برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با شهریار صیقلانی به بهانه انتشار تک آهنگ «تکراری»
گفت‌وگو با شهریار صیقلانی به بهانه انتشار تک‌آهنگ «تکراری»
تکراری مثل زندگی
موسیقی ما - شهریار صیقلانی که با انتشار آثار راک غیر فارسی شناخته شد، حالا حدود دو سالی است که پروژه قطعات فارسی‌اش را با همراهی حمزه یگانه دنبال می‌کند. از این پروژه مشترک پیش از این سه قطعه با نام‌های معما، آتش پنهان و اتاق منتشر شده بود و حالا با شعر و آهنگ شهریار مسرور قطعه «تکراری» را تولید کرده‌اند. قطعه‌ای که در شرایط کنونی معنای ویژه‌ای پیدا کرده است. در همین زمینه گفت‌وگویی کوتاهی با شهریار صیقلانی انجام دادیم.
 
  • تکراری پنجمین اثر مشترک شما و حمزه یگانه است. این پروژه چگونه شکل گرفته و آیا قرار است ادامه پیدا کند؟
شروع همکاری من و حمزه یگانه به ده سال پیش بازمی‌گردد. قطعه‌ای به نام «گفتگو» بود که حمزه یگانه ساخته بود و شعر هم برای استاد مهدی اخوان ثالث بود. من در آن قطعه فقط خواننده بودم. پس از آن‌ هم در گروه نایما با هم همکاری کردیم. در اجرای نایما من به عنوان خواننده حضور پیدا کردم و قطعات انگلیسی اجرا کردم و البته یک قطعه فرانسوی. در آن دوران من فارسی نمی‌خواندم و علاقه‌ام بیشتر به سمت و سوی انگلیسی خواندن بود. با حمزه در ارتباط بودیم تا حدود دو سال پیش که من تصمیم گرفتم قطعات فارسی منتشر کنم. با حمزه یگانه صحبت کردم و قرار شد پروژه‌ی دو نفره را آغاز کنیم. روند کار هم به این شکل بود که من شعر و ملودی را انتخاب کنم یا بسازم و حمزه هم تنظیم‌ها را انجام بدهد. پروژه به این شکل آغاز شد.
 
  • چرا برای پروژه‌ی مشترکتان با حمزه یگانه نامی انتخاب نکردید؟
پیش از آن من اسم‌های زیادی برای بندهایم انتخاب کرده بودم. حمزه هم در گروه‌های مختلفی حضور داشت. این پروژه دو نفره بود و در عمل یک گروه نبود. نوازنده‌های دیگر هم اگرچه تا حدی مشخص بودند اما یک گروه تشکیل ندادیم.
 
  • برنامه ای برای اجرا یا آلبوم دارید؟
برنامه‌های کنسرت و آلبوم را برای پروژه مد نظر داشتیم و داریم. قرار بر این شد که تعدادی تک‌آهنگ و موزیک‌ویدئو آماده و منتشر کنیم و پس از آن سراغ کارهای دیگر برویم. داشتیم آماده می‌شدیم که برای تابستان امسال کنسرتی برنامه‌ریزی کنیم اما موضوع کرونا پیش آمد و حالا همه چیز در هاله‌ای از ابهام است.
 
  • شما قبلاً آثاری با همایون مجدزاده تولید کردید. انتشار این آثار به کجا رسید؟
با همایون مجدزاده گروه سرب را درست کردیم و آثاری ضبط کردیم. تقریباً یک آلبوم کامل با قطعات اورجینال به زبان انگلیسی است. 9 قطعه از 11 قطعه کامل شده و منتظریم تا در فرصت مناسب دو قطعه دیگر را هم تمام کنیم و به فکر انتشارش باشیم. برای مجوزها هم اقدام کردیم و از قبل تعدادی از آن قطعات که فضای هاردراک و متال دارد مجوز گرفته است. اما چون زمان نسبتاً زیادی گذشته باید دوباره برای آثار جدید اقدام کنیم و ببینیم که کارها چگونه پیش می‌رود.
 
  • از مفاهیمی که در قطعه «تکراری» وجود دارد بگویید. این شعر چه ویژگی‌هایی داشت که انتخابش کردید؟
موسیقی و قلم شهریار مسرور را خیلی دوست دارم. در آلبوم پیش رو هم چند کار مشترک با هم داریم. تکراری حال و هوای یک آدم را نشان می‌دهد که در یک لوپ تکرار است. مفهومی از کلیت زندگی را هم نشان می‌دهد که با صبح شروع می‌شود و با شب به پایان می‌رسد. مثل هر روز تکراری دیگر. زمانی که این قطعه را شنیدم خودم هم در چنین حال و هوایی بودم و همه چیز برایم به تکرار رسیده بود به همین دلیل ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار کردم. زمستان سال گذشته بود که این قطعه تمام شد اما برای ساخت ویدئوی آن به مشکل شیوع کرونا برخوردیم و دست نگه داشتیم. بعد هم که ماجرای قرنطینه پیش آمد و تکرار همه چیز برای ما بیشتر نمود پیدا کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم ویدئوی این قطعه را هم مرتبط با وضعیت موجودمان درست کنیم و آن را منتشر کنیم.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 13:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تکراری مثل زندگی | موسیقی ما