برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم جدید این ترانه‌سرا در سال 95 منتشر خواهد شد
مریم حیدرزاده: قطعه «سال تحویل» را به «هادی نوروزی» تقدیم می‌کنم
موسیقی ما – جدیدترین آلبوم دکلمه‌های «مریم حیدرزاده» به زودی منتشر خواهد شد. این ترانه‌سرای پرکار دهه هفتاد و هشتاد پس از دوره طولانی ممنوع‌الکاری خود قرار است که در سال آینده به عرصه موسیقی بازگردد. پیش‌زمینه فعالیت‌های سال آینده مریم حیدرزاده هم قطعه جدیدی است که او برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده است. این اثر «سال تحویل» نام دارد و نسبت به کارهایی این روزها با موضوع سال جدید منتشر می‌شود متفاوت‌تر است. موسیقی این کار هم اثری از دکتر «بردیا صدرنوری» است. اما نکته مهم قطعه جدید مریم حیدرزاده این است که او «سال تحویل» را به یک چهره پرطرفدار  جوان تقدیم کرده چندی پیش در عین ناباوری درگذشت.

مریم حیدرزاده درباره اثر جدید خود گفت:«قطعه «سال تحویل» پیش‌زمینه آلبوم جدید من است. دیدم که همه در آستانه عید نوروز کارهای شاد و ریتمیک منتشر می‌کنند اما من دیدم خیلی‌ها در لحظه تحویل سال جدید عزیزانشان به هر دلیلی در کنارشان حضور ندارند. این افراد تعداد کمی هم نیستند و من هم تصمیم گرفتم بر خلاف کارهای شاد و ریتمیک که در آستانه عید منتشر می‌شود، قطعه «سال تحویل» را منتشر کنم. خصوصا این قطعه را به کاپیتان فقید باشگاه «پرسپولیس تهران» یعنی «هادی نوروزی» عزیز تقدیم می‌کنم. مطمئن هستم که خانواده او روزهای سختی با اولین عید بدون هادی می‌گذرانند. این اثر را به همسر هادی نوروزی هم تقدیم می‌کنم که باید با صبوری «هانی» و «هانا» را بزرگ کند. آرزو می‌کنم هانی نوروزی همانند پدرش بی‌حاشیه، نجیب و آرام فوتبال حرفه‌ای را دنبال کند و کاپیتان باشگاه پرسپولیس شود. او سه سال است که به مدرسه فوتبال آقای «پیوس» می‌رود و نه من بلکه تمامی طرفداران پرسپولیس تلاش می‌کنیم که او را تنها نگذاریم. بچه‌ها هم قول داده‌اند قهرمانی تیم را به هادی نوروزی تقدیم کنند.»

او درباره حل‌شدن مشکل ممنوع‌الکاری‌اش هم به این نکات اشاره کرد:«پیش از روی کارآمدن دولت «تدبیر و امید» مشکلات زیادی داشتم و به هر دلیل نشد که مذاکراتی را انجام دهیم. خوشبختانه با دولت فرهیخته‌ای که داریم و چهره‌های فرهیخته‌ای که در وزارت ارشاد حضور دارند توانستیم رایزنی‌هایی را انجام دهیم. تصمیم گرفتم طی دو سال و نیم اخیر که دولت آقای دکتر «روحانی» کار خودشان را آغاز کرده‌اند من هم فقط روی کارهای داخلی متمرکز شوم. صحبت‌های نهایی را انجام دادیم و آلبوم دکلمه من هم آماده است و برای شورای موسیقی ارسال کرده‌ایم و فکر می کنم این مجموعه تا دو سه ماه آینده منتشر شود. با چند خواننده مورد تایید وزارت ارشاد هم همکاری‌هایی داشته‌ام که به زودی درباره آنها هم اطلاع‌رسانی می‌کنم.»

حیدرزاده آلبوم جدیدش را هم اینگونه معرفی کرد:«این سکوت طولانی به یک طغیان و فوران منجر خواهد شد. 18 قطعه را برای شورای موسیقی ارسال کرده‌ایم و باید ببینیم چند اثر مورد تایید قرار می‌گیرد. اما در این مجموعه به تمام سال‌های نبودن گریز زده‌ایم و امیدوارم که این اثر مورد توجه مردم قرار بگیرد و خاطرات خوبشان تکرار شود. وقتی که هنوز دوستانی را می‌بینم که می‌گویند با شنیدن کارهای تو ازدواج کرده‌ایم و به عشقمان رسیدیم برای من باعث خوشحالی است.»

این بانوی ترانه‌سرای در پاسخ به اینکه آیا پس از این سال‌ها که کم کار بوده امکان دارد به دوران اوج خود برگردد هم گفت:«من در طول این مدت سه نمایشگاه نقاشی داشتم و از استاد نازنینم آقای «قاسمی‌زاده» تشکر می‌کنم چون نقاشی با آبرنگ، رویای کودکی من بود. این موضوع به دلیل محدودیت‌های مصاحبه‌ها کمتر اطلاع‌رسانی شد اما شاید در ماه اردیبهشت که پیش‌رو یک نمایشگاه نقاشی آبرنگ و اکریلیک دیگر هم داشته باشم. کتاب من هم اواخر سال 93 منتشر شد. «تو را در حضور همه دوست دارم» عنوان آن مجموعه بود که از سوی نشر «معین» به بازار عرضه شد و حاصل سال‌ها نوشتن و تلاش من بود. خیلی هم در طول این مدت کم‌کار نبودم و کم و بیش در هنر حضور داشتم. امیدوارم به لطف خداوند روزهای خوب گذشته دوباره برگردد و من هم تلاش خودم را می‌کنم. همیشه بهترین قاضی مردم هستند و می‌توانند نظر بدهند. ما تغییر نسل و زاویه نگاه و نوع تفکر را در جامعه داشتیم و همه این موارد اهمیت زیاد دارد. باید دید آیا نسل جدید هم همانند نسل گذشته پذیرای کارهای احساسی و کمی غم‌انگیز هست یا خیر؟ اما به هرحال من سعی می‌کنم کار خودم را انجام دهم چون فکر می‌کنم که باید ما دنیا را عوض کنیم نه اینکه با دنیا کنار بیاییم. دنیا نباید ما را عوض کند.»

حیدرزاده در پایان آرزوهایی هم برای سال جدید داشت:«امیدوارم قطعه سال تحویل که اکنون منتشر می‌شود شامل افراد کمی شود. نمی‌توانیم ایده‌آل فکر کنیم و بگوییم که شامل هیچکسی نشود. خیلی‌ها عزیزان خود را از دست داده‌اند و در سال جدید کنارشان نیستند اما امیدوارم همه مردم جهان در کنار کسانی باشند که دوستشان دارند. برای همه مردم ایران آرزوی سالی پر از خوشبختی و آرامش می‌کنم و امیدوارم سال جدید، سال بازگشتی باشد که همه از من انتظار دارد. همچنین امیدوارم که در سال جدید تیم پرسپولیس به جایگاه اصلی خود که قهرمانی است دست پیدا کند و روح هادی نوروزی عزیز هم شاد شود.»

در ادامه می‌توانید قطعه «سال تحویل» اثری از «مریم حیدرزاده» و به تهیه‌کنندگی «مهدی کرد» را برای اولین‌بار از اینجا بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اسفند 1394 - 19:52

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:32

قشنگ بود

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:32

عالی

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 21:08

من میگم . تو میگی . من میگم . تو میگی

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 22:14

درود بر بانو مریم حیدرزاده..

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 12:57

زیبا بود ?

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مریم حیدرزاده: قطعه «سال تحویل» را به «هادی نوروزی» تقدیم می‌کنم | موسیقی ما