برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مصاحبه با «موسیقی ما» مطرح شد
هومن نامداری: من و «احسان خواجه‌امیری» به این وقفه نیاز داشتیم
موسیقی ما - «هومن نامداری» تا همین چند سال پیش بخش عمده کنسرت‌ها و فعالیت‌هایش در موسیقی با «احسان خواجه‌امیری» بود. این دو هنرمند در زمینه انتشار آثار و برگزاری کنسرت به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردند و هنوز هم خیلی‌ها خاطرات آلبوم «عاشقانه‌ها» با تنظیم‌های هومن نامداری و موسیقی «علیرضا افکاری» را در یاد دارند. اما از حدود دو سال پیش همکاری نامداری و خواجه‌امیری بدون ذکر دلیل خاصی از سوی هیچکدام از آنها به پایان رسید. در طول این مدت هم آنها درباره دلایل این جدایی صحبت خاصی مطرح نکردند. تا اینکه از چند روز قبل زمزمه‌هایی درباره همکاری دوباره هومن نامداری با احسان خواجه‌امیری به گوش می‌رسید. سراغ این تنظیم‌کننده شناخته‌شده رفتیم و او در گفتگو با «موسیقی ما» این موضوع را تأیید کرد.
 
هومن نامداری ابتدا به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«در دوران قرنطینه مشغول کار هستم و در آلبوم «سیامک عباسی» دو کار دارم. در حال همکاری با «روزبه بمانی» هم هستم و یکی دو آهنگ با او دارم. یک خبر جدید هم دارم که درباره همکاری با «احسان خواجه‌امیری» پس از مدت‌ها است. از اسفندماه با احسان در تماس بودیم و راجع به کار صحبت می‌کردیم و آهنگی که اکنون در دست انتشار داریم قرار است تیتراژ تلویزیونی باشد و ابتدا این پروژه را شروع کردیم. صحبت حضور من در کل آلبوم احسان خواجه‌امیری را داشته‌ایم و باید ببینیم شرایط چطور می‌شود.»
 
او سپاس درباره جدایی بی سر و صدا و شروع همکاری بی سر و صداتر هم گفت:«من و احسان خواجه‌امیری برای کسب تجربه‌های جدید به یک وقفه نیاز داشتیم. در آن زمان پیک کاری هر دو ما به واسطه اجراهای احسان و آلبوم و تک‌آهنگ‌ها بود. به نظرم این وقفه پس از یکی دو سال برای هر دو ما موثر بود و انشاالله این همکاری‌های جدید مثل قدیم ماندگار شود.»
 
نامداری سپس درباره احتمال حضور دوباره به همراه احسان خواجه‌امیری روی صحنه اعلام کرد:«فعلاً صحبت‌های ما درباره کارهای آلبوم است و بیشتر در حال مشورت روی کارهای آلبوم هستیم.»
 
اما در بخش دیگری از مصاحبه با هومن نامداری، این تنظیم‌کننده از احوالات روزهای قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت:«موزیسین‌ها و خصوصاً تنظیم‌کننده‌ها در حالت عادی هم قرنطینه هستند! اکثر اوقات پشت میز کامپیوتر و مشغول کار هستیم. پس از شیوع ویروس کرونا هم خیلی سمت استودیو نمی‌رفتم و در خانه مشغول کار بودم. امیدوارم که این روزها به خیر بگذرد.»
 
او سپس در پاسخ به این سوال ما که موزیسین‌ها باید چه کنند تا پویایی جامعه موسیقی حفظ شود اعلام کرد:«این صحبت شما به شرایط مختلف اجتماعی و مدل‌های مختلف زندگی بستگی دارد. همکاران من احتمالاً کارهای موزیسین‌های خارجی را در دوران قرنطینه نگاه می‌کنند و می‌بینند که چقدر می‌توانند همچنان پویا باشند. موزیسین‌های خارجی به واسطه اینترنت و تکنولوژی پیشرفته می‌توانند به راحتی کار کنند ولی ما آنقدر تکنولوژی و اینترنت پیشرفته نداریم که بتوانیم راحت کار کنیم. به همین دلیل به قول شما یک سکون میان موزیسین‌های ایرانی به وجود آمده است. کم و بیش می‌بینم که بچه‌های موزیسین با همدیگر لایو می‌گذارند یا لایوهای آموزشی دارند که این خیلی موثر و خوب است. اما من در دوران قرنطینه بیشتر پیگیر مسائل آموزشی هستم و یاد می‌گیرم. مطمئن هستم که پس از کرونا تکاپو و پویایی جامعه موسیقی به شدت بیشتر می‌شود. اتفاقاً یک لایو از رامین صدیقی می‌دیدم که می‌گفت به نظرم پس از کرونا، جریان موسیقی صحنه‌ای پویاتر خواهد شد. به دلیل اینکه همه در این دوران مشغول تمرین شخصی بودند و انرژی و انگیزه زیادی دارند. امیدوارم موزیسین‌ها انرژی و انگیزه خود را همچنان حفظ کنند تا پس از اتمام این دوران همه بتوانند کنسرت‌های خود را برگزار کنند.»
 
نامداری نهایتاً گفت که علاقه چندانی به فعالیت زیاد در فضا اینستاگرام ندارد:«من خودم به شخصه فضای اینستاگرام را برای اینکه در آن خیلی فعال باشم دوست ندارم و در همین حد که یک پست یا استوری منتشر کنم را ترجیح می‌دهم.»
 
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 02:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هومن نامداری: من و «احسان خواجه‌امیری» به این وقفه نیاز داشتیم | موسیقی ما