برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دیدار نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خواننده‌ی پیشکسوت عنوان شد
تأکید شهرام ناظری بر توجه به فرزانگان و موسیقی مقامی
موسیقی ما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز به مناسبت آغاز سال جدید به دیدار نوروزی «شهرام ناظری» - خواننده‌ی پیشکوست موسیقی- رفت و با او گفت‌وگو کرد. سیدعباس صالحی در این دیدار با اشاره به آثار ناظری و توجه او به ادبیات، نقش و تاثیر این خواننده در معرفی آثار ادبیات کهن ایران همچون فردوسی، مولوی و حافظ را قابل توجه و قدردانی دانست؛ این خواننده نیز به لزوم توجه به فرزانگان و پیشکسوتان و همچنین موسیقی مقامی تاکید کرد. 

در این دیدار «شهرام ناظری» ضمن قدردانی از توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: «جنابعالی نخستین وزیری هستید که به منزل بنده آمده و عید نوروز را تبریک گفته و این توجه شما برایم ارزشمند است و جای تشکر دارد. هم‌اکنون مشکلات بسیاری در این عرصه وجود دارد که امیدوارم با حضور دکتر صالحی و تیم همکار ایشان شرایط به گونه‌ای شود که در آینده بخشی از این مشکلات رفع شده باشد.»

این پیشکسوت موسیقی ادامه داد: «لازم است فرزانگان عرصه فرهنگ که افرادی چون مرحوم ایرج افشار و دکتر شفیعی کدکنی هستند بیشتر مورد توجه باشند؛ آن‌ها که درگذشته اند برای نسل جدید معرفی و آن ها که هنوز در قید حیات هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرند. همچنین لازم است در زمینه‌ی موسیقی مقامی اهتمام بیشتری انجام شود، موسیقی نواحی ما ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید از آن استفاده و پیشکسوتان موسیقی مقامی را حمایت کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار نوروزی همچنین اضافه کرد: «آثار شما در حافظه بسیاری از ایرانیان ثبت شده و هر کدام از آن ها خاطراتی برای علاقه مندان به موسیقی خلق کرده است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته در جریان دیدارهای نوروزی خود با اهالی پیشکسوت فرهنگ،  هنر و ادب با استاد محمدرضا حکیمی دیدار و گفت و گو کرد.
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1397 - 22:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تأکید شهرام ناظری بر توجه به فرزانگان و موسیقی مقامی | موسیقی ما