برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای آنلاینِ دو گروه در ژانر موسیقی ایرانی و یک گروه در حوزه موسیقی کلاسیک
چهارمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا» برگزار شد
موسیقی ما- چهارمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد. 

سومین روز از برگزاری چهارمین دوره کنسرت های آنلاین «برخط ماه و نوا» با اجرای برخط ۲ گروه در ژانر موسیقی ایرانی و یک گروه در حوزه موسیقی کلاسیک پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
 
در روز سوم اجراها و مطابق با جدول پخش، ابتدا گروهی دو نفره متشکل از عزیز تنها و یاسمین تنها نوازنده دوتار از منطقه شرق و جنوب خراسان روی صحنه رفتند و قطعات تک نوازی «کفنه زنی (هم نوازی مربوط به موسیقی بانوان منطقه شرق خراسان)»، مقام «دل شیدا»، تک نوازی «جَل» توسط یاسمین تنها و چند مقام ترکیبی دیگر را اجرا کردند.
 
اجرای دوم توسط تریو«لوتوس» انجام شد.
 
این گروه متشکل از یاسمن کوزه‌گر نوازنده ویولنسل، پویا دهلاری نوازنده ویولن و ارشیا قربانی نوازنده پیانو از یک سال گذشته و همزمان با اوج‌گیری ویروس کرونا شروع به تمرین و فعالیت کرد و اجرای دوم خود را در کنسرت ماه و نوا پشت سر گذاشت.
 
تریو لوتوس در این کنسرت، سه ملودی از گلینکا آهنگساز روسیه‌ای، یک ملودی از روبینشتاین نوازنده پیانو لهستانی- آمریکایی و ۲ قطعه از اسکریابین آهنگساز و نوازنده پیانو روسیه‌ای اجرا کردند.
 
 
اجرای پایانی روز سوم نیز به اجرای بهنوش بهنام‌نیا نوازنده ویولن و کیوان طاهری نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعاتی را در آواز افشاری اجرا کردند. بداهه‌نوازی، پیش درآمد، رقص چوبی استاد ابوالحسن صبا، و دو چهار مضراب از جمله قطعاتی بود که این گروه دو نفره اجرا کردند.
 
این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.
 
مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 13:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهارمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا» برگزار شد | موسیقی ما