برنامه یاد بعضی نفرات
 
​شب گذشته کنسرت «دیوانه‌تر شدم» در تالار وزارت کشور برگزار شد
همای برای کرمانشاه خواند
موسیقی ما - کنسرت پرواز همای به همراه ترکیب تازه‌ای از گروه «مستان» شب گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور به نفع کودکان یی‌سرپرست حادثه زلزله کرمانشاه برگزار شد. درابتدای برنامه «پرواز همای» درباره‌ی هدف از برگزاری این کنسرت و همچنین حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه سخن گفت و پس از آن اعضای گروه و مخاطبان به احترام جان‌باختگان یک دقیقه سکوت کردند.

در گروه مستان که از همان ابتدای شکل گیری گروه همای با چنین نامی خوانده شد، چند نوازنده‌ی جدید حضور داشتند. «میثم مروستی» -ویولن- همراه با «امین غفاری» دونوازی کردند. اجرا با اولین تصنیف به نام «پناه بلندی و پستی» با شعر، تنظیم و آهنگسازی همای آغاز شد، سپس تصنیف «ناخورده مست» از تصانیف قدیمی همای با همراهی کوارتت زهی اجرا شد.

در ادامه قطعه‌ای آوازی که با طراحی آواز و جواب آواز برای نی و ویولن تنظیم شده بود با پخش اسلاید و فیلم هایی کوتاه از حادث اخیر زلزله کرمانشاه اجرا شد. پاشا هنجنی و میثم مروستی در این قطعه نواختند. در قطعه آوازی دیگر که باز هم با پخش اسلایدها و فیلم‌هایی کوتاه همراه بود، قطعه آوازی به نام «مادر» اجرا شد. پس از اجرای این قطعه آوازی که با استقبال روبرو شد، همای اعلام کرد که این قطعه را به مادرش به مناسبت سالروز تولد او تقدیم می کند.

چند تصنیف بعدی گروه از جمله «زبان نگاه»، «ویرانه ی دل» و «تو بگو» از ساخته‌های قدیمی و شنیده شده همای بود که با کمی تغیر در تنظیم آهنگ اجرا شد که همراهی مردم را به همراه داشت. «یار مرا» با شعری از مولانا و «بوی شراب» با شعر و آهنگی از همای دیگر قطعاتِ ارکستر مستان و همای بود. کوارتت زهی ارکستر را همراهی می‌کرد.

تک‌نوازی‌های حمیدرضا یوسفی و میثم یوسفی از بخش‌های مهم کنسرتِ دیشب بود. دو تصنیف دیگر«ای خانه ات خراب» و«در هوایت بی قرارم» برنامه های بعدی گروه همای را تشکیل می دادند. در سه تصنیف آخر که «گناه شیرین»، «گیله مرد» و «سرزمین بی کران» نام داشت. قرار است تمام عوایدِ این کنسرت به زلزله‌زدگان اختصاص پیدا کند. 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 16:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همای برای کرمانشاه خواند | موسیقی ما