برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از چندین دهه نگهداری در ایالات متحده
جمجمه‌ی بتهوون به اتریش بازگشت
موسیقی ما- جمجمه‌ای که گمان می‌رود متعلق به لودویگ ون بتهوون (موزیسین و آهنگساز) باشد، پس از چندین دهه نگهداری در ایالات متحده به دانشگاهی در اتریش اهدا شده است. تکه‌های استخوان بتهوون توسط یک تاجر آمریکایی به نام پل کافمن به دانشگاه پزشکی وین اهدا شده است. این شخص پس از مرگ مادرش در سال ۱۹۹۰ استخوان‌ها را در صندوق امانات یک بانک فرانسوی کشف کرده است. بعدا معلوم شده که استخوان‌هایی که در یک قلع حکاکی شده با کلمه «بتهوون» وجود داشت، از املاک عموی بزرگ مادرش «فرانتس رومئو سلیگمان» به دست آمده است.

اوایل سال جاری (بیست و دوم مارس) گزارشی که در مجله «Current Biology» منتشر شد، نشان داد چگونه محققان «دی ان ای» بتهوون را از تارهای حفظ شده موهای او تجزیه و تحلیل کرده و ژنوم این آهنگساز را برای اولین بار توالی‌یابی کرده‌اند.

قطعات جمجمه بتهون اکنون در موزه دانشگاه «مارکوس مولر» نگهداری می‌شوند. مسئولان این دانشگاه از کافمن برای اهداء بقایای بتهوون تشکر کرده‌اند.
 
در بیانیه‌ای که از سوی دانشگاه منتشر شده، آمده است: ما با کمال تشکر این قطعات را می‌پذیریم و مسئولانه آن‌ها را نگهداری خواهیم کرد. مجموعه‌های ما در «Josephinum» / «جوزفینوم» مکان مناسبی برای این کار است؛ زیرا پزشک بتهوون، یوهان آدام اشمیت، نیز استاد دانشگاه ژوزفین بود و خود بتهوون در زمان حیاتش آرزو داشت که بیماری او پس از مرگش مورد بررسی و تحقیق صورت گیرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 12:18

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جمجمه‌ی بتهوون به اتریش بازگشت | موسیقی ما