برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب بیست‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر اتفاق افتاد
پرواز گروه مستان در سالن میلاد
موسیقی ما - در پنجمبن رور از جشنواره موسیقی فجر، «پرواز همای» اولین اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد.  این خواننده، این کنسرت را طی دو سانس به همرا گروه "مستان" در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه برد.

به گزارش سایت موسیقی ما، به نقل از  روابط عمومی سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، اعضای گروه «مستان» را برای این اجرا، پرواز همای به عنوان خواننده، سراینده، آهنگساز و رهبر گروه، سعید فهیمی و پاشا هنجی به عنوان نوازنده نی، اسفندیار شهمیر نوازنده نی و دف، محمود نوذری نوازنده سنتور، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، میلاد علیپور نوازنده تار، پیمان خازنی نوازنده بم ساز، حمیدرضا یوسفی نوازنده تنبک و جیمبی تشکیل می دادند. پرواز همای و سایر اعضای گروه «مستان» در حالی که هر کدام یک شاخه گل رُز زرد در دستان خود داشتند به روی صحنه آمدند و آن را به مخاطبانشان هدیه دادند. در همین لحظه هادی اسکندری خطاط گروه، در گوشه صحنه مشغول خطاطی بر روی یک تابلو بود. اسکندری پشت به حاضرین در سالن نشسته بود و جملات خاصی را با قلم و مرکب بر روی تابلو می‌نوشت.

اولین قطعه ای که «پرواز همای» خواند، اثر «عاقبت ای دل» بود و پس از‌ آن، این خواننده به حرمت مادرانی که در این سالن حضور دارند، قطعه‌ی «مادر» را اجرا کرد. به نام یزدان،  گمنام، بی کس، مه پاره، شب گیسوان تو، دیوانه تری، گرگ درون، من که میرم و عیب رندان آثار دیگری بودند که توسط این گروه اجرا شد.

در این کنسرت همچنین اثر «مردم هوار» نیز توسط پرواز همای اجرا شد که مورد استقبال شدید طرفداران او قرار گرفت و مخاطبان کنسرت این اثر را با صدای بلند خواندند. پرواز همای در واپسین اجراهای خود قطعه ای با زبان مادری خود خواند. این اثر شمالی نیز توجه حضار را به خود جلب کرد. اما آخرین اثری که توسط گروه مستان اجرا شد، قطعه ملی میهنی «سرزمین بی کران» بود.

پرواز همای شاگرد اساتیدی همچون فریدون پور رضا، سید کمال الدین عباسی و کریم صالح عظیمی بوده است و در سال 1383 گروه «مستان» را پایه گذاری کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394 - 12:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرواز گروه مستان در سالن میلاد | موسیقی ما