برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت سروش ملت‌پرست
یادنامه‌ی استاد «عبدالله ملت‌پرست» (نوازنده، شاعر و محقق موسیقی) منتشر شد
موسیقی ما- کتاب یادنامه استاد عبدالله ملت پرست به همت سروش ملت‌پرست (فرزند این هنرمند) منتشر شد. مولف این کتاب در مقدمه آن نوشته است که چند سال پیش به‌ناگاه درگوشه‌ای دست نوشته‌هایی از خاطرات ناب سال‌های کودکی و نوجوانی پدرش را پیدا کرده که  به دوران کودکی‌اش در آستارا و شرایط زندگی و نحوه آشنایی‌‌اش با تار و در ادامه مهاجرت خانوادگی‌‌شان به بندر انزلی و...اشاره کرده بود و همین انگیزه‌ای برای نگارش این کتاب می‌شود. 
 
او نوشته اینها خاطراتی بسیار جذاب هستند که مانند سناریوی یک فیلم مستند تاریخی ـ فرهنگی ـ اجتماعی به رشته تحریر درآمده بود و با توصیف هنرمندانه واقعیات و روابط اجتماعی و موقعیت‌های جغرافیایی و مبتنی بر یک روند تاریخی (گرایش و عشق به هنر، هنر موسیقی و تار) امکان کشف دوباره این هنرمند و آشنایی بیشتر و هم‌صحبتی با را ایجاد کرده است. همین دفتر خاطرات عطش و اشتیاق او را به گردآوری و پدیداری این «یادنامه» مضاعف کرده و انگیزه بخش‌ترین عاملی شده که سرانجام بعد از سال‌ها، صرفا داشتن ذهنیت تهیه این یادنامه، فعالیت در این زمینه آغاز شود، یادنامه‌ای که با مبنا قراردادن اصالت هنر و گرامیداشت هنرمند و پژوهشگر متعهد، دربرگیرنده یادداشت‌ها، خاطرات و نقطه نظرات دوستان، همکاران و آشنایان این هنرمند درباره اوست.
 
 عبدالله ملت‌پرست نوازنده تار، سه‌تار، پیانو، شاعر، آهنگساز، پژوهشگر، سرپرست کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان گیلان، سرپرست گروه موسیقی عشاق گیلان و نویسنده کتاب‌های موسیقی اصیل ایرانی و پندارهای اجتماعی، و... بوده است.
 
این اثر در 382 صفحه از سوی نشر الوند پویان منتشر شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 12:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادنامه‌ی استاد «عبدالله ملت‌پرست» (نوازنده، شاعر و محقق موسیقی) منتشر شد | موسیقی ما