برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را محسور کرد
روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا:
گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را محسور کرد
موسیقی ما - اجرای مشترک گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و خوانندگی سهراب پورناظری با ارکس‌تر سمفونیک پسیفیک بازتاب‌ها مختلفی را در رسانه‌های آمریکا به همراه داشت. این اجرا که با آهنگسازی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری با رهبری کارل سنتکلر همراه بود، با استقبال مخاطب ایرانی وخارجی مواجه شد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارش خود نوشت: «گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را محصور کرد. قطعاتی که این گروه اجرا کردند، جذاب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین بخش برنامه بود، قطعاتی که توسط بنیانگزار گروه آقای کیخسروپورناظری و پسرانش تهمورس و سهراب تنظیم شده بود، بسیار پیچیده بودند که هر کدام با تکنوازی پر احساس شروع و باشور و پایکوبی پایان می‌یافت. سهراب پورناظری تکنواز ساز تنبور وکمانچه بسیار درخشید و جلب توجه کرد.»

گروه شمس به همراه ارکس‌تر سمفونیک پسیفیک ۴ برنامه مشترک اجرا کردند که در این برنامه قطعات «مطرب مهتاب رو»، «از عشق»، قطعه کردی «آی وی یو» و بداهه نوازی تهمورس و سهراب پورناظری اجرا شد.

این اجرا در روزنامه اورنج کانتی رجیس‌تر این گونه بازتاب یافت: «در حالی که گروه شمس در جلوی ارکس‌تر نشسته بود به اجرای سه قطعه موسیقی که برای ارکس‌تر سمفونی تنظیم شده بود پرداختند. رابطه زنده و سرشاری بین ارکس‌تر و گروه شمس برقرار بود. رهبر ارکس‌تر، کارل سنتکلر با ارکس‌تر زمینه سازی زیبایی را با اجرای یک آکورد ساده بوجود آورد تا سهراب پورناظری، یکی از نوازندگان گروه شمس بر روی آن بداهه نوازی کند و آواز مسحور کننده‌ای سر دهد. به دنبال این نوا نوازندگان جسورانه به نواختن ریتمهای پیچیده و ترکیبی با کوبش‌های قوی پرداختند. تنبور در همراهی با ارکس‌تر بسیار جلوه گر بود. شور وحرارت سازهای کوبه‌ای هیجان وجذابیت خاصی به آهنگ‌ها می‌افزود. در مجموع صمیمیت فضای موسیقی آن‌ها یاد آور فضای همنوازی نوازندگان جز و راک بو د و استقبال تماشاگران هم از آن نوع بود.»

گروه شمس علاوه بر اجرای مشترک با ارکس‌تر سمفونیک پسیفیک یک اجرا مستقل در سالن هنری زگرستوم برگزار کرد. این کنسرت در سه بخش بداهه نوازی تنبور سهراب پورناظری، موسیقی تنبور و موسیقی ملی اجرا شد. در بخش تنبور علاوه برا اجرای قطعات قبلی کنسرت قطعه منتخب ۳۰ سال گروه شمس نیز اجرا شد و در بخش موسیقی ملی گروه قطعات «پنهان چو دل» و «باران» و قطعه «یار آمد» نواخت.

کیخسرو پورناظری «تار و تنبور»، تهمورس پورناظری «تار و تنبور»، سهراب پورناظری «خواننده، کمانچه، تنبور»، شهاب پارنج «سازهای کوبه‌ای»، حسین ذوهابی «دف»، ندا خاکی «همخوان، تنبور»، سحر افشار «همخوان و تنبور» اعضای گروه شمس هستند که در روزهای ۲۲تا ۲۵ فروردین در شهر ارواین امریکا به اجرا برنامه پرداختن دو در مجموع ۸ هزار نفره بیننده از این کنسرت دیدن کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این درخشش را برخنیاگران شمس تبریک می گویم حس و حال گروه شمس همیشه دیدنی است

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واااااااااااای......مگه بی سوادین؟!!........مسحور آقا جان..........مسحور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مسحور کرد (سحر کرد) نه محصور (حصر کرد!؟!)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درود به شرفشون
موسیقی ایرانی اینه نه چندتا افکت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موسیقی ایرانی اینه نه چهار تا افکت
درود به شرفشون

سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:01

درود به موسیقی پربار ایرانی فقط من تو کار این ایرانیا موندم اسم فارسی قحطه اسم عربی میزارن حیف این گروه نیست اسمش شمسه-کردی میزاشتین قشنگ تربود-سراشتباه خودمون همه فرهنگمونو عربا تصاحب کردن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را محسور کرد | موسیقی ما