جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 23:57

من نميدونم چرا خيليا فكر ميكنن كه ترانه هاى واسوخت لزوماً خوب نيستن؟ اتفاقاً آهنگ نفرين چاووشى جزء آهنگاى خيلى موفق و زيباشه، آهنگى كه با حس درستى كه منطبق بر ترانشه خونده شده، تا الانم آهنگاى واسوخت چاووشى خيلى موفق بودن از همون نفرين تا ستمگر…
قبل از اينكه ترانه هاى نفرينى باب بشه كه همش خواننده ها از گل آفتابگردون و خورشيد خانوم و… ميخوندن و تو ماهى دشمن شب سياهى و …!ولى همونطور كه ترانه هاى عاشقانه ى قوى هست، ترانه هاى واسوخت قوى هم هست و همونطور كه عاشقانه هاى لوس و ضعيف زياده، ترانه هاى واسوخت ضعيف هم زياده ولى اين دليل نميشه كه كليت اين جنس كارا بد باشه…برخلاف همه ى مخالفتايى كه با اين جنس ترانه ميشه… بايد قبول كرد كه اين جنس ترانه ها حرف دل خيلياست و اون خيليا هم جزء آدمان…

و بعد هم خطاب به آقاى بى سرزمين تر از باد ميخواستم بگم كه استاد س. ق. اگه الان روزنامه هم بخونه تحت عنوان آهنگ، انقدرى كه به موسيقى خدمت كرده هيچى از ارزشهاش كم نميشه… پس نيازى نيست كه بياين كارهاى يه هنرمندو كه تازه سى و چهار سالشه مورد تمسخر قرار بدين… مگه آهنگاى شيش و هشت مشكلى دارن كه اگه استاد بخونه ميره زير سؤال؟ مگه شيش و هشت بده؟ يه سبك موسيقيه كه بالاخره بايد باشه…
مشكل اينجاست كه شما يه هنرمندى رو كه نوزده تا آلبوم داره ( با احتساب عروسك شب ( غير رسمى)، ريلز ( انگليسى)، شهر آفتاب (بى كلام)) و كلى آهنگ ماندگار براى بقيه ى هنرمندا ساخته و انقدر خاك موسيقى رو خورده و ساخته و ساخته و ساخته… رو داريد با هنرمند جوونى كه حالا حالاها بايد خاك موسيقى رو بخوره مقايسه ميكنين… خب معلومه كه به نتيجه اى نميرسه اين بحثا…و اينكه اشاره كرديد به مسئله ى شباهت به استاد س. ق. … شما اين صحبت دكتر اصفهانى رو شنيديد كه ميگن( هر هنرمندى در ابتداى راه از يه نفر ديگه الگو ميگيره و اگه واقعا هنرمند باشه از اين الگو گرفتن جدا ميشه و خودش ميشه يه سبك…)
اتفاقى كه براى چاووشى افتاده
ميدونم كه به حامى علاقه دارين اين صحبت حامى تو مصاحبه اش با راديو جوان ( من اوايل خوندنم تو صدام صداى كسايى كه ازشون الگو گرفتم شنيده ميشد و كم كم صداى خودمو پيدا كردم…)
الگو گرفتن خيلى مسئله ى عجيبى نيست…خب بالاخره قرار نيست كه مثل نسل اول موسيقى كه همشون منحصر به فرد بودن باشه…دليلش واضحه: اونا نسل اول بودن پس يعنى خودشون الگو بودن و الگو گرفتن اتفاق بدى نيست…در صورتى بده كه يه نفر چندين سال تو اين مسير باشه نه اينكه فقط در حد چند آهنگ…
همه ى هنرمندا اشتباه دارن… مگه آهنگ نوازش استاد س. ق. حتى به اندازه ى سر سوزن به پاى شاهكار حادثه ميرسه؟؟
معلومه كه نه…شما اجازه بده همه ى اين هنرمنداى جوونى كه هيچكدومو قبول ندارى يه ده بيست سال ديگه به سابقه ى كاريشون اضافه كنن و خاك موسيقى رو بخورن بعد اون موقع نيازى به حرف زدن نيست، چون زمان خودش ثابت ميكنه كه چند مرده حلاجن…

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما