برنامه یاد بعضی نفرات
 
در اولین روز از جشنواره‌ی موسیقی وزیرفرهنگ به گسترش فعالیت‌های موسیقی تاکید کرد
وزیر امور خارجه: آماده‌ایم زمینه‌ی اجرای گروه‌های داخلی در خارج از کشور را فراهم کنیم
موسیقی ما- وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزِ گذشته و در اولین روز از جشنواره‌ی موسیقی فجر به تماشای اجرای ارکستر ملی پرداختند و وعده‌هایی مبنی بر گشایش وضع موسیقی ارائه دادند. بر همین اساس وزیر امور خارجه اعلام کرد که وزارت‌خانه‌ی متبوعش، شرایط حضور گروه‌های ایرانی در خارج از کشور را فراهم می‌کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت نه‌تنها مانعِ فعالیت‌های موسیقی نیست که برای گسترشِ آن تلاش نیز می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز از جشنواره موسیقی فجر برای تماشای اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت حاضر شد و درباره گسترش فعالیت‌های حوزه موسیقی گفت: «در موضع گسترش فعالیت‌های حوزه موسیقی هیچ مانعی نداریم بلکه مشوق هم هستیم. ان شاءالله دوستان تلاش می‌کنند هم بحث آموزش‌ها و هم موضوع حمایت از گروه‌های خاص را در دستور کار قرار دهند.»
 
محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ همچنین با اشاره به برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گفت: «بحمدالله این مرحله آخرِ جشنواره‌های فجر امسال است که بیش از توقع من و همکارانم با استقبال جامعه موسیقایی کشور همراه شد. هم تعداد اجراها و هم حضور پرقدرتی که هست موجب شد همین امشب همزمان در ۹ سالن اجرا داشته باشیم که با استقبال پرشکوه مردم همراه بود. یکی از ویژگی‌های غیرقابل کتمان جشنواره امسال را حضور مردم و هنرمندان می‌دانم و به همین دلیل از آنها تشکر می‌کنم. ما موسیقی را یکی از نقاط قوت حوزه فرهنگ کشور می‌دانیم چون در همه نقاط کشور موسیقی خاص آن منطقه را داریم. یکی از اهداف مهم معاونت هنری برای سال آینده حمایت از جشنواره‌های منطقه‌ای و محلی است.»
 
وزیر فرهنگ درباره افزایش تعداد کنسرت‌ها در سال بعد چنین اظهار کرد: «در دوره جدیدِ کار در وزارت فرهنگ، هدف‌مان حداکثر همکاری با هنرمندان است. حتی در بسیاری از مواقع مشکلات را با رفت و برگشت حل می‌کنیم. به همین دلیل با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم چرخه فعالیت‌های موسیقی مجددا گرم شده است. قبل از آغاز جشنواره هم اجراها شروع شد و اجراهای خیلی خوبی در تهران و شهرستان‌ها داشتیم. پیش‌بینی‌های خوبی داریم و بنا داریم مشکلاتی که در اجراها پیش آمد را با افزایش کمی و کیفیِ کارها در ماه‌های بعد بتوانیم جبران کنیم و حوزه اقتصاد اهالی موسیقی هم رونق بگیرد.»

اسماعیلی درباره بخش سرود در جشنواره امسال تاکید کرد: « بخش ویژه سرود را در جشنواره داریم که بخش ثابت کار ما است. بسیاری از خوانندگان قدیمی حوزه سرود هم تجلیل و تقدیر می‌شوند. سیاست ما حمایت از گروه‌های سرود در معاونت هنری و در کانون‌های مساجد سراسر کشور است.»
 
حسین امیرعبداللهیان ـ وزیر امور خارجه ـ با حضور در نخستین اجرای جشنواره موسیقی فجر، در جمع خبرنگاران گفت: «اجرای ارکستر ملی ایران بسیار فاخر، ارزشمند و تاثیرگذار بود. برای یکایک هنرمندان و عزیزانی که سهم و نقشی در اجرای این اثر خوب هنری دارند بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.»

او درباره آمادگی وزارت امور خارجی برای اعزامِ گروه‌های موسیقی به کشورهای دیگر، گفت: آماده‌ایم که با تشخیص و انتخاب وزارت فرهنگ و مسئولان ذیربط ارکستر، این آثار خلق شده هنری را تمام جهانیان استفاده کنند و از آن لذت ببرند.
 
این مقام مسوول همچنین یادآور شد: بارها در جشنواره موسیقی فجر حاضر بوده‌ام و همواره از دیدن اجراهای فاخر استقبال می‌کنم.
 
سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز جمعه ۲۸ بهمن کار خود را آغاز کرد و تا سوم اسفندماه، اجراها ادامه دارد.
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 10:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وزیر امور خارجه: آماده‌ایم زمینه‌ی اجرای گروه‌های داخلی در خارج از کشور را فراهم کنیم | موسیقی ما