برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده «اشارات نظر» در شب تولدش در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت
میلاد درخشانی و سیروان خسروی بار دیگر کنار هم
موسیقی ما - شب گذشته میلاد درخشانی با اجرای کنسرت اشارات نظر، برای اولین‌بار آثار با کلامش را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد.

میلاد درخشانی در روز تولد 31 سالگی خود بود که اولین کنسرت‌اش در مقام یک خواننده را روی صحنه برد و حالا بار دیگر بعد از دو سال، دوباره این اتفاق را روز تولد خود تجربه کرد. اجرای شب گذشته درخشانی که ترکیبی از قطعات باکلام و بی‌کلام این موزیسین بود، اولین حضورش به عنوان خواننده در جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شد.

 در این کنسرت 13 قطعه با کلام و 3 قطعه بی‌کلام اجرا شد که برخی از آن‌ها برای اولین‌بار به صورت زنده اجرا می‌شدند. در این کنسرت تقریباً تمامی قطعات آلبوم‌اش یعنی «آرزو»، «بشنو»، «تو مرو»، «قفس»، «اشارات نظر»، «تو خداوند منی» و «از آخرین دیدار» اجرا شدند. دو اثر «ببند چشمت را» و «دیوار» هم قطعاتی بودند که درخشانی برای اولین بار به صورت زنده اجرا کرد.

اواسط برنامه، پدرام درخشانی تک‌نوازی سنتور داشت و برای قطعه بعدی با نام «بزم بی‌جانان» گروه نیز به او پیوست؛ قطعه‌ای پرانرژی مثل تمام کارهای پدرام که در هم آمیختن ریتم‌ها، به ویژگی مهم آثارش تبدیل شده است. در ادامه کنسرت نیز چند قطعه با کلام دیگر از جمله «چرا بگرید چشم» و «یارم یارم» نیز به عنوان حسن ختام کنسرت درخشانی به هواداران او تقدیم شد.

اصولاً میلاد درخشانی برای کلام آثارش از اشعار شاعران بزرگ کلاسیک و معاصر استفاده می‌کند و به نوعی در انتخاب اشعار، راه برادرش را رفته است. از فصیح‌الزمان شیرازی و شفیعی کدکنی و ه.الف.سایه گرفته تا مهدی اخوان ثالث و فروغ فرخزاد. در موسیقی هم رد پای تمام این سال‌های «پدرام» (از آویژه تا رومی) و «میلاد» (از رومی تا افشارستان) به چشم می‌خورد و با این ویژگی مهم میلاد به امضای شخصی خودش رسیده است.

البته این گزارش بدون اشاره به نوازندگان این اجرا (که همگی جزو چهره‌های جوان بودند) و صدابرداری خوب سالن، چیزی کم دارد. یکی از خصوصیات بارز میلاد درخشانی،  استفاده کردن از نوازندگان جدید با پتانسیل بالا است که هنوز از روی صحنه رفتن اغنا نشده‌اند و از جان و دل مایه می‌گذارند. او در این اجرا هم با چهره‌های جدیدی در کنسرت‌اش به اجرای موسیقی پرداخت و با این کار نشان داد برای یک اجرای باکیفیت، حتماً نیازی به حضور نوازندگان شناخته شده  -که در تمام کنسرت‌ها حضور دارند- نیست. در این میان اشکان آبرون چهره آشنایی بود که در این سال‌ها کنار میلاد بوده است. طاها مظاهری (نوازنده گیتار) هم جوان‌ترین عضو این گروه بود که بسیار خوش درخشید و با تشویق‌های پی در پی مخاطبان توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. پدرام درخشانی (سنتور)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، اشکان آبرون (کیبورد)، مصطفی شعبانی (کلارینت، ساکسیفون) و امیرعلی رحمانی (پرکاشن) دیگر اعضای این گروه را تشکیل می‌دادند.

سیروان خسروی هم که میلاد تجربه‌های مختلفی را در این سال‌ها با او داشته (از نوازندگی در ارکستر سیروان تا میکس یا مسترینگ قطعاتی نظیر تو خداوند منی و یاروم یاروم توسط سیروان) مهمان ویژه این کنسرت بود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 14:58

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 دی 1395 - 16:10

یه دونست

دوشنبه 27 دی 1395 - 09:00

تولد ٣٣ سالگى البته.
اشتباه نوشتين.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی و سیروان خسروی بار دیگر کنار هم | موسیقی ما