برنامه یاد بعضی نفرات
 
امید نعمتی
عضو سابق «دنگ شو» درباره حواشی و اتفاقات این روزهای این گروه و شایعه فروپاشی اش می گوید:
امید نعمتی: برای گروه بودن باید یک زندگی گروهی داشته باشید
موسیقی ما – وحید لشکری: حتما سر و صداهایی را که سال گذشته گروه «پالت» در بازار موسقی کشور به پا کرد، به گوشتان خورده. امید نعمتی یکی از ارکان اصلی این گروه است که فعالیت هایش را با «دنگ شو» شروع کرد و بعد از جدایی از این گروه، همه ایده هایش در «پالت» به تکامل رسید. با او درباره این جدایی و دلایل اش و همچنین رازهای تداوم فعالیت های گروهی گپ زدیم.
 
  • * دلیل جدا شدن شما از گروه دنگ شو چه بود؟
شاید تفاوت نوع نگاهمان به موزیک اصلی ترین دلیل باشد. خیلی اشتراکات در نگاه من و بچه های دنگ شو به موزیک وجود داشت ولی تفاوتهایی از نظر نوع نگاه به موسیقی و فعالیتهای گروهی موسیقی باعث شد تا من فعالیت با گروه«پالت» را پیگیری کنم.
 
  • * یعنی دلبستگی چندانی به دنگ شو نداشتید؟
نه اینکه دلبستگی نداشتم. یکی از قطعات دنگ شو به نام «kiss me on piano» هست که جزو ترک هایی هست که وقتی آن را می خواندم دوست داشتم و هر موقع که آن را می شنوم حس خوبی به من دست می دهد. همچنین یک سری قطعات دیگر. چیزی که از قبل از دنگ شو بود و با بچه ها ساز می زدیم و ایده هایی که داشتیم در نهایت به گروه پالت منجر شد و شاید من بیشتر متعلق به این جریان از موزیک بودم.
 
  • * در این جدایی شما از گروه دنگ شو به غیر از این تفاوت نوع نگاه به موسیقی آیا مساله مالی یا مدیریتی گروه هم دخیل بود؟
خیر. من مساله مالی یا مدیریتی چندانی نداشتم. به هرحال بند بودن با تمام کم و کاستی و نقاط قوت و ضعفش تجربه نویی است ولی به همه اینها مثل تجربه نگاه کردم. نه اینگونه مشکلات باعث جدایی من از دنگ شو نبود.
 
  • * چرا فعالیتهای گروهی در ایران دوام چندانی ندارد؟
امروز که دارم نگاه میکنم میبینم که جوان ها شاید بتوانند بهتر و راحت تر به صورت گروهی فعالیت و زندگی کنند. قدیم تر از ما یک مقدار سخت تر بود و آدم ها فکر می کردند که باید ستاره یا قهرمان باشند. دنبال قهرمان بودن می رفتند. در نسل ما یا نسل بعد از ما فکر میکنم بچه ها بتوانند بهتر شوند و بتوانند موفق باشند یعنی حداقل امیدوارم! به هرحال خیلی به نوع نگاه به زندگی باز می گردد. برای گروه موسیقی بودن باید یک زندگی گروهی هم داشته باشید. مثلا من همین الان با بچه های پالت در شیراز هستم و اینکه چگونه و به چه طریق سفر برویم یا از هم دور شویم یا نزدیک شویم واقعا کار سختی است. نمی دانم ! ما هم داریم تجربه میکنیم!
 
  • * شما چه مدت با دنگ شو همکاری داشتید؟
فکر میکنم دو یا سه سال بود.
 
  • * با تجربه ای که در این مدت از این گروه کسب کردید و اتفاقات چند وقت اخیر دنگ شو آینده آن را چگونه می بینید؟
واقعا امیدوارم به موفقیتهای خوبی دست پیدا کند و من در چند وقت اخیر زیاد با دنگ شو و اعضای آن ارتباط زیادی نداشتم. چند بار در جاهای مختلف همدیگر را دیدیم و گپ زدیم و زیاد از فعالیتهای داخلی گروه خبر ندارم. اما برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
 
  • * چندی پیش «طاها شجاع نوری» نامه ای را در اختیار سایت«موسیقی ما» قرار داد و اتمام همکاری هایش با دنگ شو را رسما اعلام کرد. درباره این اتفاق چه نظری دارید؟
واقعا زیاد در جریان این مساله و دلایل آن نیستم و نمی توانم اظهار نظر کنم ولی بدون«طاها شجاع نوری» من تصور چندانی از دنگ شو ندارم. چون که بقیه اعضای گروه دنگ شو را چندان نمی شناسم. چیزی که از دنگ شو می شناسم طاها و رضا شجاع نوری بودند. این دو هسته اصلی گروه بودند و افراد دیگری با آنها همکاری داشتند. زیاد متوجه نمی شوم که طاها شجاع نوری چگونه از دنگ شو جدا شد!
 
  • * اکنون و با وجود جدایی طاها آینده دنگ شو چگونه خواهد بود؟
طاها در دنگ شو خیلی موثر بود. من فکر میکنم طاها یعنی دنگ شو و دنگ شو یعنی طاها. این سوال الان سخت شد و واقعا نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
  • * احتمال دارد مجددا شما در قالب نام دنگ شو فعالیت کنید؟
بعید می دانم.
 
  • * چرا؟
به هر حال هرکدام از ما در حال طی کردن یک مسیر جداگانه ای هستیم. با اینکه بعضی وقتها ممکن است این مسیرها شبیه به نظر برسد اما تفاوت نگاه و رویکرد به موسیقی و حتی زندگی در این دو مسیر هست. فکر میکنم دیگر یک مقدار از هم دور شدیم.
 
  • * افراد دیگری که هم جدا شدند فکر می کنید همین دلیل شما را داشتند؟
من مثلا «سپنتا مجتهد زاده» را می شناسم و او هم درحال تاسیس گروهی به نام«بارنگ» بود. درباره این سوال می توانم بگویم شاید. ببینید باید یا از این همکاری ها مراقبت کرد یا دور می شویم. یک دوره ای می تواند دوره ی خوبی و حضور این آدم ها در کنار هم باشد و بعد این جدایی شکل بگیرد.
 
  • * فعالیتهای نسبتا وسیع دنگ شو در داخل و خارج و حضور و معروفیت در سطح جهانی فکر می کنید می تواند دلیلی بر اتفاقات چند وقت اخیر باشد؟
بعید می دانم. هیچ کدام از ما زیاد به آن فکر نمی کردیم. معروفیت در سطح جهانی جمله پیچیده ای است. فکر میکنم همه ما خیلی راه داریم تا بتوانیم شهرت در سطح جهان پیدا کنیم. کنارمان را که نگاه کنیم مثلا موزیک عربی یا ترکی آنقدر پیشرفت عجیبی دارد و به آن جهانی نگاه می شود که نمی توانیم با آنها قابل مقایسه باشیم. امیدوارم این فعالیتها ما را به جایگاههای خوبی برساند ولی بعید می دانم اینها دلیلی بر جدایی های دنگ شو باشد.
 
  • * «دلتنگ شو» آلبوم جدیدی است که بچه های «دنگ شو» به تازگی آنرا منتشر کرده اند. نظری درباره آن دارید؟
من با گروه«دنگ شو» در جریان ساخت این آلبوم نبودم و متاسفانه موفق نشدم آن را کامل گوش بدهم. این موزیک ها را قبلا که من با دنگ شو بودم اجرا می کردیم. آلبوم را کامل گوش نکرده ام ولی می دانم چند قطعه را آن موقع که من هم بودم اجرا کرده بودیم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 خرداد 1392 - 17:49

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 22:41

نمیدونید امید چقدر مااااهه که خیلی ممااهه، اصلا عجییب ماااهه

کاش خودش میدونست چقدر ماهه و پالت چقدر خوووبه اهنگاش وهمه چیش و خونه ی مادر بزرگه و منو بشنو
از دووور و مثلث
دوست داریممممممم امیییییددددددددددد
ادامه بده خوش تیپ مهربووووووووووون

پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 23:40

من به شخصه روانی آلبوم آقای بنفش شدم!!!
معرکه بود!!!
تمام آهنگا حتی بعد از 10 بار گوش دادن هم برام تازگی داشت!!!
دمت گرم آقا امید...
شاهکار کردی... =))

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید نعمتی: برای گروه بودن باید یک زندگی گروهی داشته باشید | موسیقی ما