برنامه یاد بعضی نفرات
 
با گفتاری از بهمن بوستان و توسط شرکت چهارباغ بانگ
برای اولین بار چند اجرای خصوصی «فرامرز پایور» منتشر شد
موسیقی ما - «دفتر سنتور» شامل چند اجرای خصوصی «فرامرز پایور» برای اولین بار توسط شرکت فرهنگی هنری چهارباغ بانگ منتشر شد. این کتاب شامل قطعاتی چون درآمد ماهور، چهارمضراب ماهور، شکسته و چهار مضراب، چهار مضراب دلشکن و دلبر، زابل، پیش‌درآمد اصفهان، جامه‌دران، در آمد اول و دوم سه‌گاه، زابل، مویه و فرود، حصار، مویه و فرود، چهارمضراب اصفهان، چهارمضراب سه‌گاه و مخالف و بداهه‌نوازی در دشتی به همراه تعدادی قطعه‌ی دیگر است. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اثر صحبت‌های «بهمن بوستان» درباره‌ی این نوازنده و آهنگساز برجسته است که آن نیز برای اولین بار منتشر می‌شود.

مدتی قبل کتاب «دستور سنتور» نیز از پایور با ویرایشی جدید منتشر شد. در ابتدای این کتاب توضیحاتی در مورد تئوری موسیقی، نحوه‌ی مضراب گیری و نحوه نواختن آمده است؛ سپس درس‌های ابتدایی که به صورت اتود هستند به هنرجو آموخته می‌شود. این اتودها برای تمرین نت و مضراب زدن ابتدایی است و جنبه‌ی آهنگین ندارد. به‌تدریج این کتاب در درس‌های بعدی از تمپوی سریع‌تر و نت‌های با ارزش زمانی کمتر(چنگ و دولا چنگ و ..) استفاده می‌کند.

«فرامرز پایور» در سن ۱۷ سالگی، آموزش موسیقی را نزد «ابوالحسن صبا» آغاز کرد در مدت شش سال ردیف موسیقی را فراگرفت و یکی از برجسته‌ترین شاگردان «صبا» شد و تا سال ۱۳۳۶ که «ابوالحسن صبا» درگذشت، از آموزش‌های او بهره برد.
پس از درگذشت ابوالحسن صبا، پایور نزد استادانی چون عبداله دوامی، موسی معروفی و نورعلی‌خان برومند به فراگیری ردیف درویش‌خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت.
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1397 - 15:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برای اولین بار چند اجرای خصوصی «فرامرز پایور» منتشر شد | موسیقی ما