برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده های ارکستر سمفونیک: برای «شهداد روحانی» متاسفیم!
ماجراهای ارکستری که نمی خواهد ساز بزند؛
نوازنده های ارکستر سمفونیک: آقای روحانی بلاهایی که سر ما آمده، را فراموش کرده‌اند
موسیقی ما – بهمن بابازاده: تعدادی از نوازنده های ارکستر سمفونیک پس از به نتیجه نرسیدن ماجرای عقد قراردادهایشان، در اعتراض به شرایط حاکم اعلام کردند که به هیچ وجه قبل از بهبود شرایط ، حاضر به ساز زدن در ارکستر سمفونیک نیستند. به گزارش «موسیقی ما» در حالی که فردا راس ساعت 10 صبح و در برج میلاد نشست خبری سمفونی خلیج فارس (جهت اجرا در جشنواره موسیقی مقاومت) با حضور «شهداد روحانی» برگزار خواهد شد، نوازنده های ارکستر سمفونیک در نامه ای مکتوب که به امضای بیش از 52 تن از نوازنده های این ارکستر رسیده، اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر به اجرای برنامه در قالب ارکستر سمفونیک نیستند.

تعدادی از نوازنده های این ارکستر طی تماس های جداگانه با خبرنگار «موسیقی ما» از حضورشان در ساختمان دفتر موسیقی وزارت ارشاد و تقدیم نامه اعتراض آمیزشان به مدیر کل دفتر موسیقی خبر دادند.

عده ای از این نوازنده ها معتقد اند که «شهداد روحانی» به عنوان رهبر مهمان این ارکستر تقصیری در عدم احقاق حق و حقوق نوازنده ها ندارد و عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند که «شهداد روحانی» با مبالغ سنگین رهبری این ارکستر را برای جشنواره مقاومت پذیرفته و قبل از شروع تمرینات نیز تمام دستمزد اش را دریافت کرده و دغدغه نوازنده ها برایش ارزشی ندارد.

یکی از نوازنده ها در این باره به «موسیقی ما» گفت :«برای آقای روحانی متاسفیم و ظاهرا ایشان بعد از گرفتن دستمزدشان، بلاهایی که سر ما در این هفت ماه آمده، را فراموش کردند. یک ارکستر متشکل از تعداد زیادی از نوازنده ها و اعضای گروه و رهبر آن است و همه باید مثل یک خانواده با هم متحد باشند.»

یکی دیگر از نوازنده ها که از مقابل دفتر مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با خبرنگار «موسیقی ما» سخن می گفت، در این باره گفت:« نامه ما از ساعات اولیه صبح وارد اتاق آقای پاشایی شده ولی هنوز اقدامی درباره آن صورت نگرفته. بعد از چند ساعت خواهان بازپس گرفتن اصل نامه شدیم ولی متاسفانه حالا نامه خودمان را هم به ما نمی دهند تا آنرا در اختیار رسانه ها قرار بدهیم. این نامه را بیش از 52 نفر از اعضای ارکستر سمفونیک امضا کردند و فقط نوازنده های قدیمی ارکستر حاضر به حضور در این اعتراض ها نشدند.»

این اعتراض ها در حالی از هفته گذشته از سوی نوازنده های ارکستر سمفونیک شروع و تداوم داشته که «علیرضا پاشایی» هفته گذشته با حضور در تجمع اعتراض آمیز نوازنده ها در تالار رودکی، قول مساعدت در امر قراردادها را داده بودند ولی با گذشت بیش از یک هفته، اوضاع ارکستر سمفونیک و قرارداد نوازنده هایش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گفتنی ست فایل صوتی گفتگوی خبرنگار «موسیقی ما» با نوازنده های ارکستر سمفونیک موجود می باشد و این رسانه در تلاش است در ساعات آینده اخبار لحظه به لحظه این اتفاق و نتایج احتمالی اش تا پایان ساعت اداری امروز را مخابره نماید.

تصویر نامه نوازنده‌ها به مدیر کل دفتر موسیقی را که با تلاش خبرنگار سایت موسیقی ما برای انتشار بدست ما رسیده اینجا ببنید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1392 - 14:19

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 19:26

با سپاس از مهر جناب حمیدرضا عاطفی و هر دوست خبرنگار متعهدی چون ایشان , که برایشان تعطیلی یک ارکستر پرسابقه و درخشان همچون ارکستر سمفونیک تهران اندوهبار و دردآور بوده و با طرح مشکلات به هر نوعی بدنبال راهی برای حل مسئله میگردند و براستی همین رسالت واقعی خبرنگاران است .
من بیش از 15 سال در این ارکستر و در بخش گروه خوانندگان کلاسیک آن مشغول به فعالیت بوده ام لذا بخوبی میدانم که تا ارکستر سمفونیک صاحب ردیف بودجه در دولت نشود جایگاه حقیقی و حقوقی ثابتی نخواهد داشت لذا خواهشمندم که مسئولین تاثیرگذار ذیربط تلاش کنند تا موجودیت این ارکستر و گروه کر آن را , با بررسی در مجلس شورای اسلامی به رسمیت بشناسند . دست در دست هم دهیم به مهر / میهن خویش کنیم آباد .
محمدرضاصادقی / سولیست کر و ارکستر سمفونیک تهران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوازنده های ارکستر سمفونیک: آقای روحانی بلاهایی که سر ما آمده، را فراموش کرده‌اند | موسیقی ما