برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمدمهدی اسماعیلی با اعضای هیات موسس خانه‌ی موسیقی دیدار کرد
وزیر فرهنگ: نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی داریم
موسیقی ما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز (چهارشنبه نوزدهم آبان) با مدیرعامل و اعضای هیات موسس خانه موسیقی ایران دیدار و گفت‌وگو و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جلسات سببِ تعامل وزارت‌‌خانه‌ی متبوعش با اساتید موسیقی شود.
 
«محمدمهدی اسماعیلی» هم‌چنین به این نکته اشاره داشت که وزارت فرهنگ نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی دارد: «موسیقی اصیل نواحی و اقوام ایرانی باید گسترش یافته و حفاظت شود، زیرا با توجه به پیوند این موسیقی با لایه‌های فرهنگ و تاریخ کشور، اهتمام به آن ضروری‌تر به نظر می‌رسد. هیچ زبانی شیواتر و پویاتر از زبان هنر برای بیان احساسات وجود ندارد. در گوشه گوشه کشور ما شعر و ادب موج می‌زند و این امر در سروده‌ها و موسیقی نواحی تجلی می‌یابد.»
 
رییس شورای هنر خاطر نشان کرد: «نگاه ما نسبت به جایگاه موسیقی سنتی که در بحران است این است که هرچه سریع‌تر راه حلی برای رفع مشکلات آن پیدا کنیم. راه‌اندازی و احیای جایگاه معلم هنر در مدارس مهم است و به شخصه این موضوع را در دولت دنبال خواهم کرد. وجود هنرستان در تمامی استان‌ها ضروری است و به همکارانم توصیه کرده‌ام در همه استان‌‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود داشته باشد. خانه موسیقی از اصناف هنری همکار ما هستند که با وجود بودجه کم اختصاصی، تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «هنرمندان موسیقی می‌توانند در زمینه‌های آموزش، تولید، پژوهش و خلق کارهای فاخر اقدام کنند و این وزارتخانه از آن ها حمایت خواهد کرد و رشد و شکوفایی به ویژه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی از ضروریات و وظیفه ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی حداکثری است.»
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 13:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وزیر فرهنگ: نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی داریم | موسیقی ما