برنامه یاد بعضی نفرات
 
همایون خرم اجراهای جدیدش را منتشر می‌کند
به دنبال موفقیت کتاب آموزشی «نوای مهر ۱»
همایون خرم اجراهای جدیدش را منتشر می‌کند
موسیقی ما- لی لا رضایی: همایون خرم در مورد آماده شدن کتاب‌های آموزشی خبر داد و در این رابطه به موسیقی ما گفت: کتاب «نوای مهر۲» را که به صورت چهار مجموعه سه تایی منتشر می‌شود که در حقیقت شامل ۱۲ دستگاه است که هر کدام از این‌ها مثل «نوای مهر» اول شامل مقدمه آواز، قطعه ضربی، چهار مضراب و... است.

وی متذکر شد: ادامه آواز در گوشه‌های مختلفی که هر مقام برای خود دارد و در آخر هر مقام، یکی از آهنگ‌های خودم را که ساخته بودم به عنوان آهنگی که مربوط به آن کلام است.

رساله اول شامل سه دستگاه در مقام‌های شور، ابوعطا و مقام دشتی است که در هر یک از این‌ها همه قطعات ضربی، ۴ مضراب و گوشه‌های مختلف وجود دارد.

وی متذکر شد: تعداد کارهایی که خود من به صورت بداهه نوازی مثل گوشه‌هایی که برایشان نام هم انتخاب کرده‌ام، و نیز آنچه را که بعد‌ها در موردش فکر کرده و ساختم، در این مجموعه‌ها مشاهده می‌شود. از این میان می‌توان به «ر‌ها» اشاره کرد که خودم هم آن را اجرا کرده بودم. این‌ها همگی می‌توانند در آینده جزو کارهای قابل عرضه برای آموزش موسیقی مورد استفاده قرار بگیرند.

خرم همچنین گفت: در رساله اول بخشی از این آثار را ارائه کرده‌ام و خود نیز آن‌ها را نواخته و اجرا کرده‌ام. مثلا ابو عطا را با ویلون اجرا کرده‌ام. اما برای مجموعه بعدی موفق نشدم اجرای آن‌ها را نیز انجام داده و با نوای مهر۲ به بازار بفرستم. هنوز یک مقام دشتی مانده که بعداز انتشار کتاب آن را اجرا و به بازار می‌فرستم. انشالله تا اواخر اردی بهشت این سه مقام را با ویلون اجرا کرده و می‌نوازم تا همراه با کتاب خود بتواند منبعی آموزشی برای علاقه مندان باشد.

به گفته خالق «غوغای ستارگان»، رساله دوم در مقام‌های همایون، اصفهان و وصال اجرا می‌شود.

وی در مورد مقام وصال که در این مجموعه خواهد بود، گفت: متاسفانه مقام وصال مقامی است که بسیار مظلوم واقع شده است و آن چنان که باید و شاید مورد توجه واقع نشده است. البته من خودم چند آهنگ در مقام وصال ساخته‌ام که می‌خواهم کاملا آن‌ها را نوشته و اجرا کنم که از این به بعد هرکس خواست نواختن ویلون را آموزش ببیند، از این‌ها استفاده کند. حتی می‌توان در آموزش سازهای دیگر نیز از این اجراهای ضبط شده بهره‌مند شد. چون این مقام جزو مقام‌های اصلی به حساب خواهد آمد و از این به بعد می‌توان برای این گونه از موسیقی ۱۳ مقام بر شمرد.

خرم در پایان گفت: قرار است از آهنگ‌هایی که در مثام وصال ساخته‌ام در پایان این رساله نیر استفاده کنیم. همایون و اصفهان آن در حال حاضر آماده بوده و ما بقی را مشغول نوشتن و تالیف هستم.

علاقه مندان به دنبال کردن اخبار جدید در مورد استاد همایون خرم می‌توانند به آدرس: قرار است از آهنگ‌هایی که در مثام وصال ساخته‌ام در پایان این رساله نیر استفاده کنیم. همایون و اصفهان آن در حال حاضر آماده بوده و ما بقی را مشغول نوشتن و تالیف هستم.

علاقه مندان به دنبال کردن اخبار جدید در مورد استاد همایون خرم می‌توانند به آدرس:
www. homayunkhorram. comمراجعه کرده و از نزدیک با وی همراه شوند.

گفتنی است همایون خرم قرار است با خواننده‌های جوانی که صدای خوبی دارند، همکاری مشترکی را آغاز کند که به زودی به اعلام اخبار آن‌ها اقدام می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

استاد خرم افتخار جامعه موسیقیه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون خرم اجراهای جدیدش را منتشر می‌کند | موسیقی ما