برنامه یاد بعضی نفرات
 
world
در پی ادامه انتقادها؛
احتمال بایکوت مراسم افتتاحیه جام جهانی شدت گرفت

موسیقی ما - درحالی که جام جهانی فوتبال چند روز دیگر آغاز می‌شود جوانان آفریقایی از اینکه فرصت کمی در اختیار هنرمندان بومی‌ در مراسم افتتاحیه قرار گرفته بسیار عصبانی هستند. هنر، شعر و موسیقی آفریقای جنوبی را در هر جای ژوهانسبورگ می‌توان دید به جز در شعاع نیم کیلومتری استادیوم برگزاری افتتاحیه جام جهانی فوتبال.

آهنگ رسمی جام جهانی را خواننده‌ای کلمبیایی خوانده و سازه‌های اصلی و محصولات سرگرم‌کننده جنبی مراسم در چین و دیگر کشورهای ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند و حالا باید دید جایگاه آفریقای جنوبی در این مراسم کجاست؟

خشم و عصبانیت جوانان آفریقای جنوبی با درخواست اتحادیه موسیقی‌دانان بومی برای بایکوت مراسم افتتاحیه روز 10 ژوئن تشدید شده است. این اتحادیه معتقد است تعداد هنرمندان بومی در این مراسم بسیار اندک است.

فشار مردم آفریقای جنوبی موجب شده فیفا هفت گروه بومی را به جمع هنرمندان مراسم افتتاحیه اضافه کند. همچنین گروه فرشلی‌گراوند ساکن آفریقای جنوبی نیز آهنگ «وانکا وانکا» را به همراه خواننده کلمبیایی اجرا خواهند کرد.

اختلاف در آفریقای جنوبی در حدی است که مردم به جای گوش دادن به آهنگ رسمی این مسابقات از رادیوی کشورشان، به آهنگ «شاپا بافانا شاپا» گوش می‌دهند که دی‌جی کلئو برای تیم ملی آفریقای جنوبی خوانده است.

36 گروه بومی نیز در حال تهیه آلبومی هستند که بیانگر موسیقی بومی این کشور است و امیدوار هستند فوتبال‌دوستان از آن استقبال کنند.

یکی دیگر از دلایل عصبانیت اهالی آفریقای جنوبی این است که انواع محصولات مربوط به فوتبال در اطراف استادیوم مراسم افتتاحیه فروخته می‌شود، اما خبری از محصولات بومی در بین آنها نیست. فیفا اجازه فروش محصولات غیررسمی را در شعاع نیم کیلومتری استادیوم اورلاندو نداده است.

دلیل اصلی فیفا برای این سختگیری‌ها بالا بودن نرخ جرم و جنایت در میان بومیان آفریقای جنوبی است.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احتمال بایکوت مراسم افتتاحیه جام جهانی شدت گرفت | موسیقی ما