برنامه یاد بعضی نفرات
 
رکود بازار موسیقی، هنرمندان را بی‌انگیزه کرده است
گلایه‌های سامان احتشامی در گفت‌و‌گوبا موسیقی ما:
رکود بازار موسیقی، هنرمندان را بی‌انگیزه کرده است
موسیقی ما- لی لا رضایی: سامان احتشامی نوازنده چیره دست پیانو و آهنگسازی که تا کنون آثار ارزشمندی را به جامعه موسیقی عرضه کرده است، مدتهاست که آلبومهایی را در دست انتشار دارد اما این روز‌ها از عدم انتشار آن‌ها بسیار گله‌مند است.

این نوازنده و آهنگساز با اشاره به این موضوع به موسیقی ما گفت: در حال حاضر چهاراثردردست انتشار دارم که به دلایلی که ذکر خواهم کرد هنوز موفق به انتشار و توزیع آن‌ها نشده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: دواثردیگرهم درحال ضبط است که شامل چهاراثرموسیقایی است و مجموعه‌ای از موسیقی متن فیلم‌هایی که تا به امروزساخته‌ام مانند «رستگاری درهشت و بیست دقیقه» کاری ازسیروس الوند، «این ترانه عاشقانه نیست» اثررحمان رضایی، «شکاف» منوچهراسلامی، «شازده کوچولو» نورالدین زرین کلک و... را در قالب دو سی دی شامل می‌شود.

وی که فکر نیز برای موسیقی ورزشی ایرانیان کرده است در این باره توضیح داد: این آلبوم یک آلبوم کاملا ورزشی است و ملودی‌های ریتمیک دارد. من این آلبوم را به این دلیل ساخته‌ام که ورزش باستانی، ورزش اصیل کشورماست و چون در ورزش‌های باستانیمان ریتم بسیاری وجود دارد، بهتر است موسیقی برروی این کار‌ها ساخته شود و از سازهای زورخانه‌ای نیز در آن استفاده کنیم. ما درباشگاه‌ها ومکان‌های ورزشی ازموسیقی‌های خارجی برای ورزش استفاده می‌کنیم، بنابراین خواستم موسیقی برای ورزشکاران بسازم که جای موزیک خارجی را پر کند.

وی در این باره توضیح داد: این آلبوم «حرکت برای ایرانیان» نام دارد که قرار بود توسط شرکت آوای باغ مهر در اواخر تابستان وارد بازار موسیقی شود. در این اثر که از قطعات معروف مانند شد خزان، بردی از یادم، سیمین بری، دل دیوانه، نسیم و.... استفاده شده است، تمام قطعات به وسیله کامپیو‌تر ضبط شده است و همچنین از سازهای پرکاشن و سازهای مضرابی نیز استفاده شده است.

این نوازنده پیانو گفت: به طور کلی‌‌ همان طور که قبلا اشاره کردم این اثر موسیقایی درباره ورزش است و ورزشکاران ما برای ورزش، نرمش و یا انجام حرکات ایروبیک از موسیقی و ریتم‌های خارجی استفاده می‌کنند و این نکته‌ای بود که من را وادار کرد در زمینه ساختن موسیقی‌های ریتمیک دست به کار شود. امیدوارم این اثر موسیقایی مورد قبول ورزشکاران قرار گیرد.

وی که آلبوم ملودیکا را نیز آماده انتشار دارد، در خصوص آن تاکید کرد: درآلبوم «ملودیکا» علاوه بر تنظیم قطعاتی که برای اجرای پیانو سینا سلیم‌زاده و سازهای کوبه‌ای انجام داده‌ام ملودیکای آن را خودم نواخته‌ام. آثار دیگر نیز آماده انتشار دارم که یکی از آن‌ها شامل ساخته‌های دکترمحمد سریراست و قطعاتی برای پیانو را شامل می‌شود و دیگری ساخت موسیقی اشعار کلاسیک ایرانی با صدای خانم ژاله صادقیان است که اشعاری ازحافظ، سعدی، مولانا و... را دکلمه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما در این میان امایی وجود دارد و آن این است که من هنوز که هنوز است موفق به انتشار هیچ یک از این آلبوم‌ها نشده‌ام چون شرایط مالی مساعد نیست و متاسفانه هیچ ارگانی هم حمایت نمی‌کند و در بخش مالی به مشکل برخورده‌ایم. همچنین در زمینه پخش آثار نیز مشکلاتی گریبانمان را می‌گیرد و در زمینه مالی نیز تضمینی نخواهیم داشت.

احتشامی همچنین گفت: متاسفم که باید این چیز‌ها را مطرح کنم اما باید حرف‌ها زده شود. مثلا چرا نباید تا این لحظه خبری از جشنواره موسیقی فجر شود؟ مگر نه اینکه هر سال طی فراخوانی از ما دعوت به همکاری می‌شد؟ اما امسال هنوز نه فراخوانی داده شده و نه دعوتی از سوی مسولان. من هم همچنین بی‌انگیزه‌ام چون فکر نمی‌کنم بازار موسیقی جایی باشد که بتوانیم کار‌هایمان را در آن عرضه کنیم. در حالی من و امثال من و گروه‌ها شرکت ندارند که ارکس‌تر پولدار صدا و سیما در جشنواره حضور دارد و این به نظر تبعیض نیست؟

این نوازنده تصریج کرد: با توجه به اینکه بودجه کمتری نسبت به سالهای قبل به جشنواره موسیقی تخصیص داده شده، به نظر می‌رسد تقلیل نیرو در این جشنواره خواهیم داشت. چرا که دلمان نمی‌آید پولهایی که خرج رفت و آمد و هزینه اسکان نوازندگان دست چندم خارجی می‌کنیم را خرج هنرمندان کشور خود کنیم. متاسفم!

وی در پایان گفت: بازهم متاسفم که هنوز که هنوز است نوازندگان اجرای سال ۹۰ ارکستر ملی هنوز دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند. من در مقابل این دوستان شرمنده‌ام چرا که من برای اجرا معرفی اشان کردم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

استاد احتشامی کی گوش به فریادهای شما میده ؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رکود بازار موسیقی، هنرمندان را بی‌انگیزه کرده است | موسیقی ما