برنامه یاد بعضی نفرات
 
radiohead
پرفروش‌های موسیقی هفته؛
«21» رکورد امسال را زد

موسیقی ما - آلبوم «21» به خوانندگی آدل پس از دو هفته به صدر جدول پرفروش‌ها بازگشت و «زن مرگبار» بریتنی اسپیرز را شکست داد.

این آلبوم همچنین اولین آلبوم امسال است که رکورد فروش یک میلیون نسخه را می‌شکند.

«21» دومین آلبوم آدل بریتانیایی است که در هفته گذشته 88 هزار نسخه فروش داشت. طبق آمار نیلسن ساونداسکن در هفته‌ای که روز پایانی‌اش 10 آوریل بود، مجموع فروش این آلبوم به یک میلیون و 30 هزار نسخه رسید. این آلبوم 11 هفته متوالی صدرنشین پرفروش‌ترین آلبوم هفته بریتانیا است.

«زن مرگبار» با صدای بریتنی اسپیرز که هفته پیش صدرنشین بود در این هفته تنها 75 هزار نسخه فروش داشت و با افت فاحش 73 درصدی فروش دوم شد.

«King of Limbs» کار گروه ریدوهِد سه پله صعود کرد و با فروش 67 هزار نسخه در رتبه سوم ایستاد. این آلبوم پیشتر به صورت آنلاین در سایت گروه قرار گرفته بود و نسخه فعلی نسخه دولوکس آن است که چند قطعه جدید دارد.

بهترین فروش آلبوم‌های جدید در این هفته متعلق به «تراژدی آمریکایی» دومین آلبوم گروه راک Hollywood Undead است که با فروش 66 هزار نسخه چهارم شد. اولین آلبوم این گروه با نام «آواز قو» سال 2008 وارد بازار شد و با فروش 21 هزار نسخه در هفته اول در رده بیست و دوم ایستاد.

فقط یک آلبوم جدید دیگر توانست در میان 10 آلبوم پرفروش جایی برای خود باز کند: «بی‌قرار و بی‌رحم» کار اَسکینگ الکساندریا که با فروش 31 هزار نسخه نهم شد. این در حالی است که آلبوم قبلی این گروه به نام «بایست و فریاد بزن» در رتبه صدوهفتادم ایستاده بود.

«Rolling Papers» به خوانندگی ویز خلیفه با سه پله سقوط و فروش 59 هزار نسخه پنجم، «ش.ه.ر.ت.» به خوانندگی کریس براون با دو پله افت و فروش 51 هزار نسخه ششم و گلچین «آوازهایی برای ژاپن» با دو پله سقوط و فروش تقریبا 51 هزار نسخه هفتم شدند.

دیگر آلبوم‌های جدول پرفروش‌های این هفته از این قرار هستند؛ «دیگر آه نکش» کار گروه مامفورد و پسران با سه پله صعود و فروش 34 هزار نسخه هشتم و «سلام ترس» با صدای کرک فرانکلین با فروش 31 هزار نسخه و یک پله افت دهم شدند.

«چگونه غیبگو شوید» اولین آلبوم روبی رابرتسن پس از 13 سال نیز به رتبه سیزدهم بسنده کرد.

مجموع فروش این هفته به پنج میلیون و 900 هزار نسخه رسید که نسب به هفته گذشته 11 درصد افت داشت و نسبت به همین هفته سال 2010 حدود 11 درصد رشد داشته است.

مجموع فروش امسال به 83 میلیون و 700 هزار نسخه رسید که نسبت به همین موقع سال پیش چهار درصد کمتر است.

هفته آینده احتمالا تغییراتی در جدول دیده می‌شود و بازار فروش دوباره زنده می‌شود؛ در این هفته «هدر دادن نور» از فو فایترز، «هواپیمای کاغذی» از الیسن کراس و یونیون استیشن و «Drama y Luz» با صدای مانا وارد بازار می‌شوند.

منبع: خبر آنلاين

عكس: كاور آلبوم تازهٔ گروه ریدیوهد

تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «21» رکورد امسال را زد | موسیقی ما