برنامه یاد بعضی نفرات
 
حميدرضا ديبازر
حميدرضا ديبازر در گفت و گو با موسيقي ما:
همكاري مجدد با دولتمند خال اف را تجربه مي كنم
موسيقي ما - لي‌لا رضايي: رهبر اركستر تلفيقي «فوژان» از برگزاري كنسرت گروه خود خبر داد ودر گفت و گو با موسيقي ما به معرفي فعاليتهاي گروه فوژان پرداخت.حميدرضا ديبازر درباره اين فعاليتها به موسيقي ما گفت: گروه «فوژان» به عنوان يكي از گروههاي تلفيقي طي سالهاي اخير، فعاليتهاي خود را در قالب كنسرت و آلبوم از سر گرفته است و به زودي آثار خود را در اختيار علاقه مندان به موسيقي قرار خواهد داد.

ديبازر با بيان اينكه هنوز تاريخ دقيق اين كنسرت مشخص نشده است، گفت: هم اكنون در مرحله انتخاب افراد نوازنده براي همكاري در كنسرت هستيم و در واقع مي شود گفت كنسرتمان در مرحله پيش توليد است و به زودي تاريخ و محل دقيق برگزاري آن را اعلام خواهيم كرد. البته تا اين لحظه، تالار وحدت را براي اين اجرا قطعي كرده ايم.

اين مدرس موسيقي در ادامه خاطر نشان كرد: به موازات برگزاري اين كنسرت قرار است آلبوم «جزيره پرواز» كه در واقع اولين آلبوم تلفيقي در ايران بود و توسط گروه ما منتشر و روانه بازار موسيقي شد، ريمستر و بازتنظيم كرده و به دست مخاطبان برسانيم. آنطور كه از شواهد امر پيداست از اين آلبوم استقبال خوبي به عمل آمده است . ما نيز تصميم گرفتيم آن را بازسازي كرده و در اختيارشان قرار دهيم.

وي در پاسخ به اينكه چه اصراري بر روي بازتنظيم اين اثر داشته ، گفت: به اعتقاد من هيچ هنري متعلق به زمان خاصي نيست و در واقع مي توان گفت هنر زمان ندارد و اگر واقعا هنر است متعلق به همه زمانهاست و محدود به حال ، گذشته يا آينده نيست. ضمن اينكه اين خواسته مردم است و ما بر حسب تقاضا به عرضه اثر اقدام مي كنيم. اين آلبوم جزو اولين كارها در زمينه موسيقي تلفيقي است كه موزيكي متفاوت دارد.

ديبازر اضافه كرد: بعداز انتشار آلبوم «بوم» كه آن هم اثري متفاوت است، بهتر ديدم كه اين دو آلبوم مي توانند پيوند خوبي با هم برقرار كنند. اين پيوند با بازسازي و تنظيم مجدد آلبوم «جزيره پرواز» برقرار شد كه البته تجربياتي كه در اين راستا به دست آمد، مقوله اي مي شوند براي آلبوم بعدي و آلبومهاي ديگري كه پس از اين منتشر خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: آلبوم بعدي گروه «فوژان» شامل مجموعه قطعاتي است از ساخته هاي من كه آوازي هستند و در يكي از قطعات دولتمند خال اف خوانندگي كرده است. در اين آلبوم قرار است خوانندگان مطرح و درجه يكي از هر سبك انتخاب و با آنها همكاري شود. ضمن اينكه از حضور دو خواننده خارجي نيز بهره مند خواهيم شد كه نهايتا يك مجموعه كامل و حرفه اي مي شود. هر كس كه براي اين آلبوم انتخاب مي شود، مطمئنا بهترين ويژگيها را داردكه ما سعي مي كنيم آنها را لحاظ كرده و از حضور آنها استفاده كنيم.

ديبازر تصريح كرد: پايان هر ماه قرار است در سميناري كه در تهران برگزار مي شود، ميزبان علاقه مندان موسيقي در زمينه هاي مختلف باشم. نمونه اي از اين سمينار هفته گذشته با حضور من در شهر اصفهان برگزار شد كه موضوع آن نقد موسيقي و سبك شناسي موسيقي بود.

از كارهاي مشترك وي با دولتمند خال اف مي توان به قطعه «سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود» اشاره كرد كه بر روي شعري از حضرت مولانا شاخته شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1392 - 19:17

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 6 تیر 1392 - 18:30

مرسی از موسیقی ما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همكاري مجدد با دولتمند خال اف را تجربه مي كنم | موسیقی ما