برنامه یاد بعضی نفرات
 
linkin park
پرفروش‌های موسیقی هفته؛
لینکین پارک صدرنشین شد

موسیقی ما - گروه راک «لینکین پارک» برای چهارمین بار صدرنشین جدول پرفروش‌های موسیقی هفته شد.

طبق آمار نیلسن ساونداسکن در هفته‌ای که روز پایانی‌اش 19 سپتامبر بود 241 هزار نسخه از آلبوم «یک هزار خورشید» فروخته شد و بدین ترتیب گروه لینکین پارک با اختلاف بسیار کم تری سانگز، خواننده سبک R&B را شکست داد.

رتبه دوم به آلبوم «شور، رنج، لذت» کار تری سانگز با فروش 240 هزار نسخه رسید. فاصله دقیق آلبوم اول و دوم هزار و پنج نسخه بود.

این درحالی است که فروش هفته اول آلبوم قبلی گروه لینکین پارک، آلبوم «دقایقی از نیمه شب» در سال 2007 برابر با 623 هزار نسخه بود. آلبوم جدید این گروه در کشورهای استرالیا، اتریش، کانادا، آلمان، نیوزلند و سوییس نیز صدرنشین شده است.

سانگز نیز با آلبوم جدیدش موفق‌ترین عملکردش در جدول پرفروش‌ها را تجربه کرد. سال گذشته آلبوم «آماده» این خواننده در هفته اول عرضه شدنش با فروش 131 هزار نسخه سوم شد.

«قلب کالیدوسکوپی» کار سارا بارلز، صدرنشین هفته پیش جدول بیلبورد با سقوط فاحش 69 درصدی و فروش 28 هزار نسخه دوازدهم شد. این دومین آلبوم امسال است که در هفته دوم فروشش از جدول 10 آلبوم پرفروش بیرون می‌افتد، پیشتر آلبوم «ماجراهای بابی ری» کار B.o.B. نیز در هفته دوم عرضه شدنش دوازدهم شده بود.

طبق انتظارهای قبلی جوایز موسیقی ام‌تی‌وی که روز 12 سپتامبر برگزار شد به فروش برخی آلبوم‌ها کمک کرد، هرچند برخی عناوین جدید از بالا آمدن آلبوم‌های قدیمی در جدول جلوگیری کردند. آلبوم «بهبودی» امینم که برنده دو جایزه در این مراسم بود با 10 درصد رشد فروش روبه‌رو شد و با فروش 89 هزار نسخه سوم شد. آلبوم «دنیای من 2.0» جاستین بیبر نیز باوجود رشد فروش سه درصدی دو پله سقوط کرد و با فروش 36 هزار نسخه دهم شد.

اما بیشترین رشد فروش متعلق به فلورنس و ماشین با آلبوم «شُش‌» بود که 30 پله در جدول صعود کرد و با فروش 21 هزار نسخه (165 درصد رشد) چهاردهم شد.

چهار آلبوم دیگر نیز موفق شدند جایی برای خود در میان 10 آلبوم پرفروش باز کنند. جیمی جانسن، خواننده سبک کانتری با فروش 63 هزار نسخه از آلبوم «ترانه گیتار» چهارم شد. این درحالی است که آلبوم سال 2008 او با نام «ترانه تنهایی» رتبه‌ای بهتر از بیست و هشتم پیدا نکرد.

رابرت پلنت با آلبوم «دسته جوی» با فروش 49 هزار نسخه پنجم شد. آلبوم سال 2007 او با نام «شن خیزان» که حاصل همکاری با الیسون کراوس بود و برنده جایزه گرمی شد در هفته اول به بازارآمدنش با فروش 112 هزار نسخه دوم شده بود.

آلبوم «هرلی» کار ویزر با فروش 45 هزار نسخه ششم شد. آلبوم براندن فلاورز، مرد شماره یک گروه «کیلرز» با نام «فلامینگو» با فروش 41 هزار نسخه هشتم شد.

سی و پنجمین گلچین «بله این را موسیقی می‌نامم» با چهار پله سقوط و فروش 41 هزار نسخه هفتم شد. کتی پری نیز با آلبوم «رویای نوجوانی» با سقوط پنج پله‌ای و فروش 40 هزار نسخه نهم شد.

مجموع فروش آلبوم‌ها در این هفته پنج میلیون و 350 هزار نسخه بود که نسبت به هفته گذشته 11 درصد رشد داشت اما نسبت به همین هفته از سال گذشته 17 درصد کاهش فروش داشته است. مجموع فروش امسال به 210 میلیون 700 هزار دلار رسید که در مقایسه با همین زمان از سال گذشته 13 درصد افت کرده است.

منبع: خبر آنلاين

تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

زنده باد راک

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لینکین پارک صدرنشین شد | موسیقی ما