برنامه یاد بعضی نفرات
 
داريوش پيرنياكان
داريوش پيرنياكان در گفت و گو با موسيقي ما:
چشم انداز خوبي براي موسيقي تصور مي كنم
موسيقي ما- لي‌لا رضايي: دبير و سخنگوي هيات مديره خانه موسيقي با بيان اينكه نسبت به چشم انداز موسيقي ايران، خوشبين است ، رسيدگي به اين هنر و تهيه الزامات آن را براي هنرمندان از واجبات دولت جديد دانست.

داريوش پيرنياكان با بيان اين مطلب در گفت و گو با موسيقي ما اعلام كرد: درست است كه از چند ماه پيش به دليل قرار گرفتن در آستانه انتخابات عملا كسي به تهيه موسيقي اقدام نكرد و حتي پس از برگزاري انتخابات نيز هنوز اتفاق جدي اي در اين زمينه نيفتاده است، چون در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم، اما به عنوان يك موزيسين به آينده موسيقي خوشبين هستم.

اين نوازنده تار و سه تار در ادامه افزود: پيش از اين اهالي موسيقي كمتر مي توانستند فعاليت كنند كه اين موضوع دلايل خود را داشت. از اين ميان مي توان به عدم صدور مجوز براي برگزاري كنسرت اشاره كرد. يا در مواردي ديگر به لغو كنسرتها در آخرين لحظات اشاره كرد. حتي در بسياري از شهرستانها عملا گروه هاي موسيقي اجازه برگزاري كنسرت را نداشتند.

وي افزود: متاسفانه علاوه بر اين مشكلات، مسايل ديگري نيز گريبان اهالي موسيقي حتي در حوزه موسيقي سنتي را گرفته بود. البته ما فعاليت داشتيم و دردو سال گذشته كنسرتهاي بسياري را در سرتاسر ايران برگزار كرديم اما براي برنامه هاي ما نيز اين دست از مشكلات اتفاق مي افتاد و گاهي كنسرتهايمان لغو مي شد. با اين همه دوام آورديم و كارمان را انجام داديم.

پيرنياكان همچنين خاطر نشان كرد: به آينده موسيقي ايران با روي آمدن دولت جديد بسيار خوشبين هستم. چون طي اين مدت و باتوجه به قول و قرارهاي داده شده از سوي آقاي روحاني و همين طور با توجه به اطرافيان ايشان، و كساني كه در حلقه كاري ايشان قرار دارند، با رويكرد ايشان آشنايي داريم . اميدورام كه حرفهاي ايشان در حد حرف باقي نماند و تبديل به عمل شود .

وي با بيان اينكه پيشنهادات هنرمندان اين عرصه از هنر را از طريق خانه موسيقي براي رييس دولت آينده مطرح كرده اند، گفت: خانه موسيقي، پيشنهادات خود را  در 6 بند مطرح و به ايشان ارائه كرده است. من به عنوان سحنگوي خانه موسيقي نمي توانستم خواسته هاي مجزا و انفرادي ام را به ايشان اراده كنم، بلكه در قالب يك جمع و به نمايندگي اين جمع بزرگ نامه اي را براي رييس جمهور آينده ارسال كردم. اميدوارم با تمهيداتي كه ايشان به كار مي برند، وضعيت موسيقي بسامان شود. نا گفته نماند كه چشم انداز خوبي را براي موسيقي ايران تصور مي كنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 7 تیر 1392 - 14:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چشم انداز خوبي براي موسيقي تصور مي كنم | موسیقی ما