برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگوی سایت «موسیقی ما» با خواننده آلبوم «پازل»
وحید حامد: بعد از فوت نیما وارسته به یک باره من غریبه شدم
موسیقی‌ما – آلبوم «پازل» با صدای وحید حامد ماه گذشته روانه بازار موسیقی کشور شد تا دوستداران مرحوم نیما وارسته شاهد انتشار آخرین ساخته‌های این هنرمند خوش نام و با سابقه در بازار موسیقی منتشر باشند.

به گزارش «موسیقی ما»، این آلبوم در حالی با صدای «وحید حامد» روانه بازار موسیقی کشور شد که انتشار این اثر چند باری به دلایل مختلف به تعویق افتاد و به مرور با برگزاری آئین رونمایی این آلبوم، «پازل» سر انجام روانه بازار موسیقی کشور شد و واکنش‌های مختلفی را هم در بین اهالی موسیقی باعث شد.
وحید حامد در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره روند تولید این اثر، حاشیه‌های تمام نشدنی و تجربه همکاری با «نیما وارسته» گفته که در ادامه می‌خوانید:

* آغاز به کار حرفه‌ای
از سال ۸۵ آلبومی تهیه کرده بودم که به خاطر طول کشیدن زمان اخذ مجوز و تغییر سلیقه مردم، کار کلا کنار گذاشته شد. بعد از آن اتفاق در سال ۸۷ آلبوم دیگری تهیه کردیم که فاقد کیفیت تنظیم بود و آن اثر هم به مرور از هارد کامپیوترم حذف شد و من برای تولید آلبومی قوی و با کیفیت بیشتر و بیشتر جدی‌تر شدم.

* شروع همکاری با زنده یاد نیما وارسته
از سال ۸۵ که آلبوم بنیامین با تنظیم‌های نیما منتشر شد به طور جدی کارهای نیمای عزیز را بعنوان یک طرفدار پیگیری می‌کردم. سال ۸۹ از طریق فیس بوک با ایشان تماس گرفتم و قرار ملاقات گذاشتیم. قرار ملاقات اتفاق افتاد و آلبوم اواخر سال ۸۹ استارت تولیدش خورد و این همکاری کم کم تبدیل به رفاقت بین ما شد. اوایل سال ۹۰ بود که بنیامین و نیما بعد از دوری چند ساله، دوباره همکاری کردند و ۳ روز در هفته استودیو و وقت نیما متعلق به تولید آلبوم ایشان بود و روزهای دیگر یا تمرین کنسرت بود یا کنسرت حمید عسکری و خود بنیامین و تنظیم آلبوم‌های محسن همتی و... بعد به مرور برخی اتفاقات باعث شد نیما وقت بیشتری برای تولید آلبوم من صرف کند و هفتاد درصد کار را توانستیم پیش ببریم. وقتی آلبوم ۹۳ بنیامین منتشر شد توانستیم کار آلبوم را به مرحله نهایی برسانیم. تا اواخر عمر نیمای عزیز یعنی دقیقا در روزهای آخر عمر نیما، من و محمد موجرلو نزدیک‌ترین افراد به نیما بودیم که کار به مرحله مسترینگ رسید. بعد از فوت نیما و آن اتفاق تلخ هم مراحل مجوز آلبوم طولانی شد که جناب پیروز ارجمند و حضور ایشان باعث شد مجوز آلبومم زود‌تر صادر شود و از ایشان ممنونم.

* همکاران آلبوم
به جز نیما، «علی حسین‌زاده» که از طریق نیما با ایشان آشنا شدم و به توصیه نیما در ترانه‌ها و ملودی‌ها با ایشان مشورت می‌کردم و از شروع آلبوم در کنار ما بود و این اواخر هم محمد موجرلو با هماهنگی نیما به تیم اضافه شد. تنظیم کننده‌های دیگر هم با مشورت نیما به آلبوم اضافه شدند حتی فرشاد فارسیان که بنا به دلایلی قسمت نشد از آثارش در آلبوم استفاده کنیم.

* واکنش‌های متفاوت قبل و بعد از انتشار آلبوم
قبل از انتشار آلبوم کسانی که در استودیو آلبوم را شنیده بودند حرف از عالی بودن آلبوم می‌زدند و بعد از فوت نیما برای‌‌ همان افراد به یک باره من غریبه شدم و آلبوم من یک آلبوم ضعیف و آماتور شد که حتی برای رونمایی از آلبوم فکر کردند که اگر حضور داشته باشند اعتبارشان به خطر می‌افتد. این افراد‌‌ همان افرادی بودند که برای مراسم نیما هرجا دوربین بودند حضور پر رنگی داشتند اما یک بار هم سر مزار نیما دیده نشدند. انگار نه انگار که شهرتشان را مدیون نیما بوده و هستند. اما واکنش‌های مردم تا این زمان فعلا منفی نبوده و کسانی که آلبوم را شنیدند خوشبختانه نظر مثبت داشتند.

* ظاهر زیبا
از وقتی که به طور حرفه‌ای وارد دنیای موسیقی شدم باورم نمی‌شد که این دنیای از دور زیبا، تا این حد درونش متفاوت باشد. مافیای این صنف واقعا وحشتناک از آدمیت‌اند که اصلا هیچ ربطی به روح لطیف هنر ندارد. اگر چیزهایی که در این چند سال دیدم و ماجراهایی که نیما برای من تعریف می‌کرد را مردم بفه‌مند خیلی از شخصیت‌های محبوب موسیقی تبدیل به چهره‌های منفور جامعه می‌شوند. حرف‌های نیما بعد از فوتش یک به یک برایم واضح و حقیقی شد. هرچند که همیشه به من تهمت زده شده که از اسم نیما سواستفاده می‌کنم اما از آونجایی که نیما همیشه سکوت می‌کرد و شخصیت بزرگی داشت من هم به احترام روح بزرگش حرفی نمی‌زنم.

* مسیر را اشتباه طی کردم
اگر مثل خیلی از خواننده‌ها که از موزیک ویدئو و شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کردند، من هم همین مسیر را می‌رفتم و مطمئنم که هم هزینه‌هایم کمتر می‌شد و هم مجوزم سریع‌تر صادر می‌شد. حتی اعتقاد دارم جایگاهم این نبود و مثل خیلی از آن‌ها روی استیج بودم. گناه من تنها پیروی از قانون و خط قرمز بود. اما خود ارشاد مسیر را اینگونه به جوانان علاقه‌مند به موسیقی نشون می‌دهد که به سمت موزیک ویدئو و شبکه‌های ماهواره‌ای بروند.

* دلال‌های موسیقی
تهیه کننده‌ها و شرکت‌های موسیقی اصلا رغبت به شنیدن اثر نمی‌کنند چه برسد به سرمایه گذاری. در واقع این افراد دلال هستند نه تهیه کننده و تا وقتی که تهیه کننده‌های ما تنها به دنبال خواننده‌های معروف حال حاضر هستند نه ستاره‌ جدیدی ظهور می‌کند نه ستاره‌های حال حاضر پیشرفت می‌کنند.

* تقاضا از مردم
خواهشم از مردم و کسانی که دوست داران موسیقی پاپ هستند این است که آلبوم من را با آلبوم‌های دیگر مقایسه کنند و بعد نظر بدهند. هرچند حق این آلبوم این است که باید با آلبوم‌های زمان حیات نیما جان مقایسه بشود. در انتها هم تشکر می‌کنم از خانواده‌ام‌، پدر و مادر عزیز نیما وارسته‌، علی حسین‌زاده، محمد موجرلو و تمام کسانی که به من حقیر محبت داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 - 09:18

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 15 اسفند 1394 - 12:52

Movafagh bashi hamishe vahid jan
... va hatman
Ham mishi
Aaalii bood

شنبه 15 اسفند 1394 - 18:04

مصاحبه خیلی خوبی بود و صادقانه و غم انگیز, با ارزوی موفقیت و پیروزی برای اقای وحید حامد

شنبه 15 اسفند 1394 - 18:07

مصاحبه خیلی خوبی بود صادقانه و غم انگیز, با ارزوی پیروزی برای اقای وحید حامد

شنبه 15 اسفند 1394 - 20:08

مصاحبه عالیی بود با آرزوی موفقیت روزافزون برای وحید حامد عزیز وروح مروحوم نیما وارسته عزیز قرین رحمت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وحید حامد: بعد از فوت نیما وارسته به یک باره من غریبه شدم | موسیقی ما