برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده قطعه «مگه داریم؟ مگه میشه؟» درباره اثر جدیدش و موضوع آن به «موسیقی ما» گفت
محمدرضا علیمردانی: این کار را به عنوان یک قطعه عادی نخواندم
موسیقی ما قطعه و موزیک‌ویدئوی «مگه داریم؟ مگه میشه؟» با صدای «محمدرضا علیمردانی» همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر شد. در حالی که نام این قطعه ذهن مخاطبان را به سمت یکی از تکیه کلام‌های طنز می‌برد اما مضمون آن کاملاً جدی و روایتی از زندگی یک جانباز شیمیایی است. این اثر با ترانه حامد عسکری، ملودی مهدی زنگنه، تنظیم امیر توسلی و به تهیه‌کنندگی مهدی صفی‌یاری آماده انتشار شده و برای موزیک‌ویدئوی آن هم تصاویری از فیلم‌سینمایی «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور انتخاب شده است. انتشار این قطعه و مضمون آن بهانه‌ای بود تا با محمدرضا علیمردانی گفتگوی کوتاهی داشته باشیم. هنرمندی که با صداپیشگی به شهرت رسیده و این روزها فعالیت جدی در عرصه خوانندگی را دنبال می‌کند.
 
محمدرضا علیمردانی ابتدا درباره ایده تولید این قطعه و اینکه آیا اجرای چنین کاری برایش ریسک بوده یا نه به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«ایده تولید این قطعه، دلخواسته شکل گرفت و فقط محض تشکر و قدردانی بود. به نظرم کارکردن برای کسانی که با جانشان از کشور دفاع کردند افتخار است نه ریسک! این کار را به عنوان یک قطعه عادی نخواندم. انگیزه من هم فقط قدردانی از این عزیزان بود. دلم می‌خواهد این بزرگواران بدانند که برای حقیر تاج سر هستند و بنده را همیشه در حال تعظیم مقابل خودشان ببینند. من در این سال‌ها با جانبازان و خانواده آنها در ارتباط بودم و ارادت ویژه‌ای نسبت به همه این بزرگواران دارم.»
 
او سپس در پاسخ به این موضوع که برخی با شنیدن چنین آثاری برچسب سفارشی بودن به آن می‌زنند اعلام کرد:«برچسب؟! وقتی آدم با جان و دل، خود خواسته و دلخواسته و با افتخار کاری را انجام می‌دهد دیگر نگران برچسب خوردن نیست و هیچ نیازی هم به سفارش گرفتن ندارد. کجای دنیا ادای احترام به نام‌آوران، رزمندگان، ایثارگران، آتش‌نشانان، امدادگران، جانبازان و شهیدان وظیفه نیست؟ به نظر شما ایران و ایرانی اینگونه است؟»
 
او سپس جزئیات استفاده از عبارت «مگه داریم؟ مگه میشه؟» در ترانه قطعه جدیدش را اینگوه توضیح داد:«زمانی که در سریال پایتخت 4 بازی می‌کردم عبارت مگه داریم؟ مگه میشه؟ تکیه کلامی طنز بود که «محسن تنابنده» به کار می‌برد. همان زمان با خودم می‌گفتم چه موضوعات تلخ و رنج‌آوری در اجتماع و کشورمان داریم که وقتی این عبارت پرسشی را در آن موارد به کار ببریم، چه بسا از حالت صرفاً طنز به کنایه‌ای تلخ تبدیل شود و شاید بتواند یادآور موارد مهمی باشد که در هیاهوی جامعه مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفتند. برای همین تصمیم گرفتم از این عبارت چنین استفاده‌ای کنم و قبل از هر موضوعی جانبازان عزیز در ذهنم بودند. چون می‌دیدم اغلب این بزرگواران که زمانی برای آرامش، آسایش و امنیت مردم و کشور، ارزنده‌ترین کار ممکن را انجام دادند حالا بی ادعا و فروتن مشغول تحمل درد و رنج‌های ناشی از آسیب‌های جنگ هستند. دردناک‌تر اینکه نیش و کنایه هم می‌شوند.»
 
علیمردانی در ادامه گفت:«این شد که با محسن تنابنده که صاحب امتیاز این تکیه کلام در سریال پایتخت بود مطرح کردم و خوشبختانه او هم از ایده من استقبال کرد. در ادامه ماجرایی را در ذهنم شکل دادم که در واقعیت هم ملموس باشد. آن هم اینکه ترانه کار از زبان پدر یک جانباز شیمیایی نقل شود. پدری که می‌تواند زبان کل یک خانواده باشد با آرزوهای از دست رفته‌ای که برای فرزند دلبندش داشته است. پدری که فشار بی امان هر لحظه از زندگی یک جانباز را به دوش کشیده و با بردباری، رسیدگی دشوار و مدام به خانواده‌اش داشته است. این مسائل را چه کسی به جز خودشان می‌تواند درک کند. این موضوع را با مهدی صفی‌یاری عزیز (تهیه‌کننده آلبومم) در میان گذاشتم و او با جان و دل پذیرفت و در تکمیل ایده هم تأثیر زیادی داشت. او تیم بسیار خوبی را برای تولید کار دعوت کرد. از جمله حامد عسگری برای سرودن ترانه، مهدی زنگنه عزیز برای ساخت ملودی و امیر توسلی نازنین برای تنظیم کار که از همه این عزیزان بابت زحماتی که کشیدند تشکر می‌کنم. در آینده هم انشاالله قصد دارم خدمتگزار این عزیزان باشم.»
 
این هنرمند نهایتاً درباره آخرین وضعیت فعالیت‌هایش در عرصه خوانندگی گفت:«خوانندگی برای من بسیار جدی است و از سال 83 مشغول فراگیری و تجربه آن بودم و هنوز هم هستم. بیشتر قطعات آلبوم من آماده شده‌اند و در حال تکمیل هستند. به امید خدا بعد از ارائه چند قطعه دیگر، همه کارها در مجموعه یک آلبوم تقدیم خواهد شد. درباره موزیک‌ویدئو هم باید بگویم که تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی ارائه آثار بر عهده مهدی صفی یاری است.»

قطعه «مگه داریم؟ مگه میشه؟» با صدای محمدرضا علیمردانی را از این صفحه دانلود کنید. موزیک ویدئوی این اثر را هم از این صفحه ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 12:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدرضا علیمردانی: این کار را به عنوان یک قطعه عادی نخواندم | موسیقی ما