برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش تند اکبر گلپایگانی به خبر انتشار آلبومی مشترک با حضور ایشان
استاد گلپا: بگوئید ده میلیون تومان می‌دهم، آن سی‌دی را برای من بیاورد!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) خواننده قدیمی کشورمان در واکنشی تند نسبت به درج خبری مبنی بر انتشار آلبومی مشترک با حضور ایشان در یکی از رسانه‌ها، از رسانه‌های داخلی تقاضا کرد که نسبت به انتشار اخبار ایشان با وسواس و دقت بیشتری عمل کنند تا زمینه برخی سوء‌استفاده‌ها برای افراد سودجو مهیا نشود.

«احسان فدایی» روز گذشته در گفتگو با یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود که در حال تدارک آلبومی مشترک با استاد گلپا است و جزئیاتی بدین شرح از این همکاری را مدعی شده بود: «آهنگ‌های این کار ضبط شده و قرار است یک کار دوصدایی با استاد گلپا منتشر کنیم. این آلبوم شامل 8 ترک است که  4قطعه آن را آقای گلپا خوانده‌اند و 3 قطعه دیگر را بنده اجرا کرده‌ام. همچنین یک کار مشترک نیز در این آلبوم اجرا کرده‌ایم. آهنگساز این آلبوم فضل‌الله توکل و شاهین خسروآبادی هستند و ترانه‌سرایی آن را نیز فضل‌الله توکل و باران تفرشی بر عهده داشته‌اند. این کار مجوز گرفته و امیدوارم تا یک‌ماه دیگر منتشر شود.»

اکبر گلپایگانی درباره این خبر در گفت‌وگو با «موسیقی ما» گفت: «من به نمایندگی از خودم می‌خواهم که شما از این دوست‌مان بخواهید که CD این اثر را که مدعی شده‌اند تولید هم شده برای شما یا من بیاورند و من حاضرم 10 میلیون تومان نقد برای این اثر بدهم! نقل این صحبت‌ها غیرحرفه‌ای است و من نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها بدون هیچ استنادی اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند. نه قراردادی بسته شده و نه کاری تولید شده. من این خبر را از پایه تکذیب می‌کنم.»

استاد گلپا همچنین درباره صحبت‌هایی مبنی بر مخالفت‌اش درباره پخش آثار و صدای خود از شبکه آموزش نیز توضیح داد: «ببینید من ایرانی هستم و در این کشور زندگی می‌کنم و دوست دارم تحت حمایت همین حکومت، سال‌های باقیمانده عمرم را زندگی کنم. اصلا اهل این قبیل رفتارها نیستم، ولی مخالفتی با پخش آثارم از این برنامه ندارم.»

وی درباره پیگیری‌اش از مسئولین فرهنگی دولت جدید مبنی بر فعالیت رسمی در کشور نیز توضیح داد: «من هیچ تعلقی به هیچ جناح و باند و گروهی ندارم و همین 2 سال پیش هم مجوز آثارم صادر و وارد بازار هم شد. چند وقت پیش هم برخی از دوستان مثل جناب نوربخش و عاطفی برای برگزاری مراسم بزرگداشت، سراغ من آمدند. منتها من اعتقادم این است که بایستی در این شرایط به جوانانِ عاشق موسیقی، مشاوره بدهم و کمک‌شان کنم. من 17 سال خواننده برنامه «گل‌های جاویدان» بودم. فکر می‌کنم نوبت درخشش جوانان است. آقای عبدالوهاب شهیدی و شهرام ناظری و امثال من جایگاهی دارند که باید حفظ شود. باید چراغی باشیم که راه جوانان را روشن کنیم و در دوره اخیر این بهترین راه برای ادامه روند هنری ماست.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1392 - 12:21

دیدگاه‌ها

شنبه 26 مرداد 1392 - 14:47

از موسیقی ما درخواست میکنم دنبال این قضیه باشن شوخی نیست بحث استاد یکی از اسطوره هایی که شاید چند صد سال دیگه مثله ایشون به موسیقی ایران بیاد . ما که از رسانه ها اینا اهنگ ای استاد و کم شنیدیم باید جوونا رو بیشتر با این عزیزان اشنا کنن
رسانه کشورمون داره ضعیف عمل میکنه لاقل شما رسانه ای ها افرادی رو جمع کنین تا یه فکری به حال موسیقی کنن
الان تو دنیا دارن امراضو با موسیقی درمان میکنن به نظر من که اسلام با موسیقی مخالف نیست به قول اقای شریعتی اوازهای خوانندگان سنتی ایران مثلن جواد بدیعی زاده یا موسیقی هایی مثله سمفونی 5 بتهوون که ادمی مثله بیسمارکو به لرزه انداخته غنا نیست روحانیت است!!!!

شنبه 26 مرداد 1392 - 15:23
کامران

آقای آرش ابراهیمی عزیز،
سمفونی شماره 5 بتهوون درست، اما در مورد این همه خوانندگان موسیقی سنتی ایران حتماً مزاح فرموده اید که آوازهای آقای بدیع زاده را مثال روحانیت ذکر کرده اید ، امیدوارم که نظرتان " یکی یک پول خروس و زالزالک ، ماشین مشدی ممدعلی ...و هجویات دیگری که ایشان خوانده اند نبوده است که البته لرزه بر اندام موسیقی دانان اصیل انداخته است !، کمی موسیقی جدی و فاخر اصیل ایرانی را بهتر است گوش کنید، بعد نظر بدهید، آثار طاهر زاده، نکیسا، قمر، اقبال ، ظلی ، تاج، ادیب ، بنان .... در بازار موجود است، استاد گلپایگانی هم برای ما ایرانیان بسیار مقام والایی دارند ، اما اغراق هم اندازه ای دارد، می دانید اسطوره ... آن هم تا چند صد سال دیگر یعنی چه ؟

2.176.34.170
شنبه 26 مرداد 1392 - 17:40
nader

اقای کامران بهتر شما هم بیشتر در مورد اقای گلپایگانی تحقیق کنی

2.177.208.115
شنبه 26 مرداد 1392 - 19:32
ارش ابراهیمی

نظر من در مورد همه ی اثار نیست معلومه هر کسی برخی ترانه ها داره که شاید نشه نظر داد . در مورد افرادی که اسم بردینم اره حق با شماس راجع به بنان که جای بحث نیست فک کنم تصنیف شد خزان بدیع زاده یکی از کارهای ماندگار موسیقی ایرانی باشه اسم های دیگه هم هس که کارای بزرگی انجام دادن که همه میشناسن دلکش مرضیه سرهنگ زاده به نظر شما از این طیف افراد الان ما تو موسیقیمون داریم
من کار های اقای قربانی رو گوش میدم که واسه خودشون استادن اگه در حال حاضر افرادی رو میشناسین معرفی کنین که استفاده کنیم از کاهاشون ولی نظر کلی من راجع به وضع موسیقی حال حاضره که رسانه میتونه خیلی بهش کمک کنه چرا نباید یه برنامه اختصاصی واسه موسیقی نباشه؟ به نظر شما تعداد افرادی که این افراد و میشناسن کم نیستند ؟
فقط هم بحث موسیقی سنتی نیست موسیقی کلاسیک موسیقیدانان بزرگ حال حاضر مثله یانی و... واسه ما ایرانی ها با این فرهنگ غنی این وضعیت وضعیت جالبی نیست خیلی از این مسائل با کمک رسانه و تلوزیون حل شدنیه این طور نیست؟
در مورد استاد گلپایگانی هم اغراق نیست لاقل تو گوگل ببینین چه افتخارایی داشتن ایشون 1/10 تجلیل هایی که تو کشور های دیگه انجام شده فکر نکنم تو ایران انجام شده باشه بیشتر از اینا باید قدر این عزیزان رو دونست

128.140.113.33
شنبه 26 مرداد 1392 - 20:27
احسان

اقا كامران اصلا اسم اكبر گلپايگاني رو قبل از اين شنيده بودي.اسطوره در مقابل عظمت اين استاد خيلي هم كمه .من توصيه ميكنم ترانه من تورا اسان نياوردم رو گوش كنيد .
من كه سنتي اثار اين استاد رو فقط گوش ميكنم.

2.186.132.218
یکشنبه 27 مرداد 1392 - 14:40
کامران

آقای ابراهیمی عزیز ،
در این مورد کاملاٌ حق با شماست که رسانه ها در جهت اشاعه موسیقی ناب و شناساندن موسیقی دانان برجسته ایران، بسیار کوتاهی کرده اند. استادان بیشماری طی سالهای احیر خانه نشین شده و در انزوا به سر بردند ، آثارشان را پخش نکردند و هیچکس سراغی از آنها نگرفت مگر در عزایشان و در مراسم خاکسپاری و یادبود پس از مرگشان ،
متاسفانه منتقدین و تحلیلگران اندکی هم در حوزه موسیقی فعال هستند و به اینگونه مسائل عمیقاً پرداخته نمی شود. .
در ضمن همان طور که می دانید سلیقه ها هم در هر زمینه ای متفاوت است، منجمله در حوزه موسیقی، مشاهده می شود که عده ای از دوستان به صرف علاقه مفرط به یک موسیقی دان، برخوردی در حد طرفداران پرسپولیس و استقلال دارند که البته نمی شود ایراد گرفت. سلیقه هر کس برای خودش محترم است .

2.176.16.184
شنبه 26 مرداد 1392 - 15:26

واقعا کاری کردن که ادم نمیدونه چی رو باور کنه چی رو نه
اما این وسط یه عده سودجو برای کارشون تبلیغات دروغ میکنن که حتی کوچکترین سودی از این راه حرامه

سه شنبه 17 دی 1398 - 21:14
یک کاربر سایت موسیقی ما

استاد گلپایگانی در یادها می ماند به خاطر کارهای زیبایی که اجرا کرده. کاش این آخرکار که صداش دیگه توان گذشته را نداره و قطعا دیگه اجرای اثری فاخر در حد کارهای گذشته براش مقدور نیست سعی نکنه با تایید جریانهای سیاسی که بیشترین ستم را به امثال ایشان کردند به صحنه بیاد.

46.62.188.117
شنبه 26 مرداد 1392 - 17:02

حتی شوخیشم زشته دیگه چی؟!استاد گلپا بده شاهین خسرو آبادی براش موزیک بسازه یا تنظیم کنه؟؟؟؟؟؟!!!بابا تو رو بخدا رحم کنید این حرفا رو نزنید!اصلا اینا روشون میشه همچین حرفایی میزنن پیش خودشون چی فکر میکنن واقعا متاسفم!! اصلا برای منفعت خودشون آدما چه ها که نمیکنن!!والا هنگ کردم اصلا نمیدونم چی بگم!!!!

شنبه 26 مرداد 1392 - 21:04

این احسان فدایی کی بوده حالا؟

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 10:24

ضمن احترام به گلپا به نظرم ایشون مسئله رو خیلی بزرگش میکنن ! بالاخره آقای گلپا زمان قدیم خواننده خوبی بودن ولی الان دیگه زیاد نمیشناسن ایشون رو و درآوردن آلبوم میتونه بهشون کمک کنه . در نتیجه برخورد عصبی کار جالبی از یه خواننده خوب نیست .

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 16:37
avdt

رسول جان بیخیال شو جان من!خوب بنانم 50 سال پیش مرحوم شده پس دیگه یعنی تمام شد؟!اینا پایه های فرهنگیه هر کشورن چون شما با تعداده دیگه ای تین ایج ایشون رو نمیشناسید باید هر کسی از نامش سو استفاده کنه!اگه نبود چرا رفقا شدید دنبال همکاریین بی خبره خودش !؟شما ها مثل اینکه اصلا تو باغ نیستید آقا میفرمان 17 سال تو گلها صدر موزیک این کشور بوده و حال سعی میکنه چراغ راه جوانترها باشه براتون مفهوم داره این حرف یا نه؟!اگه نداره بازم به کامنت من برید منفی بدید!چه میفهمید فرهنگ چیه؟پایه فرهنگی یعنی چی؟میگیم استاد با سیروان کار بدن تا شاید از جانب شما پذیرفته شن!!کمتر شوخی کن دوست من هر چند حال این روزای موسیقی و کلا فرهنگ ما کمتر از شوخی هم نیست با وجود امثال شمایی که هیچ پایه فکریه درستی ندارید واسه ایرانم نگزانم از ین کم دانی ها...

188.159.216.190
یکشنبه 27 مرداد 1392 - 14:24

سلام.
از آقای گلپا بعید بود یه خواننده جوان بسیار خوب اونم شاگرد استاد ایرج رو اینقده خراب کنن.

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 00:49

امان از اسطوره سوزی
درود بر استاد عشق استاد گلپایگانی

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 03:35

البوم جدید و مدرن استاد گلپا با حضور سیروان خسروی و شهاب رمضان و کوشان حداد و نیما وارسته به عنوان اهنگسازان و تنظیم کنندگان و همچنین با حضور ترانه سرایانی چون یغما گلرویی و روزبه بمانی و حسین صفا و امیر ارجینی به زودی منتشر خواهد شد.

سه شنبه 29 مرداد 1392 - 00:10

گلپا نباید این رفتار رو از خودش نشون میداد . در شان اون نبود اینجوری از کوره در بره . احسان فدایی هنرمند کمی نیست .

چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:15

گلپای عزیز پدیده ای در هنر موسیقی ایرانی هستند که دیگر مانند ایشان را نخواهیم دید.
من هنوز به یاد گذشته، شبها تا دیرگاه بیدار می مانم و به آوازهای آسمانی و پر از احساسِ استاد گوش می دهم.
زنده و جاوید باشند و خواهند بود

جمعه 15 اسفند 1393 - 12:10

با تمام وجودم استاد گلیا را از زمان نوجوانی و جوانی دوست داشتم ودارم .و آرزو میکنم ایشان را دوباره در صحنه موسیقی اصیل ایران ببینم .بزرگان موسیقی ایران همانند نخواهند داشت. برای ایشان آرزوی سلامتی و شادی دارم. آرزوی شرکت در کنسرت استاد را دارم.

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 23:07

با سلام و درود خدمت استاد موسیقی ایرانی جناب آقای اکبر گلپایگان. آقای فدایی هر چه قدر هم که کارشان در موسیقی درست و خوب باشد نباید با گفتن چنین شایعات و حرفهایی موجب هرج مرج در خانه موسیقی ایرانی شوند.و آقای گلپایگانی به نظر شخص بنده حق دارند از این آقا شاکی بوده و حرفهایش را تکذیب کنند.

سه شنبه 5 خرداد 1394 - 15:53

درود بر استاد بی بدیل آواز ایرانی استاد گلپا
آینده رو نمیشه پیش بینی کرد ولی واقعا بعید میرسه کسی نظیر استاد گلپایگانی در موسیقی ما تکرار بشه
قدر این گنجینه های کشورمون رو نمیدونیم.

شنبه 5 دی 1394 - 01:56

روزی ابر ها کنار خواهند رفت و خوب و بد از هم تشخیص خواهیم داد در ان روز مردم ایران خواهند فهمید که چه هنرمند بزرگی چه استاد بی بدلیلی همچون جناب استاد پروفسور اکبر گلپایگانی سال ها در کنار مردم کشورش بوده اما چندان که باید این استاد استثتایی را نشناختند. موسیقی دان های اروپا و امریکا و تمامی کلاسیک خوان های دنیا این استاد را بهتر از ما (هموطنانش) می شناسند واقعا متاسفم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد گلپا: بگوئید ده میلیون تومان می‌دهم، آن سی‌دی را برای من بیاورد! | موسیقی ما