برنامه یاد بعضی نفرات
 
دراجراي 16 مهرماه فرهنگسراي نياوران؛
«آسيدكاظم» به دكتر توحيدي تقديم شد
موسيقي ما - لي لا رضايي: اجراي نمايش «آسيد كاظم» در فرهنگسراي نياوران كه در روز سه شنبه 16 مهرماه برگزار شد، از سوي عوامل اجرايي آن به دكتر عماد توحيدي تقديم شد. به گزارش خبرنگار موسيقي ما اجراي روز سه شنبه 16 مهرماه نمايش «آسيد كاظم» به كارگرداني محمدرضا رحيمي كه در فرهنگسراي نياوران برگزار شد به دكتر عماد توحيدي، نوازنده وآهنگساز موسيقي سنتي تقديم شد.

به گزارش موسيقي ما دكتر توحيدي در تقديراز هنرمند فقيد محموداستادمحمد نويسنده نمايش «آسيدكاظم» گفت: مرحوم استاد محمد از معدود درام نويسان ايراني بود كه حضور بطني موسيقي در آثارش مي تواند موضوع مطالعات نشانه شناسي باشد. او در «ديوان تئاترال» ،«سپنج رنج و شكنج» و «آسيدكاظم» موسيقي را نه عنصري بينامتني بلكه در كاركرد دلالتي آن مطرح مي كند.

اين آهنگساز كه هم اكنون مجموعه تلويزيوني «اولين انتخاب» با موسيقي خود را از شبكه تهران در حال پخش دارد، تاكيد کرد: استادمحمد در كارگرداني و اجرا نيز موسيقي صحنه را تنها به عنوان عنصر تاثيرگذار و حسي نمي ديد. موسيقي در آثارصحنه اي استاد محمد شاخصه اي تعيين كننده است كه گاهي خود، راوي رنج و دردهاي آدمي است. رنج ودردي كه سالها ناسزاوار جسم و روح محمود رانواخت و آنجا كه در متن هايش كلمه ها كاركرد خودشان را از بيان اين همه درد از دست مي دادند موسيقي ناگفته ها را روايت مي كرد.

اين نمايش از برجسته ترين نمايشنامه ها در ميان آثار متعدد محمود استاد محمد است. نمايشنامه اي كه افرادي حضور در آن دارند كه حتي مرگ كس ديگر را هم گردن مي گيرند. اين مفهوم در قبل از نگارش آسيد كاظم كمتر به چشم مي خورد وحتي با اين كيفيت اصولا ديده نمي شود. «محموداستاد محمد» اين نمايشنامه را در سن بيست سالگي نوشته است و به گفته خودش همواره به آن علاقه مند بوده است.

محمد علي نوروش، مجتبي طباطبايي، سعيد دولتي، مهرداد نيكنام، حسن علي كرمي، شاهد پيوند، سعيداكبري مقدم، عباس سياوش، كاظم بديعي، مهرداد مهدي زاده و صادق روحاني بازيگران اين نمايش هستند. اما حامد بهداد، شهرام حقيقت دوست و برخي ديگر از بازيگران نيز به نوبت در اين نمايش ايفاي نقش مي كنند. «آسيد كاظم» به كار گرداني محمودرضا رحيمي به عنوان دومين تجربه گروه نمايش «كارگاه نمايش ۷۳» از پنچشنبه (۱۱ مهرماه)، ساعت ۱۹ در فرهنگسراي نياوران به روي صحنه رفته است و همچنان در حال اجراست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1392 - 03:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آسيدكاظم» به دكتر توحيدي تقديم شد | موسیقی ما