جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاگرد استاد شجریان از تحولی بزرگ در دوران کاری خود با تجربه جدیدش در «شهرزاد» می‌گوید
سینا سرلک: از تکرار در زندگی فراری‌ام
موسیقی ما - ماجرا از چند ماه قبل شروع شد؛ با انتشار عکس دونفره سینا سرلک و محسن چاوشی و خبر انتشار قطعه‌ای دوصدایی به نام «مینا» با همکاری این دو چهره. خبر از همان زمان انتشارش خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و باعث شد به مرور این همکاری در رسانه‌های مختلف نقد و بررسی شود. همکاری یک خواننده بنام سنتی‌خوان و شاگرد استاد شجریان با یک استار موسیقی پاپ.
 
بعد از انتشار یک قطعه مشترک، همکاری برای اجرای ترانه‌های سریال «شهرزاد» پیش آمد. این‌بار محبوبیت قطعه «کجایی» تا جایی پیش رفت که کار به مقایسه این اثر و سنتوری رسید و آهنگ هیت پائیز امسال لقب گرفت.
 
حالا «سینا سرلک» با حضور در این اثر توانسته قابلیت‌های آوازی خود را در همنشینی با چاوشی نشان دهد و خبرساز شود. او در این گفتگو از تحولات بزرگ خود در مسیر هنری‌اش سخن گفته و اینکه همیشه دوست داشته تجربه‌های جدید و بکر را در مسیر هنری خود تجربه کند.
 
  • * از همین ابتدا یک‌راست برویم سراغ اصل موضوع. تحولات بزرگ و یک‌باره در روند هنری یک هنرمند در مسیر کاری‌اش می‌تواند ریسک بزرگی برای او به شمار بیاید. تو این روزها در اوج این تحولات یک‌باره در مسیر کاری‌ات هستی. مسیری که شاید سال‌ها برایش وقت و انرژی صرف کرده‌ای. این ریسک برای تو خطرناک نبود؟
مصداق بارز سوالت همین تصمیمی است که من اخیراً گرفته‌ام و مسیر هنری‌ام را به قول تو به یک باره تغییر داده‌ام. من همیشه و از زمان‌های گذشته یکی از دغدغه‌هایم این بوده که بتوانم هر از گاهی با یک اتفاق ویژه و بزرگ، خود را به نقطعه عطف دوران هنری‌ام برسانم. اصولاً از تکرار در زندگی فراری‌ام. نه‌تنها در امور کاری، بلکه در خیلی از بخش‌های زندگی خودم همیشه سعی کرده‌ام که از یکنواختی دوری کنم و به بهانه‌های مختلف، سعی در ایجاد تنوع داشته باشم. بالطبع کسی مثل من با این قبیل ذهنیت‌ها، در مسیر هنری و کاری خودش هم نمی‌تواند یک روند یکنواخت را پیش بگیرد و جلو برود. البته من پیش از حضورم به عنوان خواننده در «شهرزاد»، این تفاوت سبک و استایل را با پدرام درخشانی در مجموعه «رومی» تجربه کرده بودم. به هر حال 25 آلبوم تا کنون منتشر کرده‌ام و خودم احساس می‌کنم که هر کدام‌شان یک شمایل خاص و فضای متفاوت داشته‌اند. همین اواخر هم در همکاری‌هایی که با محسن چاوشی در قطعه «مینا» و «کجایی» داشتیم، اولویت و دغدغه‌مان همین بود. این‌ها باعث شده که شنوندگان آثار من، بیشتر و بیشتر شوند و به نظرم همین تنوع است که باعث شده این اتفاق بیفتد. تکرار و یکنواختی در آثار برخی چهره‌ها باعث شده در دنیای امروز و مخاطب این نسل، نشود ارتباط آن‌چنانی با آنها برقرار کرد و این اشتباهی است که خیلی‌ها دچارش شده‌اند.
 
  • * در بین حرف‌هایت از همکاری با پدرام درخشانی در «رومی» حرف زدی. تجربه‌ای که به خوبی فراگیر شد و خیلی هم مورد توجه قرار گرفت ولی ادامه پیدا نکرد. دلیل اصلی ادامه‌دار نشدن آن همکاری چه بود؟
دلیل خاصی نداشت. خود پدرام هم بارها در گفتگوهایش این موضوع را بازگو کرده است. در موسیقی ایران متأسفانه آن حمایت از موسیقی جدی صورت نمی‌پذیرد. در حوزه موسیقی جدی در کشور تعدادی از دوستان و پیشکسوتان در حال فعالیت هستند که واقعاً حضور و تداوم فعالیت در این عرصه برایشان دغدغه است ولی هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌پذیرد. این در حالی است که موسیقی سطح پایین و متوسط، حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به خود می‌بیند. همه‌چیز معکوس است و در حالی که باید از موسیقی جدی و هنرمند جدی و مولف حمایت صورت پذیرد، این موضوع آن چنان جدی گرفته نمی‌شود و همین باعث شده اوضاع در وضعیت بحرانی کنونی قرار بگیرد و اساتید و بزرگان موسیقی جدی کمتر اشتیاقی برای ادامه داشته باشند.
 
  • * ولی همین موضوع از یک زاویه دیگر هم قابل بحث است. همین اساتید سنت‌گرایی که تو در حرف‌هایت از آنها حمایت می‌کنی، جزو اصلی‌ترین مخالفان نوآوری در موسیقی سنتی و ایرانی هستند و بعضاً حملات تندی را هم به نسل جدید خواننده‌های این حوزه داشته‌اند. حتماً نگاه آنها را درباره نوآوری‌های نسل جدید می‌دانی.
خود شما به نظرم به خوبی این موضوع را رصد کرده‌اید و در ابعاد اجتماعی این حوزه، صاحب‌نظر هستید. من «پریچهره» و «رومی» را با زبانی راحت‌تر و صمیم‌تری خواندم و ارتباط خوبی را توانست با قشر عام مردم برقرار کند. اعتقاد دارم موسیقی به جز بحث‌های تخصصی‌اش، یک نگاه زیبایی‌شناسی را نیز با خود دارد. انتقادهای بزرگان و به قول تو اساتید سنت‌گرای داخلی شاید متوجه آن بخش تخصصی موسیقی در ایران است. ولی من حداقل در مورد خودم معتقدم که حتی در زمانی که به حوزه موسیقی پاپیولارتر و عامه‌پسندتر وارد شده‌ام، مباحث تکنیکی و آکادمیک را در بهترین حالت ممکن رعایت کرده‌ام. تحریر و نحوه خواندن من در هر سبکی باید در بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد تا بتواند خودش را نشان دهد. ولی در کل به نظرم تولید و ارائه موسیقی‌ای که قشر عظیمی از ذائقه مردم و مخاطب را در بر می‌گیرد، قطعاً لذت‌بخش‌تر و خوشایندتر است. در نهایت فکر می‌کنم هنرمندی بیشتر موفق است که بتواند جغرافیای بیشتر و گسترده‌تری را درگیر آثارش کند.
 
  • * این نگاه تو به هنر چقدر نشأت‌گرفته از زندگی تو در آمریکا است؟ به هر حال تو در بطن تکنولوژی و زرق و برق کشوری هستی که به قطب هنری دنیا در شاخه‌هایی مثل موسیقی و سینما شهرت دارد.
من در این چهار پنج سالی که اقامت آمریکا را گرفته‌ام، در کارم بسیار مصمم‌تر شده‌ام. آشنایی و لمس و بررسی هنر موسیقی در جوامعی مثل آمریکا برای من اتفاقات جالب توجه زیادی را در پی داشته و تجربیات و درس‌های زیادی را آموختم. مثلاً از نزدیک دیدم که یک هنرمند کلاسیک و قدیمی و پرآوازه مثل «آندره‌آ بوچلی» با یک خواننده پاپ مثل «سلن دیون» همکاری می‌کند و این همکاری به بزرگ‌تر و گسترده‌تر شدن جهان‌بینی مخاطب و شنونده ختم می‌شد. لمس این موضوع به قدری زیبا و تأثیرگذار بود که خود من ساعت‌های زیادی در مورد آن فکر کردم و تجربه و درس آموختم. یا اتفاقی که بین «پاوارراتی» و «بروان» افتاد. بار دیگر تلفیق و همکاری دو هنرمند از دو جهان مختلف. خب قطعاً مشاهده این قبیل اتفاقات، می‌تواند نتایج خوبی را هم در ذات هنر در پی داشته باشد.
 
  • * حالا نتیجه آن تجربیات و همفکری و نبوغ تو و محسن چاوشی توانسته به آن جایگاهی که پیش از انتشار این آثار مد نظرتان بوده، نزدیک شود؟
من اعتقاد دارم با توجه به بازخوردهایی که در جامعه مشاهده شد، قطعاً مشابه این اثر در سال‌های اخیر با این تعداد بازخورد اجتماعی وجود نداشته یا اگر هم بوده، آن‌قدر بزرگ و همه‌گیر نشده که حداقل به گوش ما برسد.
 
  • * حالا اگر قرار باشد بین آن تجربه‌های موسیقی ایرانی از سوی تو در آثار قبلی یا آثار تلفیقی و ارکسترال و این اواخر آثار پاپیولارترت انتخاب کنی، کدام‌یک از این فضاها بیشتر به درونیات تو نزدیک بوده‌اند؟
سوال سخت و پیچیده‌ای است. شاید این‌جور بتوانم به سوالت جواب بدهم که من در همه مراحل زندگی‌ام، جوری پیش رفته و کار کرده‌ام که دلم خواسته و نسبت به آن کار در آن لحظه، علاقه‌مندی و اشتیاق داشته‌ام. من فکر می‌کنم که هیچ‌کس به اندازه خود انسان در مورد خودش اطلاعات و شناخت ندارد. من با توجه به اینکه نسبت به هر کس دیگری خودم را بهتر می‌شناسم، آن آثاری را که تا به امروز در حوزه موسیقی انجام داده‌ام، آثاری بوده که به آنها اعتقاد و علاقه داشته‌ام و از این به بعد هم همین روال برای من اتفاق خواهد افتاد. این روند را ادامه خواهم داد تا افق‌های روشن و اتفاقات بزرگ و بزرگ‌تر.
 
  • * یعنی اگر قرار باشد زمان به عقب برگردد و تو دوباره وارد مسیر هنری و موسیقی شوی، باز هم همین رویه را در پیش خواهی گرفت؟
شک نکن. هرچند اعتقاد دارم که کمی دیرتر از زمان موعد نسبت به تحولات بزرگ در شاخه‌های کاری‌ام، اقدام کرده‌ام و باید زودتر این تصمیم را می‌گرفتم. باید این جریانات را زودتر شروع می‌کردم چون یک هنرمند تمام تلاش‌اش بر این است که هنرش دیده و شنیده شود و به شکل درست. دوست دارم هم آثارم به ماندگاری برسند و هم حرفی برای گفتن داشته باشم. رویه کنونی قطعاً می‌تواند من را به ایده‌آل‌هایم در مسیر هنری زندگی خود برساند.
 
  • * تو وارد فضایی شده‌ای که با یک قطعه در سریال «شهرزاد» توانسته‌ای مخاطبان زیادی را متوجه صدا و روزمه کاری و هنری‌ات کنی. سطح توقعات را هم از خودت بالا برده‌ای و حالا برای ادامه مسیر باید به شدت محتاط و دست به عصا باشی. تو دیگر حق لغزش نداری و هر حرکت خطا از تو می‌تواند تبعات بدی را برایت در پی داشته باشد.
هر کار بزرگ و وسیع و در حوزه رصد مخاطب عام جامعه، قطعاً انتظارات مستمعین و آنهایی که به شنوندگان آثارت اضافه می‌شوند را بالاتر می‌برد. به خاطر همین مسئولیت من و آنهایی که افتخار همکاری با آنها را دارم در ادامه مسیر سخت‌تر و دشوارتر است. البته که از قبل هم برای این موضوعات و روند احتمالی پیش‌بینی‌هایی شده بود و از همان زمان که قطعه «مینا» را با محسن چاوشی خواندیم و بعد در ادامه راه «کجایی» متولد شد، پیش‌بینی این موضوعات کار سختی نبود. ولی من چیزی که به آن ایمان و اعتقاد دارم را انجام می‌دهم و همیشه هم تجربه نشان داده که مخاطب‌شناسی خوبی داشته‌ام.
 
  • * کمی هم در مورد ماجرای تأثیر تصویر در دیده و شنیده شدن موسیقی حرف بزنیم. مخاطب ایرانی در سال‌های گذشته تأثیرپذیری زیادی از آثار موسیقی همراه با تصویر داشته. اعم از ترانه‌های تیتراژ یا موزیک ویدئوهای خوش‌ساخت که توانسته‌اند خیلی زود یک موسیقی را به سمت هیت شدن هدایت کنند. اصلی که البته یک اصل جهانی هم هست ولی در مورد مخاطب ایرانی با شدت و میزان بیشتری نمود پیدا کرده است.
تصویر قابلیت ماندگاری بیشتری را در ذهن انسان دارد و حالا اگر در پس‌زمینه این تصویر، یک موسیقی خوب و تأثیرگذار هم باشد، قطعاً ماندگاری آن موسیقی خودبه‌خود در ذهن مخاطب بیشتر و بیشتر می‌شود. حالا اگر این تصویر جوری باشد که مردم راحت‌تر آن را باورش کنند و به دل‌شان بنشیند، دیگر آن موسیقی هرگز از ذهن آنها نخواهد رفت و این معجزه تصویر است.
 
  • * از آینده بگو. چه برنامه‌ریزی‌ای برای آینده داری؟
در مورد آینده فکر می‌کنم ولی همیشه اعتقاد داشته‌ام که کسی موفق است که در زمان حال زندگی کند. من شتاب‌زدگی و تعجیل‌ام در کارها به خاطر این است که زمان را از دست دهم؛ چون اعتقاد دارم اگر عنصر زمان را از دست بدهی، می‌توانی خیلی عقب بیفتی و آن اتفاقاتی که قرار است بیفتد، دیگر نخواهد افتاد.
 
  • * درباره «شهرزاد» هم بگو. این می‌تواند پایان‌بندی جالبی برای این مصاحبه باشد.
من اصولاً آدم صریح و بی‌تعارفی هستم و همه صحبت‌هایی که در مورد افراد، آثار و یا مباحث مختلف داشته‌ام، همه و همه حرف دلم بوده و هست و صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره سریال «شهرزاد» عنوان کنم را قطعاً به صرف حضورم در این مجموعه بر زبان نمی‌آورم. سریال «شهرزاد» را به این دلیل دنبال می‌کنم، چون اعتقاد دارم آقای فتحی کارگردانی بسیار باهوش و ارزشمند هستند که واقعاً کارشان را بلدند. انتخاب بازیگرانی که در این سریال اتفاق افتاده، قطعاً یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هایی بوده که تاکنون در سینما و تلویزیون ایران اتفاق افتاده است. آقای علی نصیریان هنرمند بزرگ و بسیار باوقاری هستند که من افتخار آشنایی از نزدیک با ایشان را دارم و خارج از مباحث کاری، علاقه زیادی به هنر این بزرگ مرد دارم. ایشان از پیشکسوتان سینمای ما هستند و احترام‌شان بر همه واجب است. همچنین آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی که در این سریال به نظر من بی نقص بوده‌اند و هنرشان واقعاً قابل تمجید است. خانم عباسی، مصطفی زمانی، آقای پورعرب؛ آقای پاک‌نیت و همه عزیزان که در این سریال بازی می‌کنند، قطعاً جزو بهترین‌ها هستند و خوشحالم در مجموعه‌ای حضور دارم که مجموعه‌ای از بزرگان و کاربلدان حوزه سینما و تلویزیون در آن حضور دارند و برای من باعث خوشحالی است. هر هفته «شهرزاد» را دنبال می‌کنم و به نظرم در تاریخ سینما وتلویزیون، سریال «شهرزاد» جزو بهترین و باکیفیت‌ترین آثاری است که تاکنون ساخته شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 14:56

دیدگاه‌ها

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 15:11

به نظرم از تکرار متنفر بودن خیلی خوبه اما باید نوآوری ها را بیاری در موسیقی سنتی نه پاپ.
چون پاپ خوندن خواننده سنتی اصلا نوآوری نیست.
توهینی به موسیقی پاپ نمی کنم اما به نظر هر کدوم در ژانر خودشون باشن بهتره.

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 15:37

یکم- انتقاد که هم نبود که بگم انتقادپذیر-استانه تحمل داشته باشن فقط ،هرکی گفت شعری که خوندن برا اقای سرافراز بود نه ابتهاج بلاک فرمودن

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 15:54

زنده باد چاوشی
زنده باد سینا

زنده باد همیشه شاهکارِ کجایی ...

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 19:14

تو کار های سینا سرلک با محسن چاوشی به نظرم افسار یه چیز دیگست. به خصوص با شعر عالی که داشت.
راستی خیلی عجیب بود که از ایشون درباره ی شعر برخیز توضیحی نخواستین که بفهمیم جریان چی بوده و اگه شعر برای آقای سرفراز هست چرا به نام هوشنگ ابتهاج منتشر شده...

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 19:24

کار برخیز خیلی زیبا بود امیدوارم این سبکو ادامه بده

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 23:01

موفق باشن..امیدوارم هنوز هم بامحسن ما همکاری داشته باشن....

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:32

همچین میگه خواننده ی پاپی مثل سلن دیون انگار داره درباره ی مجید خراطها صحبت میکنه!! سلن دیون صدای پنج اکتاو داره جایزه ی الماس گرفته یهنی آلبوماش بالای دویست میلیون نسخه فروش کرده و از بزرگان موسیقیه! کل خواننده های ایرانی با هم جمع شن فروش آلبوماشون به بیست میلیون نسخه نمیرسه:)

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

آندرا بو چلي !!!!!!!!! آخه يه مقايسه بكنيد كه قابل مقايسه باشه

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

الان وکلاى اقاى اردلان سرفراز ميريزن اينجا, الان کاسه ى داغ تر از اش ها تشريف ميارن, هوشنگ ابتهاجم ميگن يه سرى وکيل ميخواد بفرسته اينجا,

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

چه قیاس جالبی سینا سرلک محسن چاوشی با بوچلی و سلندیون

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

کلا ملت از,يکى خوششون نمياد,نميدونن چيکار کنن, مسخره ميکنن, الکى يه خخخخخ ميذارن بگن ما هم هستيم, خوب الان اين يعنى چى؟؟

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

خخخخخخ به دوستان حسود حوزه سنتی وپاپ که دورشون تموم شده

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

شما صدای بسیار زیبایی دارید، آهنگ برخیز فوق العاده بود

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

دوستانى که هى ميگيد حيفه استاد و اين حرفا, شما ها که ميگيد اسم فلانى و فلانى و تو نيار, شما هى مسخره ميکنيد, ميشه ما رو هم راهنمايى کنيد, که اقاى سرلک چيکار کرده که ميايد ميگيد حيف وقتو , حيف استاد و اين حرفا, اگه دليلى دارىد بفرماييد, ما رو هم روشن کنيد,

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

الان خودش رو با آندره ا بوچلی و چاوشی رو با سلن دیون مقایسه کرده؟به حق...

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

اولا كه اون "آندره بوچلي" بوده بعد با "سلين ديون" خونده حالا سينا سرلك و چاووشي چطور شبيه اين دوتان بماند،مخصوصا دومي...!! كار ضعيف به هيچ وجه راه خوبي براي فرار از تكرار نيست و نشون ميده سرلك ذره اي خلاقيت نداره كه خودش رو هم صداي خواننده بدصدايي مثل چاوشي كرده..اين يه خودكشيه هنريه..افتضاحه...هيچ ارزش هنري نداره..حيف اسم استاد شجريان كه اينجا اومده واقعا

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

جهت اطلاع دوستان اين مقايسه هنرى نه جنسيت!!!

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

بعضیا اسم خودشونو گذاشتن موزیسین و میان کامنت میذارن،از کامنتها میشه فهمید که بعضی از این دوستان به اصطلاح موزیسین از پیشرفت این عزیزان چقد دارن میسوزن

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

چه قیاس عجیبی .... بدتر ازون چه اعتماد بنفس کاذبی ?

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

انقدر که اینجا بعضیا طرفدار یه خواننده ان ، خودِ خواننده انقدر طرفدار خودش نیست . والا ... اینهمه تعصب واسه چیه آخه ؟!؟ ??

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

دوستایی که طرفدار محسن چاوشی هستن.زیاد به حرف این ادمایی که فک میکنن حالیشونه توجه نکنین.حالا اینا بگن چاوشی بده و صداش فلانه.به حرف گربه سیاه بارون نمیاد که.جوابشونم ندین.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

عشقس چاوشی.معلومه که چاوشی خیلی پیشرفت داشته که یه سریا داره همه جاشون میسوزه.صداش افکتیه؟آره افکتیه.تا بسوزن همه حسودا

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

خيلى خوبه ك اين همه دلسوز واسه موسيقى هست و نگران سقوطشن، خود موسيقه اى انقد فكر خودش نيست!!!

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

تا کور شود هرآنکه نتوان دید چاوشی را

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

بسوزن حسودا

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

ماجرای شعر «برخیز» اردلان سرفراز که ایشون به اسم استاد هوشنگ ابتهاج خوندند چی شد؟

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

چشم حسوداش کورشه.محسن بی رقیب و بی نظیر

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

محسن چاوشی تکه

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

از سرقت هنری هم صحبت کردند که ترانه اقای سرفراز رو بدون اجازه بازخوانی کردند؟؟؟!!!!

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

هر دم از این باغ بری می رسد. عجب تشبیه جالبی! آندره آ بوچلی و سینا سرلک، سلن دیون و محسن چاوشی!!! این میزان "توهم" خیلی به ندرت برای نوع بشر پیش میاد.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

عشقست چاوشی

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

بووووچلی = سرلک!!!! سلن دیون = چاووشی!!!! من دگ حرفی ندارم.

پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 13:43
امین عصار

خخخخخخ مردم از خنده دمت گرم:)

78.38.134.218
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

منطور سرلک اینکه این تلفیق پاپ و سنتی سابقه داشته.مقایسه نکرده که.گفته من دیدم چنین چیزیو.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

چه مقايسه هاى شبيهى ?????

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

ملت خودشونو زدن به گيجى يا گيجن, البته بعضياشون, ايشون مثال زدن, مقايسه نکردن, حالا بيايد هى مزه پراکنى کنيد, موضوع بعدى اينه که اقاى قمصرى کجاى موسيقى ايرانه , چاوشى کجاى موسيقى ايرانه. ترانه ى کجايى تو چهل و هشت ساعت دوميليون دانلود داشته,

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

قطعه برخیز خیلی زیبا بود امیدوارم این سبکو ادامه بده

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

واقعا بعضیا انقد احمقا که نمیفهمن.اصلا مقایسه نکرده.گفته این اتفاق که کلاسیک بایه سبک دیگ تلفیق بشه افتاده.ماهم اینکارو کردیم.انقد سخته.فقط میخین جو بدین

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

خيلي عالي بود

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

هرکی هرچی دوست داره گوش کنه...سنتی پاپ هرچی..چه اصراری داریم به دیگران بقبولانیم ک کدوم زیباتره.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

من اگه بنظر خودم از نوعی از موسیقی لذت بیشتری می برم کاری ندارم ک دیگران درک می کنن یا نه

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

عاشق صدای چاووشمخیلی خاصه اقا سینا بختیاری بیتر به صداتون میاد موفق باشید

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

کار اقای سرلک برای خوندن کار سریال شهرزاد نه اخلاقی نه قانونی و نه شرعیست. استاد سرفراز باره چندمه که کارهاش به این شکل خونده میشه با اسم ترانه سرا دیگر

جمعه 16 بهمن 1394 - 10:48
فربد

صرفا جهت اطلاع
لطفا قدري مطالعه كنيم و سطح معلوماتمان را بالا ببريم تا بدون علم و آگاهي در مورد چيزي يا كسي به راحتي قضاوت نكنيم!
غزل موزيك برخيز با اجراي آقاي سرلك در اصل متعلق به آقاي هوشنگ ابتهاج(سايه) است. جناب سرافراز با تاثير و الهام از ابيات ابتدايي غزل آقاي سايه؛ ترانه‏ای جديد و کاملا مشابه این غزل سرودن كه هيچ ربطي به اجراي آقاي سرلك ندارد و در واقع غزل ايشان توسط آقاي ابراهيم حامدي (ابي) اجرا شده.
ميتونيد متن ترانه ابي رو (سروده سرافزاز) با متن ترانه سرلك (سروده ابتهاج) رو با هم مقايسه كنيد.

77.36.242.129
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:36

صداي قشنگي دارن

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 11:05

ممنون بابت کارهای زیبای شما در سریال شهرزاد با آقای چاوشی جناب استاد سرلک عزیز. قطعه آخری که خودتون اجرا کردید با نام برخیز بسیار بسیار زیبا بود.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 14:27

آقا ایشون مقایسه نکردن که... گفتن کاری که کردن غیر معمول نبوده و در غرب هم اتفاق میفته... من نمیدونم چرا بعضیا دنبال این هستن که از حرف هرکسی یه ایرادی در بیارن و باهاش کلی به طرف بی احترامی کنن.
کاش انقدر غرض ورزی نداشتیم

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 15:30

عشقس چاووشی

چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 15:30

شاگرد استاد شجريانن ايشون?

شنبه 17 بهمن 1394 - 14:12

مگه آقای سرلک تو زندگیش فکر هم می کنه؟

به نظر من معیار این ها فقط پول هست و فقط و فقط برای پول می خوانند

برای همین هم صدا و خواندنش بسیار خنثی و بی تفاوت است و حسی ندارد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سینا سرلک: از تکرار در زندگی فراری‌ام | موسیقی ما