برنامه یاد بعضی نفرات
 
مروری بر همه اتفاقات اولین رقابت بزرگ پیش‌بینی بازی‌های جام جهانی با حضور صد هنرمند موسیقی که با صدرنشینی حامد همایون به پایان رسید
گزارش یک جام
موسیقی ما - اولین رقابت پیش‌بینی مسابقات جام جهانی با حضور صد هنرمند عرصه موسیقی به پایان رسید و نهایتاً «حامد همایون» با کسب 360 امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت.[جدول نهایی مسابقات را اینجا ببنید] این رقابت بزرگ از روز اول مسابقات جام جهانی به همت سایت «موسیقی ما» آغاز شد و هم‌زمان مخاطبان این هنرمندان و کاربران سایت «موسیقی ما» هم حضور پررنگی در جریان برگزاری آن داشتند. در این گزارش قصد داریم تا مروری بر بازه یک‌ماهه این رقابت میان هنرمندان موسیقی داشته باشیم. رقابتی که هیجان تماشای مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه را برای آنها و دوستداران‌شان دوچندان کرده بود.
 
  • * ایده برگزاری
چند هفته پیش از آغاز مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، هیئت تحریریه سایت «موسیقی ما» با هدف انجام حرکتی متفاوت در ایام این مسابقات که مرتبط با فوتبال باشد، جلساتی را تشکیل داد. تصمیم بر این شد که یک رقابت پیش‌بینی بزرگ میان اهالی موسیقی شکل بگیرد. زیرا از یک سو جذابیت‌های فوتبالی داشت و از سوی دیگر تا کنون هنرمندان این عرصه در چنین چالشی که جنبه رقابت و سرگرمی دارد، قرار نگرفته بودند. سپس تصمیم بر این شد تا از همه بخش‌های مرتبط با موسیقی، چهره‌هایی در این رقابت پیش‌بینی حضور داشته باشند. نکته حائز اهمیت دیگر هم این بود که علاوه بر آقایان، بانوان هنرمند هم در این حرکت شرکت کنند.
 
  • * شرکت‌کنندگان
پس از تماس و طرح این رقابت با بیش از یک‌صد هنرمند و فعال عرصه موسیقی، نهایتاً 98 چهره از عرصه‌های خوانندگی، نوازندگی، آهنگسازی، ترانه‌سرایی، تنظیم، میکس و مسترینگ و تهیه‌کنندگی در رقابت پیش‌بینی جام جهانی 2018 شرکت کردند. «سروش صحت» و «امیرمهدی ژوله» هم دو هنرمند عرصه سینما بودند که به این جمع ملحق شدند.
 
احسان حق‌شناس، احسان نی‌زن، اشکان کمانگری، امید نعمتی، امیر تاجیک، امیر عظیمی، امیرعباس حسن‌زاده، امیرعباس گلاب، امیرمهدی ژوله، امین رستمی، اهورا ایمان، آرش پاکزاد، آرش هژیرآزاد، آرمان گرشاسبی، بابک جهانبخش، بابک چمن‌آرا، بابک ریاحی‌پور، بابک زرین، بمرانی، بهرخ شورورزی، بهزاد عبدی، بهنام ابوالقاسم، بهنام بانی، بهنام کریمی، آرین بهاری و علی رهبری (از پازل بند)، پدرام درخشانی، پدرام کشتکار، پری ملکی، پوریا حیدری، پویا سرایی، پویا نیک‌پور، تینا جامه‌گرمی، حامد همایون، حجت اشرف‌زاده، حسن علیشیری، حسین علیشاپور، حسین غیاثی، حمید عسکری، حمید نصراللهی، گروه دال، رامین بهنا، رامین صدیقی، رضا شایا شجاع‌نوری (دنگ شو)، رضا عسگرزاده، رضا کولغانی، رهام هادیان، زهرا عاملی، سامان احتشامی، سامان امامی، سروش صحت، سعید شهروز، سعید عرب، سهراب پورناظری، سینا ذکایی، سینا شعبانخانی، شهاب مظفری، شهرام شکوهی، عبدالجبار کاکایی، علی ایلیا، علی بحرینی، علی پهلوان، علی جعفری‌پویان، علیرضا قرایی‌منش، علیرضا میرآقا، عماد طالب‌زاده، غلام‌رضا صادقی، فرزاد فرزین، فرهاد اسعدیان، فریدون آسرایی، کاوه آفاق، کوشان حداد، کیان پورتراب، مانی جعفرزاده، ماهان بهرام‌خان، محسن ابراهیم‌زاده، محسن شریفیان، محمد زارع، محمدرضا چراغعلی، محمدرضا خان‌زاده، مریم حیدرزاده، مسعود امامی، مسعود جهانی، مهدی کرد، مهدی یغمایی، مهرداد نصرتی، مهیار علیزاده، میثم یوسفی، میدیا فرج‌نژاد، میلاد بابایی، میلاد عمرانلو، نادر مشایخی، ناصر زینعلی، نگار خارکن، نوید دهقان، نیلوفر لاری‌پور، نیوشا بریمانی، هومن گامنو، یگانه حسینی‌نیا و یلدا صمدی صد هنرمند حاضر در این رقابت بزرگ به ترتیب حروف الفبا بودند که در طول برگزاری 64 مسابقه جام جهانی 2018 روسیه پیش‌بینی خود از هر بازی را برای سایت «موسیقی ما» ارسال کردند.
 
  • * امتیازبندی
هیئت تحریریه «موسیقی ما» پس از بررسی نمونه‌های مشابه این رقابت پیش‌بینی در داخل و خارج از کشور، به فرمولی واحد برای ثبت امتیازات رسید. بر این اساس، در مرحله مقدماتی و یک‌هشتم نهایی به ازای هر پیش‌بینی دقیق 10 امتیاز، پیش‌بینی برنده با تفاضل درست 7 امتیاز، پیش‌بینی برنده با تفاضل نادرست 5 امتیاز، پیش‌بینی نادرست 2 امتیاز و عدم ثبت پیش‌بینی هر بازی هم 0 امتیاز به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گرفت. این امتیازات از مرحله یک‌چهارم نهایی تا رده‌بندی و فینال دو برابر و از 0 تا 20 امتیاز لحاظ شد.
 
در طول برگزاری این رقابت‌، پیش از آغاز بازی‌های هر روز، پیش‌بینی هنرمندان از مسابقات آن روز اعلام می‌شد. البته در روزهایی هم به دلیل حجم بالای کار ثبت پیش‌بینی‌ها و محاسبه امتیازها، این اتفاق نیفتاد. کمتر از دوازده ساعت پس از پایان آخرین بازی هم جدول رده‌بندی هنرمندان در صفحه اختصاصی این رقابت با اعلام جدیدترین رتبه‌ها و همچنین امتیازات به‌روزرسانی می‌شد.

 
  • * فارغ از سبک‌؛ فارغ از سن
یکی از اهداف اصلی سایت «موسیقی ما» در برگزاری رویدادهای بزرگ با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف موسیقی، تکیه بر شعار همدلی اهالی این هنر است. در رقابت پیش‌بینی جام جهانی 2018 هم تلاش شد تا هنرمندان سبک‌های مختلف در سنین مختلف، شرکت‌کننده این اتفاق باشند. در کنار حضور چهره‌های جوان در طول این یک ماه، شاهد پیش‌بینی‌های هنرمندان باسابقه‌ای نظیر نادر مشایخی، پری ملکی، رامین بهنا، فرهاد اسعدیان، رضا عسگرزاده، فریدون آسرایی، عبدالجبار کاکایی، رامین صدیقی، بابک ریاحی‌پور، سعید شهروز، امیر تاجیک، محمدرضا چراغعلی، پدرام کشتکار، بهزاد عبدی، اهورا ایمان، پدرام درخشانی، پویا نیکپور و... بودیم. رقابت جالب این چهره‌های قدیمی در کنار هنرمندان جوان‌تر علاوه بر ایجاد رقابتی متفاوت، حتی مورد توجه مخاطبان‌شان هم قرار گرفت و در بخش نظرات هر پست، دیدگاه‌های جالبی مطرح می‌کردند.
 
  • * اهل فوتبال؟
در زمان تماس با اهالی موسیقی و ارسال فرم‌های این رقابت، برخی از آنها با تمایل کامل شرکت نکردند و در مواردی اعلام می‌کردند که اهل فوتبال نیستند. اما دقیقاً همان‌هایی که می‌گفتند اهل فوتبال نیستند، به رقبای سرسختی برای سایر شرکت‌کننده‌ها تبدیل شدند! از جمله علیرضا میرآقا، رامین بهنا، نیوشا بریمانی، حجت اشرف‌زاده، آرمان گرشاسبی، کوشان حداد، پوریا حیدری، پویا نیکپور و بهرخ شورورزی که رتبه‌های بدی هم در جدول نهایی این رقابت پیش‌بینی کسب نکردند. امیر عظیمی هم یکی دیگر از هنرمندانی بود که در ابتدا به بهانه اهل فوتبال نبودن قصد شرکت نداشت ولی نهایتاً در جایگاه دوم قرار گرفت. حال باید دید آیا این هنرمندان به تنهایی در رقابت پیش‌بینی شرکت کرده‌اند یا از دیگران کمک گرفته‌اند!
 
  • * مشارکت فعال بانوان
فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که تصور عمومی در مورد آن، مردانه است. اما رقابت بزرگ پیش‌بینی سایت «موسیقی ما» ناقض این تصور بود. چرا که ده بانوی هنرمند حاضر در این رقابت، حریف آسانی برای سایر آقایان نبودند و نشان دادند که در عرصه فوتبال و پیش‌بینی هم حرف‌هایی برای گفتن دارند. از جمله پری ملکی که در روزهای اول جام جهانی حتی تا رتبه دوم هم بالا آمد. نیوشا بریمانی و بهرخ شورورزی هم چند مرتبه برای کسب جایگاه‌های بالای جدول خیز برداشتند و در نهایت هم در جایگاه قابل احترامی ایستادند؛ تا جایی که بهرخ شورورزی با کسب 337 امتیاز در رتبه هفتم قرار گرفت و بهترین نتیجه را در میان بانوان داشت. پس از او نیوشا بریمانی با 322 امتیاز حائز رتبه یازدهم شد.
 
  • * فراز و فرودها
از روز اول برگزاری این رقابت، جدول رده‌بندی شرکت‌کنندگان هر روز دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای می‌شد. برخی روزها هنرمندانی بودند که با صعودهای 30 تا 45 پله‌ای مواجه می‌شدند و در مواردی هم سقوط آزادهایی با همین مقیاس در جدول وجود داشت! در روزهای شروع نظرسنجی، احسان حق‌شناس روزها صدر جدول را در اختیار داشت و هنرمندانی نظیر عماد طالب‌زاده، پری ملکی، رامین صدیقی و رامین بهنا در تعقیب او بودند؛ اما موفق به حفظ جایگاه خود نشدند. امیر تاجیک هم از جمله هنرمندانی بود که چند روزی در رتبه نخست قرار داشت ولی نهایتاً به جایگاه چهارمی بسنده کرد.
 
همچنین حسن علیشیری از جمله شرکت‌کنندگانی بود که طی روزهای اول در میان ده هنرمند پایانی قرار داشت ولی موفق شد تا رتبه پنجم صعود کند. البته یکی از بدشانس‌ترین شرکت‌کنندگان هم نگار خارکن بود؛ چرا که او تا روزهای پایانی یکی از شانس‌های کسب جایگاه اول تا سوم بود. امیر عظیمی هم دیگر نامزد کسب این لقب است! چرا که تا پیش از بازی رده‌بندی با ده امتیاز اختلاف در صدر قرار داشت ولی پس از آن اختلافش با رتبه دوم به 2 امتیاز رسید. نهایتاً هم با دو امتیاز کمتر نسبت به حامد همایون رتبه اول را از دست داد.
 
  • * سوال و جواب
همزمان با مرحله یک‌هشتم نهایی چهار سوال هم از هنرمندان پرسیده شد که این موضوع هم بر جذابیت‌های پیش‌بینی بازی‌های جام جهانی افزود. آقای گل، بهترین بازیکن، تیم قهرمان و اینکه آیا علیرضا فغانی داور بازی فینال می‌شود یا نه، چهار سوالی بودند که از اهالی موسیقی پرسیده شد. البته پاسخ به این سوالات تأثیری در امتیازات و جدول رده‌بندی نداشت؛ ولی قرار است پس از قرعه‌کشی به چهار هنرمند در این بخش هم جوایزی تعلق بگیرد.
 
  • * اهدای جوایز
طی روزهای آینده از نفرات برگزیده این رقابت دعوت به عمل می‌آید تا به رسم یادبود هدایایی به آنها تقدیم شود. همچنین قرار است برگزیدگان بخش سوالات جانبی این رقابت پیش‌بینی، طی قرعه‌کشی مشخص شوند.


 
هنرمندانی که آقای گل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه (هری کین) را درست پیش‌بینی کردند
 
احسان حق‌شناس
آرش هژیرآزاد
امیر تاجیک
امیر عظیمی
امیرعباس حسن‌زاده
امیرعباس گلاب
امین رستمی
بابک جهانبخش
بابک چمن‌آرا
بهرخ شورورزی
بهزاد عبدی
بهنام بانی
بهنام کریمی
پری ملکی
پوریا حیدری
تینا جامه‌گرمی
حامد همایون
حسن علیشیری
حسین علیشاپور
حسین غیاثی
حمید عسکری
رامین بهنا
رامین صدیقی
رضا عسگرزاده
زهرا عاملی
سامان امامی
سروش صحت
سعید شهروز
سهراب پورناظری
شهرام شکوهی
عبدالجبار کاکایی
علی بحرینی
علی پهلوان
علیرضا میرآقا
غلام‌رضا صادقی
فریدون آسرایی
کیان پورتراب
گروه دال
مانی جعفرزاده
ماهان بهرام‌خان
محمد زارع
محمدرضا چراغعلی
محمدرضا خان‌زاده
مریم حیدرزاده
مسعود امامی
مسعود جهانی
مهدی یغمایی
مهرداد نصرتی
مهیار علیزاده
میثم یوسفی
میلاد بابایی
میلاد عمرانلو
ناصر زینعلی
نگار خارکن
نوید دهقان
نیلوفر لاری‌پور
نیوشا بریمانی
یگانه حسینی‌نیا
یلدا صمدی
 
هنرمندانی که بهترین بازیکن مسابقات جام جهانی 2018 روسیه (لوکا مودریچ) را درست پیش‌بینی کردند
 
 
دال
رامین صدیقی
 
هنرمندانی که قهرمان جام جهانی 2018 روسیه (فرانسه) را درست پیش‌بینی کردند
 
امید نعمتی
امیر عظیمی
امین رستمی
بهرخ شورورزی
بهنام کریمی
پدرام کشتکار
پوریا حیدری
حامد همایون
حمید عسکری
سامان امامی
علیرضا میرآقا
غلام‌رضا صادقی
میثم یوسفی
نوید دهقان
 
هنرمندانی که عدم قضاوت «علیرضا فغانی» در بازی فینال جام جهانی 2018 روسیه را درست پیش‌بینی کردند
 
اشکان کمانگری
امیر عظیمی
امیرعباس حسن‌زاده
بهرخ شورورزی
پویا سرایی
حامد همایون
حسن علیشیری
حسین علیشاپور
حسین غیاثی
حمید نصراللهی
رامین بهنا
رضا کولغانی
سامان احتشامی
علیرضا میرآقا
عماد طالب‌زاده
غلام‌رضا صادقی
فرهاد اسعدیان
فریدون آسرایی
محمدرضا خان‌زاده
مریم حیدرزاده
مسعود جهانی
مهرداد نصرتی
میلاد عمرانلو
نادر مشایخی
نگار خارکن
یگانه حسینی‌نیا
 
 
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 13:00

دیدگاه‌ها

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

ظهرتون بخیر

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

عشق دلم اول شد???توهمه چیش اوله???✨

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

امیر عظیمی بهترینه????

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

ماشالا به حامد جان. ?❤

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

حامد همایون شد خواننده؟؟

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

پس خوانندگی رو بیخیال شه بره تو حوزه شرط بندی فوتبال به عنوان مشاور شرط بندی فعالیت کنه.ما هم تحسینش میکنیم.قول میدم.

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

به به حامدجان جانان

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

چه باحال دو هنرمند خوب ترانه شرقی☺❤❤❤❤

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

ماشالله عشق جان

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

جانم??ایشون عالین???

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

اول متل همیشه??

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

حامد همایون??

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

ایول:)????

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:25

اصلا خوشگله باهوشه دلبره صداش خوبه به این میگن آقای عشق:)❤

دوشنبه 1 مرداد 1397 - 17:08

چه کسی هم اول شده?

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزارش یک جام | موسیقی ما