برنامه یاد بعضی نفرات
 
کوارتت زهی «شهرزاد» هشتم بهمن ماه کنسرت می‌دهد
آلبوم «سوی دیگر» با آثاری از هوشیار خیام منتشر می‌شود
موسیقی ما - كنسرت كوارتت‌زهى‌‌ شهرزاد، دوشنبه هشتم بهمن ماه در سالن رودکی با اجرای آثاری از اجرای آثاری از باخ، برودین، دورژاک و هوشیارخیام برگزار می‌شود. در این اجرا لعیا زنگنه، تینا جامه‌گرمی، نگار نوراد و یگانه حسینی‌نیا حضور دارند. این در حالی است که به زودی دومین آلبوم مستقل کوارتت شهرزاد با نام «سوی دیگر» با آهنگ‌سازی «هوشیار خیام» و تهیه‌کنندگی موسسه‌ی فرهنگی – هنری بارانا منتشر می‌شود.

تهیه‌کنندگی این کنسرت را «علیرضا فواکهی» برعهده دارد و مدیراجرایی و برگزاری آن «رامین براتی»‌ است؛ اما در «سوی دیگر»، «تینا جامه‌گرمی» و «یگانه حسینی‌‌نیا» ویولون، «نیلوفر سهی» ویولا و «نگار نوراد» ویولون‌سل نواخته‌اند، همچنین طرح روی جلد این اثر یک نقاشی از مجموعه‌ی «سومیه» اثر پری‌یوش گنجی است.

«هوشیار خیام» درباره‌ی این اثر نوشته است: «این آلبوم در ستایش زنانگی است. کیفیتی مجرد و ناب در سوی دیگرِ مفهومِ مجرد «مردانگی». اعتقاد دارم کیفیت زنانگی جنسیت نمی‌شناسد، آشنای تمام زندگان است. آشنای تمامِ انسان‌ها چه زن و چه مرد. از دیدگاه موسیقی «سوی دیگر» آونگی است ین شرق و غرب. آونگی بین موسیقی مسبوق سازهای زهی و جهانی صوتی از هارمونیک‌ها و آرتیکولاسیون‌هایی یادآور موسیقی الکترونیک. آواهای کولی، ایقاعات و مترهای دوار موسیقی شرق، ربع پرده‌ها و میکوتون‌ها، تاثیرات موسیقی‌های بالکان و آسیای دور و میانه، پهنه‌ی گسترده‌ی موسیقی خاورمیانه و تاثیرات دیگر، تکنیک‌ها و گویش‌های متفاوت زهی و تمپوی نهایت کند و نهایت تند، این قطعه را به یکی از کوارتت‌‌های دشوار زهی بدل کرده است.»
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 - 13:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «سوی دیگر» با آثاری از هوشیار خیام منتشر می‌شود | موسیقی ما