برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با «موسیقی ما»؛
پیروز ارجمند: اتفاقات رخ داده در کنسرت «وحید تاج» در شأن فرهنگ ایران نیست
موسیقی ما – مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نخستین واکنش خود در قبال اتفاقات رخ داده در کنسرت «وحید تاج» در یزد، این قبیل رفتارها را دور از شأن فرهنگ ایران دانست.

به گزارش «موسیقی ما»، پیروز ارجمند ضمن ابراز تأسف از رخ دادن چنین اتفاقاتی در یک برنامه فرهنگی، به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «از لحظهای که این اتفاق افتاده، من در جریان موضوع قرار گرفتم و آن را پیگیری کردیم. در مجموع کل ماجرا برای ما پذیرفتنی نیست و قطعاً درقبال آن موضعگیری خواهیم کرد.»

وی در ادامه افزود: «این نوع رفتارهایی که صورت میپذیرد، در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «اقتصاد و فرهنگ» نامگذاری کردهاند، قطعاً در شأن فرهنگ این کشور نیست.»

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از دستور پیگیری این موضوع خبر داد و اعلام کرد نتیجه این پیگیری و برخورد با عوامل و بانیان این اتفاق در دستور کار مراجع ذیصلاح خواهد بود.

به گزارش «موسیقی ما»، شب هجدهم اردیبهشت، سانس اول کنسرت وحید تاج در یزد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بدون مشکل برگزار شد، اما قبل از برپایی سانس دوم که از ساعت 20:30 برنامه‌ریزی شده بود، جمعی کمتر از ۵۰ نفر در محل ورودی سالن جمع شده و با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، مسوولین برنامه‌گذاری را به لغو برنامه ترغیب کرده و از ورود مردمی که برای تماشای برنامه آمده بودند ممانعت به عمل آوردند. این موضوع باعث بروز برخی اتفاقات تأسفبار در سالن و واکنش مردم حاضر در برنامه شد و در حالی که نوازنده و گروه به همراه «وحید تاج» روی سن حضور داشتند، عدهای خودسر روی صحنه آمدند و اقدام به تعطیلی برنامه به طرزی تأسفبار کردند.»

انتشار ویدئوهایی از این اتفاق در ساعات اولیه صبح امروز باعث واکنشهای مختلف نسبت به مسئولین برگزاری این برنامه در این شهر شده است.

وحید تاج پیش از این در گفتگو با یکی از خبرگزاریها درباره اتفاقات رخ داده توضیح داده بود: «معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد که در این محل حضور یافته بود، از این جمع معترض کمتر از ۵۰ نفر خواست تا با حضور در دفتر وی صبح شنبه در اداره ارشاد یزد، وی را راهنمایی کنند! به دنبال این اعتراض معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار یزد به همراه معاون هنری ارشاد درمحل حضور یافتند. محمود شاکری شمسی فرماندار یزد ضمن بیان سوابق خود در جبهه و جنگ، گفت ما نباید انتظار داشته باشیم همه یک سلیقه داشته باشند و از برنامه‌گزار درخواست کرد که برنامه را بدون خواننده به روی صحنه ببرد!»

این خواننده همچنین گفته بود: «معاون فرهنگی ارشاد یزد از ارسال پیامکی خبر داد که در آن از بنده به دلیل اجرای آهنگ «همراه شو عزیز» به عنوان خواننده فتنه ۸۸ یاد شده بود و نیز در این پیامک اعلام شده بود که تاج با یک خواننده زن بی‌حجاب در سوئد اجرا داشته است. در حالی‌که آهنگ «همراه شو عزیز» قبل از وقایع ۸۸ اجرا شده و اتفاقاً در جشنواره فجر که توسط وزارت ارشاد وقت برگزار شد، رتبه هم آورده است. لباس‌شخصی‌ها در شب دوم کنسرت نیز به داخل سالن یورش آوردند و باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شدند و بنده هم در حین برگزاری کنسرت در میان تماشاچیان نشستم و اشک‌آلود به تماشای کنسرت خودم نشستم.»

«موسیقی ما» در تلاش است که در روزهای آینده با مقامات برگزاری این برنامه در یزد گفتگوهایی را منتشر نماید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 13:15

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 14:30

پیشنهاد میشه با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و نصب اطلاعیه در سالن‌های کنسرت، به برهم‌زنندگان کنسرت هشدار داده بشه. تا بدونن اگه بخوان حرکتی مخالف با قانون انجام بدن دستگیر خواهند شد. این رو از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهید. لطفا.

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 14:46

آقای ارجمند شما باید حتما این موضوع رو پیگیری کنید
مگه میشه وقتی مجوز صادر شده یه عده بیان همچین کاری کنن؟
نیروی انتظامی چرا جلوی اینا رو نگرفته؟

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 15:30
پریسا نجفی

چون جرات نداشته.

85.185.221.253
شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 15:28

رعب و وحشت چه حکمی داره؟ یعنی آقای ارجمند همچین قدرتی داره که این افراد رو به دادگاه بکشونه؟!

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 17:02

چطور چنین افرادی به خودشون اجازه میدن به برنامه ای که مجوز و مراحل قانونی اش طی شده و از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته حمله(!) کنند؟ آیا این دوستان خودشون رو فراتر از قانون میدونن؟ آیا قانون فقط برای افراد فرهنگی هست؟ برای موسیقی و سینما که میشه دم از قانون زده میشه؟ اما این افراد که به یک مراسم فرهنگی حمله می کنند قانون کجاست که برخورد کنه؟
خواهش می کنم یک لحظه تصور کنید که بر فرض محال یک روز یک فرد فرهنگی به یکی از مراسم این دوستان خودسر(!) حمله کنه! من بعید می دونم کمتر از حبس ابد بگیره. حداقل!
واقعاْ مظلوم تر از قشر موسیقی نداریم. هر برخوردی دوست داشتن باهاش می کنن هیچ کس هم برخورد نمی کنه. حتی نیروی انتظامی!

لطفاْ نظرم رو منتشر کنید تا به گوش مسوولین برسه. لطفاْ جلوگیری کنید از این برخوردها در آینده.
متشکرم.

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 18:37

با اونا نمیتونن کاری کنن.

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 20:17

هر دم از این باغ بری میرسد
دیگه مجوز هم چاره ساز نیست برای اجرای یه کنسرت
نیروی انتظامی وظیفش چیه؟

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 00:34

غیر از این باشه عجیبه!!!
نیروهای خود جوش و زود جوش!!!کاش واسه این همه بی عدالتی و گرونی و بیکاری و لاغیر هم زود جوش می آوردند!!!...

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 09:45

من خودم شاگرد استاد محترم و عزیز و یزدی هستم و از شنیدن این خبر خیلی ناراحت و شوکه شدم. واقعا نمیدونم این جمعیت حداقلی چه میخواهند از اهل هنر و موسیقی و مردم ایران. نمیدونم چی بگم از........ متاسفم

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 12:09

چطورنیروهای انتظامی همه جاهستن بجز جایی که باید باشن؟؟؟

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 12:35

متاسفانه حتی یک لحظه به فکر نیروی انتظامی مون نرسید ممکنه یکی از همین افراد نیروهای خودجوش اسلحه ای با خودش به همراه داشته باشه و قصد انجام عمل خطرناکی رو داشته باشه ؟
اگه تو اون حمله ای که نیروهای خودجوش به سالن کنسرت داشتن اتفاقی واسه کسی می افتاد کی جوابگو می شد ؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیروز ارجمند: اتفاقات رخ داده در کنسرت «وحید تاج» در شأن فرهنگ ایران نیست | موسیقی ما