برنامه یاد بعضی نفرات
 
داوران می‌گویند اجراها رضایت بخش است اما جوانان روح ردیف را درک نکرده‌اند
معاون امور هنری از جشنواره‌ی موسیقی جوان دیدن کرد
موسیقی ما - دوازدهم شهریورماه، شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله نهایی در سه رده سنی الف، ب و ج با هیات داورانی متشکل از حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری و بهداد بابایی به تماشای اجراها و داوری این نوازندگان نشستند و اعضای هیات داوران نظراتِ خویش را در این باره بیان کردند و در حالی که «داریوش پیرنیاکان» بر این اعتقاد است که نوازندگانِ جوان اجراهای رضایت‌بخشی از خود نشان دادند، «مسعود شعاری» معتقد است که نوازندگان تنها ردیف‌ها را حفظ می‌کنند؛ اما ارتباط عاطفی با آن ندارند.

«بهداد بابایی» که به‌عنوان داور بخش سه تار در جشنواره حاضر است معتقد است: «شرکت کنندگان به واسطه استعداد و توانایی که دارند می درخشند. هرچه گروه سنی افزایش پیدا می‌کند، احساس می شود که ارتباط عاطفی‌شان با ساز به میزان تمرینات‌شان در حال کاهش است اما رده‌های سنی پایین عملکرد بهتری دارند.»

 «بهروز همتی» دیگر داور حاضر در بخش سه تار می گوید: «شرکت کنندگان نسبتاً سطح قابل قبولی داشتند. البته نسبت به ساز تار یک مقدار سطح پایین‌تری داشتند. خوشبختانه تعداد شرکت‌کنندگان در ساز سه‌تار خوب بود و در مقایسه با ساز تار گروه «ب» و«ج» در مرتبه پایین‌تری قرار داشتند.

همچنین «مسعود شعاری» عضو هیأت داوران بخش سه‌تار در رابطه با پیشرفت نوازندگان حاضر در جشنواره می‌گوید: «از نظر من سن رشد و پیشرفت نوازندگان در حال کاهش است و این مسئله جای امیدواری دارد. اما از لحاظ کیفی احساس می‌کنم که باید روی بالا بردن کیفیت آثار تمرکز کرد. هنرجویان در رده های سنی پایین زودتر به هنر و البته موسیقی علاقمند می‌شوند؛ چون موسیقی هنری است که باید نسبت به آن تعمق داشت و عمیقا باید با آن ارتباط برقرار کنند. به نظر من این تعمق هنوز در نوازندگان شکل نگرفته و حتی در موسیقی دستگاهی من احساس می‌کنم که حفظ می‌کنند ولی هنوز درک عمیقی از دستگاه‌ها و گوشه‌ها ندارند و باید این اتفاق بیفتد و بتوانند بداهه نوازی‌های خوبی داشته باشند و خلق کنند.»

همچنین شعاری در مورد نقش دبیر جشنواره گفت: «خوشبختانه امسال دبیر جشنواره از پیشنهادهای هنرمندان و اساتید برای بهتر شدن جشنواره استقبال کردند و امیدوارم با این رویه مثبت شاهد اتفاقات خوبی در جشنواره جوان باشیم.»

داریوش پیرنیاکان در خصوص اجراهای این دوره گفت: «از اجراها بسیار راضی بودیم و نسبت به سال‌های گذشته گروه‌های «ب» و «ج» بهتر بودند و من فکر می‌کنم جشنواره امسال با مدیریت آقای دکتر اسعدی بسیار درخشان برگزار شد.»‌

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دوشنبه 12 شهریور مهمان ویژه جشنواره ملی موسیقی جوان بود مي گويد جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از ارزشمندترین رویدادهای هنری است و از این جهت مایه افتخار است.

«سيد محمد مجتبی حسینی» معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه بازديد از دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: «جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از ارزشمندترین رویدادهای هنری است و از این جهت مایه افتخار است که جوانان موسیقی اصیل ایرانی، کلاسیک و همچنین موسیقی نواحی را دنبال می‌کنند. این موسیقی‌ها بخش اعظم شناسنامه شنیداری ما را تشکیل می‌دهند و من هرگاه در طول جشنواره به تماشای اجراها آمدم از این که فرزندان امروز ایران و هنرمندان فردا با این کیفیت به فراگیری رشته‌های هنری ایرانی مشغول هستند و به این موضوع اهتمام می ورزند بسیار خوشحال شدم.‌»‌
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 21:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معاون امور هنری از جشنواره‌ی موسیقی جوان دیدن کرد | موسیقی ما