برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، هومان اسعدی دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری و داوران این جشنواره مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی جوان برگزار شد؛
تندیس نقره‌ای هشتمین جشنواره موسیقی جوان در دست هنرمندان جوان
موسیقی ما - هشتمین جشنواره موسیقی جوان شب گذشته ۲۰ شهریورماه با معرفی بر‌ترین نوازندگان و خوانندگان جوان به کار خود پایان داد. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره موسیقی جوان، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره موسیقی جوان با حضور علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، هومان اسعدی دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری و داوران این جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی این جشنواره، هنرمندان عرصه موسیقی و شرکت کنندگان این دوره در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را عباس سجادی برعهده داشت، سرود جمهوری اسلامی ایران پخش و آیاتی از قرآن مجید توسط عباس میردامادی قرائت شد.

با پخش نماهنگ جشنواره، هومان اسعدی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی جوان به ارائه گزارشی از این دوره جشنواره پرداخت و گفت: خوشحال هستم که بعد از یک هفته پرکار، امشب شاهد چنین مراسم اختتامیه‌ای هستم و از تمام کسانی که در این مسیر به ما کمک کردند تشکر می‌کنم.

اسعدی در ادامه افزود: امسال بخش موسیقی کلاسیک به جشنواره موسیقی جوان اضافه شد و امیدواریم در سال‌های آینده بخش‌های بومی موسیقی ایران و همچنین بخش سازهای کوبه‌ای به این جشنواره اضافه شود.

وی همچنین عنوان کرد: در این دوره از جشنواره، پس از انتشار فراخوان، بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی جوان رسید که از این میان ۶۰ درصد آن به موسیقی ردیف دستگاهی و ۴۰ درصد آن موسیقی کلاسیک اختصاص داشت. ما پس از این مرحله کمیته‌هایی تخصصی را تشکیل دادیم که در ‌‌نهایت حدود ۲۵ درصد از کل آثار رسیده برای حضور در بخش نهایی انتخاب شدند.

دبیر هشتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: البته محدودیت‌های اجرایی که داشتیم باعث شد تا این تعداد متقاضی را برای حضور در بخش نهایی انتخاب کنیم وگرنه تعدادی بیشتر از این می‌توانستند در مرحله نهایی جشنواره موسیقی جوان حضور داشته باشند.

هومان اسعدی همچنین پیشنهادی برای سال‌های آینده جشنواره ارائه کرد و گفت: چنین جشنواره‌ای یک مرحله آغازین و یک مرحله پایانی دارد؛ منتهی من امیدوارم هستم در دوره‌های آینده یک مرحله میانی نیز داشته باشیم تا شرکت کنندگان در یک اجرای رقابتی برای مرحله پایانی انتخاب شوند.

وی عنوان کرد: از نکات جالب توجه این دوره از جشنواره موسیقی جوان حضور پر رنگ شهرستانی‌ها بود و جالب‌تر اینکه بخش مهمی از برگزیدگان نیز شهرستانی هستند. در واقع از ۲۸ استان کشور در جشنواره شرکت کرده بودند که اتفاق بسیار جالبی است.

در ادامه این مراسم گروهی متشکل از برگزیدگان دوره قبل جشنواره موسیقی جوان به سرپرستی امیر عباس ستایشگر به روی صحنه آمدند و قطعاتی را برای حاضران اجرا کردند.

در بخش بعدی این مراسم آذین موحد عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی جوان پشت تریبون قرار گرفت و بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

بخش دیگر این مراسم به دو اجرای تک نوازی توسط مبینا یوسفی نوازنده ۱۰ ساله گیتار کلاسیک از گرگان و تکنوازی پوریا اصانلو نوازنده ۱۵ ساله ویلن از تهران اختصاص داشت.

در بخش بعدی این مراسم علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه آمد و گفت: برخی اوقات که خوشحالی زیادی به آدم دست می‌دهد دچار حسی متناقض می‌شود. بخشی از این خوشحالی به اتفاق خوبی مربوط می‌شود که روی داده و کمی هم ناراحت می‌شود از اینکه آن کسانی که باید اینجا می‌بودند تا چند این اتفاق خوشحال کننده‌ای را ببینند حضور ندارند.

علی مرادخانی در ادامه افزود: من از روزی که به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی آمدم دو موضوع را مورد توجه قرار دادم؛ اول بحث اقتصاد هنر بوده و مسئله دوم نیز به بحث زیر ساخت‌های فرهنگی مربوط می‌شود. در این بحث به خصوص در زمینه موسیقی یکی از الگوهای ما مرکز حفظ و اشاعه موسیقی بود که مرحوم دکتر صفوت و عده‌ای دیگر زحمات بسیاری برای آن کشیدند. حاصل زحمات آن‌ها نیز کسانی هستند که امروز جزو اساتید ما محسوب می‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد: موضوع نیروی انسانی در مبحث زیر ساخت‌ها یکی از مسائل عمده و اساسی و مهمی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم و به گمانم در این زمینه تا کنون کم کار کرده‌ایم. ما در این موضوع هر چقدر کار کنیم باز هم کم است و به نظرم می‌بایست توجه ویژه‌ای به این مبحث داشته باشیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک زمانی موضوع تهاجم فرهنگی بسیار مورد توجه و سفارش دست اندرکاران قرار گرفت؛ آن زمان بسیار اندیشیدم و تصور این بود که ما باید بر روی جوانان و نوجوانانمان کار کنیم. وقتی اساتید ما از سن میان سالی عبور می‌کنند و به پیری می‌رسند توان اجرایی ما نیز کمتر می‌شود؛ این بود که ما فکر کردیم مهم‌ترین کاری که می‌شود کرد دعوت از جوانان به رقابتی بود که نگاهی به آینده داشت.

علی مرادخانی ادامه داد: این فکر آهسته آهسته باعث شکل گیری جشنواره موسیقی جوان شد و با دوستان و اساتید مشورت کردیم و تاکید کردند چنین رویکردی می‌تواند باعث اتفاق خوبی شود؛ این اساتید و دوستان خودشان نیز به ما کمک کردند تا جشنواره موسیقی جوان راه بیافتد. امروز خوشحالم که‌‌ همان دوستان کماکان صادقانه این کار را پیگیری کرده‌اند.

وی گفت: در جشنواره‌هایی که شرکت کنندگانش اسم‌های بزرگی دارند خیلی‌ها می‌خواهند حضور پیدا کنند که بگویند ما هم سهمی داشتیم؛ اما در این جشنواره اصولا اسم‌هایی که قرار است در آینده بزرگ بشوند شرکت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره موسیقی جوان، پس از این بخش با حضور علی مرادخانی، هومان اسعدی، آذین موحد، رافائل می‌ناسکانیان، مهرداد پاکباز، مرجان قنبری مهر و داوود جعفری امید برای اهداء جوایز نفرات برگزیده بخش موسیقی کلاسیک به روی سن آمدند.
در بخش نوزندگی پیانو در رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال) با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، آناهیتا جمشیدی از شیراز را حائز رتبه اول، هلیا سرایداریان از اصفهان را حائز رتبه دوم دانستند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه سوم ندانستند.

در بخش تکنوازی پیانو رده سنی ب (۱۶ تا ۲۱ سال) هیات داوران تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به ماهور اربابیان از تهران به عنوان رتبه اول، تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به پویا خدایی از سمنان به عنوان رتبه دوم و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به پویا جهان آرای از تبریز به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در رده سنی ج (۲۲ تا ۲۷ سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به شقایق خانی‌پور از تهران به عنوان رتبه اول، رضا (متین) ترک لادانی از تهران به عنوان رتبه دوم و کسری فریدی از تهران به عنوان رتبه سوم رسید.

هیات داوران بخش نوازندگی فلوت تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال) به شیرین محمدی از کرج به عنوان رتبه دوم و محمد بی‌ریا از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته مقام اول ندانستند.

در رده سنی الف داوران از نازنین سلطانی راد از تهران و نگار نراقی تقدیر کردند.

در بخش نوازندگی فلوت هیات داوران با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، ریحانه حاجی محمد از تهران را حائز رتبه اول، سهراب بابکی راد از تهران و علی چوپانی‌نژاد از اصفهان را مشترکا حائز رتبه دوم و سبا کوهبُر از شیراز را حائز رتبه سوم دانستند. هیات داوران در این بخش از محمد شجاعی علی آبادی از ساوجبلاغ تقدیر کردند.

بخش نوازندگی ساز فلوت رده سنی ج (۲۲ تا ۲۷ سال) به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان از رقابت خارج شد.
در ساز گیتار نیز در رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال) هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص ندادند. در این بخش همچنین تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به آیدین لطیفی از کرج به عنوان رتبه دوم و سیده پریناز حیدری از سمنان و تابا خادمی کلانتری از تهران مشترکا به عنوان رتبه سوم رسید.

در رده سنی الف تکنوازی گیتار هیات داوران از مبینا یوسفی از گرگان تقدیر کردند.

در این بخش در رده سنی ب (۱۶ تا ۲۱ سال) هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول ندانستند.

تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران در این بخش به امیرحسین شیبانی از گنبد کاووس به عنوان نفر دوم و مشترکا به حامد حدیدی از تهران و علی ملایی از کرمان به عنوان نفرات سوم اهدا شد.

هیات داوران در بخش تکنوازی گیتار در رده سنی ج (۲۲ تا ۲۷ سال) با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، نرگس سبزه علی از تهران را حائز رتبه سوم دانستند.

هیات داوران بخش نوازندگی ویلن تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال) به پوریا اصانلو از تهران به عنوان رتبه اول، ترگل کریمی مقدم از کرج به عنوان رتبه دوم و علی دانشخواهی از تهران و اویتا آرا کیلیان از تهران مشترکا به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در بخش نوازندگی ویلن گروه سنی «ب»، هیات داوران با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، گلنوش اخوان قنادی از تهران را حائز رتبه اول، وفا حمیدی وادقانی از تهران را حائز رتبه دوم و سیده غزال مشکاتی از تهران را حائز رتبه سوم دانستند.

هیات داوران هشتمین جشنواره موسیقی جوان در بخش تکنوازی ویلن رده سنی ج (۲۲ تا ۲۷ سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را مشترکا به ملودی برومند‌نژاد و آذین نصرتی مقدم طالمی هر دو از تهران به عنوان رتبه دوم اهدا کردند.

در این بخش هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته مقام اول و سوم ندانستند.

در بخش تکنوازی ویلنسل هیات داوران در رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به مهگل طاهری زمانی از تهران به عنوان رتبه اول، تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به باران محمدبیگی از تهران به عنوان رتبه دوم اهدا کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه سوم ندانستند.

در بخش نوازندگی ویلنسل در رده سنی ب (۱۶ تا ۲۱ سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به نیکی خباز واحد از تهران به عنوان رتبه اول، هستی حامد سپاسی از تهران به عنوان رتبه دوم و یاسمن کوزه گر از تهران به عنوان رتبه سوم رسید.

هیات داوران در این بخش و در رده سنی ج (۲۲ تا ۲۷ سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به ماکان خوی‌نژاد از تهران به عنوان رتبه اول، تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به محمدحسین غریبی هشتجین از تهران به عنوان رتبه دوم و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به آناهیتا ایزدی پارسا از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

پس از اهدا جوایز این بخش، عباس سجادی حکم دبیری نهمین جشنواره موسیقی جوان را به نام هومان اسعدی صادر شده بود قرائت کرد و علی مرادخانی بر روی صحنه حکم اسعدی را به او داد.

در بخش پایانی این مراسم نیز علی مرادخانی، حسین علیزاده، شهرام ناظری، رامبد صدیف، مجید کیانی، محمد موسوی، هومان اسعدی و علی ترابی بر روی صحنه آمدند و جوایز نفرات برگزیده بخش موسیقی ایرانی را اهداء کردند.

هیات داوران ساز کمانچه نیز ضمن اهدا تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان نفرات بر‌تر را به این ترتیب معرفی کردند:

در گروه سنی «الف» ساز کمانچه به ترتیب سارا کنگرلو از تهران اول، محمدحسین غزایی یگانه از تهران دوم و می‌انا عالمی از ساری عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز کمانچه به ترتیب رتبه اول به فرزان پورعارف از بیرجند، رتبه دوم به کیهان فتحی خلف بادام از شهریار و رتبه سوم به مشکات نصیری از زنجان تعلق گرفت.

در گروه سنی «ج» ساز کمانچه به ترتیب رتبه اول به چکاد فشارکی از تهران، متین آهنگری از تهران دوم و رتبه سوم به سید مهبد نبوی تهرانی از آمل اهدا شد.

هیات داوران ساز قانون ضمن اهدا تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان نفرات بر‌تر را به این ترتیب معرفی کردند:

در گروه سنی «الف» ساز قانون به ترتیب بهار امراللهی از تهران اول، ستایش حامدی از تهران دوم و آیناز راثی از تهران عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز قانون هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را حائز رتبه تشخیص نداد.

در گروه سنی «ج» ساز قانون به ترتیب رتبه اول به یاسمن نجم الدین از سمنان، رتبه دوم به امیرحسین مختاری شهرستانی از اصفهان و رتبه سوم به مژگان محمدحسینی از تهران اهدا شد.

هیات داوران بخش نی نوازی ضمن اهدا تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان نفرات بر‌تر را به این ترتیب معرفی کردند:

در گروه سنی «الف» ساز نی به ترتیب نیما صدیق‌زاده دلوی از تبریز اول، طا‌ها وفائی‌نژاد از ساری دوم و لاله عباسی از ساری عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز نی به ترتیب رتبه اول به سجاد شاهرخی از خوانسار، رتبه دوم به کیارش بکتاشیان از اصفهان و رتبه سوم به محمد فاتحی از شهرضا تعلق گرفت.
در گروه سنی «ج» ساز نی به ترتیب رتبه اول به حسین خوش چهره زیبا از تهران، رتبه دوم سید علی حسینی آقابابایی از قزوین و رتبه سوم به سیاوش محمدی نودهی از کرج اهدا شد.

هیات داوران ساز سه تار ضمن اهدا تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان نفرات بر‌تر را به این ترتیب معرفی کردند:

در گروه سنی «الف» ساز سه تار به ترتیب محمدامین ملایی از تهران اول، محمد رهبری مقدم از تهران دوم و مهدی آریایی از شیراز عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز سه تار به ترتیب رتبه اول به هما می‌وانی قوچانی از قوچان، رتبه دوم به محمدجواد احمدزاده از تهران و رتبه سوم به امیررضا پاک‌نژاد از تهران تعلق گرفت.

در گروه سنی «ج» ساز سه تار به ترتیب رتبه اول به طور مشترک به روناک محرابی نسب از تهران و سید مسعود سجادی از شیراز، رتبه دوم به عطااله ایمانی از مرند و رتبه سوم به امیرحسین حقیقی مقدم از الش‌تر رسید.

در گروه سنی «الف» ساز تار به ترتیب آرمان سیف‌نژاد از اصفهان عنوان اول، محمدعلی نکیسایی از شیراز عنوان دوم و امیرحسین باجلان از تهران عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز تار به ترتیب رتبه اول به طور مشترک به امیر احدی از ابهر و پانیذ مجاهدنیا از کرج، رتبه دوم به آرین طوفانی از مشهد و رتبه سوم به مسعود آذین از تهران تعلق گرفت.
در گروه سنی «ج» به ترتیب میلاد محمدی از تهران رتبه اول، فرشاد خزایی از همدان رتبه دوم و رتبه سوم به طور مشترک به امیرعلی لطفی فروشانی از خمینی شهر و مصطفی محمودجانلو از گلوگاه را کسب کردند.

در گروه سنی «الف» ساز عود هیات داوران این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب عنوان اول و دوم و سوم ندانستند.

در گروه سنی «ب» ساز عود به ترتیب رتبه اول به آریا لطیف‌پور از تهران، رتبه دوم به حجت فرجیان از تهران و رتبه سوم به آرمین حسینی از تهران تعلق گرفت.

در گروه سنی «ج» ساز عود رتبه اول به یاسمین شاه حسینی از تهران رسید؛ هیات داوران در این بخش هیچ شرکت کننده‌ای را شایسته کسب رتبه دوم تشخیص نداد. این در حالی بود که عنوان سوم مشترک این بخش به شهریار جعفری از سمنان و محمدرضا پوستی از تهران اهدا شد.
در گروه سنی «الف» ساز سنتور به ترتیب آرمان مهدیه نجف آبادی از نجف آباد عنوان اول، محمدرضا ترحمی از سمنان عنوان دوم و پوریا تقی‌پور از کرج عنوان سوم را کسب کردند.

در گروه سنی «ب» ساز سنتور به ترتیب رتبه اول به سید رامتین نظری جو از تهران، رتبه دوم به محمدصدیق موحد از قم و رتبه سوم به مرتضی تقوی آلاشتی از تهران تعلق گرفت.

در گروه سنی «ج» ساز سنتور به ترتیب رتبه اول به وصال صالحیان از سمنان، رتبه دوم به فرزین کشاورز از تهران و رتبه سوم به سید محمدحسین ابوفاضلی از قائم شهر اهدا شد.

در گروه سنی «الف» بخش آواز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب عنوان اول و دوم ندانستند. این در حالی بود که رتبه سوم به طور مشترک به امین جباری کلخوران از تهران، علی قدیری از شاهین شهر و صادق روغنی از دزفول رسید.

در گروه سنی «ب» بخش آواز به ترتیب رتبه اول به احسان نصیبی از مشهد، رتبه دوم به بهنام محمودی چمه از کرمانشاه و رتبه سوم به احمد فراوش از دزفول تعلق گرفت.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان با گرفتن عکس یادگاری بزرگان موسیقی ایران روی سن تالار وحدت به کار خود پایان داد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1393 - 15:39

دیدگاه‌ها

جمعه 21 شهریور 1393 - 21:44

البته به نظر میاد شرکت کننده های فلوت در رده سنی ج خودشون انصراف دادن وگر نه ابوا و کلارینت هم دو یا سه شرکت کننده داشت دقیقا مثل فلوت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تندیس نقره‌ای هشتمین جشنواره موسیقی جوان در دست هنرمندان جوان | موسیقی ما