برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهر‌ماه امسال با کنسرت هومن جاوید، از آلبوم «سایه خود» تا «شاه ماهی»؛
اولین اجرای «شاه ماهی» در تهران!
موسیقی ما - فرزان صوفی: اولین گروه مستقل «هومن جاوید» با نام «جی-بند» در سال 87 به ثبت رسید و اجرای موفقی هم در تیر ماه همان سال در کاخ نیاوران به روی صحنه برد اما متاسفانه گروه در همان سال موقتا متوقف شد و این توقف تا بهار سال 92 ادامه پیدا کرد! بعد از این جریان، نام او کمتر در عرصه موسیقی شنیده می‏شد تا اینکه با حضور در پروژه «روی دیگر» بهرام رادان و بعد از آن آشنایی با «بابک زرین» که منجر به تولید آلبوم «شاه ماهی» در سال 91 شد، حضور دوباره‏اش را در این عرصه یادآور شد.

حالا قرار است با چیزی نزدیک به دو دهه تجربه در این عرصه که با انتشار آلبوم «سایه خود» در سال 76 آغاز شد و با آلبوم‏های «راز شب»(دار قالی) و «زی‏بازی» و در انتها «شاه ماهی» ادامه یافت، در تاریخ 18 و 19 مهرماه در سالن «ایوان شمس» کنسرتی را به روی صحنه ببرد که طبیعتا با اجراهایی که از او سراغ داریم باید علاوه بر شنیدن موسیقی خوب و متفاوت، منتظر اَکت خوب، انرژی بالا و در یک کلام اجرای آرتیستیک که اصولا شاخصه اصلی اجراهای زنده «هومن جاوید» است باشیم. احتمالا قرار است بعد از کنسرت تهران، اجرای بعدی در شهر اصفهان باشد و صحبت‏هایی هم درباره اجرا در شهرهای گیلان و شیراز به میان آمده است که در صورت قطعی شدن برنامه، از همین طریق اعلام خواهد شد. «هومن جاوید» در این‏باره به موسیقی ما گفت: «دوست داریم در ایران توری را برگزار کنیم که هم با دوستان جدیدتر آشنا شویم و هم‏اینکه بتوانم ضعفی که در پخش آلبوم «شاه ماهی» در شهرستان‏ها به وجود آمد را جبران کنم. می‏دانم که همه به شنیدن موزیک خوب علاقه‏مندند و به من گله کرده‏اند که چرا همیشه تمرکز کنسرت‏ها در تهران است. باید به تمام این دوستان بگویم که اگر این همکاری اتفاق بیافتد، آمادگی این را داریم که به‏زودی اجراهای قوی و خوبی در شهرهای مختلف داشته باشیم. من معتقدم که مردم عزیزمان لایق شنیدن موسیقی جدی‏تر و قوی‏تری حتی در زمینه موسیقی پاپ هستند».

سابقه موسیقایی «هومن جاوید» بیشتر در زمینه موسیقی پاپ-تلفیقی و پاپ-راک بوده است و این میان گرایش‏های کوچکی هم به جَز داشته است. آنطور که از تمرین گروه برمی‏آمد گویا قرار است این اجرا بیشتر در سبک جَز باشد که به نوعی با فضای کارهای پاپ-راکِ سابقِ هومن ترکیب می‏شود. برای مایه تلفیقی ماجرا هم به جای اینکه از ساز ایرانی استفاده کند، در آواز آن را به‏کار می‏گیرد و لحن‏های ایرانی‏تری که بیشتر در همکاری‏هایش با «گروه رومی» می‏شنیدیم را چاشنی آن خواهد کرد. خلاصه اینکه جاوید سعی کرده‏ که خیلی از آثار گذشته دور نشود تا دل طرفداران قدیمی خود را هم به‏دست آورد.

«هومن جاوید» که پیش از این هم در گروه‏های مختلفی چون «راز شب» و «رومی» فعالیت کرده است، این بار هم با گروه جدیدی وارد این عرصه شده که برخلاف گروه‏های دیگر که معمولا تعدادی نوازنده ثابت آنها را همراهی می‏کند، ارکستر مختص به خودش را دارد که شامل: «امین طاهری» نوازنده درامز که به گفته هومن، یادآور «شهروز مولایی» در گروه «راز شب» است و از شاگردان «عین‏الله کیوان‏شکوه» بوده است، «سردار سرمست» نوازنده کیبورد که با گروه «پالت» هم همکاری می‏کند، «سیاوش امامی» نوازنده الکتریک گیتار که گرایش بیشتری به سمت پاپ-راک و راک جدیدتر دارد، «میرمهدی قاسمی» نوازنده گیتار بیس که وفاداری‏اش به کارهای قبلی هومن بیشتر است، «محمد ابراهیمیان» نوازنده ساکسیفون و کلارینت، که به واسطه او برای اولین‏بار از ساز بادی در کارهای «هومن جاوید» استفاده می‏شود و «امید محرم‏زاده» که تخصص در طراحی صدا، افکت و سینتی‏سایزر دارد و به اصطلاح بخش الکترونیک اجرا را پوشش می‏دهد.

قرار است 14 یا 15 قطعه در این برنامه اجرا شود که قطعات «حضور» و «دوست» از آلبوم «دار قالی»، برداشتی دیگر از قطعه «رقصان» از آلبوم «زی‏بازی» که با اجرای جدیدی همراه خواهد بود و «مزرعه‏های قهوه» و «شب و روز» هم از آلبوم «شاه ماهی» از جمله رپرتوآر اجرایی در این کنسرت خواهند بود که دو یا سه قطعه از این اجرا همچون «نذر» با شعری از حافظ و قطعه «دولت عشق» از مولانا کمی متفاوت‏تر و با سازهای کمتر که اصطلاحا Un Plug نامیده می‏شود، اجرا خواهد شد. قرار است یک یا دو قطعه هم به صورت انفرادی اجرا شود که به عنوان سورپرایزی برای هواداران درنظر گرفته شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1392 - 08:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 10:27

افسوس از اینکه گروه خوبی مثل راز شب از هم پاشید . بهتر این بود که قطعات آلبوم دارقالی هم در این کنسرت اجرا میشد . شاه ماهی آلبوم کاملی نیست و برای یک برنامه کافی نیست . امیدوارم فرزام رحیمی و شهریار مسرور هم زودتر به اجرای صحنه برگردند .

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 11:47

منتظریم....!

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 12:25

البوم شاه ماهی فوق العاده بودددددددد

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 21:05

سلام " موسیقی ما " که واقعن موسیقی ِ ما هستی :) تشکر می کنم از تمام زحمات اخیرتون .
و ازتون یه خواهشی دارم که برای آلبوم " لعنت به من " مازیار فلاحی هم مثل گذشته پرونده نقدی در سایت قرار داده بشه که هم خواننده و خود عوامل آلبوم از این نقدها بهره مند بشن هم مخاطبان موسیقی برای انتخاب آلبوم و کارای آینده با دبد باز تری به سراغ کارای آینده برن .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین اجرای «شاه ماهی» در تهران! | موسیقی ما