برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش نوازنده‌ها و اعضای ارکستر سمفونیک به تعطیلی یک‌ساله این ارکستر - 1
ارسلان کامکار: دیگر ارکستر سمفونیکی وجود ندارد
موسیقی ما - پس از انتشار گزارش «نفس بکش ارکستر سمفونیک» در «موسیقی ما»، بازتاب ها و واکنش های زیادی از سوی جامعه موسیقی نسبj به آن صورت گرفت تا خبرنگار «موسیقی ما» از امروز به انتشار برخی از این واکنش ها در قالب گفتگو هایی کوتاه اقدام نماید.

«ارسلان کامکار» از نوازنده های چیره دست و قدیمی های ارکستر سمفونیک است که درباره اتفاقات این روزها اعتقاد دارد: «تقریبا یک سال و نیم یا دو سال قبل بود که این اتفاقات شدت گرفت. در سالهای قبل هم مشکلاتی نظیر عدم پرداخت به موقع حقوق و مسائل بیمه وجود داشت ولی از حدود یک سال و نیم قبل دیگر هیچ برنامه ای نبود. از همان زمان هم قراردادی با بچه ها بسته نشد و ثبت قرارداد جدید مدام به تاخیر افتاد و دیگر الان ارکستر سمفونیک وجود ندارد. بر اساس صحبت های مسئولین ارشاد یکی از دلایل تاخیر همیشگی در پرداخت حقوق نوازنده ها این است که برای ارکستر سمفونیک هیچ بودجه اختصاصی و مستقیمی وجود ندارد. آنها می گویند که باید از منابع مختلف هزینه ها تامین می شد و به همین جهت این تاخیرها به وجود می آید. ارکستر سمفونیک قاعدتا تحت پوشش وزارت ارشاد است و در این بین هم گاهی اسامی چند سازمان و انجمن را نیز می شنیدیم. پس از انتصاب آقای «علی مرادخانی» در سمت معاونت هنری وزارت ارشاد ، ایشان قول دادند که نسبت به پیگیری این مساله اقدام می کنند و شرایط بهتر می شود. اما اینقدر مشکلات موجود در وزارت ارشاد زیاد است که تا به موسیقی رسیدگی شود مدت زمان زیادی طول می کشد. از زمان تعلیق کامل فعالیت های ارکستر سمفونیک، پیگیری ها و نامه نگاری های متعددی از سوی همکاران من صورت گرفت. به عنوان مثال چندی پیش و همزمان با انتشار مجموعه تصویری آقای «شهرداد روحانی» شکایت هایی انجام شده بود که باز هم به نتیجه خاصی نرسید. تابستان امسال برخی از بچه ها در بنیاد رودکی حضور پیدا کردند تا بلکه بتوانند قراردادهای جدید خود را ثبت کنند اما به بهانه های مختلف این امر نیز به تاخیر افتاد.»

وی ادامه داد: «پس از تعطیلی کامل ارکستر هر کدام از بچه ها مشغول کاری شده اند و متاسفانه برخی از دوستان در جای دیگری مشغول نبودند. اما تدریس در آموزشگاه های موسیقی ، ضبط های استودیویی و حضور در کنار خوانندگان پاپ اصلی ترین منبع درآمد نوازنده های این مجموعه است که هر کدام از آنها دردسرهای خاص خودش را دارد. ببینید برای همه جای سوال است که چرا وزارت ارشاد در پرداخت حقوق نوازنده ها و تامین سایر هزینه ها ناتوان است. زیرا در این مجموعه چهره های با تجربه و پر سابقه دستمزدهایی را می گرفتند که رقم بسیار کمی است. چهره های جوان تر هم دستمزدهایی به مراتب کمتر را دریافت می کردند.»

این چهره در انتهای صحبت هایش نیز افزود: «الان نوازنده های ما از فرم خارج شده اند. مثلا اگر یک فوتبالیست مدت ها پا به توپ نزند قطعا نمی تواند مثل گذشته خود بازی کند. آن زمان که فعالیت های ارکستر سمفونیک ما پا بر جا بود در آسیا حرف های زیادی برای گفتن داشتیم و فکر می کنم پس از کره و ژاپن و چین ، ارکستر ما در مقام چهارم قرار داشت. نمی توانیم با ارکسترهای برلین ، نیویورک و یا وین و... مقایسه داشته باشیم اما اگر فعالیت ها با وقفه رو به رو نمی شد می توانستیم یک سیر صعودی را طی کنیم.

اگر قرار باشد که بچه ها مجددا دور هم جمع شوند این نکته باید مدنظر گرفته شود که پول حرف اول را در این زمان می زند. در صورتی که بچه ها از لحاظ مالی تامین باشند می توانند به کار خود ادامه بدهند ولی فکر می کنم با پولی که قبلا دریافت می کردند تمایلی به شروع مجدد همکاری نداشته باشند. اگر اوضاع مملکت بهبود پیدا کند و مشکلات بزرگتر حل و فصل شود ، من امیدوار هستم که باز هم شاهد فعالیت ارکستر سمفونیک باشیم. نهایتا باید بگویم که با درآمد یک روز از فروش نفت، ارکستر سمفونیک ما به مدت چهار سال از لحاظ مالی و هزینه ها تامین می شود!»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1392 - 10:26

دیدگاه‌ها

جمعه 6 دی 1392 - 11:28

سلام به مدیریت سایت بزرگ "موسیقی ما " ,, وقــت بخـــــیر .
نمیدونستم این درخواست رو کجا باید مطرح کنم. ببخشید !
راستش من سالهاست که دنبــال آلبوم " هر چی دلت خواست " از آقای " امید فتح الهی " میگــردم که تا حالا هر چی گشتم نتونستم پیداش کنم.
ازتون خواهش میکنم اگه براتون امکان داره لینک دانلود این آلبوم یا خرید پستی این آلبوم رو تهیه کنین تا بتونم این آلبوم رو بدست بیارم.
آقای فتح الهی آهنگساز فعالی هستن و کار هایی از جمله " بهونه " و تیتراژ فیلم " رویای مرد مرده " رو با صدای خودشون پخش کردن.
آلبوم " هر چی دلت خواست " رو هم خودشون خوندن.
خواهش میکنم کمکم کنین تا بتونم تهیه کنم این آلبوم رو.
منتظر جوابتون هستم..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارسلان کامکار: دیگر ارکستر سمفونیکی وجود ندارد | موسیقی ما