برنامه یاد بعضی نفرات
 
«برآستین وصال» سعدی در نگارخانه استاد فرشچیان
«محمد انشایی» (نوازنده‌ی کمانچه) چهل اثر خطاطی خود را به نمایش می‌گذارد
موسیقی ما- گالری صبا فرهنگستان هنر میزبان نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد انشایی با عنوان «بر آستین وصال» خواهد شد. در این نمایشگاه که در ساعت 17 روز جمعه 9 اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود، چهل اثر از آثار خط محمد انشایی (خطاط و نوازنده کمانچه) به نمایش در خواهد آمد.

این آثار به خط نستعليق و در قالب‌ها و دانگ‌هاى متنوع قلم است كه محتواى همه آنها از اشعار شيخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است. اثر مرقع فراقنامه سعدی نیز به خط محمد انشایی، برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

محمد انشائى متولد ١٣٦٢ و دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه تهران در آثار، جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی حضوری فعال داشته است. این هنرمند علاوه بر اجرای موسیقی، در سال 1391 گواهینامه فوق ممتاز خط نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرد و توانست در سالهای 93 و 94 نمایشگاه‌هایی به صورت انفرادی و براساس اشعار سعدی برگزار کند.

او درباره ی ایده‌ی شکل‌گیری نمایشگاه «بر آستین وصال» و انتشار مرقع فراقنامه سعدی می گوید: « مرقع فراقنامه سعدی را در دوران قرنطینه نگاشته‌ام؛ دورانی که همه‌ی افراد جامعه به نوعی از هم دور بودند. چه آنها که عزیزان‌شان را از دست دادند و چه آنهایی که به هر دلیلی و به نوعی فراق حاکم بر جامعه را تجربه می‌کردند. این موضوع من را بر آن داشت تا اشعاری از سعدی را با محوریت مفهوم فراق، گرد هم آورم و به نوعی این کلمه را در مرقع تکرار کنم تا از این دوران تلخ به یادگار بماند. اساساً معتقدم یکی از رسالت‌های هنر و ادبیات این است که پذیرش و تحمل سختی‌ها را برای ما آسان‌تر می‌کند. چنانکه وقتی خاطرات و رخدادهای ناگوار با شعر یا هنر درمی‌آمیزند، قابل تحمل‌تر می‌شوند.»

نمایشگاه «برآستین وصال» از 10 تا 21 اریبهشت ماه در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه استاد محمود فرشچیان به آدرس خيابان وليعصر ، خيابان طالقانى، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 برپا خواهد بود.
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 10:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد انشایی» (نوازنده‌ی کمانچه) چهل اثر خطاطی خود را به نمایش می‌گذارد | موسیقی ما