برنامه یاد بعضی نفرات
 
tape
احیای فناوری منقرض‌شده صنعت موسیقی؛
نوار کاست‌ها باز می‌گردند

موسیقی ما - شرکت‌های ضبط موسیقی اعلام کردند عدم سازگاری نسل بزرگسال و سالمند جوامع با فناوری‌های جدید در صنعت موسیقی باعث احیای نوار کاست‌ها شده و میزان گرایش به این محصول بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

پس از گذشت سال‌ها از کاهش فروش نوار کاست در رقابت با نسل جدید ابزارهای ثبت اطلاعات صوتی مانند سی‌‌دی‌ها و دانلودهای دیجیتال، ناقوس مرگ این محصول قدیمی در حدود دو سال پیش زمانی که فروشندگان فروش این محصول را متوقف کردند، نواخته شد.

با این حال، شرکت‌های ضبط اکنون ارائه موسیقی بر روی نوارهای کاست را از سر گرفته اند زیرا میزان تقاضای آن از جانب بزرگسالان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش تقاضا به شکلی‌ست که یکی از شرکت‌های ضبط توانست طی یک ماه گذشته چهار هزار نسخه آلبوم از موسیقی کلاسیک را که بر روی نوارهای کاست ضبط شده بودند، به فروش برساند و اکنون سفارش هزار نسخه دیگر را نیز دریافت کرده است.

به گفته مدیر این شرکت اکثر مشتریان این محصول بالای 85 سال سن دارند و بیشتر آنها هرگز به استفاده از سی‌دی‌ روی نیاورده‌اند. به همین منظور فروش نوارهای کاست با استقبال شدید این قشر از طرفداران موسیقی مواجه شده است.

در سال 2007 به نظر می‌رسید که نسل نوارهای کاست منقرض شده چون در این سال تنها شرکت باقی مانده فروش این محصول ارائه آن را متوقف کرد. این حرکت باعث برانگیخته شدن واکنش نوستالژیک نسلی شد که از سال 1963 زندگی خود را با شنیدن موسیقی‌های مورد علاقه‌اش بر روی نوارهای کاست سپری کرده بود.

بر اساس گزارش تلگراف، از سال 2006 کاهش چشمگیر فروش نوارهای کاست با افزایش توجه مصرف‌کنندگان به نسل جدید سیستم‌های ضبط و پخش موسیقی باعث شد که شرکت‌ها به تدریج فروش این محصول را متوقف کنند. پیش از این، فروش سالانه نوارهای کاست در زمان اوج خود در سال 1989 به 83 میلیون در انگلستان رسید. این آمار تا سال 2006 به زحمت به 100 هزار نوار در انگلیس رسید که موجب شد فروشندگان از عرضه آن‌ها خودداری کنند.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوار کاست‌ها باز می‌گردند | موسیقی ما