جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده گروه «پالت» در گفت‌وگویی که در آن به شدت در نقد آثار موسیقی پاپ حرف زده، جدیدترین جزئیات آلبوم دوم این گروه «شهر من بخند» را به «موسیقی ما» گفت؛
امید نعمتی: اول تعریف و تمجید بود و بعد ترور‌هایی بی‌رحمانه
موسیقی ما - شنبه دومین آلبوم پالت با عنوان «شهر من بخند» روانه بازار موسیقی خواهد شد. بعد از موفقیت آلبوم نخست گروه «آقای بنفش»، به نظر می رسد آلبوم دوم آنها هم بتواند معادله های بازار راکد این روزهای کشور را بر هم بزند. «امید نعمتی» (خواننده ، آهنگساز و ترانه سرای پالت) در یک گفتگوی مشروح درباره همه سوال های بی جواب درباره آنها در این یکی دو سال گذشته پاسخ داد.
 
  • * بعد از انتشار آلبوم «آقای بنفش» تنها دو قطعه جدید از گروه پالت منتشر شد. این کم کاری شما علیرغم «هیت» شدن آثارتان کمی بیش از حد نبود؟
قطعا کم کار بودیم. خیلی‌ها در این‌باره به ما انتقاد می‌کنند و می‌گویند کاری که تا این حد شنیده شده بود قابلیت برگزاری کنسرت‌های بیشتر را در کشور داشت. ولی ما راستش به این فکر می‌کردیم که باید کارهای جدیدتری بسازیم و آثار بهتری را خلق کنیم. انگار که در «آقای بنفش» از بابت تولید و خلق کردن، آن چنان راضی نشده بودیم. از سوی دیگر به یک باره و پس از انتشار آلبوم توجه رسانه ها و مردم به سمت ما بیشتر و بیشتر شده بود و همین باعث شد کمی هم خودمان نگران شویم. بعد از کنسرت‌ها و تورهای اجرای زنده، تصمیم گرفتیم کلا کمی به خودمان استراحت بدهیم و بعد از مدتی دوباره جمع شویم و برای خلق آثار جدید و فکر‌ها و ایده‌های جدید برنامه ریزی کنیم. مهیار حرف جالبی می‌زند و می‌گفت: برویم و کمی استراحت کنیم و سرمان را از ته بتراشیم و بیائیم از اول ابتدایی دوباره‌ش شروع کنیم به خلق کردن و دوباره با آلبوم دوم شروع کنیم.
 
  • * درباره آلبوم دوم‌تان گفتی. تجربه نشان داده که آرتیست‌های موسیقی‌ای (اعم از خواننده یا گروه) که در آلبوم نخست‌شان حسابی توانسته نظر مخاطبان و جامعه را به سمت اثرشان جلب کنند، در آلبوم دوم با سطح توقعات فوق‌العاده بالایی از سوی جامعه رو به رو هستند و اگر کمی حواسشان نباشد، می‌توانند حتی موفقیت آن آلبوم قبلی را هم تجت تاثیر قرار دهند و از سوی دیگر در صورت انتشار اثری قوی، موفقیت و جایگاه‌شان را تثبیت نمایند. این فرآیند در حال حاضر در کمین «پالت» است. چه استراتژی ای برای این ماجرا چیده‌اید؟
ما در این باره مطالعه زیادی انجام دادیم؛ هم روی هنرمندان داخلی و هم ستاره‌های خارجی. تاریخچه‌های گروه‌های خبرساز موسیقی جهان را که می‌خوانی، خیلی از آنها در آلبوم دوم ازهم پاشیده‌اند. درصد خیلی جالبی در جهان وجود دارد که گروه‌های موفق و خبرساز در آلبوم اول، در آلبوم دوم کاملا از دور خارج شده‌اند و از بین رفته‌اند. این برای ما خیلی خطرناک بود. این در گروه‌های و هنرمندان داخلی هم نمود داشت و چهره‌ها و گروه‌های زیادی بوده‌اند که از آلبوم دوم شروع می‌کنند به سرپائینی رفتن. نکته‌ای هم که هست این است که در آلبوم اول صدای جدیدی به گوش مخاطب می‌رسد و یک هیجان جدیدی به یک باره به بازار تزریق می‌شود. مثلا در آلبوم اول پالت، کنار هم نشستن سازها و این آواز خودش کمی هیجان بوجود می‌آورد. ولی در آلبوم دوم آن هیجان با توجه به رزومه قبلی، عقلانی‌تر می‌شود. اوضاع به سمتی می‌رود که موسیقی تو را خیلی جدی تر گوش می‌کنند و تو جدی‌تر تحلیل می‌شوی. حالا اگر پیشرفت نکرده باشی و تغییری در محتوا نداشته باشی و موزیکت را ارتقا ندهی به قدری نقد بد و منفی به سمتت سرازیر می شود که نابود می‌شوی. حتی خودت هم ممکن است راضی نباشی. ما سه ماهی را شروع کرده بودیم به ساختن آلبوم جدید و هر چه می‌ساخیتم، از آن راضی نبودیم. اصلا خوشمان نمی‌آمد ولی خودمان راضی نمی‌شدیم. شاید به قول شما سطح توقعات‌مان از خودمان هم بیشتر شده بود. این در حالی بود که برخی قطعات خیلی بهتر از آثاری بود که در «آقای بنفش» داشتیم. ولی خودمان راضی نمی شدیم و تصمیم گرفتیم دو ماه برویم مطالعه کنیم و فیلم ببینیم و یاد بگیریم و بعد دوباره برگردیم سر کارمان. خدا را شکر خیلی هم خوب نتیجه گرفتیم.
 
  • * ولی در این مدت زمانی که شما سکوت اختیار کرده بودیم و به قول خودت رفته بودید سراغ یادگیری و تاثیرپذیری و فیلم دیدن و آموختن، گروه‌هایی مثل «دنگ شو»،‌«بمرانی»، «چارتار» و ... توانستند به شدت خودی نشان دهند و وارد مارکت رسمی بازار موسیقی کشور شوند. آنها هم به نوعی در سبک و سیاق شما کار می‌کنند و حالا با این اوصاف و به میدان آمدن رقبایی قدر، کار برای شما سخت و دشوار نشده است؟
اولا که من خیلی خوشحال شدم از مجوز گرفتن این گروه‌ها و اینکه آنها هم وارد چرخه رسمی بازار موسیقی کشور شدند. این وسط «چارتار» خیلی سر و صدا کرد و واقعا از پتانسیلی که تولید کرده بودند به خوبی استفاده هم کردند و همین چندوقت پیش هم من آرمان (خواننده چارتار) را دیدم و همه این حرف‌ها را به او هم گفتم. شاید بخشی از آن چیزی که ما را اذیت کرد و باعث شد کمی بیرون گود بنشینیم که دور و برمان آرام شود، همین بود که ما آن زمان خیلی تنها بودیم و همه انگشت‌های اشاره به سمت ما بود. اولش به شدت از ما تعریف و تمجید می شد و در مدت زمان کمی به یک باره ترور‌هایی بی‌رحمانه و نقدهای تند سمت ما می‌آمد. مثلا یکی از منتقدان موسیقی برای ما نوشته بود که چرا این خواننده ایرانی می‌خواند و موسیقی یک موسیقی خارجی است. حالا مثلا «همایون شجریان» وارد فضاهای جدید شده و این باور را در جامعه موسیقی جا انداخته که این نو آوری ها شدنی ست و حتی مورد توجه هم قرار می‌گیرد، چیز عجیبی نیست. یا «دنگ شو» وارد می‌شود و آرام آرام این نگاه جدی‌تر می‌شود که اصلا این قبیل نو‌آوری‌ها مدت‌هاست در عرصه موسیقی ایران اتفاق افتاده و از زمان «مهرپویا»، «ویگن» و «بدیع زاده» نمود پیدا کرده. همه این دوستانی که اسم آوردید، دوستان خوب ما هستند. ولی این رقابتی هم که گفتی به نظر من چیز بدی نیست. یعنی بدمان نمی‌آید رقابت کنیم و اصلا به نظرم در دوران ویژه‌ای به سر می‌بریم. دورانی که یک سری گروه موسیقی هستند که یک سری طرفدارانی را دارند که می توانند بخاطر آرتیست‌هایشان حتی با هم دعوا کنند. این اصلا بد نیست و همه جای دنیا بوده و باعث می‌شود که هم آنها پیشرفت کنند و هم ما. این موضوع در نهایت کلیت موسیقی را به حرکت رو به جلو وادار می‌کند.
 
  • * دلیل استقبال از شما و گروه‌هایی با همین سبک و سیاق، خستگی مخاطبان موسیقی و مردم از آثار تکراری و حالا دیگر خسته کننده پاپ نیست؟
خیلی موافقم. همین دیروز من به یکی از دوستانم می‌گفتم که من همه موسیقی‌ها را می‌توانم گوش کنم . ولی واقعا چیزی که اصلا نمی‌توانم گوش کنم این موسیقی پاپ تکراری و بی‌خلاقیت و مرسومی‌ست که ما الان داریم. من نمی‌دانم که چرا فضا اینگونه شده ولی نه به لحاظ موزیک و مفهوم، نمی‌تواند به من ثابت کند که اصلا این یک موسیقی است. خیلی خوشحالم که به صداهای جدید توجه می‌شود و باید خلاقیت داشت و مطالعه کرد.
 
  • * درباره پالت سه لفظ «نوآوری، تنوع و نبوغ» عمده صفاتی ست که استفاده می شود. با این اوصاف برای آلبوم جدید باید منتظر چه غافلگیری‌هایی باشیم؟کمی هم درباره آلبوم دوم تان حرف بزنیم...
کسانی که درباره ما این عقیده را دارند در وهله اول به ما لطف دارند. ولی واقعا این عناوین هرگز دغدغه ما نبوده و نیستند و اصولا به این ماجراها زیاد فکر نمی کنیم. هر اثری که از ما تولید می شود، در وهله اول قطعا همه ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم. چون همه بچه های گروه موسیقی خوانده اند و بخاطر همین آدم های سخت گیری هستند. فقط من موسیقی نخوانده ام و به کارهای هنری دیگری مشغول بودم قبل از اینکه وارد این حوزه شوم. ولی اصلی ترین نکته ما این است که تا وقتی متفق القول با یک اثر ارتباط برقرار نکرده ایم، آنرا منتشر نکنیم. این سخت گیری در نحوه ضبط هم هست و مثلا آلبوم جدید را برای مسترینگ نهایی به یکی از بهترین استودیوهای جهان «ابی رود» فرستادیم تا کیفیت کار در حالت ویژه و استاندارد خود باشد. حرفهایم را اگر بخواهم در یک جمله جمع کنم، این می شود که نهایت سعی ما بر این بوده که آلبوم زمانی منتشر شود که از لحاظ کیفیت، مورد تائید تک تک اعضای گروه باشد و اینکه در بهترین حالت و استاندارد و کیفیت منتشر شود.
 
  • * جایی گفته بودی که آلبوم دوم «پالت» درون مایه ای با محوریت «تهران» دارد. قرار است در آلبوم دوم شما «نوستالژی بازی» کنیم؟
نه به هیچ عنوان. نوستالژی شاید در این آلبوم باشد ولی همان قدری هست که در درون خود ماست. با این مخالفم که نوستالژی تولید کنیم. باید همان قدری که داریم ‌از آن بگوئیم. متاسفانه جامعه ما و قضاوت‌های عموم به شدت صفر و صدی است. مثلا اگر نوستالژیک خوانده باشیم شاید برخی کلا آلبوم را بگذارند کنار و مثلا بگویند چرا اینقدر «اشک در آر» است؟ اگر چیزی در ما هست باید آن را در موزیک بگنجانیم و اگر نیست خوب نمی گذازیمش. بخاطر همین اعتقاد دارم باید بر اساس داشته ها،‌ سعی کنیم به نوستالژی بپردازیم. من فکر می کنم در همه ما یک چیزی از تهران هست. یعنی احتمالا اگر یک مدت از تهران دور باشیم دلمان برای یک چیزهایی از تهران تنگ می شود. یک خاطراتی ازش داریم که من فکر می کنم در لایه های زیر تر این آلبوم وجود دارد. ولی جز یک قطعه که یک جور ادای دین به بزرگانی ست که قبل از ما کار کرده اند، تقریبا هیچ کار نوستالژیک ای در آلبوم نداریم.
 
  • * تا به حال به ابعاد مخاطب‌شناسی آثار «پالت» فکر کرده‌اید؟ یعنی اینکه یک طرفدار پالت کدام یک از شاخصه های آثار شما برایش جذابیت دارد؟ این بحث در صنعت موسیقی جهان به یک علم تبدیل شده و «مخاطب شناسی» یکی از اصول اصلی موفقیت یک آرتیست به حساب می آید.
سوال سختی است و اگر دقیق بخواهم به آن جواب بدهم احتمالا باید به نکات زیادی اشاره کنم. اما در این مورد فکر می کنم یک چیزی وجود دارد و آن هم اینکه تو چقدر با مخاطبانت زندگی می کنی. چیزی که ما در این مبحث داریم این است که ما هم شکل همان مخاطب ها زندگی می کنیم. مثل آنها در سطح شهر تردد می کنیم و مثلا با «بی آر تی» رفت و آمد می‌کنیم. یک بار یکی از کنسرت های تهران را با بی آر تی رفتم و به این فکر می کردم که ما هم مثل همین مردم زندگی می کنیم و اگر روی همین زندگی یک موسیقی بگذاریم احتمالا همین خانم یا آقایی که در اتوبوس کنار من نشسته از آن لذت خواهد برد. شاید موضوع این است. یعنی مخاطب شناسی ما اصلا آن طوری نیست که مثلا برویم و برایش مطالعه ای صورت دهیم. موضوعی درونی ست بین ما و آنهایی که آثار ما را می شنوند.
 
  • * بااین اوصاف و با این ارتباط درونی و حس ششم ای که درباره اش حرف می زنی، فکر می کنی واکنش هوادارن سرسخت پالت در قبال آلبوم «شهر من بخند» چه خواهد بود؟
واقعا نمی دانم چون کمی عوض شده همه چیز. همان قدری که ما و آثارمان در این آلبوم عوض شده ایم، شاید مخاطب ما هم عوض شده باشد و یک پوست اندازی بزرگ را در این مرحله از زندگی مان شاهد خواهیم بود. هنوز من مدت هاست که رو در رو با مخاطب درگیر نبودم ولی ماها عوض شده ایم و دغدغه های اجتماعی مان عوض شده و به همین ترتیب ذائقه مخاطب هم دستخوش تغییراتی اساسی شده است. پس پیش بینی درستی نمی توان از میزان و نوع واکنش ها به آلبوم جدید داشت.
 
  • * سوالم بیشتر به این دلیل بود که به این موضوع برسم که مخاطبان پالت عمدتا قشر «کافه نشین» و «روشنفکر» و «هنری تور»اند. به گسترش جغرافیای مخاطبان تان فکری کرده اید؟ اینکه قشر جدیدی از مردم هم در کنار مخاطبان ثابت تان را درگیر آثارتان کنید؟
موضوع این است که یک سری حرفها را ما هم بلدیم و آنها هم بلدند. چون هر جفت ما و آنها دور یک میز نشسته ایم و معاشرت کرده ایم و قهوه خوردیم. دوست داریم نفود آثارمان به قشرهای مختلف جامعه باشد و بدانیم نظرشان چیست و اصولا چه فکری درباره ما می کنند. خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد ولی قطعا بخاطر مخاطب بیشتر نمی توانیم سبک و موزیک و محتوای آثارمان را عوض کنیم. ما باید پروسه تبلیغاتی مان برای آلبوم و آثارمان را عوض کنیم تا بتوانیم به این مهم برسیم.
 
  • * دو سوال آخرم را می خواهم از فضای آلبوم بیرون بیائیم. اول اینکه کافه پالت چرا تعطیل شد؟
واقعیتش این بود که نمی‌توانستیم به آن برسیم. هدف ما از راه اندازی این کافه این بود که بتوانیم ارتباط نزدیک تری با مخاطبان مان داشته باشیم. یعنی حتی آن فاصله ای که در کنسرت بین ما و مخاطبان مان هست را از بین ببریم ولی به قدری موسیقی درگیرمان کرد که اصلا نرسیدیم به کافهداری برسیم و مثلا برنامه‌هایی برگزار کنیم که مخاطب بیاید و بنشیند و با ما درباره کارها حرف بزند. دنبال جای بهتری هستیم که این کافه را دوباره راه اندازی کنیم ولی قطعا به این زودیها این اتفاق نخواهد افتاد. ولی کلا برای گروهی مثل ما داشتن کافه اتفاق خوب و باحالی می تواند باشد و قطعا این موضوع را بار دیگر عملی خواهیم کرد.
 
  • * بی‌ربط ترین پایان‌ بندی «امید نعمتی» برای این گفتگو چه چیزی می‌تواند باشد؟
امسال بهار به نظرم بهار خوبی است. «کی روش» هم خدا را شکر ماند موند. اینها همه‌اش امیدوار کننده است و آدم را خوشحال می کند...!
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 11:52

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:07

موسیقی ما تو رو خدا یه خبر از زمان انتشار آلبوم مجید یحیایی و حمید عسکری و علی عبدالمالکی بدید.

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:40

من تا حالا اسم اينا هم نشنيده بودم حالا اومدن از موسيقي پاپ انتقاد ميكنن :))))))

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 16:58
میثم

چیزی که تو صحبتهاش خیلی مشهود بود غرور بود غرور بیش از حد و از بالا نگاه کردن به همه، اینا مشهور بشن چیکار میکنن :))

168.235.195.147
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 22:15
ناشناس

من یه بیننده خاموش توی سایت موسیقی ما هستم، اگه شما امید نعمتی و پالت رو نمی شناسید هیچ دلیلی بر این نیست که ایشون فرد نا آگاهی باشه. موسیقی ایشون شناسنامه ایشون هست. پالت شروع یه چیز نو و تازه هست، واسه اونایی که از موسیقی پاپ خسته کننده و تکراری و بدون هیچ خلاقیتی خسته شدن.
اگه اطلاعاتی ندارید، نیازی نیست نظر بدید.

5.190.46.100
جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 15:18
عطیه

اگه شما نمیشناسدشون دلیل بر گمنامی یا نابلدی اونها نیست. کل بیلتای کنسرت اخیر همین گروه در عرض 2ساعت به فروش رفت.البته امیدوارم لحنم بد به نظر نیاد

5.239.75.218
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 15:31

به نظر من ، پالت در آثار بعد از آقای بنفش پوست اندازی کرده است. یک دگردیسی مثبت که ضمن
حفظ مخاطب اولیه ، جایگاه و سطح موسیقی خود را بالاتر برده است. این فرم موسیقی آنچنان که در قطعات جدید این گروه در کنسرت تالار وحدت نمود داشت ، به موسیقی فرانسوی-ایتالیایی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی
و روایت شانسون وار آن سالها نزدیکتر شد. این نکته ضمن حفظ مخاطب اولیه ، مخاطبان سن و سال دار تری در نسل قبل را هم به دوستداران این گروه اضافه می کند. همچنین یکی از نکات بارز گروه اجرای کاملا آکوستیک موسیقی و عدم استفاده از افکتها ، سمپل های الکترونیک و ... است که باعث می شود ، آثار آنها در طی زمان به علت استفاده از تکنولوژی روز از مد نیفتد. نکته مثبت دیگر حفظ حرکت ریتم در قطعات و پرهیز از غم گرایی مرسوم موسیقی پاپ این روزهاست و این وجه تمایز می تواند انرژی مضاعفی در مخاطبان ایجاد نماید. نکته بعدی نوع هارمونی استفاده شده در این فرم موسیقی است که به فضای آزاد اندیشی موسیقی جز نزدیکتر شده و این گسیختگی هدفمند در نهایت به گرمی موسیقی کمک شایانی کرده است. استفاده از المانهای انسانی مانند آنچه باسیست گروه در کنسرت انجام می داد نیز در همین تفسیر می تواند بگنجد.
ایرادی که به بعضی قطعات اجرا شده در کنسرت وارد بود ، پردازش بیش از حد یک ایده ی خوب بود. به نحوی که یک قطعه ۶ دقیقه ای می توانست با حفظ جذابیت در زمان کمتری تنظیم و اجرا شود. همچنین تجربه کمتر در چیدمان قطعات در کنسرت نیز نیاز به بازنگری دارد.
آخرین نکته نیز به نوع نگاه این گروه به موسیقی شان بر می گردد که نگاهی کم و بیش حرفه ای تر از هم شکل های آنها در ایران امروز است. افتادگی ، مدیریت میان مدت و اهداف دراز مدت ، کلیپ ها ، خبر رسانی ها در شبکه های اجتماعی ، القای شادی ، اجرا در محیطهای تاریخی ، نوع نگاه در عکاسی و ... است که البته به پول نیاز دارد که این گروه هم آن را دارد.

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:33

پالت گروه نوآور و مهمی در موسیقی ایرانه
باید تقویت بشه و از این گزوه ها در موسیقی ایران زیاد تکثیر بشه
به امید موفقیت های بیشتر برای این گروه و این ژانر موسیقی در ایران

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:48

من پالتُ خیلی دوس دارم، حسشون خیلی خوبه..

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:48

همه گروه های تلفیقی عالین، ولی چارتار....پدیده اس...

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:48

پالت کلا یه چیز دیگست اصلا نمیشه با گروهای دیگه مقایسش کرد.✌?

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:50

pallett , faqat pallett , chartaar saz nadare , vali ina moosighishoonam aliye , omid nemati ham k dg nagoooo

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:55

پالت حرف نداره

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:55

گروه های چارتار، دنگ شو و پالت عالي هستن و به نظرم قابل مقايسه با هم نيستن .ولي من خودم بيشتر با چارتار و دنگ شو ارتباط برقرار ميکنم پالت هم جاي خود

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 18:55

سبک موسیقی پالت انگیزه بخش و روحیه بخشه، صدای امید نعمتی، هم لطافت دارد، هم استحکام، هر سه گروه آلبوم های خوبی منتشر کردند، اما از کار بعدیشان میتوان مقایسه کرد، شنبه، شهر من بخند

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:00

پالت پيشرو بوده گروههاى ديگه بعد از پالت اسم در كردن چارتار ساز تاثير گذار نداره ، دنگ شو رو كم گوش كردم ولى صداى خواننده اش ( غير از اون كه آواز مى خونه ) اذيت كنندس انگار از رو متن مى خونه ، نميشه دنگشو رو زياد گوش كرد ، چارتار هم انگار ورژن ضعيف تر پالته در هر صورت من پالتى ام

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:05

پالت خلاقیت داره

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

یالت رو آدم های خلاقی ساختن و این نشانه خوبیه .. امیدوارم با همین قدرت برن جلو

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

ب نظر من چارتار بهتر از شماست...با اینکه بی نهایت شمارو دوست دارم...قطعا کلام اهنگ ها خیلی تاثیر دارع...ب نظر من...بعد چارتار...پالت:))

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

1.Chartar 2.Dang sho 3 . Pallet

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

پالت بهترينه... عاليترينه ❤️

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

Chartar ♡♡♡♡

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

پالت فوق العادس....

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:10

کار پالت خیلی خوب نیست چون درشون خلاقيتت وجود نداره

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:15

palletiha alliyan,nemishe be rahati gezavat kard

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:15

ههههیچی قابل مقایسه با چارتار نیست...نچ نچ نچ...البته پالت هم خوبه :)

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:20

چارتار از همه بهتره❤️❤️❤️

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:25

Pallet mahshare

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:25

مقایسه بین پالت، دنگ شو و چارتار مثل مقايسه ارقام مختلف هندوانه ست?,همه شون خوبن,فقط اين وسط "دنگ شو" يه سر و گردن بالاتره,کيفيت کارش به وضوح بالاتر از بقيه ست?بعدش پالت و بعد ميلاد درخشانی و بعد چارتار?

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:30

این گروه های تلفیقی که تازه روی کار اومدن و بازار و گرفتن همه خوبن. فقط نوع ارتباط برقرار کردن با مخاطب ها متفاوت هست. دنگ شو و پالت نوع موسیقی و اشعار خاص تری دارن منتها چارتار به خاطر موسیقی و اشعارش با طیف بیشتری ارتباط برقرار میکنه. در مورد اوهام که کاملا شرایط متفاوت هست

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:30

آدم وقتی نظر بعضی از آدما رو میبینه واقعا تعجب میکنه! دنگ شو بعد از پالت اسم در کرد؟؟؟؟ پالت عامه پسند میخونه و فقط ظاهر دارن؟؟ پالت خلاقیت نداره؟ یعنی این اظهار نظرای کارشناسانه کشته منو .. وقتی نمیدونیم نظر ندیم خوب، اجباره مگه؟؟؟

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:30

پالت عالیه

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:35

ببخشید لطفا در مورد هومن آرا هم مطب بزارید هنرمند فوق‌العاده ای هستن و تو کلیپ جدید یاس هم هستن ایشون

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:35

چارتار قابل مقایسه با پالت نیست.چارتار فوق العاده ستو یه سر و گردن از همشون بالاتره

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:35

آقای نعمتی و گروه پالت برای شروع موفق و خلاق عمل کردن و همه اهنگاشون قوی بوده اما باید دید میتونن این خلاقیتو حفظ کنن و تو اوج بمونن؟

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:40

نميدونم چرا اسم تلفيقى مد شده الانا، صرف اينكه ساز سنتى در كنار پاپ باشه و يه صدايى كه يكم تحرير داشته باشه كه نميشه اسمش رو گذاشت تلفيقى! اگه اينجورى باشه احسان خواجه اميرى خيلى وقته كه داره "تلفيقى" ميخونه! اين كارا همشون پاپه نه چيز ديگه

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:55

اول میلاد درخشانی، بعد پالت، بعد چارتار

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:55

منم كه مخاطب عامم و هيچ ادعايى هم ندارم مى دونم كه اميد هم خواننده دنگ شو بوده ولى پالت به نظر من رابطه بهترى با شنوندههاش برقرار مى كنه ، همين .

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:15

تاثیری ک چارتار با چندتا هیت تراک گذاشت خیلی بُولد کرد این تیم رو...! همین باعث شد عامه از سایر گروه های تلفیقی چیزی نشنون و اونا در سکوت بمونن

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:20

حقیقتا به نظرم زیادی گنده شدن. البوم اقای بنفش که انقدر روش مانور داده میشه اصلا چیز خاصی نداشت. در مقایسه با چارتار و دنگ شو به نظرم حرفی برای گفتن‌نداشتن تا حالا تا ببینیم چه میکنن

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:20

پالت رفتار حرفه اي برخورد با مخاطبشو خوب بلده... و تا زماني كه آلبوم جديدش حاظر نشد، خودشو محدود كرد، در حالي كه مي تونست خيلي راحت مثل چارتار دو ماه يك بار كنسرت بذاره!! و در هر اجرايي كه تو اين دو سال از كنسرت آزادي تا عمارت مسعوديه و دانشگاه و وحدت داشت، چيز جديد براي ارائه داشت، ولي چارتار همواره همون آلبومو ٢٠٠ بار تو ده تا سانس بدون هيچ سينگل جديدي اجرا كرد!!! خيلي لطف كردن تو اين دو سال يه سينگل دادند!! و نقص ديگه چارتار واقع بينانه مونوتون بودنشونه.

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:35

از نظر من پالت خیلی حرفه ایه . موزیسین های حرفه ای داره . خواننده ش صداش واقعا تکه و من نظیر صداش رو نشنیدم و واقعا حرفه ایه . انتخاب متن شعرها هم خیلی خیلی هوشمندانه س و قوی . کلا تو کارشون دقیق اند و همه چیو با وسواس انتخاب می کنن . به نظرم بهترین گروه موسیقی تلفیقیه در حال حاضر .

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:45

پالت از لحاظ موسیقی سطحش بالاتره ولی چارتار آهنگهاش واسه من دلنشین تره?

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 21:00

اگه منبع بعضى از ملودى هايى كه از جاهاى ديگه الهام ميگيرن رو ذكر كنن خيلى حرفه اى تره.

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 22:30

Kareshoooon aaaaliiiiye" hamaashoon bi nazir an <3 nemishe doos nadasht " ye donye jadido baz kardan in grooh <3

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 22:30

من نظر من اول دنگ شو .بعد پالت بعدشم چارتار

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 23:35

خیلی کارشون عالیه

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 02:10

بهترين است اين پالت..

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 02:20

اینا فوق العاده هستن! عاشقشوونم♥♥♥♥♥♥ کارشون عااالیه

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 12:50

faghat chaartaar. . .

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 13:40

دوست داشتنی ان ??

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 14:30

Moosighie talfighi hamishe khoob az ab dar nemiad valli kare pallet khoob ke che arz konam awli az ab dar oomad, alave bar kare ahang sazi entekhab ash'ar ham naghshe be sezaiy too awli boodan in goiroih dashtw

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 14:45

فوق العاده اند

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 15:55

Musighiye talfighi, faghat vase Palet va milade derakhdhaniE. Baghiyeye talash ha dar in sabk na movafagh boode...

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 15:57

کاملا درست میگن. واقعا نمیشه گوش داد ! من که اصلا به آینده موسیقی پاپ امیدوار نیستم ! آینده موسیقی ما همین افراد و همین گروه ها هستند. پالت، دنگ شو، اوهام، میلاد درخشانی، گروه رومی که خیلی وقته خبری ازش نیست، و آخر سر چارتار.
البته آینده موسیقی فقط دست تلفیقیا نیست ! گروه های دیگه ای که موسیقی واقعی رو ارائه میدن و باید بهشون امیدوار بود کم نیستن. مثل کامنت بند، کهت میان، خورشید سیاه و حتی کار های جدید تر محسن چاووشی ! اینها اگه نبودند که باید در موسیقیمونو تخته میکردیم !
البته بازم یکم نا امید میشم طرفدارای پاپ رو زیر این پست هم میبینم ....

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 16:15

Aval dang show, bad hamed nikpay va pallet

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 16:28

واقعا متاسفم...! با تایید نکردن کامنت من و تایید کردن کامنتای دیگه ی اون آی پی هدف خودتون رو نشون دادین! خیلی به این سایت اعتماد داشتم ولی کاملا از چشمم افتاد !

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 16:45

به نظرم موسیقی تلفیقی باید جایگزین موسیقی پاپ شود

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 19:45

به نظر من هركدوم توو كارشون موفق بودن من هم چارتار هم دنگ شو و هم پالت رو دوس دارم كاراشونم گوش ميدم اما با كاراي گروه چارتار بيشتر ارتباط برقرار ميكنم. صداي آرمان گرشاسبي در كنار ترانه هاي احسان حائري و ملودي و تنظيم عالي همه و همه باعث شده خود به خود ارتباط بيشتري با اين گروه برقرار كرد هرچند بايد ديد در آينده عملكردشون صعوديه يا نزولي?

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 01:25

عالیههههههه

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 11:21

مراسم رونمایی از البوم دوم گروه پالت امروز ساعت 5عمارت مسعودیه

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 22:30

هر کدوم خوبی خودشونو دارن. ولی پالت قوی تر از چارتاره

یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 01:25

به نظرتون قشنگ ترین آهنگشون کدومه؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید نعمتی: اول تعریف و تمجید بود و بعد ترور‌هایی بی‌رحمانه | موسیقی ما