برنامه یاد بعضی نفرات
 
جمعهٔ هفتهٔ جاری
اثر جدید «پشنگ کامکار» با نام «شورم را» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - جمعهٔ هفتهٔ جاری – هفدهم مهر ماه- آلبوم تکنوازی پشنگ کامکار با نام «شورم را» در تالار باربد فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

اثر جدید «پشنگ کامکار» در حالی روز جمعه رونمایی می‌شود که آلبوم «کوچ‌بنفشه‌ها» از «هوشنگ کامکار» نیز به تازگی با آواز حمیدرضا نوربخش به انتشار درآمده و «اردشیر کامکار» نیز تور کنسرت‌هایی را در شهرستان‌ها دارد. «شورم را» ۱۳ قطعه از بداهه‌نوازی‌های «کامکار» است که در دستگاه‌های چون نوا، شور، ابوعطا و اصفهان نواخته شده است و قرار است در دو سی‌دی به انتشار درآید. او این مجموعه را طی سال‌ها ضبط کرده است. «پشنگ» به همراه «اردوان» دو عضو خانوادهٔ کامکار‌ها هستند که سنتور می‌نوازند.

او سال‌هاست که روی ساز سنتور فعالیت می‌کند – از سن ده سالگی- اولین استادش پدرش و بعد‌ها در دانشگاه از محضر اساتیدی چون نورعلی خان برومند و دکتر داریوش صفوت، دکتر برکشلی، هرمز فرهت، دکتر تقی مسعودیه و سایر اساتید بهره برد. او به همراه پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۵۵ در آزمون سراسری باربد، نخستین کنکور موسیقی ایران به مقام نخست سنتور نوازی نائل آمد. پشنگ کامکار یکی از بنیانگذاران گروه شیدا است و اولین تکنوازی خود را با این گروه به همراه محمدرضا شجریان و محمدرضا لطفی با نام «به یاد عارف» ارائه کرد وبه دنبال آن کارهای دیگری مثل چاوش ۶ و همچنین سه‌گاه جشن طوس را باهمین گروه اجرا کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1394 - 11:49

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اثر جدید «پشنگ کامکار» با نام «شورم را» رونمایی می‌شود | موسیقی ما