برنامه یاد بعضی نفرات
 
mozart
نظر دو پزشک این است؛
علت مرگ موتزارت تاریکی بوده است!

موسیقی ما - احتمال می‌رود موتزارت، موسیقیدان معروف اتریشی، به علت کمبود نور درگذشته باشد.

نظریه‌های بسیاری دربارهٔ علت مرگ موتزارت در سن 35 سالگی ارائه شده، اما دو پزشک اخیرا مدعی شده‌اند که در واقع حقیقت پزشکی ساده‌ای دلیل اصلی این مرگ زود هنگام بوده است.

باور بر این است که موتزارت در طی شب آهنگ‌های خود را به نگارش درمی‌آورده و روزها می‌خوابیده است. اکنون دو پزشک کالیفرنیایی و اتریشی با توجه به این مطلب، به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود ویتامین دی که از نور خورشید به بدن می‌رسد، موجب اختلال در وضعیت سلامتی و سرانجام مرگ این موسیقی‌دان بزرگ قرن هجدهم شده است.

براساس مقاله‌ای که توسط این دو پزشک در این‌ باره به نگارش درآمده، بدن موتزارت که در روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی‌گرفت تا ویتامین دی تولید کند، در عرض جغرافیایی 48 درجه‌ٔ وین هم نمی‌توانسته کمبود ویتامین خود را جبران کند؛ بنابراین در زمستان سال 1791 در اثر کمبود این نوع ویتامین درگذشته است.

به نوشته‌ی روزنامهٔ گاردین‌، این در حالی است که پزشکان دیگر با این نظریه مخالف هستند و بیماری‌های متعدد دیگری چون ذات‌الریه‌، بیماری‌های قلبی‌، تب رماتیسمی،‌ خونریزی مغزی‌، حملهٔ قلبی‌، نارسایی کلیوی‌، آماس باکتریایی شکمی، عفونت خونی، مسمومیت با سم، برونشیت و ناراحتی‌های پزشکی دیگری را علت مرگ موتزارت دانسته‌اند.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1791 ـ 1756) آهنگساز اتریشی، از نوابغ مسلم موسیقی و از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی کوتاه خود بیش از 600 قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، مجلسی، سونات، سرناد، و گروه کُر از خود باقی گذاشت. موتزارت در سومین سال از زندگی خود شروع به آهنگسازی کرد و در پنج سالگی لقب کودک نابغه به او داده شد و در سرتاسر اروپا شهرت بسیاری یافت. وی در هفت سالگی اولین سمفونی و در 12 سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. برخلاف هر آهنگساز دیگری، او در تمام ژانرهای مرسوم در دوران زندگیش، موسیقی تصنیف کرد و در این زمینه از همه برتر بود.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

من واقعا موتسارت رو دوست دارم.روحش شاد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

بدون شک آثار این آهنگساز بزرگ جاودانه خواهد ماند و تا ابد تحسین و تمجید از آثار او ادامه خواهد یافت. در واقع او در زندگی به هدف خود رسید چون عمر طولانی آرزوی او نبود بلکه خلق آثار جاودانه هدف او بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علت مرگ موتزارت تاریکی بوده است! | موسیقی ما