برنامه یاد بعضی نفرات
 
خوب، بد، زشت، تاسف!
«بابک ریاحی‌پور» درباره اوهام و زمزمه‌های مجوز رفتن این گروه می‌گوید؛
خوب، بد، زشت، تاسف!
موسیقی ما بهمن بابازاده: پس از انتشار خبر رسمی شدن گروه اوهام و زمزمه‌های کنسرت این گروه در تهران بابک ریاحی‌پور در یادداشتی خواندنی به این خبر واکنش نشان داد و چند جمله‌ای را درباره این خبر و خاطراتش درباره اوهام نوشت. بابک ریاحی‌پور را به نوعی می‌شود از نخستین کسانی نامید که با این گروه همکاری‌هایی را داشته و در شکل گیری آن خیلی تاثیر داشته است. در متن این یادداشت آمده:

 «خبر مجوز گرفتن اوهام برای من بی‌تعارف خوشحال کننده بود. ولی متاسفانه مساله‌ای که هست این است که در همه دنیا اتفاقات وابستگی زیادی به مکان و زمان وقوعشان دارند. من فکر می‌کنم که دیگر آن زمان مناسب برای اوهام برای تداوم و تکرار موفقیت‌اش گذشته. البته من نمی‌توانم درک کنم که مجاز شدن یک گروه راک در ایران چه معنایی می‌تواند داشته باشد. مجوز دار بودن یعنی بشود برای این گروه کنسرت رسمی گذاشت و تور برگزار کرد. ولی اگر مجوز دار شدن این گروه مترادف با سالی یک بار کنسرت گذاشتن و عرضه رسمی آلبومش در بازار است، من نمی‌توانم آنرا درک کنم و قضاوت کنم که آیا این اتفاق می‌تواند به اوهام کند کند یا خیر. چون بزرگ‌ترین دغدغه برای یک گروه راک، اجرای لایو و زنده آن است. اوهام برای اوج گیری علاوه بر این مشکلات باید دغدغه زمان را هم داشته باشد. چون سلیقه مخاطب این روزهای موسیقی نسبت به آن سال‌ها خیلی عوض شده و در ضمن ما در حال حاضر کلی گروه و بند راک در داخل کشور داریم که هر کدام هم طرفدارانی را برای خودشان دارند. آن موقع کسی نبود. بعد اوهام با مشکلی دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کند. این گروه مشکل بزرگی به نام خواننده دارد و اگر هم بخواهد که شانسی داشته باشد باید قطعا روی خواننده‌اش کار کند.

***

اگر دوستان از من بخواهند که باز هم به یاد همه آن روزهای خوب به گروه برگردم حتما از آن استقبال خواهم کرد. چون هم خاطره خوبی دارم و هم از آن لذت می‌بردم. ولی در صورت بازگشت هم حتما همین نظراتی که به شما گفتم را حتما اعمال خواهم کرد. خودستایی نباشد ولی اسم من می‌تواند به گروهی که من دوست داشته و دارم کمک کند.
 
***

من خاطرات تلخ و شیرین زیادی را با اوهام داشتم. یکی از بهترین خاطراتم هم اجرای برلینمان بود که در سالنی بزرگ و با امکانات برگزار شد و کلی هم سر و صدا کرد. اجرای خصوصیمان در کلیسای ارتودکس تهران هم خیلی لذت بخش بود. تلخ‌ترین خاطره من هم از اوهام زمانی بود که شهرام شعرباف را مجبور کردند که تست صدا بدهد! و من هم آنجا بودم و این اساتیدی که داور بودند هم من را می‌شناسند و صحنه خیلی بدی پیش آمده بود. آن‌ها من را کنار کشیدند و در مورد شهرام آنچه نبود را به من گفتند! آقای دلشب، مرحوم محمد نوری، آقای گنجه‌ای و... صحنه‌های عجیبی بود که گذشت و حالا به امروز رسیده‌ایم. من به خاطر اوهام همه طبقات ارشاد را بالا و پائین رفتم ولی به نتیجه نرسیدم. حالا که این اتفاق برای بچه‌ها در حال وقوع است خوشحالم و باز هم به گذشته برگشتم. تا خدا چه بخواهد...»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

متاسفانه آقای ریاحی پور باید قبول کنن که کامل وارد موسیقی پاپ و تجاری شدن و دیگه در بین راک باز ها مقبولیت سابق رو ندارن ... و نباید با این حرفا بیشتر وجهه ی خودشونو خراب کنن !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من برای بابک ریاحی پور احترام زیادی قایل هستم اما باید بگم که صدای شهرام شعر باف خیلی خوبه و اگر هر کسی غیر از ایشون خواننده ی اوهام بود، اصلاً کارهاشون دلچسب نمیشد.نمی دونم اون روزی که ایشون تست صدا دادند داورها چه انتظاری از صدای خواننده ی راک داشتند؟ مثلاً فکر کنید رضا یزدانی می رفت همون موقع پیش محمد نوری تست صدا میداد! فکر کنم صحنه ی خیلی بدتری پیش میومد! در حالی که الان رضا یزدانی ترکونده!

باید قبول کنیم نه تنها 10-12 سال پیش بلکه حتی الان هم درک درستی از موسیقی راک وجود نداره! به هر حال شهرام شعر باف و گروه اوهام قربانی جلوتر بودن از زمان شدند. به قول دوستمون هنوز هم پس از این همه سال باز هم آثارشون تازگی داره...

Faz
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چقدر کم لطفی! صدای شهرام شعرباف کاملا با موزیک هماهنگه فقط اگه رو تلفظ بیشتر کار کنه عالی میشه! نوع خوندنش واسه من که با حافظ بزرگ شدم یه کم اذیت کنندس ...
خواننده راک که نباید صدای خیلی قوی ای داشته باشه ، مهم تکنیکه خوندنه! کدوم یکی از خواننده های راک مطرح دنیا صدای آن چنانی دارن؟ چرا مسائلو با هم قاطی می کنن استاد نوری چرا باید واسه یه خواننده راک نظر می دادن؟
موزیک راک تو ایران جا نیفتاده و اصلا حتی مردم ژانر های موسیقی رو از هم تشخیص نمی دن! امیدوارم روزی برسه که اوهام به مارکت جهانی هم راه پیدا کنه ... شاید یه دریچه ای باشه واسه شناساندن حافظ به مردم بقیه کشور ها!
به نظرم بهترین گروه راک ایرانی اوهامه و وزارت ارشاد باید به همچین گروهی افتخار کنه و حمایتشون کنه نه اینکه کاری کنه بزارن برن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اوهام در دوران نوجوونی من رو با حافظ آشنا کرد و به نظرم این فوق العاده ارزشمنده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

گُل گفتی عزیز. منم با اوهام بود که حافظ رو حس کردم. همیشه فکر میکنم حافظ هم حال و هوای آهنگ های اوهام رو داشته وقتی شعر می گفته. الا یا ایها الساقی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به نظر من هم اوهام بهترین گروه راک ایرانیه و مردم ما باید به این گروه افتخار کنند و وزارت ارشاد هم باید مسیر پیشرفتشون رو هموار کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سالهاست که به دنبال یک اوهام جدید بودیم . اما هیچ وقت پیداش نکردیم . اوهام بهترین گروه غیر سنتی تشکیل شده در تاریخ بعد انقلاب بوده و است .
در ضمن به بابک ریاحب پور عزیز هم باید بگم که موسیقی راک چیزی نیست با گذر 5 سال یا ده سال سلایق نسبت به اون تفاوت کنه . نمونش هم اینکه من هنوز هم که هنوزه راک و متال گروههای دهه 60 امریکا را خیلی بیشتر می پسندم. گروههایی مثل لد زپلین و دیپ پرپیل و د هو و موزیسینهایی مثل جیم موریسون و چاک بری و ..... که هیچ وقت تکرار نمی شوند .

به مانند اوهام که تو این سالها نمونه ایی بهتر از اونها برای راک ایران نیامده است . حتی به اعتقاد من نوع راکی که اوهام ارائه میداد حتی از بسیاری از گروههای حال حاضر دنیای موسقی هم فراتر بود . که قسمت اعظمی از این هم مدیون بیسیست توانمندی مثل شما بود.

اگر جواز بگیرند که من یکی از الان بلیط vip تمام کنسرتهاش را رزرو کردم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من هم با همه بچه ها موافقم. یک نمونه موزیک شبیه اوهام در این ده سال نام ببرید که حتی به کار شهرام شعرباف نزدیک شده باشه. اونهم با این همه پولی که در بخش موزیک پاپ دولتی خرج میشه. حتی تصور صدای هرکدوم از بهترین خواننده های فعلی ایران روی موزیک اوهام منرو به خنده میندازه. چون چیزی در صدای شهرام است که در هیچ کدوم اونها نیست: عشق و صداقت.صدای خودشه و مخصوص اوهام. من هرکدوم خواننده های مطرح رو از نزدیک دیدم صدای عادیشون یه دو اکتاوی بالا یا پایین تر از البوم ها بود (معروف ترینشون رو همگی میشناسیم). جرات میخواد تو همچین فضایی و سیستمی اینقدر خودت باشی

لطفا اینقدر کم لطف و حسود نباشید

R
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقای ریاحی پور از شما تعجب می کنم که برای سبک موسیقی ای نظیر اوهام از صدای خواننده صحبت می کنید. من معتقدم هیچ وقت گروهی به انسجام موسیقایی اوهام در راک بعد از انقلاب ایجاد نشد. فقط ای کاش و ای کاش آقایان اوهام سرانجام حافظ را کنار می گذاشتند و ترانه های دیگری را هم امتحان می کردند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقای ریاحی پور موقعی که این مطلب رو خوندم خیلی متاسف شدم واسه شما که آنچنان غرق در موسیقی پاپ و سطحی و خالتور ایران شدید که گذشته با شکوهتون رو در اوهام فراموش کردین،هرچند که چیزی بیشتر از این هم نباید از شما انتظار داشت،شمایی که با خالتور ترین و مضحک ترین شخص در موسیقی ایران ساسی مانکن که حتی الان از گفتن اسمش شرمم میشه در کیش کنسرت گذاشتین.آقای ریاحی پور شما غرق در لودگی و خالتور موسیقی ضعیف پاپ ایران شدید که چیزی جز کپی برداری از موسیقی ترکیه ای نیست.شما بسیار خالتور وار صحبت کردین و در صحبت های شما نشانی از یک موزیسین با سابقه ندیدم.پیشنهاد من به شما اینه از موسیقی مسموم پاپ ایران فاصله بگیرین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

لد زپلین ، دیپ پرپل ، د هوو همگی‌ انگلیسی هستند نه آمریکائی.موفق باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوب، بد، زشت، تاسف! | موسیقی ما