برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شرایط افزایش سرعت واکسیناسیون و خروج اغلب شهرهای کشور از وضعیت قرمز
امید به نجات کنسرت‌ها با کارت واکسن
موسیقی ما در روزهای گذشته خبرهای پراکنده‌ای از احتمال کاهش یا لغو محدودیت‌های فعالیت‌های برخی مشاغل به گوش می‌رسد. محدودیت‌هایی که با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور قطعاً کاهش می‌یابد یا حذف خواهد شد. در این بین صحبت‌هایی درباره برخی مشاغل و اماکن نظیر سینماها یا سالن‌های ورزشی توسط مسئولین مطرح شده است. اما تا این لحظه هنوز هیچ مقام مسئولی در ستاد کرونا یا وزارت بهداشت درباره لغو محدودیت کنسرت‌های موسیقی صحبتی مطرح نکرده است. در حالی که بیش از یک سال و نیم از تعطیلی کامل کنسرت‌ها می‌گذرد و همین موضوع باعث شده تا دهها شخص و شغل که وابسته به این رویدادهای هنری بودند با بحران جدی رو به رو شوند.

یکی از دغدغه‌های دیگری هم که در روزهای اخیر درباره کنسرت‌ها و مخاطبان موسیقی هم افزایش میزان خروج ارز از کشور پیرو برگزاری کنسرت خواننده‌های ایرانی در کشورهای همسایه است. اتفاقی که طی حدود دو ماه اخیر باعث نگرانی فعالان موسیقی شده است. چرا که در صورت بهبود شرایط و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در ایران، قطعاً بخش عمده‌ای از مخاطبان ترجیح می‌دهند که کنسرت‌های داخل ایران را در سبد هنری خانواده خود قرار دهند.

برای یافتن پاسخ این سوال که آیا همانند حضور در سینما، شرط شرکت مخاطبان در کنسرت‌های موسیقی داشتن کارت واکسن است یا نه گفتگوی کوتاهی با «محمد اللهیاری»، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داشتیم. او درباره مسائل اخیر اعلام کرد:«افزایش سرعت واکسیناسیون و گسترش آن در میان عموم اقشار جامعه این امیدواری را بوجود آورده است که با تغییر رنگ بندی شهرها، ستاد ملی کرونا اجازه حضور مجدد مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری را صادر کند. خصوصاً اینکه اخیراً در خصوص حضور مردم در ورزشگاه‌ها هم مشروط به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شنیده شد که قرار است مجوزهایی صادر شود. امیدواریم با تکمیل فرایند واکسیناسیون امکان آغاز این فعالیت ها فراهم شود و به نوعی از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری شود.»

از سوی دیگر کنسرت‌های موسیقی دوباره در فضای باز جزیره کیش برگزار خواهد شد. پاییز سال گذشته بود که اولین کنسرت‌ها در فضای باز جزیره کیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد ولی در مقاطعی به دلیل تغییر وضعیت جزیره کیش به قرمز آن کنسرت‌ها هم تعطیل شد. اکنون که از جزیره کیش خبرهای امیدوارکننده‌ای مبنی بر کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا به گوش می‌رسد، این امیدواری در اهالی موسیقی ایجاد شده است که حداقل این بار بدون تعطیلی امکان برگزاری کنسرت‌های کیش وجود داشته باشد.

اما کماکان شهر تهران و مراکز استان‌ها نقش تأثیرگذاری در جریان کنسرت‌های موسیقی دارند. با وجود همه این مسائل و رایزنی‌های شرکت‌های برگزارکننده کنسرت طی هفته‌های اخیر شروع شده است، هنوز خبر قطعی مبنی بر شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی در تهران یا شهرهای دیگر وجود ندارد. این در حالی است که حداقل انتظار می‌رود تا پیش از شروع سرما، شاهد برگزاری کنسرت‌هایی در فضاهای باز تهران و شهرهای دیگر باشیم. اتفاقی که پیش از شیوع کرونا هم سابقه و تجربه برگزاری آنها وجود داشت و شاید در این شرایط بتواند کمک کوچکی به گردش چرخ اقتصاد موسیقی نماید.
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 15:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید به نجات کنسرت‌ها با کارت واکسن | موسیقی ما