برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور چهره‌های مطرح موسیقی و در فرهنگانِ فرشته
«سهیل حسنوی» آلبوم «تنها منشین» را رونمایی کرد
موسیقی ما- «سهیل حسنوی» پس از گذشت چهار سال از انتشار آخرین آلبومش، سومین اثر رسمی و مستقل خود را با عنوان «تنها منشین» در «فرهنگان فرشته» با حصور اساتید و چهره‌های سرشناس عرصه‌ی موسیقی رونمایی کرد. این آلبوم بعد از آلبو‌م‌های «تلاطم» و «بزم حریفان» به صورت تک‌نوازی سنتور منتشر شده است.

برنامه با خوش‌آمدگویی و صحبت‌های سهیل حسنوی درمورد آلبوم جدیدش آغاز شد و در ادامه‌، این هنرمند قطعاتی از آلبوم را در دو بخش برای میهمانان اجرا کرد. بخش اول به صورت تک‌نوازی سنتور و بخش دوم با همراهی سازهای کوبه‌ای آیدین شفایی (نوازنده‌ی میهمان) بود.

«سهیل حسنوی» درباره‌ی این اثر می‌گوید: «موسیقی بدون کلام سرشار از مفاهیم انتزاعی‌ست و هر شنونده‌ای می‌تواند برداشتِ شخصی خود را از آن موسیقی در ذهن بپروراند. شنیدن این آلبوم برای من مانند ورق زدن یک دفترچه خاطرات یا آلبوم عکس قدیمی و هر قطعه برایم تداعی کننده‌ی یک خاطره و تجربه‌ی ارزشمند از سال‌های نوازندگی‌ام است. در این اثر سعی کردم تا هم ادای دینی به آثار ماندگار اساتید مطرح موسیقی از جمله علی تجویدی، روح الله خالقی، موسی معروفی و دیگر اساتید انجام داده باشم و هم خلاقیتم را در بازتنظیم آثار مختلف به زبان سنتور محک بزنم.»

این آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی سنتور هم‌چنین در توضیحِ اثرش گفت: «مجموعه‌ی پیش رو در دو بخش اصفهان و دشتی اجرا شده و شامل یازده قطعه است که اکثر قطعات آن به شکل بازتنظیم آثار ماندگار و خاطره‌انگیز قدیمی برای سنتور و واریاسیون بر روی ملودی‌های محلی‌ست.»

از جمله هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به استاد میلاد کیایی نوازنده‌ی سنتور و آهنگساز اشاره کرد که دقایق کوتاهی نیز درباره‌ی اثر و اجرای سهیل حسنوی در برنامه و آلبوم اخیرش صحبت کرد: «صاحب این اثر پیوندی بین مخاطبین نسل جوان موسیقی با آثار ماندگار و خاطره‌انگیز قدیمی برقرار کرده است. تنظیم‌های متفاوت و دلپذیر؛ اجرای بی‌نقص و با احساس و کوک بسیار ژوست و دقیق از ویژگی‌های بارز این اثر محسوب می‌شوند که سهیل عزیز به خوبی از پس این کار برآمده است.»

همچنین پدرام درخشانی از دیگر موزیسین‌های سرشناس در مراسم بود و علاوه بر ایشان جمعی از هنرمندان، سنتورنوازان و اهالی موسیقی نیز در برنامه حضور داشتند. صدابرداری، میکس و مسترینگ این آلبوم نیز توسط سیاوش کامکار انجام شده‌ است.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 15:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سهیل حسنوی» آلبوم «تنها منشین» را رونمایی کرد | موسیقی ما