برنامه یاد بعضی نفرات
 
یغما گلرویی باز هم پاسخی به یادداشت روزبه بمانی داد
ادامه درگیری ترانه‌سرا‌های خوب کشورمان؛
یغما گلرویی باز هم پاسخی به یادداشت روزبه بمانی داد
موسیقی ما - اهالی موسیقی چند ماهی ست که متاسفانه شاهد درگیری قلمی میان یغما گلرویی و روزبه بمانی در نشریه «نسیم هراز» بودند. این جوابیه دادن ها از نقدی آغاز شد که گلرویی بر ترانه های بمانی در آلبوم «دنیای این روزای من» نوشت و بمانی به تندی به آن پاسخ داد و جوابی تندتر از گلرویی گرفت و ماجرا ادامه پیدا کرد.

از آنجایی که نشریه «نسیم هراز» توقیف شده و این نامه نگاری ها نیمه کاره مانده یغما گلرویی جوابیه ی خود به آخرین یادداشت بمانی را در اختیار «موسیقی ما» قرار داد. برای کسانی که این یادداشت ها را دنبال نکرده بودند اِسکنی از آن ها را در کنار یادداشت جدید گلرویی که برای موسیقی ما ارسال کرده است، در سایت قرار می دهیم. لازم به توضیح نیست که روزبه بمانی نیز در این سایت حق جواب و یادداشت‌اش محفوظ است. به امید برقراری دوستی دوباره میان این دو ترانه سرای خوب کشورمان.



اول شما، دوم خدا! آقای بمانی!

جناب آقای روزبه بمانی، یا بهزاد بمانی، یا امیر شجره و یا هر اسمی که این روزها دارید!

این‌جانب یغماگلرویی بدین‌وسیله از محضر جنابعالی بابت تمام حقایقی که به شما نسبت دادم طلب عفو و بخشش می‌کنم. من واقعن نمی‌دانستم شما تا این حد با دوستانتان دوستید. نمی‌دانستم ماجرای همکاری رایگانتان با خوانندگان غربت‌نشین بخشی از یک پروژه‌ی بزرگِ پشتِ پرده است که دوستانتان آن را اداره می‌کنند. همان دوستانی که چند سال قبل همین پیشنهاد را به من دادند و نپذیرفتم چون بلد نیستم رعیتِ دار و دسته‌ای باشم اما شما بلد بودید. شما واقعن در این کسب، حرفه‌ای هستید و آن‌قدر دوستانتان دوستتتان دارند که به سراغ من بیایند و بگویند از باز کردن این موضوع در مطبوعات دست بردارم و اگر برندارم به جایی می‌فرستندم که عرب نِی انداخت. باور کنید من نمی‌خواهم به جایی بروم که عرب نِی انداخت. این یادداشت هم واپسین یادداشتم در این زمینه خواهد بود چون شما گفتید دیگر پاسخی نخواهید داد و صد البته همه می‌دانیم این مظلوم‌نمایی هم از جواب نداشتنتان درباره‌ی تمام آن موارد غلط و تاثیرپذیری و غیره آب می‌خورد ولی من در همین یادداشت آخرهم سعی می‌کنم چیزهایی که می‌خواستم بنویسم را ننویسم چون از دوستانتان که دشمن منند می‌ترسم.

قصد داشتم در جواب یادداشت متاخرتان ازتان بپرسم که من کجای نوشته‌ام شما را تاثیرگذارترین ترانه‌سرای دهه‌ی اخیر دانسته‌ بودم؟ به شخصه چنین جمله‌ای را در آن یادداشت خود ـ که خوشبختانه در همین نشریه منتشر شده و باید احتمالن هنوز در دکه‌ها هم موجود باشد - ندیدم! در یادداشتم درباره ‌جناب‌عالی نوشته‌ بودم «می‌تواند به یکی از معتبرترین چهره‌های این دهه بدل شود» و «می‌تواند» و «بدل شود» در این جمله خبر از اتفاقی می‌دهد که هنوز نیفتاده و قطعیتی در افتادنش نیست. شاید اگر کمتر مفت کار کند و ناخنک به آثار این و آن بزند این اتفاق خجسته رخ بدهد.

می‌خواستم از دروغ بودن اصرار زیاد من از شما بابت حضور در جلسه رونمایی کتابم و امضا دادن ـ که اصلن ماجرای امضا گرفتن مربوط به سه سال قبل از روز رونمایی کتاب بود ـ بنویسم اما دیدم آن دروغ‌ها هم دیگر تعجبم را برنمی‌انگیزد چون به دروغ‌های شما هم مانند دروغ‌های آن جنابی که چشم‌هایی شبیه شما دارند عادت کرده‌‌‌ام. می‌خواستم بنویسم از مفت بودن آلبوم بعدی شما از آن‌جا باخبر شدم که خواننده همان آلبوم در گفتگوی چند ماه پیشش با من گفت «من که به این بچه مچه‌ها پول نمی‌دم» و منظور از «بچه مچه» در جمله‌ی ایشان شما بودید. (نشان به آن نشان که خواننده به شما گفته مبلغ هنگفتی در سرزمین شیطان بزرگ بدهکار است و پولی بابت تهیه آلبوم ندارد!) می‌خواستم بنویسم متاسفم از این‌که خواننده‌گان با لحنی اینچنین از شما یاد می‌کنند اما دلیلش همان فرهنگ مفت بودن ترانه که رواجش داده‌اید و لرز خربزه خوردن است. می‌خواستم تمام این‌ها را بنویسم اما دوستانتان مرا ترساندند. من زندگی‌ام را دوست دارم. می‌خواهم برگردم و در آن سرزمین زندگی کنم پس شما از این به بعد بزرگترین ترانه‌سرای نه تنها این دهه، که این قرنید. شما آن‌قدر بزرگید که امثال من هرگز به گردتان هم نخواهیم رسید. من اگر ترانه‌ام روی تیتراژ آن برنامه‌ و با آن تصاویر پخش می‌شد رگم را می‌زدم اما شما – به دلیل بزرگیتان ـ می‌توانید بعد از آن، باز هم زنده بمانید و سینه سپر کنید و از ترانه‌ی معترض سخن بگویید. من هرگز به خواننده‌ای اجازه ندادم مرا برده‌ی خود کند، به خاطر احترام به حرفه‌ام همیشه حد خود و خواننده را نگه داشتم، نگذاشتم کسی مرا بچه خطاب کند، عار داشتم از خیاط امپراتور و آویزان شدن به این و آن آوازخوان اما شما در بندبازی استادید. در تاریخ ترانه‌ی نوین ترانه‌سرایان زیادی مجبور شدند در مقطعی چیزی خلاف آن چه دوست می‌داشتند بنویسند. برای هراس از تنبیه، برای رهایی دوستی از بند، یا به هر دلیل دیگر اما ترانه‌سرای به نعل و میخ زن، ترانه‌سرای تن داده به پروژه‌ای که می‌تواند آینده‌ی این حرفه را مورد تهدید قرار دهد، ترانه‌سرای دونبش دولتی، مردمی هرگز در تاریخ ترانه‌ی ما وجود نداشت و شما می‌توانید این افتخار را صاحب شوید. شما خیلی بزرگید. اصلن اول شما، دوم خدا! آقای بمانی!

در یادداشتتان به ترانه‌سرایان مفت‌نویس دیگر استناد کرده بودید و همین نشان می‌دهد که به رایگان کار کردن خود معترفید. می‌توانید با اهالی آن صنفی که در یادداشتتان فرمودید تاثیرگذارترین ترانه‌هاشان را عمدتن رایگان در اختیار خوانندگان دست چندمی قرار می‌دهند (!!!) یک سندیکا تشکیل دهید. بدون شک شما مناسب‌ترین فرد برای ریاست این سندیکا هستید. اسمش را هم پیشنهاد می‌کنم بگذارید: سندیکای ترانه‌سرایان رایگان ایران و جهان. دوستانتان بدون شک برای راه‌اندازی آن به شما وام خواهند داد. شاید این آغاز فصل جدیدی در ترانه‌ی نوین باشد. فصلی که در آن هنر ترانه‌سرایی، شغل نسوان خیابان جمشید سابق را یادآوری کند. پس من و امثال من باید دنبال حرفه‌ی تازه‌ای باشیم. قرار نبود ترانه‌سرایی دویدن به دنبال هوس‌های خواننده‌ها باشد. قرار نبود شب و روزمان را پای فکس و ایمیل فرستادن و همکاری مجانی با این و آن خواننده بگذرد. ما قرار بود صدای مردم خود باشیم و حرف آن‌ها را در دهان خوانندگان بگذاریم. مجال اجرایش اگر نبود کتاب، اگر نبود مطبوعات، اگر نبود اینترنت. قرار نبود با استفاده از سادگی خواننده به دیگران این باور غلط را بباورانیم که سکوت هم یک سنگر است حتا آخرینِ آن و شکنجه اشتباه نیست. قرار نبود ما نقش سوپاپ سرِ دیگ زودپز را بازی کنیم اما شما توانستید یک تنه از عهده‌ی تمام این کارها بربیایید، پس بدون شک بزرگترین چهره‌ی تمام دهه‌های پیش رویید و بعید هم نیست که به زودی در شبکه‌ای که برایش ترانه می‌نویسید و در برنامه‌ی «چهره‌های ماندگار» ماندگاریتان را با ده سکه‌ی بهار آزادی و یک دستگاه خودروی پراید به ثبت برسانند.

یادداشتم را با آرزوی هزارمین همکاری رایگان شما و خوانندگان ریز و درشت سرتاسر جهان به پایان می‌برم با یاد آوری این نکته که آدم‌فروشی که به من نسبتش دادید کاری‌ست که شما با فرستادن دوستانتان به سراغم انجام دادید. دوستانی که به خاطر شما تهدیدم کردند. دستی که در آن قرارِ مثلن دوستانه به صورتِ من سیلی زد از آستین شما بیرون آمده بود و حالا با همان دست دارید از عشق و انسان می‌نویسید ولی مخاطب آگاه‌تر از این حرف‌هاست و فرق دوغ و دوشاب را می‌فهمد. پس بفرمایید و بر صحنه‌ای که دوستانتان برایتان علم کرده‌اند از کلاهتان خرگوش و کبوتر دربیاورید ولی امروز دیگر کسی گول شعبده‌بازها را نمی‌خورد. هر لو دهنده‌ای یک روز لو می‌رود و به شخصه نمی‌خواهم در آن روز جای شما باشم... راستی شاید نباید همین‌ها را هم می‌نوشتم. داشتم فراموش می‌کردم که شما چقدر بزرگید و چه دوستانی دارید. مرا ببخشید اگر برای مقطعی عظمت شما را از یاد بردم. دوستانتان مرا کشان کشان به راه راست آوردند. از شما به‌خاطر تمام تردیدهایی که به بزرگیتان داشتم عذرخواهی می‌کنم ولی نمی‌توانم قول بدهم که از این به بعد با چشم شک به آن‌چه از شما منتشر خواهد شد نگاه نکنم. چرا که به قول دوست ورپریده‌ام حسین جان پناهی: شک دارم به ترانه‌ای که زندانی و زندان‌بان همزمان زمزمه می‌کنند.

یغما گلرویی
فلورانس ـ یازدهم فروردین ماه هزار و سیصد و نود


توضیح سایت موسیقی ما: مسئولیت محتوای این یادداشت کاملا به عهده آقای گلرویی است و موضع سایت موسیقی ما نیست.
منبع: 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

واسه گلرویی دست بزنیم.

فکر نمی کردم آدم اینقدر بتونه خود شیفته باشه. چقدر ترانه های بمانی برات سخت بوده که نشستی چندین روز گشتی تا براشون مشابه بیاری.

قبلا به عنوان یه ترانه سرا خوب میشناختمت.

روزبه بمانی هر چقدر هم مقلد باشه و یا رایگان ترانه بده به کسی خیلی از شما و امثال شما تو این چند سال بهتر کار کرده .

حداقل مثل شما وقتی داره ترانه می نویسه بهع فکر پول نیست وگر نه الان باید مثل خیلی ها ترانه های بازاری بنویسه

.....................................

موسیقی ما لطفا تایید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چقدر از بمانی .... هقته قبل اومده بود انجمن و طوری قیافه گرفته بود که انگار جنتی غطاییه. هر نقدی به کاراش کردن رو قبول نکرد و گفت من بهترین ترانه سرای ایرانم. آخه آدم اینقدر از خود متشکر میشه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستان به بیراهه نرید آقای گلرویی با دلیل و مدرک حرف زده آقای بمانی هم اگر مدرکی داشتن میتونستن رو کنن آلبوم جدید ...، با دلایلی که آقای گلرویی در سایت رسمی خودش آورده ، بعضی اشعارش کپی شده بوده البته هرگز نمیشه ایرادی به ...گرفت چون ترانه سرا نیست لطفا تا قبل از جستجو و تحقیق حرفی نزنید خدارو خوش نمیاد

چهارشنبه 11 فروردین 1395 - 14:42
محمد حسین

سلام دوست عزیز و شعر و البته ترانه دوستم.خیلی خوب نیست من یا شما برای بد اخلاقی هامون دلیل و مدرک بیاریم گیرم که نقدی کرده یکی و جنبه نداشته و جواب داده یکی دیگه بنظرم در همین حدش قابل پذیرش هست بعد اون بنظرم یا دنبال حواشی این ماجرا هستند که معروفتر بشن یا خیلی ....هستند البته آقای گلرویی بنظر من یکم احساس تافته جدا بافته بودن داره آقای بمانی رو کمتر از آقا ی گلرویی میشناسم اصلا جفتشون نیاز به رشد فرهنگی دارند.

5.212.169.135
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خداییش دم این یغما خان گرم،این هر چی گفته بود با سند و مدرک بود،اما روزبه هیچی اون جمله ی آخرشم عالی  ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلرویی بسیار ...است براشون متا سفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر یغماااا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در ادامه مطلب قبلی عرض کنم که آقای گلرویی ، این آهنگهایی که این روزها به نام اون اومده بیرون رو تکذیب کردن و عرض کردن که خواننده ی اون اثر اشعار ایشان رو بدون اجازه برداشته و حتی تغییر داده

دوستان کافیه به سوابق یغما گلرویی نگاهی کنید
برای این کار کافیه در اینترنت سرچ کنید
قطعا نظر مخالفان ایشون هم کمی تغییر خواهد کرد

در ضمن دوستی فرموده بودن یغما گلرویی با اسم مستعار شعری سروده و خواننده ای خوانده
واقعا این حرف دیگه از اون حرفهای خنده دار بود
اول تفکر کنید بعد حرفی به زبون بیارید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

راستی یه سوال آقای گلرویی: مگه ترانه سرای ترک 4 آلبوم مجتبی حسنعلی (ترانه نترسونم ) شما نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
شما که این قدر شجاع هستید چرا به اسم مجتبی حسنعلی گذاشته شده نه اسم خودتون ؟؟؟؟؟؟
اسم جدیدتونه؟؟؟؟؟
ازاین به بعد بگیم آقای حسنعلی یا گلرویی یا هر اسمی که این روزها دارید؟؟؟؟؟؟
مرگ حقه برای همسایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر یغما گلرویی... بمانی باید سالها کتاب بخونه تا بتونه یه شعر مثل یغما بگه... ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چه حرکت غیر حرفه اییه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دقیقا مثل دوتا بچه
نه این سند و مدرکی رو میکنه نه اون فقط حرف های بی پایه و اساس میزنند
در اینکه روزبه بمانی یه سر و گردن (شاید بیشتر) از گلرویی بالاتر هست شکی نیست و البته داستان پخش این شایعه رو هم گلرویی شروع کرد نیازی نبود در این وضعیت که هزار بار بمانی تاکید کرده که این شایعه هست هی بیاد و تکرار کنه که شما کار مجانی دادید و بمانی رو مجبور به دفاع کنه
در کل این درگیری فقط به ضرر ترانه سرایی کشورمون هست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با سلام. لطفا به نامه اول آقای گلرویی نگاه کنید. انتقادی نه چندان تیز که کاملا هم با احترامه. آخرش هم کلی از روزبه دفاع کرد. واقعا جوابیه روزبه بمانی تعجب آور بود. آدم باید کمی هم تحمل نقد رو داشته باشه. حتی اگه به اشتباه هم گفته بود بمانی رایگان کار کرده این همه حمله و ناسزا واسه چیه؟ بنده یغما گلرویی رو کاملا محق می دونم. از اون روزی بایدترسید که یه ترانه سرا هم باند داشته باشه و کلا نشه ازش انتقاد کرد. انتقادهای یغما از اون آلبوم کاملا منو قانع کرد. با تشکر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

aghaye bemani adat daran,ishoon khodesho dar hade osdat kakayiam midoone,kar kardan ba ... eftekhar ni,shoma ham ba mahe asal mohsene yeganeh movafagh shodid,biayid payin az in arsh,golroyi ba hami,yazdani, . . . kar mikonad ke besyar ghavian,

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

روزبه بمانی را بیشتر دوست داریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

aghaye bemami behtarin tarane saraye sale shode(dar nashrie ke nazare kheili az khanandeha bode) pas karesh doroste,dar javab dostam shahriyar migam,in nokte ham ezafe konam ke aghaye bemani ba hozor dar barname ostad kakayi neshan dad ke baraye tarane sarayane khobe ma ehterame ziadi ghael hastand

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

زنده با روزبه بمانی
افتخار میکنیم به روزبه بمانی!
تقلید ؟! هه به قول فردوس عزیز الهام گرفتن تقلید نیست_متاسفم!
شاید اگه گلرویی هم ترانه واسه ... و ... میگفت الان کار به اینجا کشبده نمیشد!!!
روزبه بهترین ترانه سرای ایران همین.
امیدوارم روزبه دیگه جواب گلرویی رو نده ( چون خیلی سر تره!!!)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در آخر نامه تاریخ نگارش 11 فروردین ذکر شده. پس چرا با دو ماه تاخیر و در 12 خرداد منتشر شده؟ سایت موسیقی‌ما لطفا جواب.
موسیقی ما: در مقدمه مطلب توضیح داده شده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

chera pm haye mano chap nemikonid??!!?!?!?ajibe!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

متاسفانه این ماجرا در کل غلط و ضد فرهنگی است... اما برای منی که هیچ آشنایی شخصی نزدیک با هیچکدام از این دو عزیز ندارم، اما کار هر دو را مدتهاست پیگیر بوده ام و اتفاقا هر دو را به عنوان دو ترانه سرای معتبر و توانا می شناسم یک نکته آزارنده است. فحاشی و هتاکی این نوشته آدم را نا امید می کند... دلگیر می کند... آقای گلرویی عزیز شما یک نماینده فرهنگی برای این کشورید این ادبیات لمپنی کوچه بازاری در این نوشته از کجا می آید؟ من یکی روی شما حساب دیگری می کردم.. این که دو نفر پیش همدیگر اسرار مگویی داشته باشند اما با کوچکترین قهر و کدورتی لب به پرده دری موضوعات شخصی و ماجراهای پشت پرده بگشایند که کار آدم های عامی و بیسواد و ضد فرهنگ است... کاش روزبه بمانی سر حرف اش بماند و این نوشته را بی پاسخ بگذارد که این بچه نامشروع ناسالم همین جا سقط شود... وگرنه اگر او هم دست به همین جنس پرده دری ها بزند که باید فاتحه خیلی چیزها را بخوانیم... خدا رحم کند به آدم های تازه کار این وادی، وقتی شما که روزی شرف این حرفه بودید اینگونه از خود بیخود می شوید که پای نسوان خیابانی را هم به نوشته های رسمی و حوزه حرفه ای تان باز می کنید... حداقل اندکی برای حرفه و هنر خودتان احترام قائل می شدید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلرویی عزیز لطفا با واژه ها بازی نکنید . تو هنر همیشه حسادت بوده و هست ، امیدوارم همه ما به اون درجه برسیم که بتونیم موفقیت های دوستان و همکارانمون رو ببینیم .. ترانه های آقای بمانی گواه همه چیز هستند ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به عنوان کسی که در این کار سالهاست که همه رو میشناسه باید بگم صد درصد حق با یغماست...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من اصلا روز به بمانی را نمی شناسم
ولی یغما گلرویی را می شناسم و می دانم متاسفانه بسیار مغرور است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

حرفای خیلی خوبی زد یغما گلرویی عزیز
متاسفانه امثال این به ظاهر ترانه سراها که پول میدن به خواننده تا شعرشون بخونن زیاد شده
حرمت ترانه از بین رفته دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من این نکته رو قبلا هم یه جای دیگه تو سایت گفته بودم که خواننده ای مثل ...با سابقه و جایگاهی که در موسیقی داره، ترانه ای رو به خاطر رایگان بودنش نمی خونه و محتوای ترانه براش خیلی مهم تره. من مطمئن هستم که جناب گلرویی کاملا حسودیشون شده که چرا خودشون نتونستن یه آلبوم کامل برای خواننده ای به بزرگی ...بگن!این همه مانور روی رایگان بودن کار و گرفتن ایراد های الکی از ترانه ها کاملا این موضوع رو اثبات میکنه. آلبوم دنیای ...از نظر ترانه سرایی بدون تردید یکی از سه آلبوم برتر ده سال اخیر موسیقی پاپ ایرانه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در ضمن اون چیزی که شما در ماهواره دیدید احتمالا برنامه طنزی چیزی بوده! آدم یه ذره عقل داشته باشه می فهمه که کسی مثل ...هرگز عباراتی مثل (من به این بچه ها پول نمیدم) رو بیان نمیکنه! واقعا فکر میکنید کسی این حرف شما رو باور میکنه؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آخه چرا به جون هم افتادید؟؟ شنونده خودش گوش داره ترانه ها رو میشنوه از بعضیا خوشش میاد از بعضیا نه! اینکه دیگه نامه نوشتنو جوابیه نوشتن نداره!
آقای گلرویی به فرض اینی که شما میگید درست باشه ترانه های روزبه تقلید هم باشه باز هم من براش کف میزنم چون فکر میکنم تقلید کردن جوری که از اصل کار قشنگتر بشه هنره !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام
متاسف شدم و متاثر برای آینده ی ترانه ایران برای آینده ی خودم برای آینده ی موسیقی بی پناه کشورم.....
روزی که شروع به نوشتن کردم عاشقانه آثار یغما را می پرستیدم در راه ترانه که افتادم روزبه چراغ روشن و امید بخشی بود که مدام این عبارت را تداعی می کرد*موج جدیدی در ترانه پدید آمده*
امروز وقتی به این بیانیه های رنگارنگ و غرض ورزی و خنجر کشیدن ها نگاه می کنم دلم میلرزد. هر کس این اتفاق را طوفان بنامد اشتباه کرده این آرامشی ست قبل از سونامی بزرگی که همه چیز را با خود خواهد برد وقتی کسی مثل یغما در اولین نقد(بیانیه) این طور در جلدی پدرانه و استاد نمایانه غرض ورزی می کند و گوشه و کنایه حواله ی روزبه می کند
وقتی روزبه بیانیه می دهد و کار بالا می گیرد وقتی می شوند نقل دهان حاشه ساز ها و معرکه بگیران .... آنوقت است که صدای خرد شدن استخوان های نحیف ترانه را می شنوی آنوقت است که تمام بت هایی که از هنرمندانت(!) در سر ساخته ای فرو میریزد .....یغما جان حالا فهمیدم چرا در یکی از کتابهایت نوشته بودی از هنرمندان برای خود بت نسازید....شاید از عاقبت خودت می ترسیدی
روزبه جوان است جویای نام و قابل تصحیح و پیشرفت از شما که سابقه ی کاریتان را به رخ هم نسلی های او می کشید این رفتار بچه گانه بعید بود شما نباید آب به آسیاب این ماجرا می ریختید و بازچه ی دست عده ای می شدید
ترانه ی کشورم این اتفاق را هم از سر می گذارند اما نمی دانم تکلیف کوه هایی که در ذهنمان خاکستر شد چه می شود؟!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

واقعا برام عجیبه!
این دو نفر ترانه سرا هستند؟ یعنی این دو نفر میخوان فرهنگ ما رو بسازن؟ من دیوانه وار عاشق ترانه های هر دوشون هستم ولی این حرف ها واقعا از دو هنرمند بعیده!
حق با هر دوشونه. البته آقای گلرویی واقعا زیاده روی کردند. از همان یادداشت اول بنا رو بر توهین و تحقیر و تمسخر گذاشتند. بمانی محترمانه تر جواب میداد اما او هم چندان دست کمی نداشت.
روزبه معلوم بود که ترانه های اولش را رایگان واگذار کرده و خوبیش این بود که دروغ نگفت و البته راستش رو هم نگفت. اما این همه تمسخر نسبت به این کار واقعا از آقای گلرویی بعید بود!
فکر میکنم آقای گلرویی تنها ترانه سرایی باشه که به گفته ی خودش ترانه ای رو برای خواننده ای نفرستاده!!! وضعیت خوانندگان امروز این عرصه، مجال این رو به ترانه سرایان نمیده تا بر اساس هنرشون انتخاب بشن! هیچ خواننده ای نمیره وبلاگ ها و نشریات رو بگرده دنبال یک ترانه سرای خوب! الان آقای گلرویی بیان بگن که پس یه ترانه سرا چاره ای به جز اهدای ترانه هاش به خواننده داره؟ پس اگه ترانه های یک ترانه سرای جدید اجرا نشه، قراره اون ترانه سرا به کجا برسه؟ حداقل اول کار رو که باید اینجوری شروع کرد! بعد از اون مطئمنا همون خواننده دنبال همون ترانه سرایی میفته که یه زمانی ترانه هاشو رایگان واگذار میکرد! اما چون الان اسم اون ترانه سرا میتونه به آلبوم اون خواننده اعتبار ببخشه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چیزهایی که گلرویی گفت باعث شد حالم ازش بهم بخوره .
فقط مونده به روزبه بمانی فحش بده .
و روزبه بمانی هم کار درستی می کنه که دیگه جوابشو نمی ده .
گلرویی خودکشی نکنه خوبه !
بیچاره !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به امید برقراری دوستی دوباره میان این دو ترانه سرای خوب کشورمان ؟؟؟؟
با این کارتون 100 % اتفاق خواهد افتاد !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلرویی، آقای بمانی

شما که به نوعی منشا ادب و فرهنگ در بسیاری از عرصه های هنر محسوب میشوید، شما چرا؟

آدم حرف خونشو نمی بره به خونه همسایه بزنه. اگه مشکلی دارید مثل مرد بشینید رو در رو صحبت کنید و تمام. هر دوی شما طرفدارانه خاصی دارید. چرا به فکر دو گانگی اون عزیزان نیستید.

خدا رو شکر میکردم که تمام شد اما خاکستر زیر آتش بوده.

سادگی، مهر و صفا قانون انسان بودن است
کاش قانون هایمان یک دم رعایت می شدند !

با احترام
سپنتا خدایاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آیا لزومی داره این اختلاف ها رسانه ای بشه و کسی مثل من که هم کارهای روزبه رو دنبال می کنه هم یغما تحت تاثیر قرار بگیرم و حرف هرکدام رو باور کنم باعث می شه اون یکی از چشمم بیفته چرا که ترانه ای خوبش با شخصیت بدش همخوانی ندارد و شاید حرف های هر دو روی من تاثیر بگذارد و هر دو را برخلاف ترانه هایشان بد بدانم؟؟
آیا نمیشه اینطور مسائل بین خود دوستان حل و فصل بشه؟ مطمئنا هر تعداد که حرف های یکی از دوستان را باور کند همان تعداد هم حرف های آن یکی را باور می کند و این دوستان فقط خود را پایین می آورند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب یغما گلرویی بجای اینکه بشینه شعر درست و حسابی بگه،بلده این و اون رو بکبه که مثلا خودش رو معروف کنه

به شخصه اشعار روزبه بمانی رو بیشتر از اشعار شما می پسندم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلروویی خیلی خودتون رو بزرگ فرض کردین
من فکر کنم این از حسادت شما هست چون این روز ها اکثر خواننده های مطرح با اقای بمانی کار میکنن ولی شما...
خودتون خوب میدونید ترانه های آقای بمانی 100 برابر از ترانه های شما دلنشین تره
شخصیت کاملا منفی ای رو در شما میبینم چون این چند وقته با همه دعوا دارین از رضا یزدانی گرفته تا روزبه بمانی خیلی خودتون رو بزرگ میبینید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

این دو تا دیگه شورشو در آوردند! ملت چشم ندارند همدیگرو ببینند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلرویی شما با همه سر جنگ دارید.لطفا سرت به کارخودت باشه. اصلا برای شما متاسف نیستم.سعی کنید منبع این همه عقده رو تو خودتون پیدا کنید.دددددددرووووددد بر بمانی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

musicma khahesh mikonam in matlab o az site pak konid in matlab besiyar be zarare musice mas

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شما که اون بالا به اسم ... نظر دادی اصلأ میدونی یغما با سه البوم"نقاب" و "بی سرزمین تر از باد" و "رگبار" با استاد ...همکاری داشته اونم زمانی که این اقای بمانی شما رو کسی نمیشناخت. وقتی گفتی حسودیش میشه خندم گرفت به خدا! اگه این بمانی تونست یه ترانه ای مثله "تصور کن" از البوم "روزهای بی خاطره" یا ترانه "نقاب" استاد ...بگه بعد بیاد ادعایه ترانه سرایی بکنه همه ی کاراش شده تکراری عین هم. موسیقی ما تأیید کن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در اینکه این دعوای رسانه ای یک اشتباه کودکانه است هیچ شکی نیست. اما یغما همیشه یغما باقی میمونه. آقای ... یه سر به سایت یغما بزن و ببین با چه خواننده های بزرگی همکاری داشته... فکر نمیکنم بزرگتر از ... بشه پیدا کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

هر دم از این باغ بری می رسد ...
اون از بهداد و عرب نیا ، اینم از گلرویی و بمانی !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

گلرویی فکر کرده کیه به خواننده ی بزرگی مثل ...میگه غربتی ؟ ! وقتی که ...داشت میخوند این گلرویی به دنیا هم نیومده بود. " به شما گفته مبلغ هنگفتی در سرزمین شیطان بزرگ بدهکار است و پولی بابت تهیه آلبوم ندارد!)" =)) =)) =)) =)) سرزمین شیطان بزرگ خود شیرینی بیش نبوده .. توجه نکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

روزبه به تمام دوستاش زنگ زذه و گفته بیان اینجا پیغام بذارن تا این خبر برداشته بشه. اگه منم بودم و یکی اینجوری همه روابط پشت پردمو علنی می کرد همینطور پذیشان میشدم. درود به شجاعت یغما گلرویی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

تو مقدمه نوشته شده چون ماهنامه نسیم توقیف شده؛ اما ماهنامه نسیم نزدیک به یک ماهه توقیف شده. یعنی جناب گلرویی از اردیبهشت میدونستن امکان چاپ نامه‌شون در نسیم نیست. آیا ایشون نزدیک به یک ماه دنبال رسانه برای انتشار نامه‌شون می‌گشتن؟ یا این نامه مدتی‌ست در اختیار شماست و شما در انتشار تعلل کردید؟ اگه گزینه‌ی اول باشه به نظرم تاریخ نامه جعلی‌ست. که دو تا علت می‌تونه داشته باشه. یکی فخر فروشی برای حضور در فلورانس! و دیگری اینکه بخشی از این نامه خیلی شبیه هست به کامنت‌های وبلاگ ترانه نوین که مال یک هفته پیشه. به خصوص اشاره به ترانه‌ی تیتراژ اون برنامه و باقی قضایا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

aghaye Golroyee, ey kash dar kenar e nameye boland balayee ke baraye doosteman, aghaye Bemani neveshtid, 2 bet e baghimandeh az taraneh ee ro keliyeye hoghoogh e madi e an be shoma pardakht shode, bad az ferestadan e 100 ha email va message jahat e yad avari,zahmat mikeshidid va erayeh mikardid va baraye sabegheye honari e khodetun ehteram e bishtari ghael mishodid.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستان عزیزی که گفتن روزبه بمانی یه سرو گردن بالاتره فک کنم در توهم به سر می برن با نگاهی به کارنامه کاری هر دو کاملا معلومه که کی سرتر هست پس خواهشا از این حرفا نزنید ... درضمن منظور آقای گلرویی از اینکه چرا ترانه هاشو رایگان میده یه چیز دیگه ای بوده که اگه من اینجا بنویسم مطمئنن نوشته ام مثل نوشته های قبلیم تائید نمیشه ... پس خواهشا دوستان یه طرفه قضاوت نکنید همیشه آقای گلرویی حرف حق رو زده ... در ضمن سایت موسیقی ما نوشته های قبلی من چرا تائید نشدن ؟؟؟ نه تهمتی نه توهینی و نه چیز دیگری پس چرا تائید نشده؟///؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

همه ی اهل ادب و ادبیات می دونن که حافظ شیرازی با اون همه
عظمت در ادبیات اکثر اشعارش رو تحت تاثیر خواوی کرمانی گفته و
خودش هم به این مسئله اذعان داره ؛ اما دلیل این مسئله که کسی مثل اقای یغما گلرویی نمی تونه - البته ایشان شاید دلشان بخواهد از حافظ هم ایراد بگیرند ،‌الله و اعلم - از حافظ اشکال بگیره اینه که حافظ علی رغم تحت تاثیر بودن و وام گرفتن
خواجوی کرمانی کلام او رو به کمال رسونده و در مقام بالاتری از وی اشعارش رو سروده !!!
نکته ای که اقای گلرویی باید به اون مسئله توجه داشته باشه اینه که هرچند روزبه از دو سه ترانه سرای شاخص الهام گرفته _ لطفا توجه کنید !!! الهام ، نه تقلید !!!
مگه میشه شما کلامی بگید و تحت تاثیر حافظه تون نباشه ؟
مسلمه که روزبه هم گاهی تحت تاثیر بوده ! اما نکته حائز اهمیت اینه که روزبه مقام بسیار بالاتری رو در بین مخاطبین خودش داشته ! اقای گلرویی باید به یاد داشته باشه که اگه میخواد از کسی بهترین نقد رو بکنه باید با بهترین کارش این کار رو بکنه !‌ با بهترین ترانه ش !!! زمان برای ترانه های اقای گلرویی که می سرود :
من و رفیقام یه دسته بودیم
دسته چاقو دسته غمه
به سر اومده ، الان دیگه کسی مثل خورشید خانم تو قصر دیو شب اسیر نیست / بیان احساسات و عشقی که روزبه بمانی در اثار خودش داره رو باید به جرات بهترین در زمانه حال دونست !!
ترانه های فاخری مثل :
حرفامو باور کن - تو باید جای من باشی - تبعیدی - چند سال از امشب بگذری - ما عاشق هم بودیم ( که تماما در زمان خود ورد زبان و تکیه کلام مردم شده بودند ) ماه عسل 1 و 2 - شب شیشیه ای 1 و 2 ( به ویژه یک که خود وی به زیبایی اجرا و سروده بود و می تواند مورد توجه اقای گلرویی قرار بگیرد که در ان ترانه از حقیقت هایی صحبت می شود که ایشان دغدغه اش را فریاد می زنند :‌ چشمتو رو اینه وا کن ، واسه ما ستاره کم نیست
اونکه ارزو داری ،‌حتی قد خودتم نیست !!!! ) البوم خشایار اعتمادی :‌ دلت میخواد کی باشم - مدارا - بن بست - مردونه تمومش کن -رفتن تو - باید به تو برگردم - یه نفر هست - که تماما دارای اوج احساس و هنر در سرودن ترانه اند و تنها ایرادشان جمع شدن در یک البوم است که از میزان توجه به هر یک می کاهد و اگر مثلا هر کدام در یک البوم بودند به جرات به تنهایی می توانستند بیشتر شنیده شوند / تصویر رویایی - سراب رد پای تو !!! هرجا چراغی روشنه - !!! دیگه دیره (‌البوم شانس فرزاد فرزین )
واقعا اقای گلرویی ایا این همه ترانه عالی را نشنیده اند ؟
یعنی چون ایشان چند تک اهنگ با س . ق کار کرده اند یا در فیلم های استاد کیمیایی ترانه داشتند باید نسل جدید و سلیقه جدید را محکوم به تقلید کنند ؟ چرا باور ندارید که دوران شما به پایان رسیده و بهخ زودی در غربت به اتمام می رسید !!!
.
اقای گلرویی باید بداند که نمی تواند با این بیانیه ها چهره هنرمند مردمی چون روزبه بمانی را کدر کند !!! به فرض هم که روزبه رایکان ترانه داده باشد - که نداده - دوس داشته !‌ اختیارش را داشته / شما هم می توانی رایگان بده و ببین حتی اگه رایگان هم ترانه بدهی همه گیر می شوی؟
اگر ترانه هایت را سعید شهروز یا رضا یزدانی نخواند شنیده می شوی ؟
چه کسی ترانه هایت در البوم جای توخالی را حفظ است وقتی تیراژ فروش ان کار بسار پایین است ؟
اقای گلرویی !!! برای شما که در حافظه ما نیکو بودید خوب نبوداین کارها !!!
هر اندازه هم که در فرنگ باشید و اطوار بیایید نمی توانید - مثلا ژست صادق هدایت گونه بگیرید و از همه ایراد و عیب بجویید !!!
اقای گلرویی روزبه لقمه ای است که نباید برای خود می گرفتید !
اصلا شما چرا خارج نشین و در ممالک فراموسنی و به قول خودتان تحت نفوذ شیطان بزرگ هستید ؟ دلیلش گوشه نشینی شما نیست ، بلکه طرد شما به دلیل رفتار غیر حرفه ایتان است ، همینکار را به سعید شهروز بعد از البوم غزلک کردید و او شما را خط زد ، بعد از کلابتون همینطور ، بعد از البوم های یزدانی هم همینطور !!! ظرفیت هم خوب چیزیه به خدا !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

همه این آتیش ها از ... اون نشریه ای بلند میشه که میخواد بفروشه و این ... درست میکنه تا دو تا هنرمند به جون هم بیفتند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من حق رو به روزبه میدم یغما سوخته از حسادت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر روزبه بمانی
آخه یه جور دروغ بگید که آدم باورش بشه !!!!!!!!!!
در این که روزبه بمانی بهترین ترانه سرای ایرانه که شکی نیست و لی واقعا خنده دار نیست که میگید خودش اومده تو انجمن و اینو گفته!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیییییییییییلی خنده دار و کودکانه دروغ میگید!
گلرویی هم کاملا مشخصه از روی حسادت داره این حرفا رو میزنه !!!!! تمومشم نمیکنه!!!!!! واقعا خیلی زشته!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شما اگه مطالب اسکن شده که به صورت عکس یا jpg که پایین متن واسه دانلود هست رو دونه به دونه فقط روش کلیک کنید و همشون رو بخونید میفهمید چی شده... من با آقای گلرویی موافقم... من هم ترانه های آقای روزبه بمانی رو دوست دارم اما دلیل نمیشه چون ترانه هاش رو دوست دارم بیام از اخلاقش هم تعریف کنم... هرچی باشه یغماگلرویی تو این زمینه پیشکسوته و احترامش واجبه... شما اگه نقد اول آقای گلرویی رو بخونید فقط یک راهنمایی دوستانه کرده بود و حتی از روزبه تعریف کرده و گفته بود اگه دوستتون نداشتم اینارو نمیگفتم و مثل ترانه های ضعیفی که میشنوم و ساده ازش رد میشم از آثار شما هم رد میشدم ولی آثارتون رو دوست داشتم و..... اما روزبه بمانی در جوابشون نقدهای سازگار و دلسوزانه یغما رو متهم به غرض ورزی و دشمنی کرد و این دعوا رو روزبه شروع کرد...و باعث شد گلرویی عصبانی بشه... آقای روزبه بمانی نباید به خاطر اینکه فکر میکنه ترانه هاش خوبه اخلاقش بد باشه...ترانه های خوب اخلاق رو خوب نمیکنه و احترام به پیشکسوت واجبه.... و آقای گلرویی اومده و ...روزبه رو آشکار کرده و فقط کافیه متن اسکن شده رو دانلود و بخونید....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

روزبه بمانی با این غرور و خود بزرگ بینی که داره خیلی زود از عرش به فرش خواهد آمد. شاید هم بره زیر فرش!
یغما سال های سال هست که داره ترانه سرایی می کنه و آثارش ماندگار شده. اگر می خواست نون به نرخ روز خور باشه زودتر از اینها از صفحه ذهن مردم پاک شده بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

yaghma dota havadar dari ba 60 ta ip miyan inja nazar midan looooooooooooooooooool

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام.یغمارودوست دارم چون ایامی باهمشهری مامرحوم حسین پناهی قراربودآثارش روویرایش کنند.یغمارودوست دارم چون زمانی به گفته خودش باناصرعبداللهی بازهم مرحوم پشت وانت می نشستندواستودیو می رفتندوترانه های خوشگل به سبدخاطرات می افزودندولی یغماجان مشخصه خیلی ناسازگاری.ایام انتخابات طوری موضع گیری کردی انگارممنوع الکاری درصورتی که بیشترین ترانه ها حتی تیتراژی رواین چندسال منتشرکردی.مرحوم ناصرروهم طوری ازش گفتی انگارخدابیامرزبی جنبه وتازه به دوران رسیده وووبوده که نبود.یه کم ازتندی بکاه وستاره وگریه کردم وحکم و...بسراتاحالش روببریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام

من شعر های هر دو رو خیلی میپسندم ، کارهای آقای بمانی کمی بیشتر.

ولی به نظرم اولش آقای گلرویی (البنه با در نظر گرفتن تمام کنایات و ...) محترمانه و بسیار سیاستمندانه! صحبت کرده بودن و خیلی بهتر بود اگه آقای بمانی هم مثل خودشون و با همین کنایات و با سیاست بیشتری صحبت میکردن . درکل این لحن ها و مسائل و عنوان شدنشون به این حالت بچه گانه برای دو هنرمند واقعا عجیبه!!!!

این نظرم در مورد اول ماجرا بود ، ولی در بقیه جوابیه ها آقای گلرویی بسیار بسیار بیشتر اون تندی اولیه آقای بمانی رو جبران کردن! که واقعا ناراحت کنندست! در حالی که جوابیه دوم آقای بمانی بسیار آرام تر و محترمانه تر از جوابیه اولشون بود (و تندی اول رو میشه گذاشت به حساب عصبانیت و ناراحتی از تهمت ویا هر چیز دیگه ای که ما نمیدونیم! ولی در جوابیه بعد اون روند رو ادامه ندادن ) اما آقای گلرویی با همه این شرایط در جوابیه های آخر خودشون صحبت هاشون رو به تندی و تمسخر بسیار بی ادبانه بیش از پیش مزین ساختن! من واقعیت ماجرا رو نمیدونم ولی بر فرض اگه گفته های آقای گلرویی هم درست باشه! اول از همه عنوان این مساله جز خراب کردن کسی و مغرضانه بودن چه سودی میتونه داشته باشه!!!!!! شما اگه واقعا نگران بودی میتونستی دوستانه و نه در چنین مجامع عمومی نظرت رو عنوان کنی!!! درسته با متن اولیتون به نظر میاد که محترمانه صحبت کردین و قصد کمک دارین ولی کلا نفس عمل و عنوانش در چنین جایی مشکل داره و جز غرض ورزی هدفی نمیتونه داشته باشه!!!!!!!!!!!! البته بازم میگم من در مورد صحت حرف های دو طرف چیزی نمیدونم!
ولی دارم در مورد چیزی که کاملا واضح و مشخصه و همه میبینیم نظر میدم!
اونم نیت و منش و شخصیت آدم هاست!!!!!

در ضمن آقای گلرویی اگه اون دستی که به صورت شما سیلی زد از آستین آقای بمانی خارج شده و نمیتونین باور کنین که با این دست شعر بنویسن! قبول کنیند برای ما هم باور نوشتن ترانه هایی که با این طرز فکر و لحن های محترمانتون!!!!!! در ذهنتون میپرورانید کمی سخته!!!!!!!!!!!!!

البته درسته که من بیشتر کارهای آقای بمانی رو میپسندم ولی راین مورد و از نظر اخلاقی خیلی مشکلات به ایشون هم وارده!!! درسته بیشتره حق رو به آقای بمانی میدم! (به علت اینکه شروع این مساله و غرض ورزی ها از سمت آقای گلرویی بوده!) اما انصاف هم نیست که تیر رو همش به سمت یه نفر نشونه بریم!!! مخصوصا اگه صحبت های آخر آقای گلرویی درست باشه!!!! چنین رفتاری از آقای بمانی بسیار ناراحت کننده و تعجب برانگیزه! (حتی اگه ناشی از عصبانیت ، تهمت ، دروغ و یا حتی عنوان کردن مساله ای راست در مکانی نا مناسب باشه! تا حدی حق دارن ولی نه اینجوری!!!!! با این کار ها و لحن صحبت ها!!!!!)

امیدوارم مشکل این دو هنرمند با کمی عقلانی و واقع گرانه فکر کرن از حالت بچه گانه و غرض ورزی خودش خارج بشه و هر دو عزیز موفق باشن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من این ۲ نفرو بهترین ترانه سرا های ایران میدونم ، ولی وقتی ۲ نفر تو حوزه ادبیات اینجوری به جون هم می افتن دیگه از بقیه چه انتظاری میره ؟ ...ترانه سراهای برتر کشورید ، این کارا چیه آخه ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

faghat yaghma

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستان نظر بدبد درست میگم یا نه

یه نکته، تو نوشته اول آقای گلرویی که نقد دنیای این روزای منه، گفتن که این راه رو سرفراز 30 سال پیش رفته: من هنوزم نگرانم....
مگه ترانه سرای این کار خانم زویا نیست؟
از ایشون بعیده همچین اشتباهی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستان با عرض شرمندگی خود من هم لحظه ای دچار اشتباه شدم،
به جای خانم هدیه خانم زویا رو نوشتم! امیدوارم سایت هردو رو تایید کنه یا کامنت اول رو به نام خانم هدیه تغییر بده
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اونایی که میان و از ترانه های روزبه بمانی تعریف میکنند..بهشون بگم که شما هم بیسواد نباشید و یه ذره متن هارو بخونید... کسی نگفته که ترانه هاش بده ولی روزبه به خودش شک داره... شما هم شک دارید...من از این حرف یغما خوشم اومد :( قرار نبود با استفاده از سادگی خواننده به دیگران این باور غلط را بباورانیم که سکوت هم یک سنگر است حتا آخرینِه آن و شکنجه اشتباه نیست. قرار نبود ما نقش سوپاپ سرِ دیگ زودپز را بازی کنیم اما شما توانستید ) ...و یا گفته بود:( به ماه بوسه میزنم،به کوه تکیه میکنم > بی معنی است و تکیه کردن به کوه کار سختی نیست که بخوایم سر معشوقه منت بزاریم .. یا از کی تاحالا سر گوزن و میبرن شاخشو میندازن جنگل؟؟ یعنی شاخش ارزش نداره؟میخوان کله پاچه درست کنند؟؟) ... روزبه ترانه سرای خوبیه و نباید شعراشو مفت بده و همچنان که میدونید دچار تکرار شده و از کلمات تکراری استفاده میکنه ... مثل جمله آدم و حوا که میگه( که من میدونم آدم نیست) هم تو آلبوم سعیدشهروز و هم مهدی یراحی هست... یه ذره احساسی نظر ندید ... روزبه میتونه با کمی دقت جزو بهترنها باشه ولی اگه غرور و تکبرش اجازه بده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

agahye golrooyi kheili ba ehteram asar aghaye bamani ro naghd karde boodand
maskhare bazi dar ovordand aghaye bamani ke javabe be in tondi dadand... naghd paziri ham khoob chizie

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

hai vaye man!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

akhe aghaye bemani shoma mage karaye aghaye golro0yio gosh nakardid,khoda pedare MOHSENE YEGANEH ro biamrze,ba sedash zire bale bemanio gereft,

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

aya doros nis yeki mese ostad KAKAYI ke bozorgtarin shaere ghezavat kone,be har hal ye tarane sara bozorg mese kakayi ya ahoora iman,
vali hagh ba golro0yie

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ببین بدجوری حسادت کردی آقای به ظاهر محترم خواننده ای که روزبه باهاش کار کرد رو همه میشناسند اون یه اسطورست بله ... یه اسطورست که شما آروزته باهاش کار کنی کار آخر شما رو هم شنیدیم راسی روزبه بمانی خیلی از شما سر تره خودتم میدونی که اینجوری ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

فقط روزبه

i
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

از حرفهای گلروئی خ... میباره، سرزمین شیطان بزرگ،خواننده غربتی!...اگه روزبه رایگان کار بده بهتر از اینه که تو با خ... کسب درآمد کنی..حسودیت شده ...ترانه های روزبه رو میخونه؟ ما خوشحال میشیم وقتی میبینیم تو ...

ش
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر یغما گلرویی درود... کاملا با حرفات موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

واقعا باعث تاسفه. تمومش کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اینا که وارث شعر و ادب ما هستن اینن.واااااای به حال عموم مردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اولا من با این جدل مخالفم.ثانیا واقعا خنده داره که میگن روزبه از یغما بهتره؟شاید تو این 3 سال ترانه هاش دلنشینتر باشه ولی خب روزبه تو این 3 سال بیشتر هم کار کرده.من کار یغما رو بیشتر میپسندم.با شخصیتش حال میکنم.و حتی روزبه رو در حدی نمیدونم که بخواد در مقابل یغما عرض انرام کنه.روزبه فقط یک سری اصطلاح رو گرفته هی میتابونه.هر وقت روزبه تونست تران ای مثل پیکان بگه بیاد شاخ بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب ...عزیز شما به شعر (این روزا گوزن رو سر نمی برن میشکنن شاخشو، میفرستن تو باغ) ایراد گرفتین و گفتین شاخش چه ارزشی داره مگه میخوان باهاش کله پاچه درست کنن!! شما حتی متوجه جمله بندی شعر هم نشدین چه برسه به مفهومش! براتون ترجمه می کنم: این روزها سر گوزن رو نمی برن ، بلکه شاخش رو میشکنن و بعد میفرستن توی باغ حالا یعنی چی؟ یعنی برای کشتن گوزن ، سرش رو نمی برن، بلکه شاخ (یعنی وسیله دفاعی گوزن) رو ازش می گیرن و بعد می فرستنش توی باغ (یا جنگل و ...) تا با دشمنانش روبرو بشه و بدون این که وسیله دفاعیش همراهش باشه زجر کش بشه. امیدوارم ابتدا واقعا یک شعر رو بفهمید و بعد ازش ایراد بگیرید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر یغما گلرویی درود...

MH
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در جواب اون دوست عزیزمون که گفته بودن روزبه توی جلسه هفته پیش گفته من بهترین ترانه سرای ایرانم و نقد هارو هم قبول نمیکرد!

من خودم توی جلسه نقد و برسی آلبوم مهدی یراحی حضور داشتم نه من نه بقیه دوستان نشنیدیم که روزبه بگه من بهترین ترانه سرای ایرانم حالا چطوری به گوش شما اینطوری رسیده خدا میدونه!

و فرمودین نقد هارو قبول نمیکرد؟
باید نقدی رو که میگه "سر هر راهی نشونه میکشم... غلطه... نشونه رو میزارن نمیکشنش!!!" باید قبول میکرد همچین نقدی رو؟
و شما توی جلسه نبودین وقتی روزبه گفت ترانه هوای تو نسبت به بقیه ترانه هام ضعیف تره و دفاعی هم ازش نمیکنم؟؟؟

و بعد از تموم شدن جلسه فکر میکنم شما زود رفتید و ندیدید که روزبه جلوی در سالن توی خیابون با همه ی بچه ها از جمله خودِ من صحبت کرد و وقتی که همه بچه ها رفتن آخره سر خودش رفت؟

و حتما" نشنیدید صحبت های روزبه رو که میگفت چرا آقای یدالهی نمیزاره کسی بیاد پشت تریبون راحت حرفش رو بزنه و اصلا" بیاد به من فحش بده! بالاخره نظره اونه شاید از روی غرزه شاید عقدشه یا واقعا" باورش اینه و ...

اگه روزبه رو نمیشناختم از نزدیک و برخورد و شخصیت فوق العادش رو ندیده بودم شاید میتونستم به یغما گلرویی عزیز این حق رو بدن که اینجوری انتقاد که چه عرض کنم تخریب کنه روزبه رو

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با سلام من مصاحبه ای از ...دارم که در جواب این سوال که هزینه آلبوم چه قدر و چگونه پرداخت شد گفت که تقریبا به اندازه پولی که برای تهیه یک آلبوم در خارج کشور هزینه میشه و خود روزبه بمانی مدیر پروژه بوده و ...دستمزد ها رو از طریق بمانی به دیگران میرسونده و آقای گلرویی متاسفانه ...چون ... رابطه ش با روزبه بسیار گرم و نزدیکه و به هیچ وجه از جمله ی اینا بچه هستن استفاده نکرده برای فهمیدن حقیقت به مصاحبه ...و بی بی سی مراجعه شود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

میشه دغدغه یغما رو درک کرد، اما نمیشه این جوسازی های دو طرف رو درک کرد.
میشد بهتر و خصوصی تر موضوع رو درمیون گذاشت.
واقعیت اینه که مخاطب از شعرها لذت می بره. ارتباط گرفته.
حالا میخواد پشت ماجرا هر چی باشه. اگه فقر فرهنگی خواننده یا کوتاهی از ترانه سرا رخ داده بحث دیگه ست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

man age bejaye shoma boodam alan ba iiin hame bahso ina 1ketab tarane dade bodam biron(masalan):))):D na yaghma na roozbeh faghat musicema:D

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ببخشید یه سوال داشتم. حذف کردن اسم خواننده‌های مشهور خارج کشور و سه نقطه‌ی قرمز گذاشتن بهش خط قرمز شخصی سایت شماست یا خط قرمز عمومی؟ چون من تو مجله‌های مجاز و کثیرالاانتشار دیدم که اسم این خواننده‌ها بی هیچ مشکلی درج میشه. شما که سایت هستید باید ممیزی کمتر داشته باشید که. مگر اینکه حذف این نامها خط مشی شخصی شما باشه. که اگه اینطوره واسه‌تون متاسفم که نام بخشی از تاریخ موسیقی پاپ ایران رو انقد راحت تبدیل به سه نقطه قرمز می‌کنید.
موسیقی ما: موردی که شما عنوان کردید مربوط به خط قرمزهای عمومی است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اگه کل بحث این دو تا سر اینه که روزبه ترانه‌هاشو مجانی واگذار کرده باید بگم که خود جناب گلرویی برای سه تا از فیلمای مسعود کیمیایی مجانی ترانه نوشته و در مجلسی تمام کتاب‌هاشو برای محسن نامجو امضا کرد و بهش گفت هرکدومو میخوای میتونی بخونی. - که فکر میکنم معنیش اینه که به طور رایگان- پس با این اوصاف گلرویی رطب خورده ای هست که داره منع رطب میکنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

بله که آقای بمانی باید قبول می کرد این نقد حرفه ایو . من نمیدونم چقد شما سواد ادبیاتی داری ... اما کاملا معلوم بود که نشونه کشیدن غلطه و باید نشونه گذاشتن استفاده میشد و فقط به خاطر قافیه اینجوری شده بود . ما نشانه گذاری داریم تو فارسی که همه ی اشکال نشانه گذاشتنو شامل میشه از جمله کشیدن ، علامت زدن ، رد باقی گذاشتن و ... اتفاقا این یکی از درست ترین نقد هایی بود که وارد شد و همه هم با اون موافق بودن . اینکه شما تفاوت اینا رو نمی دونی به مخاطب جدی ترانه مربوط نیست . یا اونجایی که میگن عتیقه فروش با نفروش قافیه نیست ، خب قافیه نیست دیگه . آقای بمانی قبول کردن نکنه ؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من کاری به دعواشون ندارم.اما از نظر فنی روزبه بمانی تو ایران بی نظیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من کاملاً با یغما مخالفم دلیلش هم مشخصه آخه حرف که بدون مدرک حرف نیست میشه ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

متاسفانه این روزا انقدر توو عرصه شعر و موزیک کشور باند بازی شده که هیچ حرفی هیچ جایی به جایی نمیرسه... من خودم ترانه سرا هستم...در جلسه ای هم که آقای بمانی برای نقد آلبوم من و رها کن حضور داشتند بودم...ایشون نگفتن من بهترین ترانه سرای ایران هستم..بلکه با حرفاشون غیر مستقیم این و رسوندن و دوستان خانه ترانه رو به جایی رسوندن که نتونن با جرات نقدشون کنن...اینکه آقای بمانی هنوز به عنوان ترانه سرای این مملکت نمیدونن که در مقابل نقد چطور باید رفتار کنن واقعا تاسف باره...بله نقد نشانه گذاشتن که باید به جای نشانه کشیدن میومد درست بود یا بعضی نقد های دیگه...قبل ایشون کار خانم عاملی در این آلبوم نقد شد..و ایشون با سن کمشون و البته تجربه زیادشون در ترانه بسیار منطقی و با آرامش نقد ها رو گوش دادن و بعد خواستن که در مورد بعضی جاها صحبت کنن...من به شخصه وقتی آقای بمانی هنوز نقد کسی که داشت نقد میکرد تموم نشده میپرن وسط حرفشون تاسف میخوردم که چرا باید اینجور جبهه بگیرن در مورد نقد های حتی سلیقه ایه دوستان!!!! با این کار نشون دادن که ترانه سرای حرفه ای نیستن... من خودم بسیاری از کارای ایشون رو دوست دارم..و تعریف میکنم اما همیشه هم گفتم روزبه بمانی کارای خوبش خوبن کارای بدش پر از ضعف..که البته رفتار غیر حرفه ای ایشون کارای خوبشون رو هم از چشم آدم میندازه...که البته این از نظر عموم مردم نیست..بلکه صنف خود ترانه سرایان و دوستان عرصه موزیک هست..وگرنه کسی که موزیک رو گوش میده که فقط گوش بده بله همیشه و همیشه بدون شناخت شاعر کار و حتی اسم اون از کار لذت میبره... مقایسه آقای گلرویی و بمانی هم اصلا کار درستی نیست...سبک های این دو نفر کاملا با هم فرق میکنه..و البته آقای گلرویی سابقه بسیار زیادی در نوشتن دارن..که حتما دوستانی که اینجا مینویسن که کارای یمانی بیشتر به دلمون میشینه..که اونم حتما کارای آقای ... رو مد نظر دارن بهتره کتاب های آقای گلرویی رو بگیرن مطالعه کنن تا بدونن نوشتم فقط جور کردن قافیه و وزن نیست باید در کنارش چیزی رو به شنونده بدی که با همه فرق داشته باشه..!! مرسی از شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ظرف ترانه انقدرهم بزرگ نیست ..........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

man kari be majani boodane kare bemani nadaram valii vaghean karesho balade va sathesh be marateb az yaghma balatare

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خیلی سخته که حرف های دو ترانه سرا که دوستشون داری رو بخونی و بخوای قضاوت کنی بدون این که بدونی پشت پرده چیه...
اصلا نمی دونم حق با کدومشونه! اصلا نمی دونم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

هر کسی که این بازی را راه انداخته اشتباه کرده.وکسی که وارد این بازی شده اشتباهی بزرگتر مرتکب شده.دوستان ترانه سرا با این جدلها شان خود و ترانه را پایین نیاوریدکه این باعث تباهیتان خواهد شد.متاسفانه در دنیای هنرمندان ما از این دست جدل ها که بیشتر ناشی از حسادت است کم نیست.این در فرهنگ ما متاسفانه جایگاهی پیدا کرده ولی قرار بود که هنر مندان و قلم به دستانفرهنگ ما را ترقی دهند نه تنزل.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای گلــــــرویی،شاید شعر گفتن رو یاد گرفته باشی ولی ادب و فرهنگ رو اصلن!!!!!! متاسفم برای تمام طرفدارانتون(که الان و با این حرفهاتون احتمالن 2،3 تایی بیشتر ازشون نمونده)،برای اثبات خودت نه تنها به آقای بمــــانی(که بی شک یکی از بزرگان شعر ایرانه) بلکه به  ...عزیز و اردلان سرفراز هم بی احترامی کردین،حلا یا بخاطر حسادت یا.... شاید اگه تلاش کنید یه روز بتونید مثل روزبه شعر بگیید.و یادتون باشه اگه  ...از شعراتون استفاده نکرده بود الان شما به تاریخ پیوسته بودید و گمنام بودید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من از این درگیری خبر نداشتم. همین امشب هشونو همین جا خوندم. خب هر آدم بی طرف و منصف قبول می کنه که یغما گلرویی چیز بدی نگفت و روزبه بمانی علاوه بر اینکه نباید اینجوری موضع می گرفت باید به پیشکسوتی چون گلرویی احترام بیشتری می ذاشت تا رفتارش هم مثل شعراش خاص و دلبرانه و قابل ستایش باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

تقلید که کار میکنند آقای بمانی
تقلید واثعا کار قشنگی نیست
من طرفدار کار قشنگ هستم نه این آقا یا اون آقا
آقای... هم بعید نیست همچین حرفی زده باشن
از کجا معلوم
همه چی رو بسپارین به خدا
برای هر دوی شما آرزوی موفقیت دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

man az khondan nazarate mardom khandam gerefte che maskhare ke az vazhey hesadat estefade kardand /tarane sara ba donyai eshgh saro kar dare va in khili ajibe ke ma faghat baladim harfay bezanim ke aslan nemidonim az koja yad gereftim..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام
جناب هادی جان عزیز
اولا یغما گفت که توی یه تماس از طرف شنیده که گفتن بچه مچه و اینا...
بعدشم در جواب اون جنابی که گفتن کسی مجلات و وبلاگها رو واسه یه شاعر خوب نمیگرده، باید عرض کنم که استاد سیاوش قمیشی این کارو میکنن(تا چند سال پیش به این کار رو میکردند) چون یه کار به یکی از شاعرای شهرمون زنگ زده بود که شعرشو بخره که شمارشو از دفتر روزنامه گرفته بوده ، ولی طرف نفروخت، چون اعتقاد داره که نمیخواد شعراش جنبه ی اقتصادی بگیره
این یه چیزیه بالاتر از فکر این دو شاعر
ولی بیشتر با یغما موافقم چون این قشون کشیها و تهدیدها رو باور دارم که هست...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

درود بر یغما گلرویی
به نظر من تمام ایرادهایی که یغما از ترانه های روزبه در آلبوم ((دنیای این روزای من)) گرفت، درست و به جا بود، ضمنن میشه گفت مهمترین دلیل موفقیت اون آلبوم آهنگسازی بسیار زیبای افکاری بود که روی خیلی از نقص های ترانه های روزبه رو پوشونده بود یعنی شنونده اینقدر جذب آهنگ میشد که ناخودآگاه ترانه با تمامِ نقص هاش پذیرفته میشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

یغما گلرویی عزیز و روزبه بمانی کم نظیر!

هر دوی شما برای ادبیات ایران عزیز هستید و ترانه سرایی در خون هر دوی شماست.پس به جای نیش و کنایه و " لُغُز" گفتن،بهتر است که روی به کارهای جدید بیاورید.

اما سخنی کوتاه با گلرویی عزیز!
یغما،نسل جوان ایران،با شعرهای تو یاد ایرج جنتی عطایی می کنند و با ترانه هایت،زندگی از سر می گیرند،از تو در ذهن بتی می سازند به مثابه لطافتی که در ترانه هایت است.مشفقانه پیشنهاد می کنم این لطافت را به چنین "آلودگی های واژه ای" آغشته نکنی.
درود بر تو و روزبه بمانی

ارادتمند؛پویا دبیــــری مهر
تهران-دی ماه 1390

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با اینکه مدت زیادی از این ماجرا می گذره فکر کردم شاید باید منم به نوبه ی خودم نظرمو اعلام کنم...
اولا که دوستانی که اینجا میان و نظر میذارن به نظر من بهتر کمی.. خیلی کم... یه سر سوزن..یه ذره(!!!)با ترانه و ترانه سرایی آشنا باشن که فرق کار خوب و از کار ضعیف ویا حداقل فرق تقلید و از الهام(!!!!) تشخیص بدن!!
در ضمن ما باید یاد بگیریم در مورد ماجرایی که کاملا برامون روشن نیست نظر ندیم!اینکه فلان خواننده فلان حرف و زده مسئله نیست... بحث سر ترانه ست... ترانه ای که یه آدم با بینشی که از کل ماجرا داشته به نقدش پرداخته و حالا عده ای که چیزی از ماجرا نمی دونن انگشت اتهام رو به سمت کسی که حقیقت و از نگاه خودش گفته دراز کردن... این بی انصافیه...

من به شخصه با انتقاد یغما گلرویی از اشعار روزبه بمانی موافقم...

.
.
.

در ضمن دلیل کم کاری آقای گلرویی تو این سالهای اخیر ضعف ترانه هاشون نیست!!!!! موضوع چیز دیگه ایه...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام,وای من نمیدونستم روزبه و یغما با هم خوب نیستن.

مـــــــن دوتاشون رو دوست دارم ولی عاشق روزبــــــه ام.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام به همتون
فکر نمیکنید که شما هم داره دعواتون میشه اونها با هم مشکل دارن شما دیگه زیادیش نکنید حالا شعرهایی که آقای گلرویی و بمانه میگن همشوت قشنگه و به دل میشینه مهم اینه که این ترانه ها و اشعار گفته شده چون از دل آمده و به دل میشینه لطفا دیگه مردم شما این کار هارو نکنید بذارید خودشون مشکلشونو حل کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

in ghadima ham bode ke sadi o molana hamdigaro naghd konan,moteassefane Bardashte sahih nist va ma hanooz ham amadegiye pazireshe har no naghdi ro nadarim va mikhaym hame ba ye adabiyat ba ham beharfand ,pas dictatori dar khoneman mibashad,be omide bardashte khob va dorost az naghd,nagofte namone niyaze ke ma bedonim kare che kasani ro goosh midim daste golroi ke kheyli chizaro roo kard dard nakune man karaye bemani ro ham dos daram ama gheshre adamai ke mese man motaleeye ona zaiife va zood ba yechiz ghezavate bi mored mikunim kheyli zajram mide va khod saziro shoro kardam ba sorati kam ama ta agah nasham naazar nemidam..

دوشنبه 19 فروردین 1392 - 22:42

به نام خدا

سلام دوستان.

من روی هر دوی این ترانه سراها حساب ویژه ایی باز کرده بودم ،اما متاسفانه با خواندن این حرفهایشان نسبت به هردوی آن ها سرد شدم.در ذهن از آقای گلرویی یک شخصیت متواضع و فروتن و بی ادعا ساخته بودم که متاسفانه کمی نظرم به عنوان یک مخاطب حقیر تغییر کرد آقای گلرویی میتوانست جواب تند آقای بمانی را با آرامش و متانت بیشتری بدهد .و دوستانه هردو به نقد کارها و آثار ارزشمند یکدیگر که بی شک خاطرهایی از آنها به زندگیمان گره خورده و مخاطبان زیادی دارد بپردازند.
حال که این حرفهایشان درباره یکدیگر راست است یا دروغ ،قضاوتش سخت است.این طور که از نوشته ها برداشت میشود رابطه دوستی بین این دو عزیز برقرار بوده(که فکر کنم دیگر نیست) وانگار که رفاقت به رقابت و دوستی به دشمنی تبدیل شده که جای تاسف دارد ،از آن جهت باعث تاسف است که مخاطبان انتظار این حرفها را از دو چهره ی ادبی کشور نداشتند و اصولا تندخویی با حس لطیف شاعرانه منافات دارد.به امید روزی که این دو عزیز کمی آرام تر و در فضایی دوستانه تر به نقد یکدیگر بپردازند.
(محمد جواد آرجین 19/1/92)

سه شنبه 27 فروردین 1392 - 03:22

درود بر یغما گلرویی :-* :x

سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 08:25

یغما جان .................درود

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 19:31

اصلا همه اینا به درک ... فقط مهم اینه که یغما یه ترانه سرای خیلی عالیه

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 13:39

روزبه جون دوست داریم

یکشنبه 16 تیر 1392 - 20:46

درود بر یغما

پنجشنبه 27 تیر 1392 - 14:30

سلام
این بنده کمترین چن کلمه حرف داره
هم آقای گلروئی و هم آقای بمانی جز بزرگان هنرن.همه میدونیم.جای اینکه بیایم قضاوت کنیم بهتر نیست تو فکر حل این سو تفاهم باشیم؟مگه شما اعوذباالله خداید که رو کرسیه قضاوت نشستین؟اینقد این دو عزیز بزرگ و محبوب هستن که نباید به خودمون اجازه توهین بهشون رو بدیم.توهین به هر کدوم توهین به شعور و نظر هواداراشونم هست.نیست؟از اون دوستانی که با هر دو عزیز رابطه ای نزدیک دارن خواهشمندیم این سوتفاهم رو حل کنن...فراموش نکنیم همکاری بزرگان به نفع هنر ماست ته دشمنیشون.اینجا حرف از ایرانه نه اشخاص و منم ها...در آخر کوروش بزرگ که تموم دنیا زیر سلطش بود فرمود:"پس از مرگم بدنم را مومیایی نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید.زودتر آن را در آغوش خاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد.چه افتخاری برای انسان بالاتر از اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفع شود."
با سپاس

پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 14:27

جناب گلرویی... اگر شما مخاطبان را آگاه میدانید .بنده به عنوانی فردی از این مخاطبان باید خدمت شما برسانم .. نه خیر ... مخاطبانی که میگویند : "من روزبه رو دوس دارم یغما چرت میگه" یا " اصن از اولشم از روزبه بمانی خوشم نمیومد "
باید بگویم مخاطبانتان را بهتر از من میشناسنید و از سلطنت حماقت بر این سر های سبک خوب آگاهید
پس سوری یاسین در ......... میخوانید ...

همه خوب میدانیم که یک نفر از این دو شاعر محترم دماغش عجیب دراازززززز شده ...اما اینکه او کیست با توجه به توانای هایمان ..از ما برنمی آید و نیازمند پوآرو یی است که این سارق بددهن و فراموش کار و بخشنده را به ما معرفی کند ....

باشد که رستگار شویم

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 14:55

مرسی یغما
چون حرف حقو میزنه

جمعه 6 تیر 1393 - 04:23

دلم واسه خودم میسوزه..
منم ترانه مینویسم،الگووم شماها بودین,چقدر حستونو دوس داشتم..
سخته تمام باورهای یک آدم یه شبه نقش برآب شه..
دلم خیلی سوخت..
افسوس

پنجشنبه 10 مهر 1393 - 12:22

سلام
آقا من متوجه نشدم آقای گلرویی اونجایی که گفتن من "هنوزم نگرانم که تو حرفامو ندونی" چرا گفت سرفراز اینو نوشته؟؟؟این ترانه از خانم هدیه ست تو آلبوم نیستی داریوش اسم آهنگشم تکیه بر باد ه ....
بعدشم آقای گلرویی خداییش کارش درسته،دچار تکرار و حشو و این چیزا نشد....

پنجشنبه 23 بهمن 1393 - 12:09

یغما گلرویی کجایی؟ چرا نمیبینمت تو شهر؟ تو این دنیا پاهام روی زمین نیست. ازصبح تا شب فقط به یاد خدایی هستم که در فضا عدم رو خلق کرد یا در زمان بینهایت رو خلق کرد یا پیش از عدم رو که واقعا فکر وحشتناکیه. بقیه زمانم رو هم درس میخونم از 10 سالگی همین گسست،اسگست، اسکتز یا اسکیزوفرنیا رو داشتم و تو خودم بودم. اما الان دلم میخواد تو جمع ادمهایی باشم که فکر میکنن. تو یک جمعی که تو اونجا باشی یا کسی مثل تو اونجا باشه و کسانی که فکر میکنن (سیمین بهبهانی که رفت و بقیه هم که یجور دیگه میرن یا کلا از دنیا یا از این کشور). در ضمن، یغما تند بنویس اما با کنایه نباشه و تحقیر نکن. تو یک کودکی که بکارتت رو از دست ندادی. بچه ها اتفاقا دندونا و چنگالای تیزی دارن حتی مشت های محکمی هم دارن اما کنایه و تحقیر تو کارشون نیست چون هنوز یادنگرفتن حتی ایهام و معنای دور-معنای نزدیک رو هم تو مدرسه یاد نگرفتن. همون باش. خیلی دوست دارم. سیگار نکش شنیدم تو تشریح ریه مصرف کننده های سیگار رویت شده که ریه مثل قیر سیاه شده.

پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 15:34

يغما مثل هميشه بوقچي بوده و هست و منفور تو اينستا من به ايشون نقد كردم و چنان به من پريد ادمين پيجش كه باعث تجبم شد اخرش گف ناراحتي انفالو

سه شنبه 22 فروردین 1396 - 20:21

گلرویی وقتی هویت واقعیش برا مردم مشخص شد که بارها و بارها به کوروش بزرگ تو اشعارش توهین کرد

جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 21:45

نگفتمت نمان گلایل این زمین به قدر یک کفن کفاف پوشش نم یدهد. زنده باد یغما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یغما گلرویی باز هم پاسخی به یادداشت روزبه بمانی داد | موسیقی ما