاقی داشتی حالا میای به این دوستمون تشر میزنی و میگی از خودت حکم در مورد من صادر نکن.
لطفا چاپ کن موسیقی ما.

5.238.174.115
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 18:41
Saeed mohamadi

"بی سرزمین ترازباد" اولش میگی : "از نظر منم درست نیست کسی یه ترانه رو بخونه و باهاش مطرح بشه ولی بعد بیاد ازش اعلام برائت کنه! یا نخون، یا اگه خوندی پاش وایسا!"
اگه به قول خودت این قطعه چاوشی رومطرح کرده، پس حتما این ترانه ودرکل این قطعه موفق بوده که باعث مطرح شدنش شده !و اگه موفق نبوده چرا باآوردن اسمش کنار قصه امیرو... تخریبش میکنی؟؟؟چراازترانه سرای این قطعه (ناموفق یا موفق!!!!) تعریف میکنی ولی خواننده شو تخریب میکنی؟؟؟؟
ضدو نقیض صحبت میکنی برادر
درضمن شما اونجایی که اسم ازقطعه شش وهشت "لیلی و مجنون" چاوشی آوردید چه منظوری داشتید ممکنه بفرمایید؟؟
شما ازآوردن اسامی قاب شیشه ای و تاک وقصه امیر درکنار نفرین و شش وهشت لیلی ومجنون چه قصدی میتونی داشته باشی؟؟؟
منظور کلی ت هرچی بوده باشه اینجای جمله ات رو به حالت کنایه آمیز بیان کردی:
"فکر کن س،ق بعد از خوندن قاب شیشه ای و قصه امیر و تاک بیاد نفرین و شیش و هشت لیلی مجنون بخونه!"
ببین دوست گرامی سیاوش قمیشی اونقدری محبوبیت داره که برای بالا بردنش نیازی به تخریب چاوشی نباشه...درضمن محسن چاوشی هم خیلی وقته بیش ازیه سروگردن از خیلی از خواننده های داخلی و حتی اونورآبی بالاتره
شماهم خوب بگو قصد ماست مالی دارم یا ازمواضعم عقب نشینی کردم نه اینکه بیای وبگی منظورمو متوجه نشدی...
ازنظرمنم درست نیست کسی یه حرفی بزنه وباهاش کسی روتخریب کنه ولی بعدش بیاد ازش اعلام برائت کنه ! یاحرفی نزن یااگه میزنی پاش وایسا!

5.239.200.170
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 23:29
بی سرزمین تر از باد

سعید فلاحی:
متاسفانه من هیچ چیز رو فراموش نمیکنم :)
این رو هم هیچوقت فراموش نخواهم کرد که تو یه صفحه با یه فرد محترمی به نام سعید فلاحی راجع به یه موضوعی تبادل نظر کردم و چیزی رو گفتم که به نظرم درست بوده و نشونش هم اینکه تونستم با همون چند خط صحبت کاری کنم که اسمم تو ذهنش حک بشه به طوری که با وجود سپری شدن یه مدت طولانی توی یه صفحه دیگه تا اسممو دیده یاد اونجا افتاده! ;)
شما اگه حرف نگفته ای داشتی بهتر بود همون موقع همونجا میگفتی چون تاریخ انقضای اون بحث واسه من تموم شده;)
سعید محمدی:
دوست عزیز فکر میکنم متاسفانه شما برداشت اشتباه از کلمه ی مطرح شدن کردی، مطرح شدن با معروف شدن فرق میکنه! مطرح شدن یعنی بهره معنوی بردن! یعنی اینکه یه خواننده بیاد یه آهنگ بخونه و به واسطه ی اون آهنگ صداش توسط چند نفر شنیده بشه و خودش یا صداش شناخته بشن یا محبوب تر بشن یا به اعتبارشون اضافه بشه! این یعنی مطرح شدن و بهره معنوی بردن! حالا یه عزیزی زیر همین نظر اومده گفته چاوشی با نفرین معروف نشد، با سنتوری معروف شد:| چه ربطی داره؟!
_____
ببین من هیچکدوم از آهنگای چاوشی یا فرد دیگه ای رو مسخره نکردم! با یه مثال برات توضیح میدم، ترنس های س،ق محشرن در نوع خودشون! اینو که همه قبول دارن. ولی فکر کن یه روز استاد شجریان بیاد یه آهنگی مثل"میلاد" رو بخونه!!! :| این قضیه به نظرت عجیب و مسخره نیست؟! حالا اینکه بیایم بگیم ترنس خوندن شجریان خنده دار و عجیبه آیا توهین به آهنگ و هنر س،ق ست؟!؟
درک این قضیه انقدر سخته؟
تخریب؟! کدوم تخریب؟! اینکه بگیم آدم باید پای کارایی که انجام میده وایسه تخریبه؟ بنده خدا شما اینوهم که من از مریم حیدرزاده به خاطر اشعارش تو آلبوم از خدا خواسته تعریف کردم رو هم پای تخریب چاوشی گذاشتی!!!! =)) خداییش این یکی دیگه تهش بود!!!!
ببین من اومدم گفتم س،ق از چاوشی بالاتره و چاوشی از کبیری بالاتره! و شما اینم تخریب و توهین به چاوشی حساب کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینجوری که شما پیش میری ما باید بدونیم که چی توهین به چاوشی نیست! نه اینکه چی توهین به چاوشی هست!!!!
_____
الان فکر میکنی من کل تمرکز و توانم رو جمع کردم که چاوشی رو بزنم زمین؟ یعنی کار دیگه ای ندارم؟ انقدر بیکارم؟ یعنی انقدر چاوشی رو رقیب و مانع بزرگی برای امثال س،ق میدونم که بخوام پای اونو بشکنم تا س،ق بهتر راه بره؟!
Calm down لطفا!!!!
_____
دوست عزیز معمولا کسی حرفشو پس میگیره که از روی تعصب یه حرفی رو میزنه و بعد که آروم شد میبینه چه اشتباهی کرده و درصدد ماست مالی بر میاد! من نه روی چاوشی تعصب دارم نه ضدشم! حرفی رو میزنم که از نظرم درسته و اعتقاداتم هم معمولا ثابته و خیلی بعیده که تغییر کنه. چون من به عقیده ی خودم فعلا ایمان دارم.
ازنظرمنم درست نیست کسی یه حرفی بشنوه و چون اون حرف رو متوجه نشده راحت ترین راه رو انتخاب کنه و هرجور خواست دربارش قضاوت کنه! یا متوجه حرف بشو یا دربارش اظهار نظر نکن!
_____
خانم غزال چشمتون روشن!! شما به من میگی مقایسه میکنم در صورتی که اصل جنس داغ و تازه اینجاست!!:"محسن چاوشی هم خیلی وقته بیش از یه سروگردن از خیلی از خواننده های اونورآبی بالاتره"
جناب محمدی به شخصه اگه تا حالا فکر میکردم طرفدار چاوشی هستی , الان با بیان جمله از طرف شما مطمئن شدم علاوه بر اینکه طرفدارشی روش تعصب هم داری!!!
شما بهتره مراقب باشی که از روی تعصب از کسی بت نسازی که بت شکن زیاد داریم;) به قول معروف:"اوج نگیر برادر"

188.253.71.67
جمعه 9 خرداد 1393 - 20:41
Saeed mohamadi

"بی سرزمین تر ازباد" بایدعرض کنم :
دربخش اول که من هیچ جواب قانع کننده ای ازت دریافت نکردم !
چون واسه خودت (تاکید میکنم واسه خودت !!!!!) کلاس درس ادبیات گذاشتی !(کلاس تحلیل دومبحث: "مطرح شدن" و "معروف شدن")موضوع اصلی که ازابتدا نطق فرمودین چیزدیگه ای بود وربطی به تفاوت مفهوم مطرح شدن ومعروف شدن نداره!ازاصل موضوع منحرف نشو وسعی نکن کسی رومنحرف کنی(اصل موضوع اینه که شما اولش گفتی چاوشی بااین آهنگ(نفرین) مطرح شد ولی بعدش خودت این آهنگ و لیلی ومجنون روضعیف جلوه دادی درقیاس با....!!!)

دربخش دوم آوردن اسم استاد شجریان در این معرکه بنده روکاملا حیرت زده کرده وهاج واج!!!مطمئنا خودت هم درجریانی که ایشون ازیه دنیای دیگر موسیقیایی (سنتی) هستند!
ولی سبک موسیقیایی س.ق و چاوشی فوق العاده بهم نزدیکه وبه نظرم شماهم بخاطرهمین نزدیکی قصدمقایسه داشتین والبته قصد...واقعااگه غیر ازاین باشه من صمیمانه معذرت میخام ازت ولی هرجور نگاه میکنم به کامنتت اینجوری به نظرم نمیاد
محترمانه عرض کنم به نظرم میادشمابیشتردرحال آسمون-ریسمون بافتنی وهرصحبتی روهم مطرح میکنی به خیالت هسته ی اتم شکافتی وبنده رومتهم میکنی به متوجه نشدن منظورت!!!!!!

درمورد تعصبم به چاوشی هم کاملاباهات موافقم!اصلا بنده یک رگ مضاف بررگ های جاری بدنم دارم به اسم "رگ چاوشی"!!اکثرعلاقه مندان چاوشی ازاین تعصب برخوردارن.به نظرت چه جوری میشه این تعدادآدم یه جاویک دل به یه هنرمند این همه تعصب داشته باشن؟؟؟بالاخره نمیشه که این تعداد آدم یهو دورهم الکی تحت تاثیرقرارگرفته باشن وجوزده شده باشن!!!چون بعضی ازدوستان کاربر این سایت هم به تعصبی بودن وتیفوسی بودن مخاطبین چاوشی ایراد وارد کردن و...
دلیل این تعصب حداقل برای شماقابل بررسی است.چون به واقع مخاطبین چاوشی هلاک چاوشی اند...
دنبال دلیل این تعصب باش برادر
ولی باوجود این من هیچوقت منطق روفدای تعصب نمیکنم ویک باردیگه بانادیده گرفتن تعصبم عرض میکنم:
چاوشی بیش ازیک سروگردن ازخیلی از خواننده های داخلی واونورآبی بالاتره.شما اگه اسطوره هایی مثل" د.ا" - "س.ق" - "ا-ح"-"ر-م"
و ... که خیلی هاباآثارشون زندگی کردن وبزرگ شدن بزاری کنار چاوشی بیش ازیک سروگردن ازباقی موندشون بالاتره بدون شک
در کل شما مسیرخودت روبرو ماهم مسیر خودمون...منم کاملا آرومم
با احترام

46.100.66.20
شنبه 10 خرداد 1393 - 13:44
بی سرزمین تر از باد

ببین دوست عزیز من مسئول چیزی هستم که میگم، نه چیزی که شما ازش برداشت میکنی!
کاملا توضیحاتمو دادم و شما اگه تعصب نداشتی تا حالا متوجه شده بودی، خب از قدیم گفتن کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودشو به خواب زده هرگز! مطمئنم اگه تا فردا هم دلیل و مدرک میوردم تعصیت نمیذاشت قانع شی چون افرادی مثل شما زیاد دیدم.
دلایلی هم که واسه توجیه تعصبت اوردی خیلی خنده دارن! اتفاقا طرفدار تعصبی بودن یه ضعف بزرگه! میدونی چرا؟ چون اولا همونطور که حضرت علی (ع) فرمودن: "عشق زیاد، انسان رو کور و کر میکنه"! آدم تعصبی چیزی به اسم منطق براش تعریف نشدست! نمونش میشه این که خود چاوشی میگه اشتباه کرده نفرین رو خونده ولی شما حرف خود چاوش رو هم قبول نداری=)) یا مثلا اینه تعریف از یه آلبوم دیگه رو تخریب چاوشی میدونی!!!!!=))ثانیایه فرد اگه دلیل منطقی ای برای طرفداری از فرد محبوبش داشته باشه هرگز رو به تعصبی بودن نمیاره! من هیچوقت اینو که افراد زیادی به چاوشی تعصب دارن رو حسن نمیدونم! بلکه نگاه میکنم ببینم چاوشی چندتا طرفدار واقعی و منطقی و ارزشمند مثل قیماخ داره که علاوه بر طرفداری کردن میان عیبای خوانندوشو هم میگن و چراغ راهشون میشن! نه طرفدارایی که آناتومی بدنشون رو تغییر دادن=))
شما هم از آوردن اسم لیلی و مجنون و نفرین بهت برنخوره لطفا چون چاوشی کارایی مثل اونا بازم داره، مثل غیر معمولی=))
البته کارای ارزشمندی مثل سنگ صبور و قطار هم داره!
با عرض احترام به شما، وقت بنده خیلی با ارزش تر از اینه که صرف بحث روی تعصب افراد بشه.
خداوندا ما را از شر تعصبات بیهوده حفظ بنما! آمین
موفق باشید

188.253.71.67
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 02:36
سعید فلاحی

بی سرزمین تر ازباد اسم شما بخاطر بی منطق بودنتون تو ذهنم حک شده اشتباه نکن.
اون دفعه هم بخاطر بی منطق بودنتون جوابتون رو ندادم.
کلا همکلام شدن با شما اشتباهه, یا علی.

5.238.180.254
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 15:09

100% محسن چاوشی به خاطر اشعار خاصش موفقیت داره. اینو خواننده های معروف دیگه هم گفتن. ولی 8سال ممنوع الکاری نامردیه. نکن دوست عزیز خوب نیست این کارا -_-

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 15:17

دوتا اسطوره
محسن چاووشي و علي كريمي

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 18:46
این دو ستاره * شادمهر عقیلی .علی کریمی *

تو تک ستاره ی فوتبال مایی آهای علی کریمی
تو دریایی ولی ساحل نداری آهای علی کریمی
تو کابوس تموم آبی هایی آهای علی کریمی ......

217.219.222.116
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:10
4444

اهای فرهاد مجیدی

5.238.169.171
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 15:22

انگار مشکل همه ترانه سراهای کشور ترانه سرای بزرگ تیتراژ هاست
انگار کل دنیا با روزبه بمانی مشکل دارند
من نمیدونم چرا؟!
اخه تا کی؟!
هر کی میاد یه تیکه بار روزبه بمانی میکنه
انگار کل مشکل موسیقی کشور ما فقط روزبه بمانیه
ممنون از موسیقی ما بابت مصاحبه خوبش و همینطور بهمن عزیز

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 15:34

خانم حیدر زاده یکی از بهترین ترانه سراها بودند و هستند ولی واقعا حیف شد که به خاطر همکاری با شبکه های خارجی مجبور به سکوت شدند ولی باید قبول کنیم تا حدودی کار ایشان در راستای همکاری با شبکه های خارجی در حالی که خیلی پر آواره بودند اشتباه بود البته یکسان نبودن قانون برای ایشان هم شاید به علت محبوبیت زیاد و حساسیت زیاد به خاطر محبوبیتشان بود
اما دور مورد همکاری محسن چاوشی با خانم مریم حیدر زاده:
محسن چاوشی چند سال پس از انتشار اولین آلبومش به نام نفرین ، در مورد اینکه اولین کارش رو با نفرین آغاز کرده ابراز پشیمانی کرد نه برای اینکه به این شعر به عنوان یک شعر طنز نگاه کنند.
یکی از علت های معروفیت خانم حیدر زاده و محسن چاوشی همین همکاری آنها با یکدیگر بود. شعرهای احساسی و زیبا و گاهی غم آلود خانم حیدر زاده و صدای تک محسن چاوشی به همراه سوز و غم صدایش و ادا کردن حق مطلب از سوی محسن چاوشی مکمل یکدیگرند و سبب شد خیلی ها برای محسن چاوشی ارزش و احترام خاصی قائل شن و اون رو به عنوان یک خواننده واقعی و کار بلد بپذیرند. چون واقعا همینطور هم هست محسن چاوشی واقعا برای کار خود ارزش و اهمیت قائله و میکوشه با بهترین افراد همکاری کنه و تا جایی که میتونه بهترین آثار رو ارائه بدهد که تا کنون این گونه هم بوده
به امید موفقیت محسن چاوشی و همکارانش
و هم چنین به امید موفقیت خانم حیدر زاده

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 15:45

ببین چیکار کرده روزبه بمانی که مصاحبه ای نیست که مستقیم و غیرمستقیم از روزبه گفته نشه و یا از علی افکاری. خوبی داستان اینه که محسن چاووشی هم بعد از خوندن تعدادی ترانه گنگ و بی معنی مثل همسایه و چشمه طوسی و ... در البوم جدید داره با روزبه کار میکنه.
معجزه ملودی های علی افکاری و ترانه های روزبه رو با هیچ قسمتی از موسیقی داخل طی حداقل 5 سال اخیر نمیشه قیاس کرد.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 19:45
بابک مخاطب موسیقی

با حرفت کاملا موافقم رضاجان محسن چاووشی با این کارها به یک تکرارتاریخی رفته وبرای نجات ازاین کلیشه وتکراربایدتصمیم جدیدی درخصوص انتخاب ترانه ای کارهاش میکرد.چه کسی کاملترویابیانی فاخرترازروزبه بمانی عزیزبرای بیرون بردن محسن ازاین تکرار

37.255.27.234
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 01:27
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

ممنون از دوستان تاریخ شناس
واسه کلمه ی "تکرار" مطمعنم که آدرس رو اشتباهی اومدید،باید میرفتید چند پست پایین تر
ولی حالا که اومدید ارجاعتون میدم به این اشعار
متن شعر آهنگ واسه آبروی مردمت بجنگ: من زمین خوردم تو بالاتر بری
متن شعر آهنگ آوای باران یا تاوان:تو بالا نری من زمین میخورم

خیلی روزبه رو دوست دارم ولی .....

5.134.166.182
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 10:35
قیماخ

تکرار و کلیشه؟؟!!
ببخشید میتونم بپرسم این تکرار دقیقا کجاست؟؟ دایره واژگان کم؟؟ استعاره های نخ نما؟؟ هر ضعفی رو با اسم تکرار و کلیشه ماس مالی نکنیم که به نظر من مضحکه!! خوشحال میشم مثالی رو بشنوم
روزبه بمانی بخواد کسی رو از کلیشه در بیاره؟؟ :)))) آقای واژه ها خودش تکرار مجسمه!!
شرمنده ولی کاملا مخالفم

151.247.66.54
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 11:37
مهران معروفی

آقا رضا اگه شما نفهمیدی شعر معنیش چی بوده و دوس نداشتی بشینی یه مقدار راجبه شعر فکر کنی ، دلیل نمیشه که شعر گنگ و بی معنی بوده !! شما و امثال شما دوسدارید یه سری واژه ها و لغات خیلی پیش پا افتاده کنار هم قرار بگیرن تا راحت براتون قابل هضم باشه ! درضمن ممنون میشم اطلاعاتتون کافی نیست اظهار نظر نکنید ! محسن چاوشی سال پیش 4 تا ترانه از روزبه بمانی گرفت که 2 تاش توو آلبوم هست (احتمالا) ! ترانه های "همسایه" و "چشمه ی طوسی" از ترانه های روزبه بمانی جدیدترن ! پس محسن بعد از همکاری با روزبه این ترانه ها رو اجرا کرده !
اون دوستیم که میگه به تکرار خورده میشه منظورشو از تکرار بگه یعنی چی ؟ تنها کسی که هیچوقت به تکرار نخورده "چاوشی" بوده و قدرت ریسک پذیریِ بالاش بوده که به این مهم دست پیدا کرده ! حسین صفا انقدر قدرت داره که بتونه هیچوقت تکراری ننویسه و چاوشیم هیچوقت تکراری اجرا نکنه(آلبوم پرچم سفید کدوم اشعار تکراری بودن ؟ ) ! 2تا کتاب حسین صفا رو بگیرید بخونید میفهمید منظورم چی بوده ! روزبه بمانی درسته الان خیلی مد شده اما باید بدونید کیفیت مهمه نه کمیت ! واژه های تکراری و معانی شبیه به هم توو اشعار بمانی موج میزنه :) یادمون نره شعر دمِ دستیِ جام جهانی که هیچ چیزِ خاصی نداشت و فقط باعث شد شاعر زیرِ سوال بره ،سروده ی آقای بمانی بود ! البته منم اگه واسه چند نفر "فول آلبوم" شعر مینوشتم و همه ی تک تراک ها رو مینوشتم ، دایره لغاتم به صفر میرسید :) اگه دوسداشتید میتونم خیلی راحت ابیات شبیه به هم رو براتون بنویسم تا به قدرتِ تکراریِ آقای بمانی پی ببرید ! البته مطمئن باشید بمانی از این تکرار ها توو آلبوم چاوشی نمینویسه چون چاوشی میدونه چجوری از شاعرا شعر بگیره و فقط به "اسم" شاعر توجه نمیکنه !

2.177.39.121
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 13:23
Jo Makintash

رضا جان قطعه ها همسایه و چشمه طوسی شاید برای شما گنگ و بی معنی باشه، ولی با خوب گوش دادن به لحن و توجه به معنی شعر و استعاره و آرایه های ادبی می تونید با این کار ارتباط برقرار کنید حالا شاید این کارا از حوصله شما خارج باشه، پیشنهادی که برای شما دارم اینه که با جستجو در اینترنت درباره معنی اشعار این قطعات باهاشون ارتباط بیشتری برقرار کنید، مطمئنا این آثار مخاطبای خاص خودشو داره :)

144.76.174.53
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 15:05
حسن عاشق چاوشی

اخه ی چیزی بگو بگنجه اخه!!!!!!
روزبه عزیز که فک میکنه همه جا باید باشه و با همه کارکنه و قدر خودشو نمیدونه که خدای تکراره
بسی خندیدیم:))

95.38.176.152
یکشنبه 11 خرداد 1393 - 02:53
مجید

رضا جان و بابک خان فک کنم شما و امثال شما که از روی قرض نظر میدید اگه شعرای حضرت حافظ و سعدی و ... چون به سختی میشه معنیشون و فهمید و منظور این استادان ادبیات فارسی درک کرد این شعرای تک و بی مثال در تاریخ ایران و ضعیف میدونید...!!!!!!!!!!!!!

2.182.134.164
یکشنبه 18 خرداد 1393 - 19:11
رضا

من نمی فهمم چرا بعضی ها فکر می کنند از روی غرض حرف زدم یا ... من هنوز یادمه مصاحبه بهزاد بلور با خواننده ای که صداش شبیه قمیشی بود و بعدتر مشخص شد اسمش محسن چاووشی هست و البوم غیر رسمی نفرین که خودم خریدمش و باهاش زندگی کردم !
راجع به محسن خان چاووشی که بحثی از بابت دوست داشتن کارهاش نیست. اما سر حرفم هستم. من هر روز پاییزه ها رو می پسندم نه این اشعار رو.
راجع به روزبه بمانی و اشعارش و این تکراری که میگید هم حرفی ندارم. چون معتقدم تکراری هم اگر باشه به شدت شیرینه و بقول یکی از دوستان حافظ عصر ماست.
حالا هرچقدر هم که هنرمندان مغرضانه نسبت بهش حرف بزنند. هرکجا پای این ادم بوده اون کار با کیفیت بوده و من شدیدا دلم میخاد کار ضعیف از روزبه مثال بزنید.

2.181.23.8
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 16:47

بازگشتتون تبریک

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 17:23

اینجا صحبت از نوستالژی دهه ی هشتاد و گلایه های حیدر زاده ست واسه خط خوردنش از صدر تاپ ترین هاست به مدت 8سال
مگه روزبه بمانی فقط به عنوان شاعر واسه خارج از ایران کار کرده . قوانین مشخصه و همه میدونن عواقب همکاری رو اما برخورد ها متفاوته
من خواننده ی محبوبی رو رو میشناسم که بخاطر علاقه ش به یه خواننده ی اونور آب تا مرز ممنوع الکار شدن پیش رفته

حیدرزاده یه چیز یه مبحث یه واقعیت جامعه ی مارو گفتن اونم اینه که: هرکه آشنایانش بیشتر پیشرفتش بیشتر . دلیل کنار زدن مریم حیدر زاده هم نداشتن آشنا بود یا عامیانه تر نداشتن پارتی (برداشت آزاد)

روزبه عالیه ولی تکرار تو شعراش تو ذوق میزنه بقولا دایره ی کلماتش به بن بست رسیده . دلیلشم کارهای بیش از حد
ممنون

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 17:48

مشخصه منظور خانم حیدر زاده روزبه بمانی بوده-روزبه سالها اسمش ممنوع بوده-یا جای اسمش نقطه چین میذاشتن-یا اسمشو بهزاد میذاشتن-بنده خدا فقط تو آلبوم احسان اسمش ذکر شد-اونم احسان6 یا 7ماه پیگیر کاراش بود-تا بتونه به همکارش احترام بذاره.کاملا معلومه هدف روزبه بمانیه-ب حمید حامی هم مشخصا همین حرف خانم حیدر زاده زد.گمونم خیلی ها نمیتونن موفقیت های روزبه رو تحمل کنن-کما اینکه بعد آلبوم عاشقانه ها-ترانه دریا نقد کاملا غیر حرفه ای شد.جالبه با اینهمه هم از طرف مردم و هم کارشناسان رتبه ی اولو کسب کرد.چه در مجله ترانه ماه-چه در موسیقی ما-در مورد تیتراژ هم احتمالا آقای بابا زاده نخواستن بحث رو به چالش بکشن-اسم هیچ ترانه سرای ممنوعی پای تیتراژها تا بحال نیومده-تو سریال نابرده رنج اسم روزبه -بهزاد شد-تو سریالهای مادرانه-تاوان-یه تکه زمین-دودکش هم اسم ترانه سرا کلا حذف شده بود-مونا برزویی سالهاست اسمش روی کاور آلبوم ها نمیره-و بجاش از اسم مادرش(نسترن شیر محمدی) استفاده میکنه.خب این نشون میده که خانم حیدر زاده به دلایل دیگه ای پرکار نبودن-حالا یا خواننده ها سراغشون نیومدن-یا خودشون نخواستن-موسیقی ما ازت انتظار دارم این نظر رو تایید کنی.

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 18:41

* جادوگر آسیا پسر موی طلا / همیشه در قلب منی محبوب آسیا *

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 19:53

علی کریمی 8888888888888 مقدس

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 20:37

مریم حیدرزاده رو دوست میدارم چون به خودم ربط داره که چرا دوستش میدارم!!! در مورد حسین صفا هم که خانم حیدرزاده فرمودن ترانه سرای بسیار خوبیه باید بگم قطعا همینطوره و ایشون بدون شک بعد از جناب دکتر مهدی موسوی بهترین شاعر و ترانه سرای حال حاضر کشور هستن.کاش استاد چاوشی روزی از ترانه های دکتر مهدی موسوی رو اجرا کنه و مطمئنم حال و هوای ترانه ها و اشعار دکتر موسوی به حال و هوا و خلقیات استاد چاوشی خیلی نزدیک هستش.در اخر هم مردیم از بس خون دل خوردیم و منتظر موندیم تا البوم استاد منتشر بشه پس کی میاد؟

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 01:24
امیر(طرفدار سلطان صدای ایران استاد یگانه)

شما از هرکس که از چاووشی تعریف کنه دوست داری و هر کس هم انتقاد کنه دوست نداری !!!

94.183.113.160
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 00:28

perspolisi bodane khanom heydar zade baes khoshhalim shod.eshgh ast perspolis kabir

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 10:31

اول از همه متشکرم از موسیقی ما بابت این مصاحبه
و بعدش امیدوارم ممنوع کاری این ترانه سرا و بقیه ترانه سراها مثل بانو ترانه مکرم و... برطرف بشه و بتونن با توجه به خواستشون، تو موسیقی کشور فعالیت داشته باشن و ضمینه پیشرفت موسیقی بیش از پیش فراهم بشه
همین...

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 11:40

من از جمله افرادي هستم كه كاراي محسن چاوشي كاملا دنبال ميكنم ...
با احترام كامل خدمت خانم حيدرزاده ايشون يك جمله(در اين مصاحبه)
را ...گفتن و زماني كه چاوشي از خوندن اين كار
پشيمون شدن اين خانم واكنش تندي نشون داد و حرفايي هم به محسن چاوشي زد ...
ولي يه انتقاد هم به چاوشي بررگ
از همينجا از چاوشي خواهش دارم مثل البوم يه شاخه نيلوفر بيشتر رو انتخاب ترانه ها دقت كنيد ...
انتخاب ترانه خوب با صداي چاوشي عالي ميشه
در اخر از چاوشي خواهش دارم البوم هر چي زودتر منتشر كنه اخه خيلي طول كشيد البوم

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 11:50

خانومه حيدر زاده رو شاعره ضعيفي ميدونم..شاعر ك نه فقط ميشه گف ترانه سرا...ب عنوان طرفداره چاوشي خوشحالم ك ديگه محسن با ايشون همكاري نكرد...شعراي ايشون كمي بازاري و عوام پسندانس ك من شخصا دوس ندارم...همون همكاري با صفا بهترين اتفاقه ولي ب هرحال واسه ايشون ارزوي موفقيت ميكنم

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 13:39

عشق است پرسپولیس و دیگر هیییییییییییییییییییییییییییییییییییچ.................

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 18:51

من عاشق ترانه های خانم حیدرزاده ام متولد 72ام ولی تمومه کتاباتونو خوندمو تمومه آلبوماتونو دونه به دونه گوش دادمو دارم ، تموم خواننده هایی که از شعرای شما واسه اهنگ استفاده کنن و گوش میدم ،الانم که شروع کردم واسه ترانه گفتن هنوزم ترانه های شما میون نوشته هام میاد و الگوم شمایید ،دوستتون دارم♥

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 21:18

یکی از دلایلی که همیشه مشتاق شنیدن کارهای محسن چاوشی بودم همین ترانه های مفهومی شون بوده.
به نظر بنده کاری که ترانش خوب نباشه کاره ضعیفی محسوب میشه.
ایشالا علی عبدالمالکی در آلبوم جدیدشون این طلسم ترانه (کیفیت پایین) رو بشکنه.

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 02:12

مرسی خانم حیدرزاده که لپ مطلب رو بیان کردین . داش علی کریمی اسطوره بی بدیل و پهلوان و مرد به تمام معنا..

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 09:47

نمی دونم مشکل بقیه ترانه سرا ها با روزبه بمانی چیه که این قدر تو مصاحبه هاشون به طور مستقیم و غیر مستقیم ازش انتقاد می کنن.مریم حیدرزاده یکی از بهترین شاعر هایی است که موسیقی ما تا به حال به خودش دیده.ولی باید قبول کنیم که الان بهترین ترانه سرای کشور روزبه است.خداییش کی می تونه غیر از روزبه شعرهای فوق العاده ای مثل هر جای دنیایی و سازش و ماه عسل و شکنجه گر بگه؟؟من که هر وقت آهنگ های شکنجه گر و هر جای دنیایی رو گوش می دم گریه ام می گیره. من به واسطه ی شعر های روزبه به شعر علاقه مند شدم.واقعا شعر هاش خیلی رو آدم تاثیر می گذاره.

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 10:52

فقط محسن چاوشي

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 11:19

عشق است چاوشي

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:12

داش علی فقط یکی هست اونم
داش علی منصوریانه, نماد تعصب و غیرت.

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:53

مریم حیدر زاده یک دونه اس و رقیب نداره . ای کاش ایشون هم مثل بعضی از پاپیستها میرفت مرکرموسیقی حوزه تا مدیر با جرات و مسولیت پذیر استاد مهدوی با سیاست خاص خودش کاراشو تولید میکرد و اینهمه امثال من علاقمند بخودشو منتظر نمیزاشت .مگر ماجرای سه محسن نبود که داش رضا بسرانجام رسوند...زیرزمینیها آمدن رو زمین...

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 16:05

دوباره ميگم تا همه بدونن محسن چاوشي عشقه
هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 23:57

من نميدونم چرا خيليا فكر ميكنن كه ترانه هاى واسوخت لزوماً خوب نيستن؟ اتفاقاً آهنگ نفرين چاووشى جزء آهنگاى خيلى موفق و زيباشه، آهنگى كه با حس درستى كه منطبق بر ترانشه خونده شده، تا الانم آهنگاى واسوخت چاووشى خيلى موفق بودن از همون نفرين تا ستمگر…
قبل از اينكه ترانه هاى نفرينى باب بشه كه همش خواننده ها از گل آفتابگردون و خورشيد خانوم و… ميخوندن و تو ماهى دشمن شب سياهى و …!ولى همونطور كه ترانه هاى عاشقانه ى قوى هست، ترانه هاى واسوخت قوى هم هست و همونطور كه عاشقانه هاى لوس و ضعيف زياده، ترانه هاى واسوخت ضعيف هم زياده ولى اين دليل نميشه كه كليت اين جنس كارا بد باشه…برخلاف همه ى مخالفتايى كه با اين جنس ترانه ميشه… بايد قبول كرد كه اين جنس ترانه ها حرف دل خيلياست و اون خيليا هم جزء آدمان…

و بعد هم خطاب به آقاى بى سرزمين تر از باد ميخواستم بگم كه استاد س. ق. اگه الان روزنامه هم بخونه تحت عنوان آهنگ، انقدرى كه به موسيقى خدمت كرده هيچى از ارزشهاش كم نميشه… پس نيازى نيست كه بياين كارهاى يه هنرمندو كه تازه سى و چهار سالشه مورد تمسخر قرار بدين… مگه آهنگاى شيش و هشت مشكلى دارن كه اگه استاد بخونه ميره زير سؤال؟ مگه شيش و هشت بده؟ يه سبك موسيقيه كه بالاخره بايد باشه…
مشكل اينجاست كه شما يه هنرمندى رو كه نوزده تا آلبوم داره ( با احتساب عروسك شب ( غير رسمى)، ريلز ( انگليسى)، شهر آفتاب (بى كلام)) و كلى آهنگ ماندگار براى بقيه ى هنرمندا ساخته و انقدر خاك موسيقى رو خورده و ساخته و ساخته و ساخته… رو داريد با هنرمند جوونى كه حالا حالاها بايد خاك موسيقى رو بخوره مقايسه ميكنين… خب معلومه كه به نتيجه اى نميرسه اين بحثا…و اينكه اشاره كرديد به مسئله ى شباهت به استاد س. ق. … شما اين صحبت دكتر اصفهانى رو شنيديد كه ميگن( هر هنرمندى در ابتداى راه از يه نفر ديگه الگو ميگيره و اگه واقعا هنرمند باشه از اين الگو گرفتن جدا ميشه و خودش ميشه يه سبك…)
اتفاقى كه براى چاووشى افتاده
ميدونم كه به حامى علاقه دارين اين صحبت حامى تو مصاحبه اش با راديو جوان ( من اوايل خوندنم تو صدام صداى كسايى كه ازشون الگو گرفتم شنيده ميشد و كم كم صداى خودمو پيدا كردم…)
الگو گرفتن خيلى مسئله ى عجيبى نيست…خب بالاخره قرار نيست كه مثل نسل اول موسيقى كه همشون منحصر به فرد بودن باشه…دليلش واضحه: اونا نسل اول بودن پس يعنى خودشون الگو بودن و الگو گرفتن اتفاق بدى نيست…در صورتى بده كه يه نفر چندين سال تو اين مسير باشه نه اينكه فقط در حد چند آهنگ…
همه ى هنرمندا اشتباه دارن… مگه آهنگ نوازش استاد س. ق. حتى به اندازه ى سر سوزن به پاى شاهكار حادثه ميرسه؟؟
معلومه كه نه…شما اجازه بده همه ى اين هنرمنداى جوونى كه هيچكدومو قبول ندارى يه ده بيست سال ديگه به سابقه ى كاريشون اضافه كنن و خاك موسيقى رو بخورن بعد اون موقع نيازى به حرف زدن نيست، چون زمان خودش ثابت ميكنه كه چند مرده حلاجن…

پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 08:43
بی سرزمین تر از باد

سلام
قبل از هرچیزی تشکر میکنم که نظر بنده رو خوندید و و وقت گذاشتید و در موردش صحبت کردید.
اما دوست عزیز من یه چیزی رو متوجه نمیشم! اینا همه رو من گفتم؟! O_o پس چرا خودم خبر ندارم؟!
من گفتم هیچکدوم از جوونا رو قبول ندارم؟!
من کارای چاوشی رو مورد تمسخر قرار دادم؟! یه لحظه فکر کردم (چاوشی) رو (یگانه) خوندید که انقدر روش تعصب نشون دادید..............!!!!!!!!
من گفتم شیش و هشت مشکل داره؟!
من س،ق رو با چاوشی مقایسه کردم؟!!!!!!! بزرگوار!! نه به اون موقعی که میای میگی میدونی منم مث خودتون طرفدار س،ق هستم نه به الان که میگی س،ق رو با چاوشی مقایسه کردم!!!!!
همین الان چند تا تاپیک تو ذهنم هست که توشون با کسایی که میخواستن امثال چاوشی رو با س،ق یا امثال یگانه رو با شادمهر مقایسه کنن درگیری لفظی (از نوع مجازش البته!) پیدا کردم اونوقت شما منو به قیاس مع الفارق متهم میکنی؟!! شما اگه یکم با سعه صدر بیشتری نظر بنده رو مطالعه میفرمودید اصلا بحث مقایسه رو پیش نمیکشیدید! چون بنده اون بالا هم عرض کردم که خیلیا منتظر یه فرصتن تا بیان کسایی رو با کسایی که همسن بچه هاشونن مقایسه کنن! لطفا همین الان برید بخونیدش، دیدینش؟;) من خودم یکی از پرچمدارای مخالفت با اینجور مقایسه هام!

من کجا به بد و خوب شباهت صدا اشاره کردم؟! من گفتم یه شباهتی بوده! مگه گفتم چاوشی با شباهت صداش معروف شده؟!
نمیدونم زمانی که نظر منو خوندید یا زمانی که مشغول نوشتن نظرتون بودید چه حس و حالی داشتید یا به چی فکر میکردید که اینا رو به من نسبت دادید!! اما لطفا یکم منطق و آرامش چاشنی کارتون کنید!
_____
مشکل از اینجا آب میخوره که متاسفانه ماها خیلی از اوقات بدون اینکه متوجه منظور همدیگه بشیم در مورد هم فکر میکنیم! و خیلی از اوقات حتی پامونو فراتر میذاریم و بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد همدیگه قضاوت هم میکنیم!
سوال پرسیدن که کسر شان نیست! شما میتونستی خیلی راحت بیای زیر نظرم ازم بپرسی منظورت در مورد فلان حرف چیه؟ تا منم پاسخ بدم، نه اینکه بیاید واسم بیانیه صادر کنید!
اما جدا از بحث اصلی یه نکته در مورد نظرتون راجع به بحث واسوخت و.. به ذهنم رسید، واقعا شما فکر میکنید واسوخت با نفرین نامه یکیه؟! واسوخت چیز خوبیه اما نفرین نامه اصلا چیز خوبی نیست! واسوخت هنر قابل احترامیه اما نفرین نامه از نظر من اصلا هنر نیست که بخواد قابل احترام باشه! مردم به کسی که واسوخت میخونه احترام میذارن اما کسی رو که نفرین نامه میخونه رو خیلی اوقات مسخره میکنن! واسوخت هم توی پاپ قبل از انقلاب به وفور دیده میشه، هم توی پاپ به اصطلاح لس آنجلس، هم توی پاپ نسل اول و توی پاپ دهه اخیر هم که الی ماشالله!!!! ولی چیزی که کمتر دیده شده و کمتر هم باید دیده بشه پدیده ای به نام نفرین نامست! که در این مورد با چاوشی موافقم! اینجور کارا همون بهتر که شعر باقی بمونن! و در مورد لزوم بودن واسوخت در کنار کارای مثبت و عاشقانه با شما هم نظرم.
اما در مورد اینکه اون موقع همش خواننده ها خورشید خانوم و گل آفتابگردون میخوندن به شدت باهاتون مخالفم! اون موقع هم واسوخت بود! نمونش طعنه و دل و دشنه و نقره داغ سعید شهروز ، قسمت ، علامت سوال، شب برهنه، فال قهوه، زندگی شادمهر، یا دلم گرفت حامی یا ده ها مورد دیگه! همه ی اینایی که نام بردم مال دهه هفتادن!
حالا اینا به کنار، آریان و سعید شهروز که آهنگاشون رو مثال زدی چه دهه هفتاد چه دهه هشتاد واسوخت داشتن و دارن، اما هر کدوم لحن و سبک خاص خودشون رو داشتن و دارن! هیچ دلیلی نداره لحن واسوخت آریان با واسوخت چاوشی یکی باشه!
_____
در مورد سایر چیزایی هم که فرمودید (اعتبارو بزرگی س،ق و کسب تجربه امثال چاوشی و ..) باهاتون موافقم!

188.253.71.67
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:02
Saeed mohamadi

با حرفتون موافقم خانم غزال ن
لازمه عرض کنم خود محسن چاوشی در عین فروتنی چند وقت پیش در صفحه اجتماعی ش اعلام کرد :
"هرگز خودمو هنرمند خطاب نکردم و نمیکنم
چون هنوز خاک نخوردم ودارم تلاش میکنم که بفهمم وادامه بدم ، هنوز اول راهم..."
این جمله هنوزهم درصفحه اجتماعی محسن موجوده وقابل رویت برای کسانی که مشاهده نکردن

وقتی بعد از ده سال فعالیت یه خواننده با چنین جایگاهی که توموسیقی مملکتمون داره وبه جرات میشه گفت محسن چاوشی جزء سه خواننده محبوب حال حاضر پاپ داخلی هستش همچین حرفی میزنه چرا ما میخوایم بامقایسه کردن ایشون بااسطورهایی مثل س.ق و... همه چیز وزیر سوال ببریم!
خود استاد س.ق که از ایشون تعریف کردن پس دیگه نباید حرفی باقی بمونه
این که محسن دیگه مثل قبل نمیخونه هم کاملا مشخصه دلیلش چیه. چون قرار به تکرار وکلیشه نیست واکثر غریب به اتفاق هواداراش از این که محسن همه جور سبک روامتحان میکنه استقبال میکنند. بخصوص در تک آهنگ هایی که منتشر میکنه به دنبال آزمون وخطاست ودرنهایت تمام حرفش رودرآلبوماش میزنه وآلبوم های موفقی ارائه میده. هر چند از دل تک آهنگ ها هم شاهکارایی مثل دیوار بی در-رفیق خوب-مام وطن-دوست داشتم و... خلق میشه
در ضمن همه خواننده ها همیشه همه ی آهنگاشون بااستقبال مواجه نمیشه و همیشه فوق العاده نیستن واین کاملا طبیعیه ولی برای قضاوت کارنامه کلی یه نفر باید مرور شه ومحسن کارنامه کلی ش بسیاردرخشانه و قابل دفاع

5.239.200.170
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:22
بی سرزمین تر از باد

یه نکته دیگه هم که فراموش کردم بگم این بود که اون زمان به معنای واقعی کلمه به بدبختی مجوز میدادن به اشعار! مث الان نبود که طرف بیاد بخونه "حالتو میگیرم" یا "تو رو از رو میبرم" یا "بیا بدو بدو بیا" و بهش مجوز بدن!
تا جایی که یه بنده خدایی مجبور شد کل اشعار آلبوش رو سه بار تغییر بده ولی بازم به یه شعری مثل "من و تو آدم و حوا نبودیم، جدا از مردم دنیا نبودیم" مجوز ندادن...! یه وقتایی بحث "خواستن و نخواستن" نیست، بحث "تونستن و نتونستن"ه!

188.253.71.67
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:36
غزال ن

آقاى بى سرزمين تر از باد من اگه درمورد شما قضاوت نابه جا كردم، عذر ميخوام
درمورد مثالهايى كه زدين بله حق با شماست من تو كامنت قبليم خيلى كلى گفتم

109.110.182.242
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:49
غزال ن

راستى اينطور كه شنيدم أهنگ جديد استاد امشب پخش ميشه حول و حوش نه و نيم ده

109.110.182.242
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 20:20
بی سرزمین تر از باد

خواهش میکنم. موفق باشید.
آیـــــــــــــــنـــــــــــــــده 3>

188.253.71.67
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 11:55

آقای خاص موسیقی ایران کسی نیست جز...........................محسن چاووشی

پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 12:04

آلبوم محسن رفت تا بعد از ماه رمضان تا کی باید صبرکرد

پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 17:47

من موندم این دروغا از کجا در اومده.من همه ی مصاحبه های چاوشی رو دارم ولی نه دیدم نه شنیدم و نه خوندم که از این شعر یا چیز دیگه ای بد بگه.تنها گلایش از آلبوم نفرین این بوده که فلانی بدون تنظیم پخشش کرده...
یکم انصافم خوبه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مریم حیدرزاده: یکی از دلایل موفقیت «محسن چاوشی»، ترانه سراهای خوب‌شان است | موسیقی ما