برنامه یاد بعضی نفرات
 
نمي‌توانم كمانچه‌ بنوازم پس مي‌خوانم
مهدي آذرسينا در نشست خبري كنسرت شكرشكن خبر داد؛
نمي‌توانم كمانچه‌ بنوازم پس مي‌خوانم
موسیقی ما - كنسرت شكرشكن به خوانندگي و آهنگسازي مهدي آذرسينا 6 و 7 آبان ماه سال جاري در تالار وحدت برگزار مي‌شود.مهدي آذر سينا(آهنگساز و نوازنده كمانچه) در نشست خبري كه امروز(2 مهر) در تالار وحدت برگزار شد، درباره اينكه چرا در اين كنسرت خود خوانندگي را عهده‌دار است، گفت: از آنجا كه بنده به دليل مشكلي كه براي دستم پيش آمده نتوانستم در اين سال‌ها كنسرت دهم، در اين اجرا خوانندگي تصانيف را برعهده دارم چراكه معتقدم كمانچه‌نوازي در حد خوانندگي است. در نوازندگي هنرمند مي‌تواند تمام درونيات خود را بدون به زبان آوردن كلام؛ ارائه دهد بر اين اساس بواسطه اينكه در اين كنسرت ساز نمي‌زنم، خواندن اشعار را برعهده گرفتم.

اين آهنگساز درخصوص عدم حضور خواننده در كنسرت خود اظهار داشت: من از ابتدا بر اين تصميم نبودم كه قطعات را خودم بخوانم ولي زماني كه ديگر نتوانستم ساز بزنم، اين كار را عهده‌دار شدم.

وي ادامه داد: به سه دليل از خواننده ديگري بهره نبردم؛ چراكه از يك طرف خوانندگان ممتاز به دليل مشغله كاري وقت چنين كارهايي را ندارند و سعي مي‌كنند به كارهاي سبك‌تر كه مردم هم از ديدن‌شان راضي هستند، بپردازند. از طرف ديگر خوانندگان نسل دوم بايد براي اين كار ماه‌ها زمان بگذارند و شايد درنهايت من از كاري كه مي‌خواهم بواسطه اين عزيزان ارائه دهم راضي نباشم و آن را نپذيريم و مجبور شوم از كار با آنها انصراف دهم.

آذرسينا در پايان افزود: خوانندگان نسل كنوني نيز تازه از سركلاس بيرون آمده‌اند و مي‌خواهند به‌واسطه كنسرت دادن، به نوعي درس پس دهند كه اصلا نمي‌توان با آنها كار كرد. بر اين اساس بهتر دانستم خودم كارها را اجرا كنم.

وي درباره جزييات اين كنسرت دو روزه تصريح كرد: در اين كنسرت كه 6 و 7 آبان در تالار وحدت برگزار مي‌شود؛ به همراه گروه روي صحنه مي‌رويم و قطعاتي را با محوريت دستگاه نوا اجرا مي‌كنيم.

اين نوازنده كمانچه با بيان اينكه تمامي آثار از ساخته‌هاي خودم است، اظهار داشت: در اين كار ذره‌اي بازسازي و دوباره‌سازي آثار گذشتگان صورت نگرفته است و تمامي قطعات از ساخته‌هاي خودم است خصوصا در بخش آوازي؛ سليقه من در آهنگسازي نيز اعمال شده است. همچنين يك تصنيف از كارهاي سابقم با عنوان خنياگر در اين برنامه اجرا مي‌شود.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نمي‌توانم كمانچه‌ بنوازم پس مي‌خوانم | موسیقی ما