برنامه یاد بعضی نفرات
 
با گرامی‌داشت زادروز استاد محمدرضا شجریان در قونیه
کنسرت همایون شجریان و گروه شمس با حضور نواده‌ی مولانا برگزار شد
موسیقی ما - زادروز تلد استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در کنسرت عرفانی گروه موسیقی «شمس» به آهنگسازی کیخسرو پورناظری و با خوانندگی «همایون شجریان» در شهر قونیه در کشور ترکیه گرامی داشته شد.

در این کنسرت اسین چلبی(Esin Çelebi) نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا و دیگر مدیران این بنیاد فرهنگی بین‌المللی، ابوالحسن (معاون وزیر فرهنگ و هنر کشور ترکیه)، فروزنده اربابی (نماینده بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران)، دکتر مجید پازوکی (مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود و از بنیان‌گذاران بنیاد در شرف تأسیس «بایزید بسطامی»)، گروه 70 نفره بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی شامل اساتید دانشگاه، مولوی‌پژوهان، پزشکان، حافظ‌پژوهان، دانشجویان، هنرمندان، فعالان حوزه فرهنگ و هنر و... از ایران، ناهید تیموری (تهیه‌کننده سینما و تئاتر)، چندین شخصیت فرهنگ و هنر کشور ترکیه و تعداد بی‌شماری از ایرانی‌ها و علاقمندان به موسیقی حضور داشتند.

این برنامه در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی عرفانی صوفیه، ساعت 20 دیشب (سه‌شنبه 3 مهرماه 1397 برابر با 25 سپتامبر 2018) در سالن سه هزار نفره کنگره سلجوقیان شهر قونیه در ترکیه برگزار شد و مورد استقبال علامندان به موسیقی از کشورهای مختلف قرار گرفت.

گروه «شمس» در جدیدترین کنسرت خود، قطعاتی از ساخته‌های جدید و قدیم کیخسرو پورناظری از جمله «افسانه تنبور»، «ماها»، «مغانه»، «امروز»، «یارکان» و آهنگ «مردان خدا» را با صدای همایون شجریان اجرا کردند.

استاد کیخسرو پورناظری (آهنگساز و نوازنده تنبور)، تهمورس پورناظری (نوازنده تنبور و تک‌نواز تنبور)، سهراب پورناظری (نوازنده تنبور و تک‌نواز تنبور)، حسین رضایی‌نیا (نوازنده دف)، دنیا کمالی (نوازنده تنبور و همخوان)، سپهر رامین (نوازنده تنبور)، آیین مشکاتیان (نوازنده سازهای کوبه‌ای) و کیمیا جمشید (نوازنده تنبور) اعضای گروه موسیقی «شمس» در این کنسرت بودند که همایون شجریان را همراهی کردند.

در پایان این کنسرت موسیقی عرفانی، از طرف خانم «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا و آقای ابوالحسن معاون وزیر فرهنگ و هنر کشور ترکیه، با اهدای لوح یادبود از استاد کیخسرو پورناظری به پاس یک عمر تلاش هنری در خدمت به موسیقی عرفانی تقدیر شد و در ادامه نیز، یک عدد ساز نی و همچنین هدایای نفیسی به رسم یادبود به اعضای گروه موسیقی تنبور «شمس» و همایون شجریان اهدا شد.

همچنین جام سفالین نفیس و گُل رُزی که با تربت بارگاه حضرت مولانا پرورش یافته از طرف خانم «اسین چلبی» و معاون وزیر فرهنگ و هنر ترکیه، به مناسبت زادروز تولد استاد محمدرضا شجریان اسطوره بی‌بدیل آواز ایران به فرزند ارشد ایشان اهدا تقدیم شد.

در ادامه این مراسم، بنیاد جهانی مولانا با اهدای تندیس و هدایای نفیسی از «فروزنده اربابی» نماینده بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران و تنها عضو ایرانی این بنیاد فرهنگی جهانی به پاس تلاش‌هایشان در خدمت به حضرت مولانا تقدیر شد.

پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی عرفانی صوفیه با همت اداره فرهنگ و گردشگری استان قونیه و با اجرای گروه‌های مختلف دنیا از جمله کسرت خاص «ت.ر.ت» TRT تحت عنوان «به عشق اهل بیت» از کشور ترکیه، انجمن موسیقی «تاریخی ترکی استانبولی» از کشور ترکیه، گروه «دائوت خان سادوزایی» از کشور افغانستان، گروه «رضوان الاسمر»، گروه «دالینه جابور» از کشور لبنان، گروه موسیقی «شمس» به سرپرستی و آهنگسازی استاد کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان از کشور ایران، گروه موسیقی «آریانا ساوالس» از کشور اسپانیا، انجمن «یادگار دده‌های کرکوک» از کشور عراق، گروه «ضابط نبی‌زاده» از کشور آذربایجان، انجمن «موسیقی عرفانی قونیه»/ آیین سماع از کشور ترکیه، «مناجات یولچی آوا» از کشور ازبکستان و انجمن «عالیم اوغلو» تحت عنوان «رقص روح» از کشور ترکیه در روزهای 29 شهریور ماه امسال تا 8 مهرماه جاری (20 تا 30 سپتامبر 2018) در سالن مرکز کنگره سلجوقیان در شهر قونیه در کشور ترکیه برگزار می‌شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1397 - 15:34

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 5 مهر 1397 - 20:27

با سلام و خسته نباشید
چرا عکس ها کیفیت خوبی ندارند؟
معمولا موسیقی ما عکس های بهتری از کنسرت هایی که پوشش میداد منتشر می کرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت همایون شجریان و گروه شمس با حضور نواده‌ی مولانا برگزار شد | موسیقی ما