برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم‌ها را گوش نمی‌دهیم تا از آنها لذت ببریم
احسان خواجه‌امیری در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما»؛
آلبوم‌ها را گوش نمی‌دهیم تا از آنها لذت ببریم
موسیقی ما – بهار راستین: احسان خواجه‌امیری در پنجمین روز انتشار آلبوم جدیدش، اعتقاد دارد که هنوز برای قضاوت در مورد «یه خاطره از فردا» و گفت‌وگو درباره بازتاب‌ها و بازخوردهای آن زود است اما با این وجود در حالی که از مصاحبه‌های مطبوعاتی امتناع می‌کند، می‌پذیرد تا پاسخگوی سؤالات سایت «موسیقی ما» باشد.
بعد از پایان این گفت‌وگو وقتی آلبومش را دوباره گوش می‌دهم به این نتیجه می‌رسم که اعتقاد خواجه‌امیری چندان هم بیراه نیست. این آلبوم همانطور که خواننده‌اش معتقد است، هرچقدر بیشتر شنیده می‌شود، شنیدنی‌تر به نظر می‌رسد. وقتی نظرات مختلف درباره این آلبوم را طی روزهای اخیر بازخوانی می‌کنیم متوجه می‌شویم دیدگاه‌های مخاطبان نیز هر روز نسبت به روز قبل مثبت‌تر و روشن‌تر شده است.
ناخودآگاه به یاد آلبوم قبلی او می‌افتم. روزی که «فصل تازه» منتشر شد هم خیلی از ما تلاش کردیم تا آن را دوست نداشته باشیم اما امروز به طور مرموزی اغلب آهنگ‌های آن را حفظ هستیم! شاید این خاصیت کارهای خواجه‌امیری باشد که مخاطب را ذره ذره به آثار خودش جذب می‌کند.

* * *

  • در چهار، پنج روز گذشته بازتاب‌ها درباره «یه خاطره از فردا» چطور بوده؟
از نظر آماری، نظرات خیلی زیادی داده شده اما آنچه برایم فوق‌العاده عجیب است، تفاوت نظرهاست. اصلاً فکر نمی‌کردم روزی آلبومی داشته باشم که این همه «صفر» و «صد» درباره آن نظر بدهند.

  • فکر می‌کنی علت «صفر» و «صد» شدن نظرها چه باشد؟
قطعاً آنهایی که از آلبوم متنفر هستند آن را «صفر» می‌دانند و آنهایی که دوست‌اش دارند به آن لطف زیادی دارند و حمایت‌شان باعث خوشحالی است.

  • طبیعی است که بابت نظرات «صفر» ناراحت باشی.
بیشتر از آن که ناراحت باشم، دچار تعجب هستم.

  • فکر می‌کنی علت چیست؟
متأسفانه جامعه ما یکی، دو سالی است نسبت به آلبوم‌های پاپ «گارد» می‌گیرد و پیش داوری می‌کند. آن هم پیش داوری‌های کاملاً منفی. متأسفانه ما آلبوم‌ها را گوش می‌دهیم تا از آنها بدمان بیاید، نه اینکه آنها را بشنویم و لذت ببریم. نمی‌دانم این اتفاق تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد اما من شخصاً امیدوارم این فضای عجیب هرچه سریع‌تر از بین برود چون در غیر این صورت انگیزه‌ها پایین می‌آید، هم برای بچه‌های هنرمند و هم برای مخاطبان.

  • فکر می‌کنی ماهیت آلبوم «یه خاطره از فردا» به گونه‌ای است که جا افتادن قطعاًت آن به زمان احتیاج داشته باشد؟
در این وضعیت، فکر می‌کنم بیشتر از هر چیزی به زمان احتیاج داشته باشیم. امیدوارم فضایی که گفتم برای تمام آلبوم‌ها از بین برود.

  • خودت از آلبوم راضی هستی؟
من تمام تلاشم را در این آلبوم به خرج داده‌ام و سر سوزنی کوتاهی نکرده‌ام. به همین دلیل وقتی از طرف بعضی‌ها به کم کاری محکوم می‌شوم، از صمیم قلب ناراحت می‌شوم. متأسفانه این روزها در جامعه موسیقی ما، انتقادهای تند به کار راحتی تبدیل شده و آسان‌تر از آن خیلی راحت یکدیگر را تخریب می‌کنیم. من در همین چند روزه انتقادهای سازنده را هم شنیده‌ام و خوانده‌ام و مطمئن هستم این انتقادها به آینده‌ام کمک می‌کند.

  • عمده‌ترین انتقاد تخریبی در مورد آلبومت چه بوده است؟
از اینکه به کم‌کاری محکوم شوم، به هم می‌ریزم. برای هیچ‌کدام از آلبوم‌های قبلی‌ام به اندازه «یه خاطره از فردا» وقت و انرژی نگذاشتم. یک‌ماه‌و‌نیم در کانادا، روی آلبوم زحمت کشیدم و بچه‌های گروه شاهدند که در تمام کنسرت‌های شهرستان، لپ تابم همراه من بود و به طور مرتب روی پروژه‌ها کار می‌کردم. برای من به عنوان خواننده چه چیزی می‌تواند مهمتر از کیفیت آلبوم جدیدم مطرح باشد؟ یکی دیگر از انتقادهایی که در جامعه هنری ایران به یک اپیدمی تبدیل شده این است که وقتی اثر تازه‌ای را با اثر قبلی یک خواننده، بازیگر و یا کارگردان مقایسه می‌کنند، خیلی سریع از او انتقاد می‌کنند که او خودش را «تکرار» کرده است. واقعاً نمی‌دانم برای تکراری نشدن چه کار باید کرد تا این انتقاد مطرح نشود. من احسان خواجه‌امیری هستم و در کارم نقاط قوت و ضعف دارم. آیا استفاده کردن از نقاط قوت و نرفتن به سراغ فضاهایی که در آن دچار ضعف هستم، باید باعث شود که به «تکرار» محکوم شوم؟ به هر حال به عنوان خواننده‌ای که چند اثر در کارنامه‌اش دارد، صاحب پیشینه‌ای هستم و مسیری برای خودم طراحی کرده‌ام که نمی‌توانم نسبت به آن بی‌تفاوت باشم.

  • یعنی اعتقاد داری که در «یه خاطره از فردا» دچار افراط تکراری نشده ای؟
بله، در این آلبوم وظیفه داشتم ویژگی‌های اصلی آثارم را حفظ کنم. من نمی‌توانستم صدایم را تغییر بدهم و ناگهان استایل شناخته شده‌ام را به هم بزنم. صدای من همین است که در این چند ساله شنیده اید. در انتخاب ترانه هم فرمول خودم را داشته‌ام و هزاران نفر با من موافق بوده‌اند. پس ترجیح می‌دهم «خودم» باقی بمانم نه اینکه فرد دیگری باشم. این، اسمش تکرار کردن نیست. من در این آلبوم خودم را تکرار نکرده‌ام. در انتخاب ریتم کارها متنوع عمل کرده‌ام. در این آلبوم تلاش کرده‌ام ادبیات ترانه‌هایم را هم به زبان مردم بیشتر نزدیک کنم. ضمن آن که در انتخاب عکس برای پوستر و اینسرت «یه خاطره از فردا» هم متفاوت عمل کردم. پوستر تمام آلبوم‌های قبلی من جور دیگری بود. معمولاً با کت و شلوار و به صورت رسمی عکس می‌گرفتم اما این بار ترجیح دادم برای عکاسی از لباس اسپورت استفاده کنم و به جای آتلیه در خیابان از من عکس گرفته شود. فکر می‌کنم این تفاوت نشان می‌داد که می‌خواهم فاصله‌ام با مردم کمتر شود. حتی در طرح اولیه دوست داشتم میان مردم و ماشین‌ها عکس بگیرم تا این فاصله باز هم کمتر شود. اما حالا می‌بینم که بعضی از دوستان از پوستر و اینسرت آلبوم هم به شدت انتقاد می‌کنند.

  • بسیاری از منتقدان آلبوم «یه خاطره از فردا» برای طرح انتقادهایشان تو را به آلبوم «سلام آخر» ارجاع می‌دهند و اعتقاد دارند نسبت به آلبوم قبلی‌ات عقب‌گرد داشته‌ای. البته این قبیل انتقادها را قبلاً هم درباره خواننده‌های دیگر مثل بنیامین، چاوشی، بابک جهانبخش، محمد اصفهانی و. . . نیز شنیده‌ایم. مردم با یکی از آلبوم‌های یک خواننده ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند و خاطره‌سازی می‌کنند و به همین دلیل به سایر آثار او روی خوش نشان نمی‌دهند.
من برای برتری «سلام آخر» نسبت به آلبوم‌های جدیدم (فصل تازه و یه خاطره از فردا) هرچقدر فکر می‌کنم نمی‌توانم دلیل فنی پیدا کنم. به نظر من در آلبوم «یه خاطره از فردا» همه چیز نسبت به آلبوم «سلام آخر» حرفه‌ای‌تر است. وقتی می‌گویم همه چیز، منظورم واقعاً همه چیز است! در آلبوم جدید نسبت به «سلام آخر» بسیار حرفه‌ای‌تر خوانده‌ام چون تمرین و تجربه‌ام در این سال‌ها خیلی بیشتر شده است. تا قبل از «سلام آخر» هرگز رفتن روی صحنه‌های بزرگ را تجربه نکرده بودم. اولین بار، پس از انتشار «سلام آخر» بود که حضور روی یک صحنه بزرگ را تجربه کردم. از نظر تنظیم و صدابرداری هم در «یه خاطره از فردا» پیشرفت قابل توجهی داشته ایم. با ترانه‌های آلبوم جدید هم خیلی مأنوس‌تر بوده‌ام. شاید علت اینکه «سلام آخر» برای مردم یک آلبوم ویژه محسوب می‌شود، این باشد که با آن خاطره‌های خوبی داشته‌اند. طوری وانمود می‌شود که انگار احسان خواجه‌امیری چه برای آلبوم و چه برای تیتراژ در سال 86 به نقطه آخر رسیده و نمی‌تواند آلبومی بهتر از «سلام آخر» و تیتراژی بهتر از «میوه ممنوعه» داشته باشد. من لطفی که نسبت به «سلام آخر» و «میوه ممنوعه» شد را هرگز فراموش نمی‌کنم اما چقدر خوب است که گروهی از مخاطبان روی «سلام آخر» و «میوه ممنوعه» تا این اندازه تعصب نداشته باشند! به نظر من هم ترانه‌ای که برای تیتراژ «در مسیر زاینده رود» خواندم و هم آهنگسازی متن این سریال نسبت به کاری که در «میوه ممنوعه» انجام دادم، بهتر و حرفه‌ای‌تر بود. البته من به تمام نظرات احترام می‌گذارم. در خلق یک کار هنری، همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا اثری را با رعایت استانداردها بسازند که در نهایت قرار است روی ناخودآگاه مخاطب تأثیر بگذارد اما حرف من این است که کاش مخاطب زمینه‌ای را برای وارد شدن حس و حال یک اثر تازه به ناخودآگاه خودش فراهم کند.

  • تولید «یه خاطره از فردا» چقدر طول کشید؟
بیشتر از یک سال.

  • اولین قطعه‌ای که در این آلبوم تولید شد، کدام بود؟
«خودت خواستی» که همراه با ساخت ملودی توسط من، علی بحرینی سرودن ترانه را انجام داد.

  • . . . و آخرین قطعه؟
«نمی دونم» که فکر می‌کنم موفق‌ترین قطعه این آلبوم باشد، آخرین قطعه بود.

  • در طول تولید چند قطعه را حذف کردی؟
چهار، پنج قطعه را حذف کردم.

  • خودت به کدام قطعه‌های این آلبوم بیشتر علاقه داری؟
قطعاًت نمی‌دونم، خودت خواستی، اعتراف، مسری، خلاصم کن و دنیا را بیشتر دوست دارم.

  • فکر می‌کنم این آلبوم قطعاًت خوب دیگری را هم داشته باشد اما با وجود آهنگ‌های خوب، در نهایت آلبوم درخشانی نیست. یعنی می‌خواهم بگویم میانگین آلبوم از میانگین تک‌تک قطعه‌های آن پایین‌تر است.
من این انتقاد را کاملاً قبول دارم. اگر از این جور انتقادها بشنوم، قطعاً از آن‌ها استقبال خواهم کرد و اتفاقاً خودم را هم مقصر می‌دانم چون من تصمیم‌گیرنده آلبوم بوده‌ام. کاملاً قبول دارم که خصوصاً در انتخاب موسیقی برای آلبوم تنوع زیادی به خرج داده‌ام که در نهایت به یکدستی آلبوم لطمه زده است. قبول دارم که بالا رفتن تعداد همکارانم این آلبوم را از یکدستی خارج کرده است. ساختار تنظیم‌ها با یکدیگر کاملاً متفاوت است. این مسئله برای من یک تجربه بزرگ به ارمغان آورد و قطعاً در آلبوم بعدی آن را اصلاح می‌کنم. در اولین حرکت، تصمیم دارم برای آلبوم بعدی فقط دو تنظیم‌کننده حضور داشته باشند تا کارها یکدست‌تر باشد. حتی تعداد ترانه سرایان را هم پایین می‌آورم.

  • یادم هست روزی که «فصل تازه» منتشر شد هم خیلی‌ها به آن انتقاد داشتند و این آلبوم را در مقایسه با «سلام آخر» اثر ضعیف‌تری دانستند اما به مرور تمام قطعاًت «فصل تازه» شنیده شد و در کنسرت‌ها نیز آهنگ‌های این آلبوم نسبت به آلبوم‌های دیگرت نقش محوری‌تری پیدا کرد. فکر می‌کنی برای «یه خاطره از فردا» هم چنین اتفاقی بیفتد؟
من این مسئله را تجربه کرده‌ام اما به آن ایمان کامل ندارم و نمی‌توانم آن را جزو فرمول‌های کاری‌ام بدانم. همه آنهایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که فوق‌العاده وسواسی هستم. «یه خاطره از فردا» را با وسواس کامل تولید کردم. در این آلبوم هیچ ترانه‌ای وجود ندارد که قبل از فهمیدن آن، اجرایش کرده باشم. من برای این آلبوم تفکر داشتم و فکر می‌کنم اگر کاری با تفکر تولید شود، زود یا دیر از مخاطب جواب خواهد گرفت.

  • آخرین آلبوم خوبی که از خواننده‌های دیگر شنیده‌ای کدام است؟
آلبوم «رگ خواب» محسن یگانه را بارها گوش داده‌ام و به او به خاطر آلبوم یکدست و گیرایش تبریک می‌گویم.

  • فکر می‌کنی در شش ماه دوم سال 89 موسیقی پاپ چه وضعیتی داشته باشد؟
من اعتقاد دارم آلبوم‌های خوبی در راه هستند و رقابت خوبی شکل خواهد گرفت البته امیدوارم مردم با این ذهنیت که آلبوم جدید یک خوانده را با آثار قبلی‌اش مقایسه کنند و او را به تکرار و در جا زدن محکوم کنند، به سراغ کارها نروند. چون بدون تردید همه ما، کارهایی که قبلاً شنیده‌ایم را بیشتر از آثاری که الان می‌شنویم، دوست داریم. ضمناً پیش‌بینی می‌کنم چند خواننده خوب هم تا چند ماه آینده به موسیقی پاپ معرفی شوند.

  • مثلاً چه خواننده ای؟
شهاب رمضان که تنظیم قطعاًتش توسط سیروان انجام شده خواننده فوق‌العاده خوبی است. به نظر من آلبوم او بسیار شنیده خواهد شد.

  • به همکاری با سیروان ادامه می‌دهی؟
من از نتیجه «نمی‌دونم» بسیار راضی هستم و به توانایی‌های سیروان همیشه اعتقاد داشته‌ام. بسیار علاقمندم تا در آلبوم بعدی حداقل نیمی از تنظیم‌ها را سیروان انجام بدهد. امیدوارم او هم به همکاری دوباره و بیشتر با من علاقمند باشد.

  • قطعاًت «یه خاطره از فردا» را از چه زمانی روی صحنه اجرا خواهی کرد؟
امیدوارم از 28 مهر بتوانم به مدت چند شب در تالار کشور کنسرت داشته باشم.

  • با توجه به اینکه در کنسرت، جزو پرکارها هستی، باز هم به سراغ نوآوری خواهی رفت تا فضای کنسرت‌هایت متفاوت باشد؟
مطمئن باشید در کنسرت جدیدم همه چیز جدید خواهد بود. سعی می‌کنم فضای کنسرت جدید به نسل جوان نزدیکتر باشد.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

صدای آقای خواجه امیری تکراری شده و پیشرفت نمی کنه
به نظر خیلی از منتقدان هم این آلبوم ، آلبوم ضعیفی هستش
علاوه بر این تو گام های بالا صداش تقریبا دچار مشکل می شه و مثل حالتی می شه که که انگار فریاد می زنه... تو ادای تحریر ها هم آن چنان تعریفی نداره ..
اما در کل و در مجموع با همه ی این ها نسبت به بقیه جزو خواننده های خوب کشور ماست
به خاطر نقد هایی که از بعضی منتقدین نقل قول کردم از طرفداران
آقای خواجه امیری معذرت می خوام ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ممنون احسان جان کارت عالی بود لطف کن قطعه کاش عاشقت نمی شدم رو هم تو کنسرتات اجرا کن مرسییییییییییییییی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با این که آلبومشو دوست نداشتم ولی باید بگم با جرفهایی که زده نشون داده شخصیت بزرگ و قابل ستایشی داره که کمتر در بین خواننده ها دیده میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان جان ما دوست داریم.مرسی واسه البومه زیبات.واقعا خسته نباشی.بی صبرانه منتظره کنسرتت هستیم.کاش عاشقت نمی شدم یادت نره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

در کل آلبوم مثل آلبومای دیگه ی ۀقا احسان خوب بود ولی یه کم یه دست نبود ولی بازم طوری نیست
دست درد نکنه اقا احسان
تک آهنگ خاتونتو من خیلی دوست دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آلبوم خوبی بود.. به نظزم احسان هم سبک خودش رو داره
ما که منتظر کنسرتش هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مثل همیشه عالیه مخصوصاً نمی دونم و کاش عاشقت نمی شدم . واقعاً عالیه مرسییییییییییی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان بی نظیره از همه جهات من به به خودم افتخار میکنم که ایشون هنرمند محبوبمه ان شاء الله همیشه صداش پاینده باشه تا مردم کشورم لذت ببرن از صدای آسمونیش احسان من با تو زنده بودم اما خبر نداشتی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام سلام سلام!
مرسی!
شیر مادرتون حلالتون که واقعا موسیقیه ما هستین.
تو چن ماه اخیر تنها مصاحبه ای که واقعا جیگرمو حال اورد این بود.
ممنونم ممنونم ممنونم!
احسان غمت نباشه.بالا بری پایین بیای ما پشتتیم.
برو جلو توکلت به خدا باشه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

یک اشکال که گاها در کارهای احسان دیده میشه اینه که حس و حال کارها با توجه به لحن وکال و اجرای آن کمی تکراری به نظر میاد.پیشنهاد من اینه که ایشان در آلبومهای بعدی کمی از فضای اجرای همیشگی دور بشه تا یک مقداری متفاوت تر شنیده بشن در کل کار کار قابل توجهی شده .یکی دیگه از ایراداتی که به ایشان گرفته میشه اینه که ریتمها کمی به ریتمهای سریالی نزدیکه و یاد آوری تیتراز سریالهاست که همچین بیراه هم نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

البوم احسان در طول دراز مدت می تواند نتایج خوبی داشته باشد همون طور که خودشون هم گفتن مثلا من خودم به شخصه تمام اهنگ هاش رو از حفظم با این البوم بعضی از خواننده های دیگر تاریخ انتضا داره ولی البوم احسان رو هر وقت گوش بدی تازست همینش خوبه

این البوم واقعا عالیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام
به نظر من که آلبوم احسان خواجه امیری خیلی ام عالی بود
ان شاءالله موفق باشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

" متأسفانه ما آلبوم‌ها را گوش می‌دهیم تا از آنها بدمان بیاید، نه اینکه آنها را بشنویم و لذت ببریم "

با این جمله موافقم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ممنون از احسان که حرف دل من رو زد
بیایید از آلبوم ها لذت ببریم. تا یه آلبوم میاد تخریبش نکنیم.اعتراف می کنم که توو این رقابت موزیک ما منم داشتم چنین شخصیتی پیدا می کردم که سعی می کنم دیگه به همون روش قبل از آلبوم ها لذت ببرم
و طبق گزارش میشه نتیجه گرفت:
احسان میگه تنظیم کننده کمتر بهتره مثل آلبوم یگانه
ترانه سرا کمتر بهتره مثل آلبوم یگانه
آلبوم یگانه یکدسته و گیراس
احسان از رگ خواب خوشش اومده مثل امین رستمی
پس چرا بعضیامون میاییم میگیم آلبوم یگانه تکراری بوده؟بهتره بگیم یکدست بوده و به دل میشینه...و واقعا فوق العاده اس و بعضیا از روی کینه درباره خواننده ها نظر میدن که خواهش میکنم این اخلاق رو کنار بزاریم دوستان و از موزیک لذت ببریم
از رگ خواب لذت ببریم از یه خاطره از فردا لذت ببریم و ...
احسان واقعا حرف های جالبی زد مخصوصا استفاده از تنظیم کننده کمتر
به امید موفقیت همه خواننده های داخل کشور
و در پایان ممنون از موزیک ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظر من هم خیلی عالی بود.
من خیلی خوشم اومد.
ولی به خدا هرچی بیشتر گوش می کنم بیشتر عاشقش میشم.

خوشحالم که احسان در البوم بعدیش می خواد با سیروان کار کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

binazir booood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

البومی که برای سوپر مارکت تهیه بشه بهتراز این نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

وقتی یکسری ادم های سود جو نگاهشان به کارهای هنری مانند کالاهای مصرفی می باشد غیر از این نمی شود انتظار داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

استاد آلبومت حرف نداره
کلا صدات حرف نداره
من با شنیدن صدات از خود بیخود میشم

***دیگه دارم به خودم شک میکنم
آخه حرفامو نمیفهمه کسی
من که دست دلمو رو میکنم
چرا دنیامو نمیفهمه کسی***

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان جان ما دوست داریم و به نظر من هم البوم رمانتیک خیلی عالیه حمایتت از شهاب رمضان بزرگیت رو ثابت کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با سلام

صدا فقط احسان خواجه امیری

تنظیم فقط سیروان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

eshghas ostad sirvan merC ostad khaje amiri

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واقعاً بعد از خوندن مصاحبه احسان پی به شخصیت بالاش بردم . به نظر من یکی از با شخصیت ترین هنرمندان موسیقی پاپ ایران احسان خواجه امیریه . با این حال غیر از 3 4 تا تراک از بقیه کارش خیلی خوشم نیومد . در هر صورت امیدوارم همیشه موفق باشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

استاد ما ( احسان خواجه امیری ) همیشه حرفاش حقیقته.
وقتی مصاحبه ی ایشون رو می خونی می فهمی که چه درکی از موسیقی ایران داره.
واقعا ایشون استاد هستن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با تشکر از موسیقی ما و احسان که این مصاحبه ی پر محتوی رو

انجام دادند

چون به بسیاری از سوال های من درباره آلبوم

با خوندن این مصاحبه جواب داده شد

و به نظرم قطعات

* نمی دونم

* خودت خواستی

* کاش عاشقت نمی شدم

* مسری ( مخصوصا ریمیکسش)

* خلاسم کن

خیلی عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خیلی ید بود. سلام اخر کجا و این کجا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام

آلبوم بسیار عالییییییییییی بود ،ممنون احسان جان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ممنونم.مصاحبه خوبی بود تو همین بحبوحه نظر خود آقای خواجه امیریو هم دونستیم.ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مصاحبه عالـــــــــــــــی بودددددددد......

واقعا حرفای احسان حرف دل خیلی بود,مثل خودم..واقعا درست و بی ریا و بی اغراق تمام حرفایی که باید گفته می شد رو زد...............

احساااااااااااااااااااااان جوووووووووووووووووون غم نداشته باش...تا آخر عمر هوادارتم...................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

غرور ایتدای سرازیری هر فردی ست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مثل بقیه ی کارات عالی بود.واقعا صدات به ادم ارامش میده.جدا خسته نباشی احسان عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای....

احسان جونم عالی بود....

خییلی خیلی خوب بود....

الحق که یدونه ای آقا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام خسته نباشید
همون طور که خود احسان خواجه امیری گفته بود بهترین آلبومش هست ومن این قول و می دم که آلبوم سال میشه و همین طور پر فروش ترین آلبوم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بنظر من موفق ترین آلبوم در سال 88 و 89 همین آلبوم جدید احسان خان خواجه امیری هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام و خشته نباشید ممنون به خاطر مصاحبه موسیقی ما عزیز
نظراتم درباره تک تک تراک ها رو در وبلاگم بیان کردم
چون ما توانایی جناب خواجه امیری رو می دونیم و آلبوم سلام آخر در حال و هوای زیبایی منتشر شد و موفقیت بسیار بسیار زیادی داشت اون رو کمال کارهای ایشون می دونیم...سلام آخر رو دوست داریم و عاشقشیم برای همین تعصب داریم که به نظر من بد نیست استاد عزیز
موفق باشید منتظر کنسرتهای خوبتون با اجرای عالی شما هستم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

شاید دلیل اینکه آلبوم سلام آخر بهتر از همه بود و حتی من فکر می کنم آلبوم برای اولین بار و سلام اخر بهترینها بودن به خاطر اون بوده که اون احسان 3سال پیش با این احسان الان خیلی فرق می کرد.
تجربش زیاد شده اما احساسش نگاهش ترانه خوندنش کلی فرق داشت و عاشقتر از الان بودددددد
درک خسته نباشید میگم به احسان عزیز که بالاخره واقعا به قول خودش داره تلاششو می کنه.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دو دلیل اصلی و نقطه قوت این آلبوم تنظیم بسیار عالی سیروان خسروی هستش و دیگری خوانندگی احسان که از قبل خیلی بهتر میخونه و پیشرفت زیادی کرده ... خیلی خوشحالم که نیمی از تنظیم های آلبوم بعدی احسان رو سیروان تنظیم میکنه ... امیدوارم همسنطوری بشه... ملودی نمیدونم قشنگ بود ... ولی کاش رو ملودی ها و تنظیم بعضی قطعه ها بهتر عمل میکرد ... ولی در کل فکر کنم یکی از بهترین آلبومهای امسال باشه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آلبوم خیلی خوبی بود ولی بهترین آلبوم احسان نمیتونه باشه ... از نظر خوانندگی و کیفیت صدابرداری و .... درسته و شاید سلام آخر کیفیت و کوالیتی این آلبوم رو نداشته و تنظیم کننده خوبی مثل سیروان تو اون البوم نبود ولی چیزی از این البوم کم نداشت و فکر کنم بهترین آلبوم احسان اگه تو ملودی سازی بهت عمل کنه البوم بعدیش باشه ... چون تصمیماش نوید دهنده آلبومی یکدست و خوبی رو میده ... یکی از نقاط ضعف این آلبوم نسبت به سلام آخر ترانه ها و اشعارش بود .. که به جز دو سه تا همشون شبیه به هم با کلمات ساده و بی روح بود ... ترانه های سلام آخر فوق عالی بود ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

شخصیت خواننده یعنی این
واقعا احسان هم صدای بسیار عالی دارد و شخصیت خیلی بالایی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

توقعات از احسان بالاتر از خواننده های دیگه هست چون بدون شک بهترین صدا رو داره همیشه کاراش یه سرو گردن از بقیه بالاتره آلبوم یگانه هم بد نبود ولی کاملا واضحه که صداش از احسان ضعیف تره بازم میگم منظورمو تاکیدم صدای احسانه که فوق العادس و باعث تمایزش از بقیه میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دست شما درد نکنه
خیلی مصاحبه ی قشنگی بود

احسان جان آلبومت خیلی هم قشنگ بود

به قول دوستان غمت نباشه ، ما پشتت هستیم
من که از منتقدای فصل تازه بودم از این آلبوم خیلی خوشم اومده
انصافا قشنگ بود
مصاحبتم قشنگ بود
به قول خودت مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مرسی از شما . احسان جان ممنونم ازت بابت این مصاحبه . احسان عزیز نمی دونی چه حالی کردم وقتی دیدم از رگ خواب تعریف و تمجید کردی . خیلی آقایی . واقعا یه خاطره از فردا هم شنیدنی و فوق العاده بود . من که بعد محسن یگانه ، عاشق احسان بوده و هستم .
www.onlyyegane.blogfa.com
موزیک ما تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با " فقط سیروان " یه جورایی موافقم.از این جهت که ترک اول اثر

گذاشت رو شنیدن سایر ترک ها.

چون من فکر میکنم این اتفاق سر آلبوم فصل تازه هم افتاد.

اونجا هم ترک نمیدونی همین اثر رو که جناب "فقط سیروان " در مورد ترک (نمیدونم) بیان کردند،گذاشته بود.

با گذشت زمان دیدیم که ترک های فصل تازه جا افتادند.

این آلبوم هم به نظرم همین طور خواهد بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آلبومی که خوب باشه همون دفعه اول آدم رو مجذوب خودش میکنه . اگه ما هر آلبوم ضعیف دیگه ای هم چند بار گوش کنیم بالاخره ازش خوشمون میاد.
متاسفانه آلبوم احسان به رقم این که حرفه ای شده به همون مقدار هم حس قدیم رو ازش گرفته . من هم به محسن یگانه عزیز بابت آلبوم زیباش تبریک میگم که هم حرفه ای تر خونده و هم احساسی تر ولی آلبوم احسان رو موفق نمی دونم . اصلا به دلم ننشست!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ممنون از موزیک کا به خاطر مصاحبه هاش،خسته نباشد
کمتر خواننده ای مثل احسان داریم که از موسیقی درک آکادمیک داشته باشه
موسیقی احساسی کم کم از حافظه ها پاک میشه
ولی موسیقی علمی کم کم جا می افته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظر من آلبوم خوبی بود...
فقط خیلی مدت زمان ترک ها کم بود...تا میومدیم به آهنگ انس عادت کنیم تموم میشد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام . جاهای دیگه گفتم اینجا هم میگم من یه عذرخواهی به احسان عزیز بدهکارم که همون روز اول و دوم گفتم فقط ترک 1 و 11 خوب هستند ...
الان که بیشتر و بهتر گوش دادم می بینم علاوه بر نمیدونم و ریمیکس مسری آهنگ های زیبای دیگه ای هم هست ...

خواب و بیداری بسیار بسیار قشنگه
دارم میام پیشت هم خوبه
مسری و خلاصم کن هم همین طور

حالا برسم به دوست نداشتن ها
محاله هیچ وقت از اعتراف و اتفاق خوشم بیاد . شعراشون بسیار بسیار نامناسب و دوست نداشتنیه و بسیار نچسب!!!
دنیا هم همچین قشنگ نیس

حالا که چند روز گذشته بهتر میتونم نظر بدم

این ترک ها رو دوس دارم
1
2
5
8
11
12

به اینها هم ممکنه تو یه حال و هوای دیگه علاقمند شم
3 و 6 و 7

اینها باید حذف بشن از آلبوم
4 و 10
یعنی اعتراف و اتفاق

مرسی ...
امیدوارم احسان نظرمو بخونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

امسال فکر کنم سال خوبی واسه موسیقی کشور باشه.چون ظاهرا خواننده های خوبی دارن آلبوم میدن.

محسن یگانه، احسان خواجه امیری ،پیام صالحی و . . .

من به شخصه از بین خواننده های پاپ از احسان خواجه امیری

بیشتر خوشم میاد.نمیگم از همه بهتره.شاید باشه شاید نباشه.

چون خواننده های خوب زیاد داریم.

مثل رضا صادقی ، محسن چاوشی ، محسن یگانه ،

علی لهراسبی و . . .

حرف من اینه که اگه ما مثلا از یه آهنگ یا خواننده خوشمون نیومد

نیاییم کل خواننده و همه چیزو زیر سوال ببریم.

دلیل نمیشه ما از یه چیز خوشمون نیومد یعنی اون خوب نیست یا هر چیز که ما دوست داریم فکر کنیم بقیه هم باید دوس داشته باشن.

خب اگه این طوری بود که این همه سلیقه های مختلف وجود نداشت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من خودم خیلی احسان رو دوست دارم ولی این آلبوم در حد و اندازه احسان نبود.
ازش انتظار بیشتری میرفت.
تنظیم ها واقعا ضعیف بود.
البته اینا فقط نظر من هستش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام. به نظر من البوم خوبی نبود. عکس و طرح رو جلدش که افتضاح بود!!!!!! شاید به خاطر اینه که از ایشون انتظار بیشتری داشتیم.
فقط تراک 1 خوب بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اییییییییییول احسان خواجه امیری و ایییییییییییییییییییییییییول....

محسن یگااااااااااااااااااااانه که هم عاشق البومش شدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان خواجه امیری با اضافه کردن سیروان به تیم کاری خودش معادله ی پیچیده ای را بوجود آورده است. سیروان خسروی به عنوان یکی از بهترین تنظیم کننده های حال حاضر ایران سبک خاصی را برای خود بوجود آورده است. که در این سبک خاص امضای سیروان کاملا" مشخص و مشهود است. و بدون تعارف در ۹۹٪ موارد سبک تنظیم سیروان کمک روشنی برای شنیده شدن آهنگ بوده است. مانند ترک "وایسا دنیا" رضا صادقی و یا آلبوم "عشق من باش" بهنام صفوی. حالا صحبت من این است که احسان با علم این که تنظیم های سیروان درصد هیت شدن و همه گیر شدن یک ترک رو به مراتب افزایش می دهد سراغ سیروان رفته و از او خواسته تا آهنگ "نمی دونم" رو تنظیم کند. و سیروان هم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده. و احسان هم به عنوان یک حرفه ای و از آنجا که گوش موسیقی خوبی داره این ترک رو به عنوان ترک اول انتخاب کرده. و چون در اول آلبوم هست با پایانش هر شنونده ای را برای دقیق گوش دادن به بقیه ی آلبوم ترغیب می کند. اما مشکل این جاست که واقعا" بقیه ی تنظیم های آلبوم به ظرافت و زیبایی تنظیم ترک اول نمی رسد. و چون اصلا" هم جنس هم نیستند به نوعی سایر قطعات آلبوم رو در مقابل "نمی دونم" شکست خورده نشان میدهد. یعنی همکاریه سیروان در این جا به نفع شخص احسان تمام می شود چون باعث بوجود آمدن یک قطعه ی فوق العاده شده. ولی بنا به دلایلی که عرض کردم همین همکاری باعث کمتر شنیده شدن سایر قطعات آلبوم می شود. حرف من این نیست که تنظیم های احسان یا مهرداد نصرتی یا سایر دوستان ضعیف است بلکه مشکل اینه که این تنظیم ها به تنظیم سیروان خسروی نمیاد. و آن یکپارچگی رو برای قرار گرفتن در یک آلبوم ندارد. به نظر من این مشکل می تونست با تند تر شدن ریتم آلبوم در ترک هایی که سیروان تنظیم نکرده رفع می شد. به طوری که یک پارچگیه زیبایی در البوم بوجود می آمد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

حرفه ای بودن به معنای تضمین دلنشین بودن یک آلبوم نیست. موسیقی رو اگه بخوای خیلی علمی بهش نگاه کنی نابودش می کنی!!! موسیقی با احساس سر و کار داره نه عقل. اشتباهی که خواجه امیری و خیلی دیگه مرتکب میشن همینه. خواجه امیری باید برگرده به صدای خودش. تنظیم کننده و ملودی ساز باید خودشون رو با صدای خواننده هماهنگ کنن نه اینکه خواننده از ترس اینکه بهش نگن فالش می خونه سبکش رو تغییر بده. شما معین رو در نظر بگیرید. چه اون زمانی که کار سنتی می خوند چه حالا که با سیروان خسروی کار می کنه معین باقی مونده. بعد سال ها هنوز طرفدارشو حفظ کرده . تو سبکای مختلف کار می کنه اما شکل صدای خودش رو حفظ کرده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به احسان عزیز خسته نباشید میگم چون بهترینه و بهترین ها رو می سازه ...احسان خسته نباشی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ehsan jan khaste nabashi aliiiiiiiiiiiiiiii bood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام واقعا کارهای احسان جان همیشه خوب بوده اینبارهم ترکوندن اگه خودشونم اینو میخونن بهشون تبریک میگم مرسسسسسسسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با وجود احترامی که نسبت به احسان خواجه امیری دارم ولی واقعا این آلوم نسبت به کارهای قبلی ضعیف تر بود.شاید من بدسلیقه باشم ولی به نظرم وجود ترک های دو ونیم دقیقه ای و تیترا‍ژ سریالی که قبلا پخش شده برای یه خواننده با تجربه مثل احسان اصلا قابل توجیه نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اقای خواجه امیری عزیز سلام!
باید بگم یه خاطره از فردا مثل البوم های قبلی حتی خیلی خیلی بهتر و عالی تر هم بود! این میل رو فرستادم تا یه خسته نباشید بگم!واقعا افتخار می کنم به شما هنر مند گرامی!
مثل همیشه پاینده و پیروز باشید!به امید دیدار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اقای خواجه امیری عزیز:سلام!
باید بگم یه خاطره از فردا خیلی خیلی عالی بود!البته کار های قبلی هم خیلی خوب بودند!ولی معتقدم که کارهای جدید باید یه فرقی داشته باشن!
واقعا به داشتن چنین هنر مندی افتخار می کنم!
با ارزوی فردا هایی بهتر و روشن تر!
به امید دیدار شما!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

از آقای خواجه امیری متشکرم... روی تلاش ایشون درباره این آلبوم حرفی نداریم.. اما واقعا نمیدونم چرا سلام آخر دیگه تکرار نمیشه!!!! اینکه اینو میگم نه اینکه احسان پیشترفتی نداشته اما ترک سلام آخر فوق العاده است و هیچ وقت تکراری نمیشه... قابل مقایسه با هیچ کدوم از کارای استاد نیست...اما بازم احسان خواجه امیری حرف اول تو دنیای موسیقی پاپ رو تو ایران میزنه..... الحق استاده... و همیشه مورد حمایت ماست... نهایت تشکر رو ازش دارم... بازم میگم 1 دونست..... به امید دیدار ایشون در کنسرت....

به قدری مسریه حالت که دارم عشق میگیرم........................

الان دور 4ومه که آلبومش داره میخونه... نمیدونم چه جوری احساسمو بیان کنم....
چقدر خوبه که تو هستی..........

مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من شخصا احسان رو دوست دارم و براش احترام زیادی قائلم اما آلبوم یه خاطره از فردا فقط 5 تراک قابل دفاع داره و کاش تعداد ترک ها اینقد زیاد نبود تا از بار منفی آلبوم کم کنه

1 نمی دونم
2 یه خاطره از فردا
3 مسری
4 دارم میام پیشت
5 مسری ریمیکس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مصاحبه مونا برزوئی با سایت طرفداران احسان خواجه امیری به بهانه ترانه جدیدش تو آلبوم یه خاطره از فردا
www.main.ehsan-khajeamiri.net

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

همیشه همینجوری احسان هر وقت البوم داد انتقاد کردن مگه خلاصم کن بده مگه این همه اهنگ دیگه بده که اینجوری رفتار میکنین خواننده های خارجی ضعیفترین کارو ارائه میدن بعد ببینید طرفداراشون چه جوری از اون تراک استقبال میکنن بعد از 2 سال زحمت این جای دستت درد نکنه اس

اقای خواجه امیری به نظر من فوق العاده اونایی که میگن بده از حسودیشونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با سلام.
"سلام آخر" دیگه تکرار نشدنیه و این توقع ما رو بالا برده. الیته از برای آخرین بار هم نباید گذشت که قطعه ی فوق العاده ای بود. قطعات خیال، سایه به سایه و ... سلام آخر تکرار نشدنی هستند.
اما در مورد این آلبوم هم میتونم بگم بهترین قطعه که در حد قطعات اسطوره ایه احسان هست کار زیبای "نمیدونم" با شعر فوق العاده ی خانم برزویی و آهنگ زیبای مهرداد نصرتی و تنظیم قابل ستایش سیروان خسروی هست.بقیه قطعات هم نکته ی قابل توجهی ندارن جز "دارم میام پیشت" با یک شعر بسیار ساده و ملودی آرام که میشه تا حدودی باهاش ارتباط برقرار کرد و البته "دنیا" که در رتبه ی بعدی قرار داره و در نهایت
" رمیکس مسری" که قطعه ی تقریبآ خوبی از آب در اومده.
به نظر من گذاشتن قطعات پخش شده مثل "خلاصم کن" جواب نمیده و میشه آلبومی تحت عنوان تیتراژ از کارهای احسان به بازار ارائه کرد.
در نهایت از احسان عزیز و همه بزرگوارانی که برای ارائه این آلبوم زحمت کشیدن متشکرم.
مدیر وبلاگ "برای آخرین بار" و "کلوب احسان خواجه امیری"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

چرا نظر منو تایید نکردید؟
بعد میان می گن کسی از احسان حمایت نکرده و همه چیز از جنم خودش بوده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان خواجه امیری همیشه جزو بهترین هاست بابت صدای فوق العادش بهش تبریک میگم اما هنر استاد میثم مروستی هم یکی از مهم ترین عوامل موفقیت آقای خواجه امیری به حساب میاد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ترک 2و3و5و7و11 عالی بود ولی ترک6و10 خیلی چرت و پرت
ضمنا تنظیمای خود احسان خیلی بهتر از سیروانه.
فقط گوپس گوپس که نشد آهنگ . آهنگ باید ریتم دلنشین و نظم داشته باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خیلی خیلی خیلی آلبوم قشنگیه!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دم احسان گرم که با استاد سیروان کار میکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظرم جز اون یه تراک که همه میدونیم کدومه
بقیش خیلی زود گذر بود
به خدا زورگذر ترین البوم احسان بود
من خودم واسه چند نفر اهنگا رو بلوتوث کردم
2روز بعد از گوشیشون حذف کردن
میگفتن شنیدیمش دیگه مموریمونو الکی اشغال نکنیم
این یعنی هیچ جذابیتی نداشته که مموریشون رو از این البوم بالاتر دیدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

یکی از بزرگترین خصوصیات این آلبوم تشنه گذاشتن شنوندست که باعث میشه یک آهنگ رو نه تنها یک بار بلکه چندین بار گوش یده
یکی دیگه اینکه احسان کارای ملایم رو خیلی با احساس و قوی اجرا کرده مثل بازیگری که کاملا در نقشش محو شده کارایی مثل اعتراف- اتفاق- خودت خواستی...
تا اینجا که من گوش دادم برداشتم این بود. به نظرم باید بیش تر گوش کرد تا پی به نکات بیش تری برد.
احسان عزیز شاد باشی همراه همه ی عزیزانی که تو رو همراهی کردند.موفق باشی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با سلام به شما عزیزان منم آلبوم احسان جون رو گوش کردم یکبارنه بلکه چندین بار.....باید بگم احسان وکاراش جزبهتریناست واقعا" دمش گرم و دست مریضا.......................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دانلود آهنگ جدید محسن یگانه تیتراژ سریال آسمان همیشه ابری نیست .

http://www.mohsen-yeganeh.com/aseman_hamishe_abri_nist.zip

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مرسی احسان بازم مثله همیشه گل کاشتی بابا ایییییول با اون صدای آسمونیت ...هنرمند به تو میگن...اوج صدات رو تو آهنگ دارم میام پیشت دوست دارم ...امشب تو هم مثله خودم چه بی تابی....مرسی مرسی ...منتظر کارای جدیدت هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظره من این آلبوم فوق العادست ...بابا کاره احسانه دیگه ...مگه میشه کارای احسان بد باشه؟؟؟آهنگ های احسان هیچ وقت قدیمی نمیشن...مگه میشه کاره پسره استاد ایرج بد باشه؟؟ خیلی بزرگواری ...یه درخواستی دارم از احسان جان که تو آهنگاش از گیتار الکتریک که با سبک اروم نواخته بشه استفاده کنه . مثله آهنگه خواب و بیداری ممنون میشم ...مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ehsan jon akhareshiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii booooooooooooooooooooooossssssssss

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سجاد جان.
نظرات متفاوته من از بین دوستانم خیلی ها رو دیدم که از این آلبوم خوششون اومد .تازه یه نفر هم که زیاد خواجه امیری گوش نمیداد،تازه از احسان خوشش اومد و میگفت صداش به آدم آرامش میده.
به هر حال نظرات و سلایق مختلفه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آقای خواجه امیری یکی از برتری های آلبوم سلام آخر آهنگ لطیف و زیبای آن است
صدای شما الان نسبت به قبل بهتر است اما شعر هایتان بهتر بوده است و سبک آهنگ سازی تان یک دست بوده است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ehsan joon tabrik migam albomet kheili ghashange makhsusan track nemidoonam ke sirvan tanzim karde omidvaram movafgh bashi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ولی من خیلی ها رو دیدم که از این آلبوم خوششون اومد.
تازه یکی از دوستام با این آلبوم از احسان خوشش اومد.
به هر حال سلیقه ها متفاوته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

to mousighie iran ye ostad darim....unam sirvane....vaghean nokteiie ke mesle rooz roshane..motasefane sath mardom ma az nazare musice khob goosh dadan bala nist!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

شعر نمیدونم عالی بود.به نظر من تو این آلبوم از همه موفق تر بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

باید یه خورده تمرینات بیشتر کنه از تحریر جدید و گفتن کلمات که حس بیشتری دارن من الان بگم خوبه خودتش بهتر میدونه مغرور بودن زیاد خوب نیست سعی کن چیزی باشی مردم قبولت داشته باشن میتونی از اسلاید استفاده کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان خواجه امیری یکی از خواننده های خوب کشورمونه ، تواناس و صدای قشنگی داره. در این ها شکی نیست. با این که یک آلبوم رو نباید با آلبوم های قدیمی مقایسه کرد هم شدیدا موافقم ، به هر حال نمیشه همیشه به صورت یک نمودار صعودی در حال اوج گرفتن باشه. ممکنه پایین و بالا هم در کارنامه ی هنری هر کسی مشاهده بشه. اما در کل من احساس می کنم کارهای احسان خیلی تکراری شده و آهنگسازی هم یک مقداری غیر یکنواخت. در کل دوست ندارم اینو بگم اما من فقط ترک های مسری و نمی دونم و دوست داشتم چند بار گوش کنم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

vaghti 2ta ostad ba ham kar konan va sher ro ham mona borzooi beege khob ahange ''nemidoonam'' 2rost mishe dg.
vaghan az ehsan mamnoonam ke mikhad bazam ba sirvan kar kone

taeed kon

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

احسان خیلی کارات عالیه نمیدونم چی بگم هرچی تعریف بود دوستان گفتن فقط میتونم برات آرزوی موفقیت

بکنم امیدوارم آلبوم جدیدت بترکونه و چشه این هوادارای بعضی خواننده ها که ادعا میکنن پر طرفدار ترین و

پر فروش ترین اند رو در بیاری با کارات که اینقدر ادعا نکنن
تازه کار با سیروان جان رو ادامه بده واقعا کاراش عالیه
خلاصه موفق باشی آلبوم جدیدت که اومد با سر میرم میخرم البته با این که من اینتر نت پر سرعت دارم ولی

به خاطر حمایت ازت حتما میخرم ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌ها را گوش نمی‌دهیم تا از آنها لذت ببریم | موسیقی ما